blir tokig ang. veckorna
_0605 Majbarn
  1. Susanne Bf 17 maj
    #1

    blir tokig ang. veckorna

    Hej

    Jag ringde min BM idag, men den jag pratade med i telefonen är sjuksköterska tror jag.

    Jag vet inte men jag gillar inte henne,,,, berättade att jag mår så illa, hon tipsade mig om att äta postafen 2 ggr om dagen, STRUNTA I ALLA VITAMINER (mitt val kvinna)tills illamåendet har lagt sig.För det får man i sig ändå, jag sa att jag får garanterat inte i mig min dagliga dos pga jag kräks upp allt, \"jo men fostret är så litet så den är NOG nöjd ändå ska du se \"

    Tycker det verkar jätte konstigt, sen berättade jag att några andra gravida har mått mer illa av postafen, men det bara fnös hon åt...

    Hon satte upp mig på en tid hos läkaren först den 27 okt. innan dess var han inte där. När jag berättade att jag varit hemma från jobbet så frågade hon om jag berättat för min chef ang. graviditeten, men det har jag inte gjort, vill inte göra det innan v. 12

    Hon sa att jag får passa på att va sjuk dessa 5 dagar man får från jobbet innan sjukintyg behövs, för det kommer jag inte få nått pga det här räknas som vanlig grav. åkomma....Jävligt kul att veta.
    \"sen får du ordna annan ledighet, typ sem. etc \"

    Suck tanken att tvinga mig själv till jobbet innan denna vecka är slut känns piss...

    När jag sen sa att jag hade första dagen i sista mensen den 13 aug.så sa hon att jag är i vecka 9+2...stämmer verkligen det? När jag kollade på BF datumet 17 maj på den där hemsidan, kanalen nått så stod det att jag var i vecka 10+2...

    Nu måste jag lägga mig ner igen

    Ha det så bra allihop och ta hand om magarna !!!!
  2. 1
    blir tokig ang. veckorna Hej

    Jag ringde min BM idag, men den jag pratade med i telefonen är sjuksköterska tror jag.

    Jag vet inte men jag gillar inte henne,,,, berättade att jag mår så illa, hon tipsade mig om att äta postafen 2 ggr om dagen, STRUNTA I ALLA VITAMINER (mitt val kvinna)tills illamåendet har lagt sig.För det får man i sig ändå, jag sa att jag får garanterat inte i mig min dagliga dos pga jag kräks upp allt, \"jo men fostret är så litet så den är NOG nöjd ändå ska du se \"

    Tycker det verkar jätte konstigt, sen berättade jag att några andra gravida har mått mer illa av postafen, men det bara fnös hon åt...

    Hon satte upp mig på en tid hos läkaren först den 27 okt. innan dess var han inte där. När jag berättade att jag varit hemma från jobbet så frågade hon om jag berättat för min chef ang. graviditeten, men det har jag inte gjort, vill inte göra det innan v. 12

    Hon sa att jag får passa på att va sjuk dessa 5 dagar man får från jobbet innan sjukintyg behövs, för det kommer jag inte få nått pga det här räknas som vanlig grav. åkomma....Jävligt kul att veta.
    \"sen får du ordna annan ledighet, typ sem. etc \"

    Suck tanken att tvinga mig själv till jobbet innan denna vecka är slut känns piss...

    När jag sen sa att jag hade första dagen i sista mensen den 13 aug.så sa hon att jag är i vecka 9+2...stämmer verkligen det? När jag kollade på BF datumet 17 maj på den där hemsidan, kanalen nått så stod det att jag var i vecka 10+2...

    Nu måste jag lägga mig ner igen

    Ha det så bra allihop och ta hand om magarna !!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Du ar i 10:e veckan

    och har gatt 9 fulla veckor och 2 dagar sa in BM har ratt!

    Trist att du inte kanner dej bekvam med henne.... men hon har en poang i att det kan vara battre att tillfalligt strunta i multivitamintabletter eftersom de ofta leder till illamaende! Dessutom tycker jag att du kan testa Postafen! Tror det ar fa som mar mer illa av dem... For mej hjalpte de ganska bra! Tog inte bort illamaendet helt men jag slapp i alla fall krakas en massa!

    Hoppas du mar battre snart!

    *styrkekramar*

  4. 2
    Du ar i 10:e veckan och har gatt 9 fulla veckor och 2 dagar sa in BM har ratt!

    Trist att du inte kanner dej bekvam med henne.... men hon har en poang i att det kan vara battre att tillfalligt strunta i multivitamintabletter eftersom de ofta leder till illamaende! Dessutom tycker jag att du kan testa Postafen! Tror det ar fa som mar mer illa av dem... For mej hjalpte de ganska bra! Tog inte bort illamaendet helt men jag slapp i alla fall krakas en massa!

    Hoppas du mar battre snart!

    *styrkekramar*

  5. Susanne Bf 17 maj
    #3

    tack

    Hej

    JA, jag ska köra stenhårt med postafen nu, hoppas det blir bättre snart.

    Tack och lov så är det inte min BM som jag pratade med utan bara den sköterskan som alltid svarar i telefonen...

    Hoppas BM är trevligare
  6. 3
    tack Hej

    JA, jag ska köra stenhårt med postafen nu, hoppas det blir bättre snart.

    Tack och lov så är det inte min BM som jag pratade med utan bara den sköterskan som alltid svarar i telefonen...

    Hoppas BM är trevligare
  7. Kristin BF 21/5
    #4

    Om du hade sista mens 13 aug

    så är du i v9+2 som din BM säger. Men BF datumet blir ju lite efter hyr lång cykel du har. Jag har 30 dagar, så även om jag hade min sista mens dagen innan dig och därmed är i v9+3 så är min BF 21/5, känns ju konstigt, fast BM kommer ju att räkna med BF 19/5.
    Jag antar att dina cyklar är kortare än 28 dagar om du har BF 17/5? 28 dagar ger BF 20/5, så då har du väl 25 dagars cyklar, eller hur räknar du?
  8. 4
    Om du hade sista mens 13 aug så är du i v9+2 som din BM säger. Men BF datumet blir ju lite efter hyr lång cykel du har. Jag har 30 dagar, så även om jag hade min sista mens dagen innan dig och därmed är i v9+3 så är min BF 21/5, känns ju konstigt, fast BM kommer ju att räkna med BF 19/5.
    Jag antar att dina cyklar är kortare än 28 dagar om du har BF 17/5? 28 dagar ger BF 20/5, så då har du väl 25 dagars cyklar, eller hur räknar du?
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Laste ditt inlagg igen

    och nu sag jag att det \"bara\" var en skoterska du hade pratat med! *min lilla forvirrade hjarna ar hart paverkad av alla gravidhormoner* ;-)

    Hoppas det klickar battre med din BM an med skoterksan!

  10. 5
    Laste ditt inlagg igen och nu sag jag att det \"bara\" var en skoterska du hade pratat med! *min lilla forvirrade hjarna ar hart paverkad av alla gravidhormoner* ;-)

    Hoppas det klickar battre med din BM an med skoterksan!

  11. Susanne Bf 17 maj
    #6

    problemet med min menscykel

    hej

    Jag har väldigt oregelbunden men, därför har jag en liten \"menskalender\" från libresse, den visade jag för min BM. Det var så hon räknad eut mitt Bf.

    Men det är ju inget 100 %, jag får nog klarare besked när jag varit på inskrivning.

  12. 6
    problemet med min menscykel hej

    Jag har väldigt oregelbunden men, därför har jag en liten \"menskalender\" från libresse, den visade jag för min BM. Det var så hon räknad eut mitt Bf.

    Men det är ju inget 100 %, jag får nog klarare besked när jag varit på inskrivning.

  13. betty p med B2 11+1
    #7

    stackare,

    det är vidrigt att må illa och jag förstår att du tycker din Bm var okänslig, även om det hon säger i princip är rätt. du kan ju söka för gravillamående, men det är nog tyvärr så attd et är få läkare som sjukskriver omman inte är uttorkad (detta diksuterades på kliniken jag arbetar häromdagen). om du är orolig för att du inte får i dig ordentligt, sök på närmaste kvinnoklinik så de kan ta prover på dig!

    vad gäller vitaminer tar inte jag heller just av det skäl din BM sa, jag mår illa av dem. även om man äter ensidigt under några veckor brukard et inte vara någon fara, jag tänker att fostret tar det det behöver, även i u-länder med dålig mat föds friska barn för att peppa mig för att jag inte äter som jag borde. det _går_ ju inte.

    postafen hjälpte mig, men det betyder ju inte att de är bra för alla. man måste ta dem i flera dagar och regelbundet för att de skall få full effekt.

    vad gäller din gravvecka du 9+3 idag enligt Bm-snurran, den som används av alla MVC tilld ess att man gjort ul och kan säga exakt. vet man att man har längre eller kortare cykel kan man reglera för detta själv, det påverkar ju när ägglossningen är. så har du längre cykler än 28 dagar är du kanske längre gången än din Bm tror.

    STYRKEKRAMAR! hoppas att ditt illmående går över snart!
  14. 7
    stackare, det är vidrigt att må illa och jag förstår att du tycker din Bm var okänslig, även om det hon säger i princip är rätt. du kan ju söka för gravillamående, men det är nog tyvärr så attd et är få läkare som sjukskriver omman inte är uttorkad (detta diksuterades på kliniken jag arbetar häromdagen). om du är orolig för att du inte får i dig ordentligt, sök på närmaste kvinnoklinik så de kan ta prover på dig!

    vad gäller vitaminer tar inte jag heller just av det skäl din BM sa, jag mår illa av dem. även om man äter ensidigt under några veckor brukard et inte vara någon fara, jag tänker att fostret tar det det behöver, även i u-länder med dålig mat föds friska barn för att peppa mig för att jag inte äter som jag borde. det _går_ ju inte.

    postafen hjälpte mig, men det betyder ju inte att de är bra för alla. man måste ta dem i flera dagar och regelbundet för att de skall få full effekt.

    vad gäller din gravvecka du 9+3 idag enligt Bm-snurran, den som används av alla MVC tilld ess att man gjort ul och kan säga exakt. vet man att man har längre eller kortare cykel kan man reglera för detta själv, det påverkar ju när ägglossningen är. så har du längre cykler än 28 dagar är du kanske längre gången än din Bm tror.

    STYRKEKRAMAR! hoppas att ditt illmående går över snart!
  15. betty p med B2 11+1
    #8

    såg också nu attd et var sköterska, ej BM

    men mina svar gäller samma ändå : )
  16. 8
    såg också nu attd et var sköterska, ej BM men mina svar gäller samma ändå : )

Liknande trådar

  1. Blir tokig!!
    By Gulis in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 19:19
  2. Blir tokig!
    By monka in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 12:54
  3. Blir tokig!
    By Estrella in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:59
  4. Blir tokig!
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 14:56
  5. TOKIG jag blir TOKIG
    By sofia_72 in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar