Låtsaskompis??
_01 Höstbarn
  1. Anne med Felicia -01 + hampus 19/111-04
    #1

    Låtsaskompis??

    Hallo på er.
    Jag skriver inte så ofta här, men läser desto mer. :=)
    Nu har jag däremot en fråga och jag vill så gärna veta om det är någon annan fyraåring som har en låstaskompis eller flera??
    Felicia pratar om sin \"Allus\" som kompisen heter dagarna lång.. Allus fyller år idag, Allus är på simskola, Allus är sjuk idag, hon har vattenkoppor, m.m.
    Och varje dag berättar hon någon historia som har hänt Allus, sen har hon andra kompisar också, kompisar till Allus..
    Ibland blir jag bara så less på höra om Allus, och undrar lite om hon känner sig ensam....
    Hon har inte så mycket kompisar här i närheten, men ibland så leker hon med två tjejer som vi känt sen hon var liten..
    Har era små också låstaskompisar eller?
    Skriv gärna och berätta åt mig..
    Kramisar från mig
  2. 1
    Låtsaskompis?? Hallo på er.
    Jag skriver inte så ofta här, men läser desto mer. :=)
    Nu har jag däremot en fråga och jag vill så gärna veta om det är någon annan fyraåring som har en låstaskompis eller flera??
    Felicia pratar om sin \"Allus\" som kompisen heter dagarna lång.. Allus fyller år idag, Allus är på simskola, Allus är sjuk idag, hon har vattenkoppor, m.m.
    Och varje dag berättar hon någon historia som har hänt Allus, sen har hon andra kompisar också, kompisar till Allus..
    Ibland blir jag bara så less på höra om Allus, och undrar lite om hon känner sig ensam....
    Hon har inte så mycket kompisar här i närheten, men ibland så leker hon med två tjejer som vi känt sen hon var liten..
    Har era små också låstaskompisar eller?
    Skriv gärna och berätta åt mig..
    Kramisar från mig
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    När vi var

    i spanien för en månad sedan, så lekte han med sin \"kompis\" Johan. Dom spelade fotboll och kastade boll. När vi frågade vem Johan var så sa han att det var låtsas Johan. Efter att vi har kommit hem så har han dock inte pratat om Johan.

    *kram*
  4. 2
    När vi var i spanien för en månad sedan, så lekte han med sin \"kompis\" Johan. Dom spelade fotboll och kastade boll. När vi frågade vem Johan var så sa han att det var låtsas Johan. Efter att vi har kommit hem så har han dock inte pratat om Johan.

    *kram*
  5. ak
    #3

    Jajamen...

    Hej. Brukar inte heller skriva här utan titta in och läsa ibland. Nu var jag bara tvungen att svara eftersom min son nyss fyllda fyra introducerade sin låtsaskompis för oss för ganska precis ett år sedan. Hon - låtsaskompisen alltså - känns som en naturlig del av sonens liv. Det är inte så att sonen leker med henne på riktigt liksom. Det är inte en Mållgan som har en egen plats vid matbordet och så utan istället får vi höra helt fantastiska historier om vad han och den här låtsaskompisen har gjort eller ska göra. När sonen bytte dagis fick vi veta att låtsaskompisen minsann också skulle flytta - till ett dagis bredvid hans nya..Jag tycker det är underbart att sonen kan använda den här låtsaskompisen som stöd och trygghet. Det sägs att det ofta är barn som är extra känsliga som har låtsaskompisar, men att dessa barn samtidigt har ett särskilt rikt känsloliv, stor fantasi och kreativitet. Välkomna låtsaskompisarna!
  6. 3
    Jajamen... Hej. Brukar inte heller skriva här utan titta in och läsa ibland. Nu var jag bara tvungen att svara eftersom min son nyss fyllda fyra introducerade sin låtsaskompis för oss för ganska precis ett år sedan. Hon - låtsaskompisen alltså - känns som en naturlig del av sonens liv. Det är inte så att sonen leker med henne på riktigt liksom. Det är inte en Mållgan som har en egen plats vid matbordet och så utan istället får vi höra helt fantastiska historier om vad han och den här låtsaskompisen har gjort eller ska göra. När sonen bytte dagis fick vi veta att låtsaskompisen minsann också skulle flytta - till ett dagis bredvid hans nya..Jag tycker det är underbart att sonen kan använda den här låtsaskompisen som stöd och trygghet. Det sägs att det ofta är barn som är extra känsliga som har låtsaskompisar, men att dessa barn samtidigt har ett särskilt rikt känsloliv, stor fantasi och kreativitet. Välkomna låtsaskompisarna!
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    oj va kul

    det låter precis som för Felicia. Va kul.

    Ja, har nog läst nån stans att det är bra med låtsaskompis.
    Felicias kompis är också en del i vårt liv.
    :=)
  8. 4
    oj va kul det låter precis som för Felicia. Va kul.

    Ja, har nog läst nån stans att det är bra med låtsaskompis.
    Felicias kompis är också en del i vårt liv.
    :=)

Liknande trådar

  1. Låtsaskompis
    By marie69a in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 19:37
  2. Låtsaskompis?
    By Dilbertina__ in forum _0207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 21:57
  3. Låtsaskompis
    By Cissi med G och A in forum _0307 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 11:49
  4. Låtsaskompis!
    By -MOE- in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 10:48
  5. As låtsaskompis
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar