Karin m Ida...
_0207 Julibarn
  1. Helena
    #1

    Karin m Ida...

    Det var ett tag sen jag var här men då det begav sig för drygt tre år sedan pratade vi lite om våra tösers jobbiga sömn. Hur har det gått för er de senaste åren? Själv har vi haft problem hela tiden faktiskt. Det har dock blivit bättre nu men vissa nätter kan hon vara vaken fler timmar. Rätt påfrestande faktiskt... Skulle vara intressant att få höra hur det har gått...
  2. 1
    Karin m Ida... Det var ett tag sen jag var här men då det begav sig för drygt tre år sedan pratade vi lite om våra tösers jobbiga sömn. Hur har det gått för er de senaste åren? Själv har vi haft problem hela tiden faktiskt. Det har dock blivit bättre nu men vissa nätter kan hon vara vaken fler timmar. Rätt påfrestande faktiskt... Skulle vara intressant att få höra hur det har gått...
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Hej!!!

    Hej! Vad kul att du hittat tillbaka hit! Grattis till det blivande syskonet! Själv fick jag nummer två i januari, så han har redan hunnit bli 9 månader. Jag har funderat på dig någon gång då och då och undrat hur det gått för den andra \"Idan\".

    JOdå, vad ska man säga... Vi har nu kommit fram till att det mesta, om inte allt, av Idas sömnsvårigheter berott på hennes mage (och lillebror är likadan). Hon har fortfarande, även om det inte alls är lika besvärande längre, massor av luft som hon svalt och som hon inte klarar att rapa upp själv. Hon kan fortarande inte slappna av och somna själv eftersom det spänner i magen. Men det tar inte timmar längre... Om vi ligger bredvid henne i kanske 20 minuter så somnar hon. HOn sover oroligt och vaknar ofta på nätterna. Oftast av att hon behöver rapa så att det gör ont i magen. Men då hjälper det oftast med att vi bara klappar henne lite på magen så ordnar det sig. Dessutom drömmer hon mycket, vilket också gör att nätterna blir oroliga.
    Men hon är inte vaken några längre stunder i alla fall. Hon vill sova själv, så så fort magen är lugn igen så somnar hon om.

    När nu lillebror också bidrar till nattstöket (periodvis har jag ammat honom upp til 8 gånger på natten...) så blir det lite slitigt. Det låter jobbigt att er Ida är vaken så mycket på nätterna. Hoppas att er tvåa inte blir likadan som storasyster i alla fall!

    Kul att du hittat tillbaka hit och hoppas att du tittar in här lite då och då även i fortsättningen!

    Lycka till med magen!
  4. 2
    Hej!!! Hej! Vad kul att du hittat tillbaka hit! Grattis till det blivande syskonet! Själv fick jag nummer två i januari, så han har redan hunnit bli 9 månader. Jag har funderat på dig någon gång då och då och undrat hur det gått för den andra \"Idan\".

    JOdå, vad ska man säga... Vi har nu kommit fram till att det mesta, om inte allt, av Idas sömnsvårigheter berott på hennes mage (och lillebror är likadan). Hon har fortfarande, även om det inte alls är lika besvärande längre, massor av luft som hon svalt och som hon inte klarar att rapa upp själv. Hon kan fortarande inte slappna av och somna själv eftersom det spänner i magen. Men det tar inte timmar längre... Om vi ligger bredvid henne i kanske 20 minuter så somnar hon. HOn sover oroligt och vaknar ofta på nätterna. Oftast av att hon behöver rapa så att det gör ont i magen. Men då hjälper det oftast med att vi bara klappar henne lite på magen så ordnar det sig. Dessutom drömmer hon mycket, vilket också gör att nätterna blir oroliga.
    Men hon är inte vaken några längre stunder i alla fall. Hon vill sova själv, så så fort magen är lugn igen så somnar hon om.

    När nu lillebror också bidrar till nattstöket (periodvis har jag ammat honom upp til 8 gånger på natten...) så blir det lite slitigt. Det låter jobbigt att er Ida är vaken så mycket på nätterna. Hoppas att er tvåa inte blir likadan som storasyster i alla fall!

    Kul att du hittat tillbaka hit och hoppas att du tittar in här lite då och då även i fortsättningen!

    Lycka till med magen!
  5. Helena
    #3

    Va kul...

    att du kommer ihåg oss. Det låter som om vi sitter i smma båt, dock inte med samma åkommor. Jobbigt att sonen är likadan, iofs vet ni ju nu vad det beror på fast det gör väl inte saken lättare. Det värsta, tycker jag är att man blir så sjukligt trött själv. De nätterna Ida är vaken går jag som en zombie dagen efter. Nej, jag hoppas och tror iskallt att nästa blir en riktig sovare. Så måste jag tänka annars blir det nog lite för tungt. Jag kommer garanterat att titta igen... På \"återseende\"...
  6. 3
    Va kul... att du kommer ihåg oss. Det låter som om vi sitter i smma båt, dock inte med samma åkommor. Jobbigt att sonen är likadan, iofs vet ni ju nu vad det beror på fast det gör väl inte saken lättare. Det värsta, tycker jag är att man blir så sjukligt trött själv. De nätterna Ida är vaken går jag som en zombie dagen efter. Nej, jag hoppas och tror iskallt att nästa blir en riktig sovare. Så måste jag tänka annars blir det nog lite för tungt. Jag kommer garanterat att titta igen... På \"återseende\"...

Liknande trådar

  1. Karin Karin Karin...
    By Kerstin83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 21:55
  2. Karin??
    By Kerstin83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 10:39
  3. Karin
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 18:56
  4. Karin med I&O
    By -sl- in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:27
  5. Karin
    By Carin m grabbarna in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar