Tips om ni ska ut och resa.....
Astma & allergi - barn
  1. Isa. m Alicia&Elis
    #1

    Tips om ni ska ut och resa.....

    Här kan ni skriva ut översättningskort för mjölproteinkallergi, sojaproteinallergi och glutenintolerans på 41 olika språk att ha
    med er när man är ute och reser.
  2. 1
    Tips om ni ska ut och resa..... Här kan ni skriva ut översättningskort för mjölproteinkallergi, sojaproteinallergi och glutenintolerans på 41 olika språk att ha
    med er när man är ute och reser.
  3. Isa. m Alicia&Elis
    #2

    länk...

    http://www.celiaki.se/
    under resa
  4. 2
    länk... http://www.celiaki.se/
    under resa
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Ännu bättre

    är att beställa korten så man får hem dom i brevlådan, kostar 25 kr om man är medlem, då får man ett hårt inplastat kort som är smidigt, står på svenska på ena sidan och på det andra språket på andra sidan så man vet exakt vad som står själv också...
  6. 3
    Ännu bättre är att beställa korten så man får hem dom i brevlådan, kostar 25 kr om man är medlem, då får man ett hårt inplastat kort som är smidigt, står på svenska på ena sidan och på det andra språket på andra sidan så man vet exakt vad som står själv också...
  7. Isa. m Alicia&Elis
    #4

    inget för mig

    föredrar att skriva ut egna istället, myycket smidigare:).
    Och det kan man ju göra under resan dessutom:-)
  8. 4
    inget för mig föredrar att skriva ut egna istället, myycket smidigare:).
    Och det kan man ju göra under resan dessutom:-)
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    hm =)

    okej då men jag tyckte iallafall att det var smidigt att ha svenska på ena sidan och bulgariska på andra så man visste exakt vad kyparen läste :) Men vissa kypare läste sen såg man på dom att dom inte fattade och ändå nickade dom..hmm det är i det läget man beställer in en sallad =)
  10. 5
    hm =) okej då men jag tyckte iallafall att det var smidigt att ha svenska på ena sidan och bulgariska på andra så man visste exakt vad kyparen läste :) Men vissa kypare läste sen såg man på dom att dom inte fattade och ändå nickade dom..hmm det är i det läget man beställer in en sallad =)
  11. Isa. m Alicia&Elis
    #6

    Det blir nästan likadant

    när man skriver ut det.Förminska innan utskrift och sedan viker man det så vips, svenska på ena sidan och andra språket på andra sidan:).
    Vi har en hel rulle med bokinplastning hemma, så jag har faktiskt plastat ett par med:-).
  12. 6
    Det blir nästan likadant när man skriver ut det.Förminska innan utskrift och sedan viker man det så vips, svenska på ena sidan och andra språket på andra sidan:).
    Vi har en hel rulle med bokinplastning hemma, så jag har faktiskt plastat ett par med:-).

Liknande trådar

  1. USA-resa, tips...
    By karin in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 16:04
  2. USA-resa - tips önskas
    By leetaah in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 20:04
  3. -ME- tips på resa:)
    By Petra & kärlekarna in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 19:06
  4. tips på resa
    By Toudelou in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 11:14
  5. Tips på resa-med-barn-bok
    By Ele in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar