Föräldrapenning...
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Tess m. O-01 & Timea 050405
    #1

    Föräldrapenning...

    OM man tar ut full föräldrapenning, dvs varje dag i veckan med full fp, hur länge räcker det då?
    Alltså hur länge kan jag gå på dem innan jag måste börja ta ut de dagarna med lägstanivån, dvs 60:-/dagen
  2. 1
    Föräldrapenning... OM man tar ut full föräldrapenning, dvs varje dag i veckan med full fp, hur länge räcker det då?
    Alltså hur länge kan jag gå på dem innan jag måste börja ta ut de dagarna med lägstanivån, dvs 60:-/dagen
  3. Nissa, R-02 och M-04
    #2

    390-60=330 dagar

    Man har gemensamt 390 dagar med sjukpenningnivå, men 60 dagar får itne överlåtas. Om ni bestämt er för att en ska vara hemma så länge som möjligt är det alltså 330 dagar (ca 11 månader). Tar du istället 6 dagar/vecka räcker dagarna drygt ett år.

    Innan barnet fyllt 1 år måste man inte ta ut några dagar alls, efter det minst 5 dagar/vecka för att behålla SGIn. Du (och även din man) har rätt att vara helt lediga i 18 månader från arbetet utan att ta ut FP. Det är er ekonomi som avgör hur mycket ni ska ta ut.

    60 kr-dagarna kan vara bra att spara om man vill vara ledig lite när barnet har blivit äldre.
  4. 2
    390-60=330 dagar Man har gemensamt 390 dagar med sjukpenningnivå, men 60 dagar får itne överlåtas. Om ni bestämt er för att en ska vara hemma så länge som möjligt är det alltså 330 dagar (ca 11 månader). Tar du istället 6 dagar/vecka räcker dagarna drygt ett år.

    Innan barnet fyllt 1 år måste man inte ta ut några dagar alls, efter det minst 5 dagar/vecka för att behålla SGIn. Du (och även din man) har rätt att vara helt lediga i 18 månader från arbetet utan att ta ut FP. Det är er ekonomi som avgör hur mycket ni ska ta ut.

    60 kr-dagarna kan vara bra att spara om man vill vara ledig lite när barnet har blivit äldre.

Liknande trådar

  1. Föräldrapenning
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 17:00
  2. Föräldrapenning!
    By Lizz_83 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 12:10
  3. Föräldrapenning...
    By Mran in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 10:52
  4. Föräldrapenning!?
    By @ida in forum _0706 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 10:59
  5. Föräldrapenning & ny lön?
    By *Trissan* in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar