3-månsprutan?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    3-månsprutan?

    Har ni bokat själva eller har ni fått tid från BVC? Trodde vi skulle bli kontaktade, men nu är han ju tre månader och inte ett knyst har vi hört. Kanske borde ringa själv. Har inte varit på BVC sedan ´han var sex veckor.
    Igår döptes han och fick en så fin sång sjungen för sig i kyrkan. En alldeles egen sång, text och musik alldeles nyskriven till vår lille Theo!
  2. 1
    3-månsprutan? Har ni bokat själva eller har ni fått tid från BVC? Trodde vi skulle bli kontaktade, men nu är han ju tre månader och inte ett knyst har vi hört. Kanske borde ringa själv. Har inte varit på BVC sedan ´han var sex veckor.
    Igår döptes han och fick en så fin sång sjungen för sig i kyrkan. En alldeles egen sång, text och musik alldeles nyskriven till vår lille Theo!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Vi fick kallelse

    Hej!
    Vi fick kallelse - \"tyvärr\" var vi förkylda hela familjen och då ska man ju inte ta sprutan, så vi avbokade.
    Nu har vi fått en ny tid i nästa vecka. Sprutan är ju inget jag ser fram emot direkt, men det ska bli intressant och se vad \"lilla\" K väger, hon är rejält tung! : )

  4. 2
    Vi fick kallelse Hej!
    Vi fick kallelse - \"tyvärr\" var vi förkylda hela familjen och då ska man ju inte ta sprutan, så vi avbokade.
    Nu har vi fått en ny tid i nästa vecka. Sprutan är ju inget jag ser fram emot direkt, men det ska bli intressant och se vad \"lilla\" K väger, hon är rejält tung! : )

  5. Medlem sedan
    Oct 1998
    #3

    Vi bokar tid för tid....

    ...varje gång vi är där. Så vid 2-månadersbesöket bokades tiden för dagens koll med vaccination och nu har jag fått en tid när Oliver är 4 månader.

    Ring och kolla vad som hänt.
  6. 3
    Vi bokar tid för tid.... ...varje gång vi är där. Så vid 2-månadersbesöket bokades tiden för dagens koll med vaccination och nu har jag fått en tid när Oliver är 4 månader.

    Ring och kolla vad som hänt.
  7. mela&Olle
    #4

    kan man inte ta sprutan när

    de är förkylda?
    de har de inte sagt ngt om på bvc till mig..
    olle ska få sprutan idag och han är lite snorig och hostig!
  8. 4
    kan man inte ta sprutan när de är förkylda?
    de har de inte sagt ngt om på bvc till mig..
    olle ska få sprutan idag och han är lite snorig och hostig!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Helst inte...

    ...eftersom då jobbar kroppen redan med att ta hand om förkylningen och risken är större att barnet inte klarar av att ta hand om vaccinet och blir jättedålig.
  10. 5
    Helst inte... ...eftersom då jobbar kroppen redan med att ta hand om förkylningen och risken är större att barnet inte klarar av att ta hand om vaccinet och blir jättedålig.
  11. Wera, Katarina med Lova 7/7
    #6

    oj

    det visste jag inte heller. Lova har varit krasslig de senaste dagarna men hon fick sprutan igår. Tror inte att hon hade feber iallafall. Än har allt gått bra..
  12. 6
    oj det visste jag inte heller. Lova har varit krasslig de senaste dagarna men hon fick sprutan igår. Tror inte att hon hade feber iallafall. Än har allt gått bra..
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Johan fick sprutan

    när han var snorig och det gick bra.
  14. 7
    Johan fick sprutan när han var snorig och det gick bra.
  15. mela&Olle
    #8

    det gick bra

    inga problem sa läkaren.
    även om jag helt glömde bort att säga att han var lite snorig förrän sprutan redan var tagen..
    \"usch vilken dålig mamma jag är... *skrattar*\"
  16. 8
    det gick bra inga problem sa läkaren.
    även om jag helt glömde bort att säga att han var lite snorig förrän sprutan redan var tagen..
    \"usch vilken dålig mamma jag är... *skrattar*\"
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Det går nog bra!

    Oftast klarar ju de små sprutorna väldigt bra.

    Men kan man undvika att ta den samtidigt som en förkylning så är det ingen nackdel.

    Din lilla tjej klarar det nog bra! : )
  18. 9
    Det går nog bra! Oftast klarar ju de små sprutorna väldigt bra.

    Men kan man undvika att ta den samtidigt som en förkylning så är det ingen nackdel.

    Din lilla tjej klarar det nog bra! : )
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar