Hjälp! tips på glutenfria mellanmål
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Hjälp! tips på glutenfria mellanmål

    Nu är jag i stort behov av lite tips på glutenfria mellanmål till min dotter. Äter alltid samma saker och på tok för mycket socker.
  2. 1
    Hjälp! tips på glutenfria mellanmål Nu är jag i stort behov av lite tips på glutenfria mellanmål till min dotter. Äter alltid samma saker och på tok för mycket socker.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Min tjej

    är född 0202 och fick sin diagnos i Mars. Hon äter mycket frukt till mellanmål. Nästan jämt faktiskt om jag tänker efter. Jag skär lite olika frukter i bitar, hon väljer sjäv av det som finns hemma. Några andra förslag:
    Mjölk och smörgås
    Fil med fruktbitar i eller en liten syltklick

    Nu står det still i huvet. Skriver mer om jag kommer på något
  4. 2
    Min tjej är född 0202 och fick sin diagnos i Mars. Hon äter mycket frukt till mellanmål. Nästan jämt faktiskt om jag tänker efter. Jag skär lite olika frukter i bitar, hon väljer sjäv av det som finns hemma. Några andra förslag:
    Mjölk och smörgås
    Fil med fruktbitar i eller en liten syltklick

    Nu står det still i huvet. Skriver mer om jag kommer på något
  5. Anna
    #3

    Allt som annars är lämpligt som mellanmål, men.

    givetvis glutenfritt.
  6. 3
    Allt som annars är lämpligt som mellanmål, men. givetvis glutenfritt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Här äts det

    mjölk och flingor (med kanel och en gnutta socker alt. en klick sylt eller äppelmos), gröt (Pama minutris går snabbt och är som vanlig risgrynsgröt), smörgås och mjölk, fruktsallad, hemmagjord äppelkräm och mjölk, pannkakor (gör alltid extra stor sats och fryser in så det enkelt går att ta fram en eller två till mellis), yoghurt (daninos drickyoghurt är en favorit) och ev en smörgås till det...

    Hoppas du fick några tips.
    Kramisar
  8. 4
    Här äts det mjölk och flingor (med kanel och en gnutta socker alt. en klick sylt eller äppelmos), gröt (Pama minutris går snabbt och är som vanlig risgrynsgröt), smörgås och mjölk, fruktsallad, hemmagjord äppelkräm och mjölk, pannkakor (gör alltid extra stor sats och fryser in så det enkelt går att ta fram en eller två till mellis), yoghurt (daninos drickyoghurt är en favorit) och ev en smörgås till det...

    Hoppas du fick några tips.
    Kramisar

Liknande trådar

  1. Mellanmål - tips?
    By -Esmeralda- in forum _0807 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 18:44
  2. Ett tips på mellanmål!
    By MissTherre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 21:51
  3. Tips glutenfria kakor
    By ninni81 in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:02
  4. Glutenfria mellanmål?
    By Monet in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 09:23
  5. Tips på mellanmål?
    By Ansan m A&T in forum _03 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar