Effekt vid löpning
Träning
  1. Me
    #1

    Effekt vid löpning

    Hej alla freaks!
    Sist jag sprang milen så var jag urtrött och sprang 5 min långsammare än normalt.
    Vet någon skillnaden i effekt mot att springa i den snabbare takten?
    Alltså förbrände jag mindre kalorier eller var det inte lika bra konditionsträning. Alltså att springa samma sträcka långsammare vad blir det för skillnad då?

  2. 1
    Effekt vid löpning Hej alla freaks!
    Sist jag sprang milen så var jag urtrött och sprang 5 min långsammare än normalt.
    Vet någon skillnaden i effekt mot att springa i den snabbare takten?
    Alltså förbrände jag mindre kalorier eller var det inte lika bra konditionsträning. Alltså att springa samma sträcka långsammare vad blir det för skillnad då?

  3. LH
    #2

    läs det här

    kanske det ger svar på din undran

    http://www.primavi.se/fragel_dietist/qapost.cfm?ID=333&subjectName= Fettf%C3%B6rbr%C3%A4nning
  4. 2
    läs det här kanske det ger svar på din undran

    http://www.primavi.se/fragel_dietist/qapost.cfm?ID=333&subjectName= Fettf%C3%B6rbr%C3%A4nning
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    det blir bara bra

    huvudsaken man tycker man presterat bra och är nöjd...
    Om man springer långsammare så förbränner man mer fett, springer man snabbare så förbränner man mer kolhydrater än fett. Summan blir ändå att man hela tiden förbättrar konditionen och det är ju bra för konditionen*ler förvirrat* hur blev den meningen...

    :O))))
  6. 3
    det blir bara bra huvudsaken man tycker man presterat bra och är nöjd...
    Om man springer långsammare så förbränner man mer fett, springer man snabbare så förbränner man mer kolhydrater än fett. Summan blir ändå att man hela tiden förbättrar konditionen och det är ju bra för konditionen*ler förvirrat* hur blev den meningen...

    :O))))
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Kylan!

    Det har blivit höst nu, och kylan gör att jag springer saktare. Jag tror snarare att jag förbränner fler kalorier än under sommaren, eftersom det rimligtvis också går åt en del kalorier åt att hålla mig varm.
  8. 4
    Kylan! Det har blivit höst nu, och kylan gör att jag springer saktare. Jag tror snarare att jag förbränner fler kalorier än under sommaren, eftersom det rimligtvis också går åt en del kalorier åt att hålla mig varm.

Liknande trådar

  1. Lugnande effekt
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 07:27
  2. Effekt av Eye-Q?
    By Skilla_J in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 21:47
  3. Effekt! :)
    By -sl- in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 16:21
  4. Ersättningsbars ger effekt?
    By catto in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 08:37
  5. jo-jo effekt (viktrapport)
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 10:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar