3-mån koll
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    3-mån koll

    Alma var på kontroll idag och fick sin spruta. Jag blev förvånad när jag såg att hon inte gått upp så mycket, bara 345 g på en månad. Längden sprutar iväg medan vikten åkte ner på kurvan. BVC-sköterskan var rätt cool och tyckte jag skulle amma vidare som jag gjort eftersom Alma är nöjd och sover bra och så. Skulle hon bli mer kinkig skulle vi kolla vikten igen och då börja med tillägg (gissar jag) Storebror vägde vid samma tid 1,2 kg mer! Ja, man ska inte jämföra jag vet..*ler* Är det en tjej-kille skillnad eller bara olika slags personer tror ni?
    Sprutan gick bra och efteråt har hon sovit gott ute i sin vagn i flera timmar.
  2. 1
    3-mån koll Alma var på kontroll idag och fick sin spruta. Jag blev förvånad när jag såg att hon inte gått upp så mycket, bara 345 g på en månad. Längden sprutar iväg medan vikten åkte ner på kurvan. BVC-sköterskan var rätt cool och tyckte jag skulle amma vidare som jag gjort eftersom Alma är nöjd och sover bra och så. Skulle hon bli mer kinkig skulle vi kolla vikten igen och då börja med tillägg (gissar jag) Storebror vägde vid samma tid 1,2 kg mer! Ja, man ska inte jämföra jag vet..*ler* Är det en tjej-kille skillnad eller bara olika slags personer tror ni?
    Sprutan gick bra och efteråt har hon sovit gott ute i sin vagn i flera timmar.
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    3-månaders koll här med....

    ...och Oliver hade ökat med nästan 1 kg på en månad. Tidigare har han ökat 2 kg per månad så jag tycker det är skönt att uppgången avtar lite. Han vägde 8090 gram och var 62 cm. Översta kurvan på vikt och mittenkurvan på längd.

    Uträkningen på antal gram per cm blir hela 130....:-)
  4. 2
    3-månaders koll här med.... ...och Oliver hade ökat med nästan 1 kg på en månad. Tidigare har han ökat 2 kg per månad så jag tycker det är skönt att uppgången avtar lite. Han vägde 8090 gram och var 62 cm. Översta kurvan på vikt och mittenkurvan på längd.

    Uträkningen på antal gram per cm blir hela 130....:-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Det jag hörde

    från min bvc-sköterska är att om de bara ökar i vikt alternativt har växt på längden behöver man inte oroa sig. Vi hade en gång då Linnea inte ökat många gram men däremot växt 2.5 cm på en vecka. Då hade liksom all energi gått åt till det istället.
  6. 3
    Det jag hörde från min bvc-sköterska är att om de bara ökar i vikt alternativt har växt på längden behöver man inte oroa sig. Vi hade en gång då Linnea inte ökat många gram men däremot växt 2.5 cm på en vecka. Då hade liksom all energi gått åt till det istället.

Liknande trådar

  1. 2,5 års koll
    By annfis in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 20:18
  2. 2 mån koll!
    By zenzi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 17:02
  3. koll på 18-månaders koll?
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:27
  4. Ni som har koll
    By -Annie- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 17:23
  5. Nån som har koll på
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar