Hyperkänslig kille?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Hyperkänslig kille?

    Jag fick troligenav misstag i mig en smula från kexchoklad, eller möjligtvis att de stekta min hamburgare på samma ställe som de värmt osten på (och skrapat av stekbordet efter) vid lunch i lördags. I lördagskväll så var han helt otröstlig i en timme och bara skrek, rapade och pruttade innan han äntligen somnade. Jag har inte ätit nåt som jag inte ätit tidigare.

    Jag gjorde iordning en liten burk med godis till Patrik att ha på bussen och fick nån smula godis på nageln (antagligen kexchoklad), den var bara mm-stor, ocg slickar bort det från fingret. Det kan lika gärna ha varit en sockersmula från ett gelehallon för det var så litet att jag inte ens kände smaken.

    Till lunch åt vi på vår lokala grill och han råkade göra min hamburgare fel och hade ost på den. Då gjorde han en ny till mig direkt efter han hade gjort ostburgaren. Kanske har det kommit nån smula ost på stekbordet som inte följde med bort när han drog skrapan på det.

    Jag som trodde jag skulle kunna prova med lite mjölkprodukter snart, men nu törs jag ju inte om nåt sånt litet ger så stora besvär.

    Är min kille extremkänslig?

    Med storebror så kunde jag börja äta vad som helst vid 5 månaders ålder. Testade inte innan så jag vet ju iten om han var lika känslig vid 3,5 månaders ålder.
  2. 1
    Hyperkänslig kille? Jag fick troligenav misstag i mig en smula från kexchoklad, eller möjligtvis att de stekta min hamburgare på samma ställe som de värmt osten på (och skrapat av stekbordet efter) vid lunch i lördags. I lördagskväll så var han helt otröstlig i en timme och bara skrek, rapade och pruttade innan han äntligen somnade. Jag har inte ätit nåt som jag inte ätit tidigare.

    Jag gjorde iordning en liten burk med godis till Patrik att ha på bussen och fick nån smula godis på nageln (antagligen kexchoklad), den var bara mm-stor, ocg slickar bort det från fingret. Det kan lika gärna ha varit en sockersmula från ett gelehallon för det var så litet att jag inte ens kände smaken.

    Till lunch åt vi på vår lokala grill och han råkade göra min hamburgare fel och hade ost på den. Då gjorde han en ny till mig direkt efter han hade gjort ostburgaren. Kanske har det kommit nån smula ost på stekbordet som inte följde med bort när han drog skrapan på det.

    Jag som trodde jag skulle kunna prova med lite mjölkprodukter snart, men nu törs jag ju inte om nåt sånt litet ger så stora besvär.

    Är min kille extremkänslig?

    Med storebror så kunde jag börja äta vad som helst vid 5 månaders ålder. Testade inte innan så jag vet ju iten om han var lika känslig vid 3,5 månaders ålder.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    verkar vara känsligt här med

    Love verkar också vädligt känslig. Min mamma stekte i lite margarin och jag åt bara lite lite av den grytan och nu har Love skrikit hela dagen. Jätteont i magen igen :( Ingen idé att ge sig på några mjölkprodukter här än på ett bra tag känns det som.

    /Frida
  4. 2
    verkar vara känsligt här med Love verkar också vädligt känslig. Min mamma stekte i lite margarin och jag åt bara lite lite av den grytan och nu har Love skrikit hela dagen. Jätteont i magen igen :( Ingen idé att ge sig på några mjölkprodukter här än på ett bra tag känns det som.

    /Frida
  5. molga
    #3

    sådär gör min med

    Oj Oj, så gör min med, men vad jag vet är han inte extra känslig (har jag missat något?). Däremot är tarmen inte fullt klar förrän efter två månader c,a och då kan de små få sådana problem oavsett vad vi stoppar i oss. Så det är svårt att veta vad som är vad.

    Gå till en barnläkare och kolla med blodprov eller provokation är mitt råd till dej. för är han så känslig för mjölk så bör ni utreda det för att undvika värre problem. Lycka till och hoppas det försvinnet
  6. 3
    sådär gör min med Oj Oj, så gör min med, men vad jag vet är han inte extra känslig (har jag missat något?). Däremot är tarmen inte fullt klar förrän efter två månader c,a och då kan de små få sådana problem oavsett vad vi stoppar i oss. Så det är svårt att veta vad som är vad.

    Gå till en barnläkare och kolla med blodprov eller provokation är mitt råd till dej. för är han så känslig för mjölk så bör ni utreda det för att undvika värre problem. Lycka till och hoppas det försvinnet

Liknande trådar

  1. Kul kille
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 21:31
  2. en kille!
    By Nenneb in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 21:29
  3. Är det nån kille här som...
    By Omega in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 00:07
  4. Deo för hyperkänslig hud?
    By Camelia in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 16:59
  5. *SNYFT* Jag är hyperkänslig!!!
    By mynladen in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar