Hur stora fötter har era vinterkids?
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Hur stora fötter har era vinterkids?

    Jag är lite nyfiken eftersom jag tycker att det här pratet om att man jämt måste köpa nya skor är överreklamerat, åtminstone när det gäller Alva :). Hon har haft samma gympaskor två somrar på raken och kommer att ha samma vinterskor i år som förra året, åtminstone ett tag tror jag.

    Jag mätte hennes fötter på skoaffären i förra veckan och då var fötterna lite mer än 12 centimeter (12.0 och 12.3 cm), det varierade efter vem av biträdena som mätte :) Jag såg i en tabell att det motsvarar storlek 22 och jag som har köpt vinterskor i storlek 24 (Kavat med innermått 16 centimeter!) Gissa om jag har en tendens att sätta på flickungen, nej förlåt jag menar Alva-katten-pojken, alldeles för stora skor. *S*

    Hur stora eller små fötter har era små?
  2. 1
    Hur stora fötter har era vinterkids? Jag är lite nyfiken eftersom jag tycker att det här pratet om att man jämt måste köpa nya skor är överreklamerat, åtminstone när det gäller Alva :). Hon har haft samma gympaskor två somrar på raken och kommer att ha samma vinterskor i år som förra året, åtminstone ett tag tror jag.

    Jag mätte hennes fötter på skoaffären i förra veckan och då var fötterna lite mer än 12 centimeter (12.0 och 12.3 cm), det varierade efter vem av biträdena som mätte :) Jag såg i en tabell att det motsvarar storlek 22 och jag som har köpt vinterskor i storlek 24 (Kavat med innermått 16 centimeter!) Gissa om jag har en tendens att sätta på flickungen, nej förlåt jag menar Alva-katten-pojken, alldeles för stora skor. *S*

    Hur stora eller små fötter har era små?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Benjamin storfot 15,5 cm :)

    Köpte just 28 i vinterskor, på längden hade det räckt med 27 men har har så breda fötter och vrister att de knappt gick på.

    Benjamin har hittils växt två nummer per säsong...
  4. 2
    Benjamin storfot 15,5 cm :) Köpte just 28 i vinterskor, på längden hade det räckt med 27 men har har så breda fötter och vrister att de knappt gick på.

    Benjamin har hittils växt två nummer per säsong...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Liam har 15,6 och lillebror 12,3....

    Din flicka har små fötter tycker jag, men våra söner har stora så jag vet inte...hihi.
    Liam kan ha samma skor som hans 2 år äldre kusin har.
    Hälsningar Karolina!
  6. 3
    Liam har 15,6 och lillebror 12,3.... Din flicka har små fötter tycker jag, men våra söner har stora så jag vet inte...hihi.
    Liam kan ha samma skor som hans 2 år äldre kusin har.
    Hälsningar Karolina!
  7. Sara m Lucas *Ny här*
    #4

    Lucas har 16,6cm

    så han har precis fått stl 29 i vinterskor.
  8. 4
    Lucas har 16,6cm så han har precis fått stl 29 i vinterskor.
  9. Gabbi med grynen
    #5

    Välkommen välkommen!

    Kul med en ny signatur på snacket!

    Ja det var lite skillnad på din sons fötter och min dotters. 29 kommer väl Alva att ha vid konfirmationen om det går så här erbarmerligt sakta *S*
  10. 5
    Välkommen välkommen! Kul med en ny signatur på snacket!

    Ja det var lite skillnad på din sons fötter och min dotters. 29 kommer väl Alva att ha vid konfirmationen om det går så här erbarmerligt sakta *S*
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    15,5 cm

    Nemo är knapp 90 cm lång, har 15,5 cm stora fötter. Byggd som ett lite L, precis som sin bror. Fast Alva har nog extremt små fötter! Mina söner har haft stl 22 vid ett års ålder.
  12. 6
    15,5 cm Nemo är knapp 90 cm lång, har 15,5 cm stora fötter. Byggd som ett lite L, precis som sin bror. Fast Alva har nog extremt små fötter! Mina söner har haft stl 22 vid ett års ålder.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Välkommen hit!

    =)
  14. 7
    Välkommen hit! =)
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    13,8 cm

    ung.
    Vinterskor i stl 25 från Viking, de var nästan exakt 2cm större än foten.

  16. 8
    13,8 cm ung.
    Vinterskor i stl 25 från Viking, de var nästan exakt 2cm större än foten.

  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Emilie

    har just nu stl 23, har inte mätt hennes fötter det senaste eftersom hon verkligen hatar det (fråga mig inte varför, hihi). Vinterkängorna kommer att bli antingen stl 24 eller 25 beroende på hur stora de är i storleken, så att man kan ha raggsockor i. Men i jämförelse med hennes små kompisar så har hon rätt små fötter.
  18. 9
    Emilie har just nu stl 23, har inte mätt hennes fötter det senaste eftersom hon verkligen hatar det (fråga mig inte varför, hihi). Vinterkängorna kommer att bli antingen stl 24 eller 25 beroende på hur stora de är i storleken, så att man kan ha raggsockor i. Men i jämförelse med hennes små kompisar så har hon rätt små fötter.
  19. Pilluska
    #10

    Emelie...

    ...har en 14 cm lång (kort) fot.
  20. 10
    Emelie... ...har en 14 cm lång (kort) fot.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    14 cm

    Och visst växer de inte alls lika fort längre. Tyvärr har Emmas växt lite för mycket för förra årets vinterskor, vilket är lite synd för de är helfräscha fortfarande. Och kostade ju faktiskt 700 spänn =)

    /
  22. 11
    14 cm Och visst växer de inte alls lika fort längre. Tyvärr har Emmas växt lite för mycket för förra årets vinterskor, vilket är lite synd för de är helfräscha fortfarande. Och kostade ju faktiskt 700 spänn =)

    /
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    17,1 cm, kan det stämma?

    Vi köpte vinterstövlar för två veckor sedan.
    Jag kan ha förväxlat måttet på Magnus fötter med måttet i stövlarna vi köpte, som ska räcka till våren.
  24. 12
    17,1 cm, kan det stämma? Vi köpte vinterstövlar för två veckor sedan.
    Jag kan ha förväxlat måttet på Magnus fötter med måttet i stövlarna vi köpte, som ska räcka till våren.
  25. Annette med Linnéa, Macke och Tess
    #13

    15,2 cm

    och det blev storlekt 27 och 28 i det två paren vinterstövlar vi köpte. Hon är 98 cm lång...
  26. 13
    15,2 cm och det blev storlekt 27 och 28 i det två paren vinterstövlar vi köpte. Hon är 98 cm lång...
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    storlek 26

    har Nemo och hans fötter växer verkligen fort. Vi köpte nya gympadojor för ett par veckor sen och i maj-juni förra gången, då strl 25, de är alldeles för små nu. Jag våndas över det här med vinterstövlar, det måste bli nya i år och det är så dyrt...
  28. 14
    storlek 26 har Nemo och hans fötter växer verkligen fort. Vi köpte nya gympadojor för ett par veckor sen och i maj-juni förra gången, då strl 25, de är alldeles för små nu. Jag våndas över det här med vinterstövlar, det måste bli nya i år och det är så dyrt...

Liknande trådar

  1. Stora fötter
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 22:30
  2. Stora fötter!!
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 18:14
  3. Stora fötter
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 17:42
  4. Stora fötter
    By Marie in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 11:01
  5. För stora fötter?
    By Aipolas in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar