Snodd enkät om ditt liv:
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Snodd enkät om ditt liv:

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Snodd enkät om ditt liv: För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Gabbi svarar:

    För tio år sedan? Var jag tjugo år gammal och hade precis börjat på gymnasielärarprogrammet. Jag var helt chockad över hur skoj det var att plugga på riktigt och jag älskade min klass, åtminstone vissa i klassen ;) Jag var tillsammans med en störig kille från Lycksele ;) men den kärleken falnade och dog under universitetsåren. *tack och lov*

    För fem år sedan? För fem år sedan hade jag ganska nyss fått mitt nuvarande jobb på UmU. Jag vantrivdes och kände mig ganska kass och förvirrad. Jag bodde med min älskade sambo och var nykär och galen.

    För ett år sedan? Då var min älskade son alldeles nyfödd och jag låg antagligen bedövad av kärlek på BB och tittade mig rödögd på det lilla miraklet.

    För en månad sedan? För en månad sedan var det födelsedagsförberedelser för fullt här hemma och vädret var underbart höstigt.

    För en vecka sedan? Jag minns inte vad jag gjorde för en vecka sedan. Jo, jag var lite förkyld och kände mig allmänt trött och förfallen, men ganska glad eftersom jag nyss hade köpt lite nya kläder. *så banalt*

    Igår? Igår firades min sons ettårsdag. Jubel och fröjd!

    Idag? Idag har jag gått omkring med sockerchockens baksmälla och känt mig fet och omotiverad.

    Imorgon?
    Har inga planer för morgondagen annat än att planera veckans mat och försöka storhandla med båda barnen. Spännande liv, eller not!
  4. 2
    Gabbi svarar: För tio år sedan? Var jag tjugo år gammal och hade precis börjat på gymnasielärarprogrammet. Jag var helt chockad över hur skoj det var att plugga på riktigt och jag älskade min klass, åtminstone vissa i klassen ;) Jag var tillsammans med en störig kille från Lycksele ;) men den kärleken falnade och dog under universitetsåren. *tack och lov*

    För fem år sedan? För fem år sedan hade jag ganska nyss fått mitt nuvarande jobb på UmU. Jag vantrivdes och kände mig ganska kass och förvirrad. Jag bodde med min älskade sambo och var nykär och galen.

    För ett år sedan? Då var min älskade son alldeles nyfödd och jag låg antagligen bedövad av kärlek på BB och tittade mig rödögd på det lilla miraklet.

    För en månad sedan? För en månad sedan var det födelsedagsförberedelser för fullt här hemma och vädret var underbart höstigt.

    För en vecka sedan? Jag minns inte vad jag gjorde för en vecka sedan. Jo, jag var lite förkyld och kände mig allmänt trött och förfallen, men ganska glad eftersom jag nyss hade köpt lite nya kläder. *så banalt*

    Igår? Igår firades min sons ettårsdag. Jubel och fröjd!

    Idag? Idag har jag gått omkring med sockerchockens baksmälla och känt mig fet och omotiverad.

    Imorgon?
    Har inga planer för morgondagen annat än att planera veckans mat och försöka storhandla med båda barnen. Spännande liv, eller not!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Kul :)

    För tio år sedan?
    Pluggade på KTH, fjärde året på Teknisk Fysik. Hade varit tillsammans med Johan i ett år och han hade lyckats få mig att faktiskt plugga också... det finns för mycket annat skoj på KTH :)

    För fem år sedan?
    Hade hoppat på ett nystartat konsultbolag, jobbade dygnet runt och firade den nya ekonomin med champange på jobbet minst varje vecka... det var tider det... Ett år senare brakade företaget ihop :)

    För ett år sedan?
    Började jag mitt nuvarande jobb, spännande eftersom jag varit hemma sedan Benjamin föddes. Vi hade det fortfarande jobbigt efter dagisinskolningen. Efter jobbet satt jag i soffan och ammade och läste bok timme ut och timme in.

    För en månad sedan?
    17 september...korttidsminnet är inte vad det borde vara... Men jag tror faktiskt att vi var på grönan, det var sista helgen de hade öppet för säsongen.

    För en vecka sedan?
    Var jag hemma med en sjuk liten Benjamin.

    Igår?
    Var vi i sommarstugan i dalarna tillsammans med mina föräldrar. Tog sista turen med ekan innan vi drog upp den på land!

    Idag?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis (föräldrakoop)

    Imorgon?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis...
  6. 3
    Kul :) För tio år sedan?
    Pluggade på KTH, fjärde året på Teknisk Fysik. Hade varit tillsammans med Johan i ett år och han hade lyckats få mig att faktiskt plugga också... det finns för mycket annat skoj på KTH :)

    För fem år sedan?
    Hade hoppat på ett nystartat konsultbolag, jobbade dygnet runt och firade den nya ekonomin med champange på jobbet minst varje vecka... det var tider det... Ett år senare brakade företaget ihop :)

    För ett år sedan?
    Började jag mitt nuvarande jobb, spännande eftersom jag varit hemma sedan Benjamin föddes. Vi hade det fortfarande jobbigt efter dagisinskolningen. Efter jobbet satt jag i soffan och ammade och läste bok timme ut och timme in.

    För en månad sedan?
    17 september...korttidsminnet är inte vad det borde vara... Men jag tror faktiskt att vi var på grönan, det var sista helgen de hade öppet för säsongen.

    För en vecka sedan?
    Var jag hemma med en sjuk liten Benjamin.

    Igår?
    Var vi i sommarstugan i dalarna tillsammans med mina föräldrar. Tog sista turen med ekan innan vi drog upp den på land!

    Idag?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis (föräldrakoop)

    Imorgon?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis...
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Försöker komma ihåg

    För tio år sedan?
    - Var 14 gjorde väll inte så värst mycket, festade stökade runt.

    För fem år sedan?
    -Förlovad skulle gifta mig följande år nyss tagit studenten.

    För ett år sedan?
    -Nygravid med dottern

    För en månad sedan?
    -Hade min syster från Belgien på besök

    För en vecka sedan?
    -Köpte radhus :D

    Igår?
    -Hade svärföräldrarna på besök......
    Idag?

    Imorgon
  8. 4
    Försöker komma ihåg För tio år sedan?
    - Var 14 gjorde väll inte så värst mycket, festade stökade runt.

    För fem år sedan?
    -Förlovad skulle gifta mig följande år nyss tagit studenten.

    För ett år sedan?
    -Nygravid med dottern

    För en månad sedan?
    -Hade min syster från Belgien på besök

    För en vecka sedan?
    -Köpte radhus :D

    Igår?
    -Hade svärföräldrarna på besök......
    Idag?

    Imorgon
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    glömde ju

    -Imorgon ... långa träningspasset promenad med stavar90 minuter. Försöka få bukt på dotterns mage ringa läkare och städa
  10. 5
    glömde ju -Imorgon ... långa träningspasset promenad med stavar90 minuter. Försöka få bukt på dotterns mage ringa läkare och städa
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Kul, svarar :)

    För tio år sedan?
    Svar: Var jag 16 år och planerade att flytta ihop med en ett par år äldre kille jag träffade på gymnasiet. Var nog extremt lycklig just den perioden :)

    För fem år sedan?
    Svar: Hade jag lite olika ströjobb, och hade precis brutit upp från ovan nämnda kille. Mina planer på att studera tyska på universitetet grusades av en elak variant av körtelfeber.

    För ett år sedan?
    Svar: Var Emilie ganska nyinskolad på dagis, och jag hade just börjat plugga på ett fyraårigt program på Göteborgs universitet. Nya tider för oss alla :)

    För en månad sedan?
    Svar: Hade precis min 3:e termin på programmet börjat, köpte dyra böcker och var glad över att börja läsa igen (efter en sommar med nattjobb).

    För en vecka sedan?
    Svar: För en vecka sedan ungefär (förra lördagen) hade jag en av mina roligaste utekvällar någonsin! Fullt drag från början till slut, minns det med stoor glädje :) Träffade både nya människor och gamla vänner.

    Igår?
    Svar: Var jag på middag hos mina föräldrar med Emilie, jättetrevligt som vanligt!
    Svar:

    Idag?
    Svar: Har jag haft föreläsning och jobbat med ett grupparbete som handlar om rekrytering. Intressant, men är slut i huvudet nu. Behöver sova!

    Imorgon?
    Svar: Ska jag upp halv 6, väcker dock inte skruttan förrän 7. Sen går vi till våra \"arbeten\" (hon till dagis och jag till skolan). Efter det ska vi leka med hennes bästa kompis och dennes mamma :)
  12. 6
    Kul, svarar :) För tio år sedan?
    Svar: Var jag 16 år och planerade att flytta ihop med en ett par år äldre kille jag träffade på gymnasiet. Var nog extremt lycklig just den perioden :)

    För fem år sedan?
    Svar: Hade jag lite olika ströjobb, och hade precis brutit upp från ovan nämnda kille. Mina planer på att studera tyska på universitetet grusades av en elak variant av körtelfeber.

    För ett år sedan?
    Svar: Var Emilie ganska nyinskolad på dagis, och jag hade just börjat plugga på ett fyraårigt program på Göteborgs universitet. Nya tider för oss alla :)

    För en månad sedan?
    Svar: Hade precis min 3:e termin på programmet börjat, köpte dyra böcker och var glad över att börja läsa igen (efter en sommar med nattjobb).

    För en vecka sedan?
    Svar: För en vecka sedan ungefär (förra lördagen) hade jag en av mina roligaste utekvällar någonsin! Fullt drag från början till slut, minns det med stoor glädje :) Träffade både nya människor och gamla vänner.

    Igår?
    Svar: Var jag på middag hos mina föräldrar med Emilie, jättetrevligt som vanligt!
    Svar:

    Idag?
    Svar: Har jag haft föreläsning och jobbat med ett grupparbete som handlar om rekrytering. Intressant, men är slut i huvudet nu. Behöver sova!

    Imorgon?
    Svar: Ska jag upp halv 6, väcker dock inte skruttan förrän 7. Sen går vi till våra \"arbeten\" (hon till dagis och jag till skolan). Efter det ska vi leka med hennes bästa kompis och dennes mamma :)
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Vad roligt!

    För tio år sedan?
    Jobbade som praktikant på Amnesty International i Washington DC på hösten.... Det var tider, det.

    För fem år sedan?
    År 2000 på hösten - jag jobbade, var singel, ute mycket på kvällar och helger, hade ett riktigt häftigt, roligt liv faktiskt men saknade ju kärleken = )

    För ett år sedan?.
    För ett år sedan hade jag precis fått reda på att jag var med barn igen! Reste sen till Tajikistan med jobbet och var dödsnervös (oktober-04).

    För en månad sedan?
    För en månad sedan var jag på en kompis bröllop.

    För en vecka sedan?
    För en vecka sedan pustade jag ut efter helgens dop med alla gäster och släktingar som precis hade åkt hem.

    Igår?
    Igår var vi på husvisning, jag vilade och tog det lugnt hela dan.

    Idag?
    Idag har jag varit på föreläsning på Sthlms universitet. Blev sen hämtad av make och barnen och har lagt barnen ikväll då maken varit på fotboll.

    Imorgon?
    Imorron ska jag hämta Thelmas pass för vi ska åka till Tallinn på onsdag!
  14. 7
    Vad roligt! För tio år sedan?
    Jobbade som praktikant på Amnesty International i Washington DC på hösten.... Det var tider, det.

    För fem år sedan?
    År 2000 på hösten - jag jobbade, var singel, ute mycket på kvällar och helger, hade ett riktigt häftigt, roligt liv faktiskt men saknade ju kärleken = )

    För ett år sedan?.
    För ett år sedan hade jag precis fått reda på att jag var med barn igen! Reste sen till Tajikistan med jobbet och var dödsnervös (oktober-04).

    För en månad sedan?
    För en månad sedan var jag på en kompis bröllop.

    För en vecka sedan?
    För en vecka sedan pustade jag ut efter helgens dop med alla gäster och släktingar som precis hade åkt hem.

    Igår?
    Igår var vi på husvisning, jag vilade och tog det lugnt hela dan.

    Idag?
    Idag har jag varit på föreläsning på Sthlms universitet. Blev sen hämtad av make och barnen och har lagt barnen ikväll då maken varit på fotboll.

    Imorgon?
    Imorron ska jag hämta Thelmas pass för vi ska åka till Tallinn på onsdag!
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    TT, vågar sig på ett svar

    ...får man vara med fast jag är här typ 3 ggr per år?
    ;-)
    För tio år sedan?
    Jobbade på första förlagsjobbet, bodde i älskad lägenhet på Kungsholmen

    För fem år sedan?
    Ganska gravid med första barnet. Hade precis flyttat till norra London (från södra).

    För ett år sedan?
    Precis kommit tillbaka till London efter en väldigt kort sväng i Dallas... otroligt lycklig över att slippa TX. Gravid med trean.

    För en månad sedan?
    Oj, svårt med närminnet! Jo, vi var i NY hela familjen och firade en kusins bar mitzva och åkte limousin! ;-)

    För en vecka sedan?
    Jättenöjd med att ha hittat en ny barnflicka... kortlivad glädje - hon ändrade sig! ;-(

    Igår?
    Lång, härlig höstpromenad med familjen på heden.

    Idag?
    Den här dagen bara försvann! Köpte en tröja på HM och en kjol som jag ska lämna tillbaka.

    Imorgon?
    _måste_ komma ihåg att gå till BVC och väga lillprinsen! Förra barnflickan kommer och hämtar sina grejer som stått på vinden i typ 2 månader... ;-) Ska bli kul att se henne och höra hur Italienresan varit.
  16. 8
    TT, vågar sig på ett svar ...får man vara med fast jag är här typ 3 ggr per år?
    ;-)
    För tio år sedan?
    Jobbade på första förlagsjobbet, bodde i älskad lägenhet på Kungsholmen

    För fem år sedan?
    Ganska gravid med första barnet. Hade precis flyttat till norra London (från södra).

    För ett år sedan?
    Precis kommit tillbaka till London efter en väldigt kort sväng i Dallas... otroligt lycklig över att slippa TX. Gravid med trean.

    För en månad sedan?
    Oj, svårt med närminnet! Jo, vi var i NY hela familjen och firade en kusins bar mitzva och åkte limousin! ;-)

    För en vecka sedan?
    Jättenöjd med att ha hittat en ny barnflicka... kortlivad glädje - hon ändrade sig! ;-(

    Igår?
    Lång, härlig höstpromenad med familjen på heden.

    Idag?
    Den här dagen bara försvann! Köpte en tröja på HM och en kjol som jag ska lämna tillbaka.

    Imorgon?
    _måste_ komma ihåg att gå till BVC och väga lillprinsen! Förra barnflickan kommer och hämtar sina grejer som stått på vinden i typ 2 månader... ;-) Ska bli kul att se henne och höra hur Italienresan varit.
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9

    Annas liv

    För tio år sedan?
    ** Jobba, resa, krogen **

    För fem år sedan?
    ** Precis fått 2 blå sträck på stickan, Hjälp vi ska få barn **

    För ett år sedan?
    ** Började jobba efter efter mammaledigheten med andra barnet **

    För en månad sedan?
    ** Lämna barn,jobba,hämta barn, handla, lagamat, leka,städa, älska, sova**

    För en vecka sedan?
    ** Hur underbar är inte hösren! **

    Igår?
    ** Var är barnens vinterkläder, det är kallt**

    Idag?
    ** Löneförhandling **

    Imorgon?
    ** Ledig dag med barnen! **
  18. 9
    Annas liv För tio år sedan?
    ** Jobba, resa, krogen **

    För fem år sedan?
    ** Precis fått 2 blå sträck på stickan, Hjälp vi ska få barn **

    För ett år sedan?
    ** Började jobba efter efter mammaledigheten med andra barnet **

    För en månad sedan?
    ** Lämna barn,jobba,hämta barn, handla, lagamat, leka,städa, älska, sova**

    För en vecka sedan?
    ** Hur underbar är inte hösren! **

    Igår?
    ** Var är barnens vinterkläder, det är kallt**

    Idag?
    ** Löneförhandling **

    Imorgon?
    ** Ledig dag med barnen! **
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Annsann tänker tillbaka... och blir lite klok.. =)

    För tio år sedan firades dotterns tvåårsdag (kanske inte exakt på dagen... kan varit med två dagars felmarginal) och hon åt tårta direkt från tårtfatet... med tårtspaden.

    För fem år sedan var jag singel efter skilsmässan på våren. Jag bodde själv i huset med två barn och pluggade till lärare...

    För ett år sedan började jag fundera på att byta jobb, vilket jag senare gjorde.

    För en månad sedan bestämde jag och sambon att vi skulle börja skjuta pistol.

    För en vecka sedan jobbade jag, skjöt pistol, tvättade en maskin tvätt, hängde en dito fixade pizzamackor, läste läxor med barnen m.m m.m

    Igår var vi ute och krattade löv i trädgården och busade i lövhögarna.. underbart!

    Idag har jag jobbat och fått en massa positiv energi via telefon från personer som jag har hjälpt på ett eller annat sätt *glad* samt blivit av med en massa energi på en person som inte sprider någon glädje omkring sig överhuvudtaget... *ledsen*

    Imorgon är en annan dag och jag hoppas att det blir bätre med den negativa energin...

    Skickar en kram till er alla samt delar med mig av mitt eget lilla budskap:

    Dela med dig av ditt ljus och en energi som är positiv, lys upp med ett leende någons trista dag.
    Försök att stå emot energin som är negativ, detta är mitt motto, detta är min lag.
  20. 10
    Annsann tänker tillbaka... och blir lite klok.. =) För tio år sedan firades dotterns tvåårsdag (kanske inte exakt på dagen... kan varit med två dagars felmarginal) och hon åt tårta direkt från tårtfatet... med tårtspaden.

    För fem år sedan var jag singel efter skilsmässan på våren. Jag bodde själv i huset med två barn och pluggade till lärare...

    För ett år sedan började jag fundera på att byta jobb, vilket jag senare gjorde.

    För en månad sedan bestämde jag och sambon att vi skulle börja skjuta pistol.

    För en vecka sedan jobbade jag, skjöt pistol, tvättade en maskin tvätt, hängde en dito fixade pizzamackor, läste läxor med barnen m.m m.m

    Igår var vi ute och krattade löv i trädgården och busade i lövhögarna.. underbart!

    Idag har jag jobbat och fått en massa positiv energi via telefon från personer som jag har hjälpt på ett eller annat sätt *glad* samt blivit av med en massa energi på en person som inte sprider någon glädje omkring sig överhuvudtaget... *ledsen*

    Imorgon är en annan dag och jag hoppas att det blir bätre med den negativa energin...

    Skickar en kram till er alla samt delar med mig av mitt eget lilla budskap:

    Dela med dig av ditt ljus och en energi som är positiv, lys upp med ett leende någons trista dag.
    Försök att stå emot energin som är negativ, detta är mitt motto, detta är min lag.
  21. ior mrd Oscar 990112 och Lucas 021225
    #11

    vilket spännande liv man har

    För tio år sedan?
    bodde i innerstan i stockholm med min man som då var min kille. jobbade på sjukhus
    Fest otroligt mycket.

    För fem år sedan?
    hadde en 1,5 åring hemma. bodde i stan med min \"sambo\" plugga till fritidspedagog.
    ungiks mycket med mina mamma kompisar.


    För ett år sedan?
    RENOVERA RENOVER RENOVER OCH RENOVER huset.
    började jobba efter mamma ledigheten med Lucas.


    För en månad sedan?
    började jobba efter min rygg krasade. renovera huset vad annars.

    För en vecka sedan?
    renoverade huset vad annars, Jobba, busa mus mina killarna.

    Igår?
    Jobba, var på fotbollsträning, klippte oscar, handlade toalett, handfat, kakel blandare till köket för renoveringen till vårt hus. spelade spel men mina barn.

    Idag?
    jobba, inte renovera huset. vara med mina barn, vika och stryka tvätt när dom sover. titta på tv.

    Imorgon?
    kanske renovera, leka med mina barn, jobba
  22. 11
    vilket spännande liv man har För tio år sedan?
    bodde i innerstan i stockholm med min man som då var min kille. jobbade på sjukhus
    Fest otroligt mycket.

    För fem år sedan?
    hadde en 1,5 åring hemma. bodde i stan med min \"sambo\" plugga till fritidspedagog.
    ungiks mycket med mina mamma kompisar.


    För ett år sedan?
    RENOVERA RENOVER RENOVER OCH RENOVER huset.
    började jobba efter mamma ledigheten med Lucas.


    För en månad sedan?
    började jobba efter min rygg krasade. renovera huset vad annars.

    För en vecka sedan?
    renoverade huset vad annars, Jobba, busa mus mina killarna.

    Igår?
    Jobba, var på fotbollsträning, klippte oscar, handlade toalett, handfat, kakel blandare till köket för renoveringen till vårt hus. spelade spel men mina barn.

    Idag?
    jobba, inte renovera huset. vara med mina barn, vika och stryka tvätt när dom sover. titta på tv.

    Imorgon?
    kanske renovera, leka med mina barn, jobba
  23. ÅJ67 m 3 kidz
    #12

    Åse svarar

    För tio år sedan?
    Arbetslös, hemma med 2 små barn. Måååånga besök på öppna förskolan.

    För fem år sedan?
    Hade på våren börjat med det jobbet jag fortfarande har, den allmänna känslan var förvirring och i vissa fall förtvivlan över att vara så hjälplös och okunnig.

    För ett år sedan?
    Hade precis kört upp husvagnen till Branäs där vi skulle vintercampa, såg med spänning fram emot vintersäsongen och möjligheten att åka slalom med tjejerna.

    För en månad sedan?
    Besökte kund i Stockholm ett par ggr för kompetensöverföring.

    För en vecka sedan?
    Var väldigt nervös över produktionssättning av nämnda kund som skulle ske i helgen. Ludvig åkte på magsjuka så jag var hemma med honom i 2 dagar.

    Igår?
    Kunde konstatera att prodsättningen hade gått bra, andas ut och ta hand om de småproblem som dök upp. Jonas var hemma med Ludvig som hade hög feber. Det har blivit KALLT! ute.

    Idag?
    \"Bara\" 3 möten inbokade varav jag är ansvarig för det ena, Ludvig har fortfarande feber. Har inte sovit så mycket eftersom Ludvig har varit väldigt orolig. Man fick använda muskelkraft för att få bort frosten från bilrutorna på morgonen.

    Imorgon?
    Jag hade planerat att vara ledig men får förmodligen byta det mot VAB.
  24. 12
    Åse svarar För tio år sedan?
    Arbetslös, hemma med 2 små barn. Måååånga besök på öppna förskolan.

    För fem år sedan?
    Hade på våren börjat med det jobbet jag fortfarande har, den allmänna känslan var förvirring och i vissa fall förtvivlan över att vara så hjälplös och okunnig.

    För ett år sedan?
    Hade precis kört upp husvagnen till Branäs där vi skulle vintercampa, såg med spänning fram emot vintersäsongen och möjligheten att åka slalom med tjejerna.

    För en månad sedan?
    Besökte kund i Stockholm ett par ggr för kompetensöverföring.

    För en vecka sedan?
    Var väldigt nervös över produktionssättning av nämnda kund som skulle ske i helgen. Ludvig åkte på magsjuka så jag var hemma med honom i 2 dagar.

    Igår?
    Kunde konstatera att prodsättningen hade gått bra, andas ut och ta hand om de småproblem som dök upp. Jonas var hemma med Ludvig som hade hög feber. Det har blivit KALLT! ute.

    Idag?
    \"Bara\" 3 möten inbokade varav jag är ansvarig för det ena, Ludvig har fortfarande feber. Har inte sovit så mycket eftersom Ludvig har varit väldigt orolig. Man fick använda muskelkraft för att få bort frosten från bilrutorna på morgonen.

    Imorgon?
    Jag hade planerat att vara ledig men får förmodligen byta det mot VAB.
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13

    Kul kul! Sara svarar! :-)

    För tio år sedan?
    ~Var jag 15 år och gick i nian och var grymt skoltrött och längtade tills grundskolan var slut så att jag skulle kunna börja arbeta med hästar på heltid.

    För fem år sedan?
    ~Hade jag precis flyttat till Uppsala och börjat läsa till veterinär.

    För ett år sedan?
    ~Var livet ungefär som nu. En make, ett barn, en katt (dock ej samma som nu), en lägenhet. Enda skillnaden är att vi nu har ett hus också.

    För en månad sedan?
    ~Var vi spända på att få komma igång med vårt hus på allvar!

    För en vecka sedan?
    ~Började jag bygga på huset.

    Igår?
    ~Såg jag först en prematur kalvning :-( och sen var vi ute och byggde på huset.

    Idag?
    ~Ska jag kolla på juverbakterier och senare ska vi - just det - bygga på huset.

    Imorgon?
    ~Ska jag samla sperma från en tjur, och sen ut till huset igen. :-)
  26. 13
    Kul kul! Sara svarar! :-) För tio år sedan?
    ~Var jag 15 år och gick i nian och var grymt skoltrött och längtade tills grundskolan var slut så att jag skulle kunna börja arbeta med hästar på heltid.

    För fem år sedan?
    ~Hade jag precis flyttat till Uppsala och börjat läsa till veterinär.

    För ett år sedan?
    ~Var livet ungefär som nu. En make, ett barn, en katt (dock ej samma som nu), en lägenhet. Enda skillnaden är att vi nu har ett hus också.

    För en månad sedan?
    ~Var vi spända på att få komma igång med vårt hus på allvar!

    För en vecka sedan?
    ~Började jag bygga på huset.

    Igår?
    ~Såg jag först en prematur kalvning :-( och sen var vi ute och byggde på huset.

    Idag?
    ~Ska jag kolla på juverbakterier och senare ska vi - just det - bygga på huset.

    Imorgon?
    ~Ska jag samla sperma från en tjur, och sen ut till huset igen. :-)
  27. Pilluska
    #14

    Pilluska svarar

    För tio år sedan?
    Träffade min (blivande) man
    För fem år sedan?
    Flyttade vi ihop (för andra gången)
    För ett år sedan?
    Var jag gravid
    För en månad sedan?
    Började jag på ett nytt jobb
    För en vecka sedan?
    Började jag spela innebandy igen (yippi)
    Igår?
    Tränade jag core
    Idag?
    Ska vi åka på tippen emd skräp
    Imorgon?
    Träna innebandy

    Självklart hinner jag med att gosa med barnen mitt i allt jobb och träning, men det är ju en sån självklarhet så det skriver jag inte i svaren!
  28. 14
    Pilluska svarar För tio år sedan?
    Träffade min (blivande) man
    För fem år sedan?
    Flyttade vi ihop (för andra gången)
    För ett år sedan?
    Var jag gravid
    För en månad sedan?
    Började jag på ett nytt jobb
    För en vecka sedan?
    Började jag spela innebandy igen (yippi)
    Igår?
    Tränade jag core
    Idag?
    Ska vi åka på tippen emd skräp
    Imorgon?
    Träna innebandy

    Självklart hinner jag med att gosa med barnen mitt i allt jobb och träning, men det är ju en sån självklarhet så det skriver jag inte i svaren!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Minjas svar:

    För tio år sedan?
    - Jobbade som barnskötare på dagis på Kungsholmen. Trovdes superbra men kände att jag borde plugga och göra nåt av livet. Var redan tillsammans med Nicklas sedan drygt 2 år. Tror vi flyttade från 1:a till 2:a i kvarteret brevidi Vasastan i den vevan (minnet sviker redan).

    För fem år sedan?
    - Hade mitt första jobb som nybakad systemutvecklare. IT-bubblans sista självande månader, allt var guld och gröna skogar, fester, optionsprogram och flytt till häftiga lokaler. I december sas en tredjedel av bolagets anställda upp och i februari 2001 gick firman i konken...

    För ett år sedan?
    - Var tillbaka på jobbet efter en lång föräldraledighet men blev uppsagd i slutet av oktober.

    För en månad sedan?
    - Låg jag säkert och vilade min valliknande kropp. Är mest det jag gör nuförtiden =)

    För en vecka sedan?
    - Var jag hemma och slöade. En kompis skulle komma men hon dök aldrig upp.

    Igår?
    - Övervägde jag en tripp till Ikea men gav upp idén. Lämnade och hämtade på dagis, lekte med Emma.

    Idag?
    - Ska vi till banken och skriva på papper för utökade huslån. Håller på att installera bergvärme.

    Imorgon?
    - Det mest spännande är nog besök på MVC. Och så ska vi ju till min pappa och lillbror på middag på kvällen.

    /
  30. 15
    Minjas svar: För tio år sedan?
    - Jobbade som barnskötare på dagis på Kungsholmen. Trovdes superbra men kände att jag borde plugga och göra nåt av livet. Var redan tillsammans med Nicklas sedan drygt 2 år. Tror vi flyttade från 1:a till 2:a i kvarteret brevidi Vasastan i den vevan (minnet sviker redan).

    För fem år sedan?
    - Hade mitt första jobb som nybakad systemutvecklare. IT-bubblans sista självande månader, allt var guld och gröna skogar, fester, optionsprogram och flytt till häftiga lokaler. I december sas en tredjedel av bolagets anställda upp och i februari 2001 gick firman i konken...

    För ett år sedan?
    - Var tillbaka på jobbet efter en lång föräldraledighet men blev uppsagd i slutet av oktober.

    För en månad sedan?
    - Låg jag säkert och vilade min valliknande kropp. Är mest det jag gör nuförtiden =)

    För en vecka sedan?
    - Var jag hemma och slöade. En kompis skulle komma men hon dök aldrig upp.

    Igår?
    - Övervägde jag en tripp till Ikea men gav upp idén. Lämnade och hämtade på dagis, lekte med Emma.

    Idag?
    - Ska vi till banken och skriva på papper för utökade huslån. Håller på att installera bergvärme.

    Imorgon?
    - Det mest spännande är nog besök på MVC. Och så ska vi ju till min pappa och lillbror på middag på kvällen.

    /
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    Maria svarar

    För tio år sedan?
    -Var jag 15 år och gick i 9:an. :-)

    För fem år sedan?
    -Då var jag gravid med Nelly och läste på Komvux.

    För ett år sedan?
    -Jobbade jag på samma ställe som nu fast med andra arbetsuppgifter.

    För en månad sedan?
    -Började jag med mina nya arbetsuppgifter! *S*

    För en vecka sedan?
    -Började vi renovera datarummet

    Igår?
    -Fyllde jag år! :-)

    Idag?
    -Jobbar jag, några kompisar kommer över ikväll på fika.

    Imorgon?
    -Hoppas jag att Lucas & J är friska!
  32. 16
    Maria svarar För tio år sedan?
    -Var jag 15 år och gick i 9:an. :-)

    För fem år sedan?
    -Då var jag gravid med Nelly och läste på Komvux.

    För ett år sedan?
    -Jobbade jag på samma ställe som nu fast med andra arbetsuppgifter.

    För en månad sedan?
    -Började jag med mina nya arbetsuppgifter! *S*

    För en vecka sedan?
    -Började vi renovera datarummet

    Igår?
    -Fyllde jag år! :-)

    Idag?
    -Jobbar jag, några kompisar kommer över ikväll på fika.

    Imorgon?
    -Hoppas jag att Lucas & J är friska!
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17

    Här är mitt liv

    För tio år sedan?
    Var jag au-pair i London. 19 år gammal och trodde att jag visste det mesta... *hehe*

    För fem år sedan?
    Hade jag min barndomskompis Camilla på besök. Hade då bott i Halmstad i ett år. Levde singellivets glada dagar, med fler krogbesök än vad som förmodligen är nyttigt.

    För ett år sedan?
    Vakade jag av, efter att ha jobbat två nätter. Hämtade Isak sent och åt middag på Mc Donald\'s.

    För en månad sedan?
    Höll jag på att drunkna i pluggandet. Slutspurtade med en inlämningsuppgift.

    För en vecka sedan?
    Var jag på internat. Var borta tre dygn på en facklig utbildning. Enligt Isak var jag och hälsade på tomten.

    Igår?
    Deppade jag mest hela dagen. Var och tränade en vända.

    Idag?
    Pluggar jag. I eftermiddag ska Isak och jag till en av hans kompisar.

    Imorgon?
    Facklig utbildning.Hämtar Isak sent. Går på och jobbar natten. Önskar att jag visste och kunde så mycket, som jag trodde att jag kunde för 10 år sedan. Men ju äldre jag blir, dessto mindre inser jag att jag kan.
  34. 17
    Här är mitt liv För tio år sedan?
    Var jag au-pair i London. 19 år gammal och trodde att jag visste det mesta... *hehe*

    För fem år sedan?
    Hade jag min barndomskompis Camilla på besök. Hade då bott i Halmstad i ett år. Levde singellivets glada dagar, med fler krogbesök än vad som förmodligen är nyttigt.

    För ett år sedan?
    Vakade jag av, efter att ha jobbat två nätter. Hämtade Isak sent och åt middag på Mc Donald\'s.

    För en månad sedan?
    Höll jag på att drunkna i pluggandet. Slutspurtade med en inlämningsuppgift.

    För en vecka sedan?
    Var jag på internat. Var borta tre dygn på en facklig utbildning. Enligt Isak var jag och hälsade på tomten.

    Igår?
    Deppade jag mest hela dagen. Var och tränade en vända.

    Idag?
    Pluggar jag. I eftermiddag ska Isak och jag till en av hans kompisar.

    Imorgon?
    Facklig utbildning.Hämtar Isak sent. Går på och jobbar natten. Önskar att jag visste och kunde så mycket, som jag trodde att jag kunde för 10 år sedan. Men ju äldre jag blir, dessto mindre inser jag att jag kan.
  35. Medlem sedan
    Sep 2004
    #18

    C m Niklas o Viktor svarar

    För tio år sedan?
    Var jag i Rom och jobbade som Arkeolog vi Svenska institutet. Jag var singel, reste och levde livet...

    För fem år sedan? Hade jag flyttat ihop med J. Jobbade på samma jobb som jag har nu.

    För ett år sedan?
    Satt jag och gjorde samma tråkiga saker jag gör idag...
    För en månad sedan? Var jag på Mallis... Längtar tillbaka

    För en vecka sedan? Satt jag i möte hela tisdagen

    Igår? Var jag i Sollentuns på möte hos 3M.

    Idag? Ska jag bara jobba....

    Imorgon? Ska jag bara jobba....


  36. 18
    C m Niklas o Viktor svarar För tio år sedan?
    Var jag i Rom och jobbade som Arkeolog vi Svenska institutet. Jag var singel, reste och levde livet...

    För fem år sedan? Hade jag flyttat ihop med J. Jobbade på samma jobb som jag har nu.

    För ett år sedan?
    Satt jag och gjorde samma tråkiga saker jag gör idag...
    För en månad sedan? Var jag på Mallis... Längtar tillbaka

    För en vecka sedan? Satt jag i möte hela tisdagen

    Igår? Var jag i Sollentuns på möte hos 3M.

    Idag? Ska jag bara jobba....

    Imorgon? Ska jag bara jobba....


  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Vilket bra datum

    sonen är född på! *S* Grattis i efterskott till honom! :-)
  38. 19
    Vilket bra datum sonen är född på! *S* Grattis i efterskott till honom! :-)
  39. Medlem sedan
    Aug 1999
    #20

    Stina svarar (ny sign gammal tant ;-))

    För tio år sedan?
    * Var 19 år, hade precis träffat mannen i mitt liv. Flyttade till Kungälv för att jobba. Trodde inte förhållandet skulle överleva det men se det gjorde det :-)

    För fem år sedan?
    * Jobbade på mitt gamla jobb. Gick på fert.utredningar och en massa annat jobbigt (hade försökt bli gravida i nästan 2 år då)

    För ett år sedan?
    * Var jag höggravid med barn nr 3 :-)

    För en månad sedan?
    * Kunde Gustav inte krypa men det kan han nu

    För en vecka sedan?
    * Var vi förkylda

    Igår?
    * Var vi på öppna förskolan

    Idag?
    * Ska Oskar och Ella gå på kyrkans barntimmar och jag och lillebror ska gå på promenad.

    Imorgon?
    * Ska jag och Gustav gå på babycafé.

    Stina med Oskar -01, Ella -02 och Gustav -04 var min gamla sign. men den är så lång så nu är jag bara Bibbilina :-)
  40. 20
    Stina svarar (ny sign gammal tant ;-)) För tio år sedan?
    * Var 19 år, hade precis träffat mannen i mitt liv. Flyttade till Kungälv för att jobba. Trodde inte förhållandet skulle överleva det men se det gjorde det :-)

    För fem år sedan?
    * Jobbade på mitt gamla jobb. Gick på fert.utredningar och en massa annat jobbigt (hade försökt bli gravida i nästan 2 år då)

    För ett år sedan?
    * Var jag höggravid med barn nr 3 :-)

    För en månad sedan?
    * Kunde Gustav inte krypa men det kan han nu

    För en vecka sedan?
    * Var vi förkylda

    Igår?
    * Var vi på öppna förskolan

    Idag?
    * Ska Oskar och Ella gå på kyrkans barntimmar och jag och lillebror ska gå på promenad.

    Imorgon?
    * Ska jag och Gustav gå på babycafé.

    Stina med Oskar -01, Ella -02 och Gustav -04 var min gamla sign. men den är så lång så nu är jag bara Bibbilina :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snodd enkät om ditt liv
    By lundetass in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:27
  2. Snodd enkät om ditt liv!
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:19
  3. Snodd enkät om ditt liv...
    By Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:17
  4. snodd enkät om ditt liv!
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:40
  5. Snodd enkät om ditt liv
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar