Jag vet inte om jag hör hemma här men...
Känsliga snack
  1. S.
    #1

    Jag vet inte om jag hör hemma här men...

    ni får väl slänga ut mig om det är fel.

    Jag har tre barn mellan 4,5 år och sex månader. JAg tycker inte särsklit mycket om att vara hemma och fick efter mitt första barn en ordentlig depression när han var ca fem månader (insåg dock inte att det var en depression förrän långt efter...).

    Har ingen historia med depressioner sedan tidigare.

    Nu känner jag att tillvaron är väldigt mörk.

    Jag känner mig som en usel mamma till mina älskade barn. Jag orkar inte vara glad.

    Jag är lätt hypokondrisk och detta har blivit värre sedan jag fått barn. Ena dagen är det nattsvart och jag funderar på att rymma från allt nästa dag inbillar jag mig att jag är allvarligt sjuk och gråter för att jag inte får se mina barn växa upp...

    Jag skulle kunna göra det här hur långt som helst, men min fundering är; om jag ska söka hjälp (för jag funderar på att göra det); hur gör jag? Och VAD kan hjälpa mig?
    S.
  2. 1
    Jag vet inte om jag hör hemma här men... ni får väl slänga ut mig om det är fel.

    Jag har tre barn mellan 4,5 år och sex månader. JAg tycker inte särsklit mycket om att vara hemma och fick efter mitt första barn en ordentlig depression när han var ca fem månader (insåg dock inte att det var en depression förrän långt efter...).

    Har ingen historia med depressioner sedan tidigare.

    Nu känner jag att tillvaron är väldigt mörk.

    Jag känner mig som en usel mamma till mina älskade barn. Jag orkar inte vara glad.

    Jag är lätt hypokondrisk och detta har blivit värre sedan jag fått barn. Ena dagen är det nattsvart och jag funderar på att rymma från allt nästa dag inbillar jag mig att jag är allvarligt sjuk och gråter för att jag inte får se mina barn växa upp...

    Jag skulle kunna göra det här hur långt som helst, men min fundering är; om jag ska söka hjälp (för jag funderar på att göra det); hur gör jag? Och VAD kan hjälpa mig?
    S.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Jaaa, sök hjälp!

    Absolut, ring din hus läk så får han skriva en remiss!

    Det är ju starkt av dig att ha den självinstinkten att du är medveten om ditt problem och bör söka hjälp!!

    kram och lycka till
  4. 2
    Jaaa, sök hjälp! Absolut, ring din hus läk så får han skriva en remiss!

    Det är ju starkt av dig att ha den självinstinkten att du är medveten om ditt problem och bör söka hjälp!!

    kram och lycka till

Liknande trådar

  1. Inte hemma väl?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 08:08
  2. Inte hemma
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 15:36
  3. Jag hör inte hemma här...
    By Fuchsia in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 18:13
  4. när man inte är hemma?
    By Nemi in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 11:09
  5. Inte så hemma på po.p...men
    By Å m.S&V in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar