Funderar på en sak...
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Funderar på en sak...

    Jag skrev lite längre ner att jag fått igenom min överklagan i Länsrätten. Nu slog det mig, kan Fk överklaga i sin tur, så DE får rätt? man kanske inte ska ta ut någon glädje i förskott, menar jag...
  2. 1
    Funderar på en sak... Jag skrev lite längre ner att jag fått igenom min överklagan i Länsrätten. Nu slog det mig, kan Fk överklaga i sin tur, så DE får rätt? man kanske inte ska ta ut någon glädje i förskott, menar jag...
  3. marib
    #2

    De kan

    men brukar vanligen inte göra det eftersom det är svårt att på prövningstillstånd i Kammarrätten.
  4. 2
    De kan men brukar vanligen inte göra det eftersom det är svårt att på prövningstillstånd i Kammarrätten.
  5. Anna
    #3

    I vårt fall överklagar fk alltid till kammarrätten

    om länsrätten ger oss rätt. Kan tillägga att samtliga våra vårdbidragsärenden har gått vidare till länsrätt och sedan till kammarrätt beroende på att vi eller försäkringskassan överklagat. Väntar för övrigt just nu på dom i kammarätten där försäkringskassan överklagat länsrättens dom.
  6. 3
    I vårt fall överklagar fk alltid till kammarrätten om länsrätten ger oss rätt. Kan tillägga att samtliga våra vårdbidragsärenden har gått vidare till länsrätt och sedan till kammarrätt beroende på att vi eller försäkringskassan överklagat. Väntar för övrigt just nu på dom i kammarätten där försäkringskassan överklagat länsrättens dom.
  7. Anonym
    #4

    Var bor ni?

    Bara så att jag är förberedd...
  8. 4
    Var bor ni? Bara så att jag är förberedd...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Ok...

    Lika bra att vänta på brev från Fk först då, innan man planerar nåt...

    Tack för svar!
  10. 5
    Ok... Lika bra att vänta på brev från Fk först då, innan man planerar nåt...

    Tack för svar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Ja, vart bor ni?

    Hoppas vi inte har samma Fk *L*
  12. 6
    Ja, vart bor ni? Hoppas vi inte har samma Fk *L*
  13. Anna
    #7

    Vi bor i Linköpingstrakten....

    ...hoppas att ni inte gör det....
  14. 7
    Vi bor i Linköpingstrakten.... ...hoppas att ni inte gör det....
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Nej, det gör vi inte...

    men det kan ju vara samma här. Har du någon aning om hur lång tid det kan ta, innan jag får brev från Fk? Om de tänker betala, eller överklaga...
  16. 8
    Nej, det gör vi inte... men det kan ju vara samma här. Har du någon aning om hur lång tid det kan ta, innan jag får brev från Fk? Om de tänker betala, eller överklaga...
  17. marib
    #9

    Det står på ert beslut

    om ni inte nöjda... överklaga så här... där har du tidsperspektivet. Tror det brukar vara två månader
  18. 9
    Det står på ert beslut om ni inte nöjda... överklaga så här... där har du tidsperspektivet. Tror det brukar vara två månader
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Jag tänkte mer...

    på om Fk tänkte överklaga. Jag är nöjd med beslutet, just nu väntar jag bara på brev från Fk. För de lär väl höra av sig, hurvida de tänkte betala ut eller överklaga...
  20. 10
    Jag tänkte mer... på om Fk tänkte överklaga. Jag är nöjd med beslutet, just nu väntar jag bara på brev från Fk. För de lär väl höra av sig, hurvida de tänkte betala ut eller överklaga...
  21. marib
    #11

    Förstod det :-)

    men det är lika åt båda håll. Står det två månader på ert beslut så har även fk 2 mån på sig.
  22. 11
    Förstod det :-) men det är lika åt båda håll. Står det två månader på ert beslut så har även fk 2 mån på sig.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Jaha! :O)

    Ja, då är det bara att vänta då! (Fast jag träffade en gammal kompis idag som har jobbat på Fk, och hon sa att de _brukade_ gå på Länsrättens beslut... Hoppas hon har rätt!)
  24. 12
    Jaha! :O) Ja, då är det bara att vänta då! (Fast jag träffade en gammal kompis idag som har jobbat på Fk, och hon sa att de _brukade_ gå på Länsrättens beslut... Hoppas hon har rätt!)
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Fick brev idag...

    och de överklagar inte!! Nu kan jag pusta ut :O)
  26. 13
    Fick brev idag... och de överklagar inte!! Nu kan jag pusta ut :O)

Liknande trådar

  1. Funderar...
    By Miniskrutt in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 21:04
  2. Funderar..
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:28
  3. Funderar och funderar *långt*
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 22:20
  4. Jag funderar på att
    By Tina in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 13:54
  5. Funderar..
    By Mea@ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 09:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar