Snodd enkät om ditt liv!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Snodd enkät om ditt liv!

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Snodd enkät om ditt liv! För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Svarar själv!

    För tio år sedan?
    Pluggade på KTH, fjärde året på Teknisk Fysik. Hade varit tillsammans med Johan i ett år och han hade lyckats få mig att faktiskt plugga också... det finns för mycket annat skoj på KTH :) Bodde två stycken i ett studentrum och sov i en 90 säng. Begriper inte riktigt hur det gick till så här i efterhand...

    För fem år sedan?
    Hade hoppat på ett nystartat konsultbolag, jobbade dygnet runt och firade den nya ekonomin med champange på jobbet minst varje vecka... det var tider det... Ett år senare brakade företaget ihop :)

    För ett år sedan?
    Började jag mitt nuvarande jobb, spännande eftersom jag varit hemma sedan Benjamin föddes. Vi hade det fortfarande jobbigt efter dagisinskolningen. Efter jobbet satt jag i soffan och ammade och läste bok timme ut och timme in. Började fundera på hur länge jag måste jobba innan det var politiskt korrekt att bli gravid :)

    För en månad sedan?
    17 september...korttidsminnet är inte vad det borde vara... Men jag tror faktiskt att vi var på grönan, det var sista helgen de hade öppet för säsongen.

    För en vecka sedan?
    Var jag hemma med en sjuk liten Benjamin.

    Igår?
    Var vi i sommarstugan i dalarna tillsammans med mina föräldrar. Tog sista turen med ekan innan vi drog upp den på land!

    Idag?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis (föräldrakoop)

    Imorgon?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis... spännande liv :)
  4. 2
    Svarar själv! För tio år sedan?
    Pluggade på KTH, fjärde året på Teknisk Fysik. Hade varit tillsammans med Johan i ett år och han hade lyckats få mig att faktiskt plugga också... det finns för mycket annat skoj på KTH :) Bodde två stycken i ett studentrum och sov i en 90 säng. Begriper inte riktigt hur det gick till så här i efterhand...

    För fem år sedan?
    Hade hoppat på ett nystartat konsultbolag, jobbade dygnet runt och firade den nya ekonomin med champange på jobbet minst varje vecka... det var tider det... Ett år senare brakade företaget ihop :)

    För ett år sedan?
    Började jag mitt nuvarande jobb, spännande eftersom jag varit hemma sedan Benjamin föddes. Vi hade det fortfarande jobbigt efter dagisinskolningen. Efter jobbet satt jag i soffan och ammade och läste bok timme ut och timme in. Började fundera på hur länge jag måste jobba innan det var politiskt korrekt att bli gravid :)

    För en månad sedan?
    17 september...korttidsminnet är inte vad det borde vara... Men jag tror faktiskt att vi var på grönan, det var sista helgen de hade öppet för säsongen.

    För en vecka sedan?
    Var jag hemma med en sjuk liten Benjamin.

    Igår?
    Var vi i sommarstugan i dalarna tillsammans med mina föräldrar. Tog sista turen med ekan innan vi drog upp den på land!

    Idag?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis (föräldrakoop)

    Imorgon?
    Jobba, hämta på dagis, städa dagis... spännande liv :)
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Svara på när var hur enkäten :P

    För tio år sedan?
    *Gick jag ut nian :D

    För fem år sedan?
    *Jobbade jag i Sälen med ett väldigt roligt arbete, levde loppan och drack massor med alkohol, partajade varje kväll och hade inte en tanke på att jag skulle ha två underbara ungar inom 5 år!

    För ett år sedan?
    *Så började jag studera till lärare, träffade en mycket god vän som jag fortfarande studerar med, som har kommit att betyda mycker för mig :D


    För en månad sedan?
    *Så började plugget igen efter en lång och tråkig sommar! Vilket var mycket behövligt för mig :D


    För en vecka sedan?
    *Så fick min kropp nog, då var jag redo att få barn, så nu går jag bara å VÄNTAR!

    Igår? Så grät jag massor.

    Idag? Har jag skrattat gott med mina vänner, vi har haft en jätte rolig lektion :D

    Imorgon? Är det en dag som är full av aktiviteter och NOLL vila!

  6. 3
    Svara på när var hur enkäten :P För tio år sedan?
    *Gick jag ut nian :D

    För fem år sedan?
    *Jobbade jag i Sälen med ett väldigt roligt arbete, levde loppan och drack massor med alkohol, partajade varje kväll och hade inte en tanke på att jag skulle ha två underbara ungar inom 5 år!

    För ett år sedan?
    *Så började jag studera till lärare, träffade en mycket god vän som jag fortfarande studerar med, som har kommit att betyda mycker för mig :D


    För en månad sedan?
    *Så började plugget igen efter en lång och tråkig sommar! Vilket var mycket behövligt för mig :D


    För en vecka sedan?
    *Så fick min kropp nog, då var jag redo att få barn, så nu går jag bara å VÄNTAR!

    Igår? Så grät jag massor.

    Idag? Har jag skrattat gott med mina vänner, vi har haft en jätte rolig lektion :D

    Imorgon? Är det en dag som är full av aktiviteter och NOLL vila!

  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Vad roligt :o) Karolina svarar...

    För tio år sedan?
    Inte så intressant, var en liten loppa på 9 år då...

    För fem år sedan?
    Oj, oj, 14, den värsta åldern, hrrmph, behöver man nog inte kommentera va??

    För ett år sedan?
    Pluggade och tänkte fortfarande lite smått oseriöst på mitt liv, levde livet men kände mig rätt missnöjd.

    För en månad sedan?
    Väntade otåligt på bebis.

    För en vecka sedan?
    Väntade fortfarande lika otåligt. :o)

    Igår?
    Mysigt, åt på italiensk restaurang.

    Idag?
    Trodde att förlossningen skulle komma igång..

    Imorgon?
    Ska jag mys-pysa o käka picknick på djurgårn med syrran med varm oboy o varm filt, njuta av hösten.

  8. 4
    Vad roligt :o) Karolina svarar... För tio år sedan?
    Inte så intressant, var en liten loppa på 9 år då...

    För fem år sedan?
    Oj, oj, 14, den värsta åldern, hrrmph, behöver man nog inte kommentera va??

    För ett år sedan?
    Pluggade och tänkte fortfarande lite smått oseriöst på mitt liv, levde livet men kände mig rätt missnöjd.

    För en månad sedan?
    Väntade otåligt på bebis.

    För en vecka sedan?
    Väntade fortfarande lika otåligt. :o)

    Igår?
    Mysigt, åt på italiensk restaurang.

    Idag?
    Trodde att förlossningen skulle komma igång..

    Imorgon?
    Ska jag mys-pysa o käka picknick på djurgårn med syrran med varm oboy o varm filt, njuta av hösten.

  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Skumpa varje vecka...

    OOh låter lyxigt det! Men framgång ska firas!! :o)
  10. 5
    Skumpa varje vecka... OOh låter lyxigt det! Men framgång ska firas!! :o)
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Å picknick med

    choklad i termos... det måste vi ha i vår med våra små bäbisar! Påminn mig om det då :)
  12. 6
    Å picknick med choklad i termos... det måste vi ha i vår med våra små bäbisar! Påminn mig om det då :)
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    :)

    Jo, men sedan gick det ju som det gick med de flesta konsultbolag inom Internet-branschen :)
  14. 7
    :) Jo, men sedan gick det ju som det gick med de flesta konsultbolag inom Internet-branschen :)
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Självklart!!!

    Fast då när de kommer är det nog snooorkallt ute, men någon timme ska vi nog stå ut innan tänder börjar hackas.. hehe, nej så illa är det faktiskt inte, med långkalsonger, mössa o dunjacka klarar man nog att promenera och fika ett tag..

    Nu blev ja sugen på bäbis-träff med choklad... Varför har vi inga sthlms-träffar i denna ankomstgrupp eller är det bara jag som missar dem?
  16. 8
    Självklart!!! Fast då när de kommer är det nog snooorkallt ute, men någon timme ska vi nog stå ut innan tänder börjar hackas.. hehe, nej så illa är det faktiskt inte, med långkalsonger, mössa o dunjacka klarar man nog att promenera och fika ett tag..

    Nu blev ja sugen på bäbis-träff med choklad... Varför har vi inga sthlms-träffar i denna ankomstgrupp eller är det bara jag som missar dem?
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Oj oj...

    För tio år sedan?
    - Då gick jag i mellanstadiet :-)

    För fem år sedan?
    - Började jag gymnasiet.

    För ett år sedan?
    - Började jag min högskoleutbildning. (Läser till sjuksköterska)

    För en månad sedan?
    - Hade jag nyligen börjat skolan igen. Räknade ner antalet veckor tills bebis ska komma

    För en vecka sedan?
    - Jobbade, pluggade och längtade efter bebis

    Igår?
    - Gick tipspromenad och åt söndagsmiddag hos mamma :-)

    Idag?
    - Varit i skolan

    Imorgon?
    - Är ledig, ska till bm och träffa min ena syster

  18. 9
    Oj oj... För tio år sedan?
    - Då gick jag i mellanstadiet :-)

    För fem år sedan?
    - Började jag gymnasiet.

    För ett år sedan?
    - Började jag min högskoleutbildning. (Läser till sjuksköterska)

    För en månad sedan?
    - Hade jag nyligen börjat skolan igen. Räknade ner antalet veckor tills bebis ska komma

    För en vecka sedan?
    - Jobbade, pluggade och längtade efter bebis

    Igår?
    - Gick tipspromenad och åt söndagsmiddag hos mamma :-)

    Idag?
    - Varit i skolan

    Imorgon?
    - Är ledig, ska till bm och träffa min ena syster

  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Jo ...

    Men det är en annan historia, vi fokuserar på den med skumpan istället *ler* :o)
  20. 10
    Jo ... Men det är en annan historia, vi fokuserar på den med skumpan istället *ler* :o)
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Nä det har inte

    blivit några :( Trist, jag hade gärna träffats.

    Jag såg att de dragit igång träffar på Höstbarn iallafall, så vi får väl hänga på där såsmåningom.
  22. 11
    Nä det har inte blivit några :( Trist, jag hade gärna träffats.

    Jag såg att de dragit igång träffar på Höstbarn iallafall, så vi får väl hänga på där såsmåningom.
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Aaa...

    Eller föreslå en härinne kanske??? En promenix på djurgården vore kanske ett förslag?? Fast många jobbar ju och man vill ju inte promenera kvällstid..
  24. 12
    Aaa... Eller föreslå en härinne kanske??? En promenix på djurgården vore kanske ett förslag?? Fast många jobbar ju och man vill ju inte promenera kvällstid..
  25. MammaK v34
    #13

    Kajsa svarar

    För tio år sedan?
    --1995 alltså. Jo, då var jag höggravid, precis som nu. Dottern är född 18 november...

    För fem år sedan?
    --2000. Hmm... Minnet är kort men jag antar att jag var mitt uppe i psykologistudierna och hade väl fullt upp med det.

    För ett år sedan?
    -- Hade börjat nytt jobb, trivdes fortfarande rätt ok.

    För en månad sedan?
    --Samma som nu. Gravid. Stor. Fet. Tung.

    För en vecka sedan?
    --Ringde en kompis som jag inte talat med på över ett år och berättade att hon blivit mamma till en liten son med samma namn som jag och sambon varit inne på till vår pojk. Snacka om sammanträffande!!

    Igår?
    --Arg och ledsen dag. Ilsken på sambon men snäll mot dottern.

    Idag?
    --Trött idag. Som vanligt. Längtar efter bebis!!

    Imorgon?
    --Vill jag att det händer något positivt!!! Behöver lite glädje.
  26. 13
    Kajsa svarar För tio år sedan?
    --1995 alltså. Jo, då var jag höggravid, precis som nu. Dottern är född 18 november...

    För fem år sedan?
    --2000. Hmm... Minnet är kort men jag antar att jag var mitt uppe i psykologistudierna och hade väl fullt upp med det.

    För ett år sedan?
    -- Hade börjat nytt jobb, trivdes fortfarande rätt ok.

    För en månad sedan?
    --Samma som nu. Gravid. Stor. Fet. Tung.

    För en vecka sedan?
    --Ringde en kompis som jag inte talat med på över ett år och berättade att hon blivit mamma till en liten son med samma namn som jag och sambon varit inne på till vår pojk. Snacka om sammanträffande!!

    Igår?
    --Arg och ledsen dag. Ilsken på sambon men snäll mot dottern.

    Idag?
    --Trött idag. Som vanligt. Längtar efter bebis!!

    Imorgon?
    --Vill jag att det händer något positivt!!! Behöver lite glädje.
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Ojojoj vad jag känner mig gammal ;)

    För tio år sedan?
    Jobbade jag som nykläckt nyanställd fänrik i Armén. Lite personalbrist hade vi minns jag, jobbade nog 60 timmar/vecka, men jobbet var ju nytt så det var bara roligt. Tog C-körkort tidigare samma år.

    För fem år sedan?
    Gifte vi oss :)

    För ett år sedan?
    Höll jag på att försöka få H att sluta amam eftersom vi ville ha syskon och jag inte fick några äl när han ammade. Lite vemodigt var det, slutet på en epok liksom. Fast vi ammat i över 2 år var vi ändå inte riktigt \"färdiga\" med det.

    För en månad sedan?
    Hade jag foglossningar så jag knappt kunde gå.

    För en vecka sedan?
    Var foglossnigarna som bortblåsta :) Helt mystiskt.

    Igår?
    Tvättade jag H\'s ena öga med koksaltlösning femtielva gånger för han har ögoninflammation. Uppskattas inte.

    Idag?
    Trodde jag att ögoninflammationen gått över och skjutsade H till dagis. Fck bakläxa, nu är det tillbaks igen.

    Imorgon?
    Är ajg hemma med en H som tycker det är aptrist att vara hemma med mossiga morsan, men som inte kan gå till dagis för det smittar så förblånat. Fast han har ingen feber e dyl, samam fart som vanligt, dvs mycket mer fart än jag. Puh, hur ska jag orka?

  28. 14
    Ojojoj vad jag känner mig gammal ;) För tio år sedan?
    Jobbade jag som nykläckt nyanställd fänrik i Armén. Lite personalbrist hade vi minns jag, jobbade nog 60 timmar/vecka, men jobbet var ju nytt så det var bara roligt. Tog C-körkort tidigare samma år.

    För fem år sedan?
    Gifte vi oss :)

    För ett år sedan?
    Höll jag på att försöka få H att sluta amam eftersom vi ville ha syskon och jag inte fick några äl när han ammade. Lite vemodigt var det, slutet på en epok liksom. Fast vi ammat i över 2 år var vi ändå inte riktigt \"färdiga\" med det.

    För en månad sedan?
    Hade jag foglossningar så jag knappt kunde gå.

    För en vecka sedan?
    Var foglossnigarna som bortblåsta :) Helt mystiskt.

    Igår?
    Tvättade jag H\'s ena öga med koksaltlösning femtielva gånger för han har ögoninflammation. Uppskattas inte.

    Idag?
    Trodde jag att ögoninflammationen gått över och skjutsade H till dagis. Fck bakläxa, nu är det tillbaks igen.

    Imorgon?
    Är ajg hemma med en H som tycker det är aptrist att vara hemma med mossiga morsan, men som inte kan gå till dagis för det smittar så förblånat. Fast han har ingen feber e dyl, samam fart som vanligt, dvs mycket mer fart än jag. Puh, hur ska jag orka?

  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    Cecilias svar:

    För tio år sedan?
    Nyinflyttad till Västerås. Läste till sjuksköterska. Många helgresor i skruttiga bruna SAAB 99:an, hem till gamla bostadsorten för party mm.

    För fem år sedan?
    Stor depperiod med sjukskrivning pga eksem och tro att livet aldrig mer skulle bli bra. Hade dock en underbar sambon som bar fram mig, _bokstavligen_, när eksemen ibland var som värst och jag inte klarade av att gå.
    Nyfärdig narkossjuksköterska

    För ett år sedan?
    Jobbade och stortrivdes med jobb och tillvaro. Sambon var tyvärr arbetslös men det gjorde att jag kunde ägna mig mer åt jobbet, han skötte hemmet till stor del.
    Försökte bli gravida, lyckades inte. liten sorg.

    För en månad sedan?
    Stortrivs med mage och den nya tillgången på ledig tid, havandeskapspenning.
    På onsdagen hade vi sett på hus, på fredagen hade vi lagt ett bud som vi inte trodde skulle räcka. Onsdagen därefter fick vi reda på att huset var vårt!!WHIII!! Vi som eg inte skulle köpa hus nu...

    För en vecka sedan?
    Cyklade till dagis, lämnade Ida och åkte sen nervöst ner till placeringaassistenten med dagisansökan för Ida. Det var jättesvårt att veta vart jag skulle söka, kände inte till dagisen i det nya området så bra.

    Igår?
    Hälsade på på jobbet. Jättetrevligt. Alla kommenterade den fina magen och att de saknade mig (kul, blev alldeles rörd). Några stycken bad mig söka arbetsledartjänsten som är utannonserad. Hon som ska sluta ville att jag skulle söka bla.


    Idag?
    Besiktning av lägenheten. Ska diska lite. Drop-in fika på dagis. Fika med några nya gravidkompisar, spännande!


    Imorgon?
    Ida är ledig från dagis, kanske åker vi och badar.
  30. 15
    Cecilias svar: För tio år sedan?
    Nyinflyttad till Västerås. Läste till sjuksköterska. Många helgresor i skruttiga bruna SAAB 99:an, hem till gamla bostadsorten för party mm.

    För fem år sedan?
    Stor depperiod med sjukskrivning pga eksem och tro att livet aldrig mer skulle bli bra. Hade dock en underbar sambon som bar fram mig, _bokstavligen_, när eksemen ibland var som värst och jag inte klarade av att gå.
    Nyfärdig narkossjuksköterska

    För ett år sedan?
    Jobbade och stortrivdes med jobb och tillvaro. Sambon var tyvärr arbetslös men det gjorde att jag kunde ägna mig mer åt jobbet, han skötte hemmet till stor del.
    Försökte bli gravida, lyckades inte. liten sorg.

    För en månad sedan?
    Stortrivs med mage och den nya tillgången på ledig tid, havandeskapspenning.
    På onsdagen hade vi sett på hus, på fredagen hade vi lagt ett bud som vi inte trodde skulle räcka. Onsdagen därefter fick vi reda på att huset var vårt!!WHIII!! Vi som eg inte skulle köpa hus nu...

    För en vecka sedan?
    Cyklade till dagis, lämnade Ida och åkte sen nervöst ner till placeringaassistenten med dagisansökan för Ida. Det var jättesvårt att veta vart jag skulle söka, kände inte till dagisen i det nya området så bra.

    Igår?
    Hälsade på på jobbet. Jättetrevligt. Alla kommenterade den fina magen och att de saknade mig (kul, blev alldeles rörd). Några stycken bad mig söka arbetsledartjänsten som är utannonserad. Hon som ska sluta ville att jag skulle söka bla.


    Idag?
    Besiktning av lägenheten. Ska diska lite. Drop-in fika på dagis. Fika med några nya gravidkompisar, spännande!


    Imorgon?
    Ida är ledig från dagis, kanske åker vi och badar.
  31. tempera
    #16

    Tempera går loss

    För tio år sedan?
    Jobbade jag på Burger King, undrade vad jag skulle tamig till med mitt liv, och bestämde mig för att söka till Läkarlinjen bara för att reta alla andra.

    För fem år sedan?
    Var jag hemma med min förstfödde, ensamstående, djupt deprimerad och utan hopp om livet...

    För ett år sedan?
    Hade jag flyttat ihop med min nuvarande sambo sedan en tid, forskade och gjorde min AT, och gladde mig åt att livet inte var slut trots allt!

    För en månad sedan?
    Låg jag med största sannolikhet och pustade i någon soffa och oroade mig över för mycket sammandragningar.

    För en vecka sedan?
    Var jag överlycklig över att veta att min tjocka bäbis mår bra och är en flicka och att även jag mår bättre än på hela graviditeten förut.

    Igår?
    Arbetade jag med en artikel på förmiddagen och var hemma med sjuk pojke på eftermiddagen.

    Idag?
    Ska jag göra ungefär det samma som igår. Jag längtar efter bäbis!!

    Imorgon?
    Ska vi till förlossningen och glo, undrar om man får panik eller blir förväntansfull...

  32. 16
    Tempera går loss För tio år sedan?
    Jobbade jag på Burger King, undrade vad jag skulle tamig till med mitt liv, och bestämde mig för att söka till Läkarlinjen bara för att reta alla andra.

    För fem år sedan?
    Var jag hemma med min förstfödde, ensamstående, djupt deprimerad och utan hopp om livet...

    För ett år sedan?
    Hade jag flyttat ihop med min nuvarande sambo sedan en tid, forskade och gjorde min AT, och gladde mig åt att livet inte var slut trots allt!

    För en månad sedan?
    Låg jag med största sannolikhet och pustade i någon soffa och oroade mig över för mycket sammandragningar.

    För en vecka sedan?
    Var jag överlycklig över att veta att min tjocka bäbis mår bra och är en flicka och att även jag mår bättre än på hela graviditeten förut.

    Igår?
    Arbetade jag med en artikel på förmiddagen och var hemma med sjuk pojke på eftermiddagen.

    Idag?
    Ska jag göra ungefär det samma som igår. Jag längtar efter bäbis!!

    Imorgon?
    Ska vi till förlossningen och glo, undrar om man får panik eller blir förväntansfull...

  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17

    Minjas svar:

    För tio år sedan?
    - Jobbade som barnskötare på dagis på Kungsholmen. Trovdes superbra men kände att jag borde plugga och göra nåt av livet. Var redan tillsammans med Nicklas sedan drygt 2 år. Tror vi flyttade från 1:a till 2:a i kvarteret brevidi Vasastan i den vevan (minnet sviker redan).

    För fem år sedan?
    - Hade mitt första jobb som nybakad systemutvecklare. IT-bubblans sista självande månader, allt var guld och gröna skogar, fester, optionsprogram och flytt till häftiga lokaler. I december sas en tredjedel av bolagets anställda upp och i februari 2001 gick firman i konken...

    För ett år sedan?
    - Var tillbaka på jobbet efter en lång föräldraledighet men blev uppsagd i slutet av oktober.

    För en månad sedan?
    - Låg jag säkert och vilade min valliknande kropp. Är mest det jag gör nuförtiden =)

    För en vecka sedan?
    - Var jag hemma och slöade. En kompis skulle komma men hon dök aldrig upp.

    Igår?
    - Övervägde jag en tripp till Ikea men gav upp idén. Lämnade och hämtade på dagis, lekte med Emma.

    Idag?
    - Ska vi till banken och skriva på papper för utökade huslån. Håller på att installera bergvärme.

    Imorgon?
    - Det mest spännande är nog besök på MVC. Och så ska vi ju till min pappa och lillbror på middag på kvällen.

    /
  34. 17
    Minjas svar: För tio år sedan?
    - Jobbade som barnskötare på dagis på Kungsholmen. Trovdes superbra men kände att jag borde plugga och göra nåt av livet. Var redan tillsammans med Nicklas sedan drygt 2 år. Tror vi flyttade från 1:a till 2:a i kvarteret brevidi Vasastan i den vevan (minnet sviker redan).

    För fem år sedan?
    - Hade mitt första jobb som nybakad systemutvecklare. IT-bubblans sista självande månader, allt var guld och gröna skogar, fester, optionsprogram och flytt till häftiga lokaler. I december sas en tredjedel av bolagets anställda upp och i februari 2001 gick firman i konken...

    För ett år sedan?
    - Var tillbaka på jobbet efter en lång föräldraledighet men blev uppsagd i slutet av oktober.

    För en månad sedan?
    - Låg jag säkert och vilade min valliknande kropp. Är mest det jag gör nuförtiden =)

    För en vecka sedan?
    - Var jag hemma och slöade. En kompis skulle komma men hon dök aldrig upp.

    Igår?
    - Övervägde jag en tripp till Ikea men gav upp idén. Lämnade och hämtade på dagis, lekte med Emma.

    Idag?
    - Ska vi till banken och skriva på papper för utökade huslån. Håller på att installera bergvärme.

    Imorgon?
    - Det mest spännande är nog besök på MVC. Och så ska vi ju till min pappa och lillbror på middag på kvällen.

    /
  35. Lollipop v 37+5
    #18

    Lollipop svarar gärna

    För tio år sedan?
    * Började jag plugga i Umeå. Time of my life =) Då var livet ett enda stort party och jag var alltid bjuden...

    För fem år sedan?
    * Flyttade ihop med min älskling, en ny era i livet. Några tuffa ekonomiska år men ändå härliga.

    För ett år sedan?
    * Började undra om jag nånsin skulle få bli gravid...

    För en månad sedan?
    * Började undra om jag ska sluta vara gravid nån gång ;)
    För en vecka sedan?
    * I väntans tider, snart kommer min baby!

    Igår?
    * Spankulerade runt hemma på semester inför babyns ankomst.

    Idag?

    Imorgon?
  36. 18
    Lollipop svarar gärna För tio år sedan?
    * Började jag plugga i Umeå. Time of my life =) Då var livet ett enda stort party och jag var alltid bjuden...

    För fem år sedan?
    * Flyttade ihop med min älskling, en ny era i livet. Några tuffa ekonomiska år men ändå härliga.

    För ett år sedan?
    * Började undra om jag nånsin skulle få bli gravid...

    För en månad sedan?
    * Började undra om jag ska sluta vara gravid nån gång ;)
    För en vecka sedan?
    * I väntans tider, snart kommer min baby!

    Igår?
    * Spankulerade runt hemma på semester inför babyns ankomst.

    Idag?

    Imorgon?
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Ska jag känna mig gammal nu?

    För tio år sedan?
    --- hösten 1995 hade jag ett jobb på skolbibliotek, rätt OK.

    För fem år sedan?
    --- hösten 2000 jobbade jag på Ellos returlager, var ganska nyförlovad och nyinflyttad i min nuvarande makes lägenhet.

    För ett år sedan?
    --- Började vi fundera på när vi ville starta \"tillverkning\" av barn nr. 2...

    För en månad sedan?
    --- 18 september började vi montera vår braskamin, som nu står o värmer så gott...

    För en vecka sedan?
    --- 11 oktober var jag lite deppig efter en totalt misslyckad vändning.

    Igår?
    --- VAr på förlossningen o fick prata med underbar läkare, mår bättre. Var på körövning - det är jobbigt nu med stor mage och dåligt med luft, men kul!

    Idag?
    --- Sovit OK, haft förvärkar som jag vaknat av i natt, lämnat David på dagis...

    Imorgon?
    --- Har jag inte direkt planerat nåt... föda barn skulle ju inte vara fel, men jag tvivlar...
  38. 19
    Ska jag känna mig gammal nu? För tio år sedan?
    --- hösten 1995 hade jag ett jobb på skolbibliotek, rätt OK.

    För fem år sedan?
    --- hösten 2000 jobbade jag på Ellos returlager, var ganska nyförlovad och nyinflyttad i min nuvarande makes lägenhet.

    För ett år sedan?
    --- Började vi fundera på när vi ville starta \"tillverkning\" av barn nr. 2...

    För en månad sedan?
    --- 18 september började vi montera vår braskamin, som nu står o värmer så gott...

    För en vecka sedan?
    --- 11 oktober var jag lite deppig efter en totalt misslyckad vändning.

    Igår?
    --- VAr på förlossningen o fick prata med underbar läkare, mår bättre. Var på körövning - det är jobbigt nu med stor mage och dåligt med luft, men kul!

    Idag?
    --- Sovit OK, haft förvärkar som jag vaknat av i natt, lämnat David på dagis...

    Imorgon?
    --- Har jag inte direkt planerat nåt... föda barn skulle ju inte vara fel, men jag tvivlar...
  39. Lollipop v 37+5
    #20

    Oj, glömde några frågor

    För tio år sedan?
    * Började jag plugga i Umeå. Time of my life =) Då var livet ett enda stort party och jag var alltid bjuden...

    För fem år sedan?
    * Flyttade ihop med min älskling, en ny era i livet. Några tuffa ekonomiska år men ändå härliga.

    För ett år sedan?
    * Började undra om jag nånsin skulle få bli gravid...

    För en månad sedan?
    * Började undra om jag ska sluta vara gravid nån gång ;)
    För en vecka sedan?
    * I väntans tider, snart kommer min baby!

    Igår?
    * Spankulerade runt hemma på semester inför babyns ankomst.

    Idag?
    * Spankulerar väl lite till i väntans tider.

    Imorgon?
    * Vem vet?
  40. 20
    Oj, glömde några frågor För tio år sedan?
    * Började jag plugga i Umeå. Time of my life =) Då var livet ett enda stort party och jag var alltid bjuden...

    För fem år sedan?
    * Flyttade ihop med min älskling, en ny era i livet. Några tuffa ekonomiska år men ändå härliga.

    För ett år sedan?
    * Började undra om jag nånsin skulle få bli gravid...

    För en månad sedan?
    * Började undra om jag ska sluta vara gravid nån gång ;)
    För en vecka sedan?
    * I väntans tider, snart kommer min baby!

    Igår?
    * Spankulerade runt hemma på semester inför babyns ankomst.

    Idag?
    * Spankulerar väl lite till i väntans tider.

    Imorgon?
    * Vem vet?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snodd enkät om ditt liv:
    By gabbsan in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:03
  2. Snodd enkät om ditt liv
    By lundetass in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:27
  3. Snodd enkät om ditt liv...
    By Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:17
  4. snodd enkät om ditt liv!
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:40
  5. Snodd enkät om ditt liv
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar