En viktig fråga...
Förlossning
  1. Bettyboop2
    #1

    En viktig fråga...

    Efter första barnet fick jag kallelse till cellprovtagningen, men gick aldrig och ångrar det nu. Nu ska jag få mitt andra barn, så får jag kallelse efter någon månad dit efter barnet är fött? Vill gå dit den här gången eller måste jag själv ringa dit om inte dom hör av sig?

    Tacksam för svar :)
  2. 1
    En viktig fråga... Efter första barnet fick jag kallelse till cellprovtagningen, men gick aldrig och ångrar det nu. Nu ska jag få mitt andra barn, så får jag kallelse efter någon månad dit efter barnet är fött? Vill gå dit den här gången eller måste jag själv ringa dit om inte dom hör av sig?

    Tacksam för svar :)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    jag gick ej andra gången

    pga dålig bemötande.
    Fick dock kallelse änddå tredje året å gick...

    Du får nog en kallelse...
    men varför inte ringa??
  4. 2
    jag gick ej andra gången pga dålig bemötande.
    Fick dock kallelse änddå tredje året å gick...

    Du får nog en kallelse...
    men varför inte ringa??
  5. MalinP
    #3

    Efterkontrollen

    Jag tog mitt cellprov hos MVC i samband med efterkontrollen, kolla med din barnmorska!
  6. 3
    Efterkontrollen Jag tog mitt cellprov hos MVC i samband med efterkontrollen, kolla med din barnmorska!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    jag fick efter förSTA

    MMEN JAG FATTADE INTE ATT DET VAR BARA FÖR ATT JAG FÅTT BARN? MEN NU EFTER ANDRA HAR JAG INTE FÅTT NÅT (2 ÅR SENARE) ooops caps löock sorry
  8. 4
    jag fick efter förSTA MMEN JAG FATTADE INTE ATT DET VAR BARA FÖR ATT JAG FÅTT BARN? MEN NU EFTER ANDRA HAR JAG INTE FÅTT NÅT (2 ÅR SENARE) ooops caps löock sorry
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    ta det i...

    samband med efterkontrollen när dom ändå kikar därnere...
  10. 5
    ta det i... samband med efterkontrollen när dom ändå kikar därnere...
  11. Mumselimus
    #6

    Cellprov efter förlossningen?

    Menar ni att ni gör cellprov för att ni fött barn? Varför i så fall? Det jag hört när jag fått mina kallelser i samband med barnafödande är att det inte är så stor idé att göra ett prov så länge man ammar eftersom det kan bli lite konstiga svar då. Åtminstone där jag bor får man en ny kallelse en gång om året om man inte gått på senaste.
  12. 6
    Cellprov efter förlossningen? Menar ni att ni gör cellprov för att ni fött barn? Varför i så fall? Det jag hört när jag fått mina kallelser i samband med barnafödande är att det inte är så stor idé att göra ett prov så länge man ammar eftersom det kan bli lite konstiga svar då. Åtminstone där jag bor får man en ny kallelse en gång om året om man inte gått på senaste.

Liknande trådar

  1. Nu har jag e viktig fråga
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 10:46
  2. Viktig fråga!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 18:02
  3. Nu har jag en sån där viktig fråga...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 09:16
  4. VIKTIG fråga
    By Mackan in forum Pappasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 07:54
  5. En för mig viktig fråga!
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 14:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar