På torsdagen är det dags!
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    På torsdagen är det dags!

    Då skall jag snittas p.g.a. att busbebisen ligger i tvärläge. Och sannolikheten att den ändrar läge tycks vara minimal med tanke på att huvudet inte har varit neråt sen v. 26. Gjorde ett vändningsförsök i v. 37 som misslyckades. Så nu har jag ställt in mig på snitt. Rädd är jag men hoppas jag överlever :) Har tidigare fött 2 barn vaginalt så detta blir minsann en upplevelse. Hoppa spå en bra sådan...
  2. 1
    På torsdagen är det dags! Då skall jag snittas p.g.a. att busbebisen ligger i tvärläge. Och sannolikheten att den ändrar läge tycks vara minimal med tanke på att huvudet inte har varit neråt sen v. 26. Gjorde ett vändningsförsök i v. 37 som misslyckades. Så nu har jag ställt in mig på snitt. Rädd är jag men hoppas jag överlever :) Har tidigare fött 2 barn vaginalt så detta blir minsann en upplevelse. Hoppa spå en bra sådan...
  3. Annica m3 +snitt 060116
    #2

    Jag ska

    hålla tummarna för dig på torsdag. Jag har gjort tre snitt och ej någon vanlig förlossning, men det har varit fint för mig.

    Kram
  4. 2
    Jag ska hålla tummarna för dig på torsdag. Jag har gjort tre snitt och ej någon vanlig förlossning, men det har varit fint för mig.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Det kommer

    säkert att gå jättebra!
    Jag har ett akut och ett planerat snitt bakom mig, och det planerade var inte alls någon oangenäm upplevelse. Trots att jag var förfärligt rädd innan.

    Önskar dig all lycka på torsdag!
  6. 3
    Det kommer säkert att gå jättebra!
    Jag har ett akut och ett planerat snitt bakom mig, och det planerade var inte alls någon oangenäm upplevelse. Trots att jag var förfärligt rädd innan.

    Önskar dig all lycka på torsdag!
  7. Nissa, R-02 och M-04
    #4

    Lycka till!

    Det kommer säkert gå jättebra! Ett litet tips är att ta Minifom ett par dagar i förväg för att förebygga gaser i magen. Jag hade inte hört det och när jag fick som kramper i magen redan på uppvaket påstod de att det var livmodern som drog ihop sig. Det fortsatte de påstå i 1,5 dygn tills jag totalvägrade gå med på det. Då fick jag en spruta Primperan och fes i en timme (låter hemskt, men var SÅÅÅÅ skönt! *fniss*) och sedan hade jag inte en kramp!
    KRAM på dig!
  8. 4
    Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra! Ett litet tips är att ta Minifom ett par dagar i förväg för att förebygga gaser i magen. Jag hade inte hört det och när jag fick som kramper i magen redan på uppvaket påstod de att det var livmodern som drog ihop sig. Det fortsatte de påstå i 1,5 dygn tills jag totalvägrade gå med på det. Då fick jag en spruta Primperan och fes i en timme (låter hemskt, men var SÅÅÅÅ skönt! *fniss*) och sedan hade jag inte en kramp!
    KRAM på dig!
  9. Alifo - planerat snitt 21/10
    #5

    Håller tummarna!

    Då kanske vi ligger på op samtidigt - fast du kanske lite tidigare än jag eftersom Sverige är en tidszon efter.
  10. 5
    Håller tummarna! Då kanske vi ligger på op samtidigt - fast du kanske lite tidigare än jag eftersom Sverige är en tidszon efter.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Lycka till!

    Mitt snitt gick superduper bra och jag hoppas att du får en lika fin upplevelse! Kom ihåg....snåla inte med värktabletter. Även om det inte gör ont så ska du ta de första dagarna (tycker jag i alla fall!!).
  12. 6
    Lycka till! Mitt snitt gick superduper bra och jag hoppas att du får en lika fin upplevelse! Kom ihåg....snåla inte med värktabletter. Även om det inte gör ont så ska du ta de första dagarna (tycker jag i alla fall!!).
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Härligt!

    Tror du komer att bli nöjd, glöm bara inte att säga till om du känner dig det minsta lilla yr, blodtrycksfall kan vara besvärligt men de kan parera det effektivt om de vet att du \"dippar\".

    Det kommer nog också att kännas konstigt att bara ligga och vänta, men det bästa med mitt andra snitt var att ungen hamnar helt i fokus, så snart man får bebisen till sig så kan man skärma av det andra ganska bra.

    Lyckosparkar!
  14. 7
    Härligt! Tror du komer att bli nöjd, glöm bara inte att säga till om du känner dig det minsta lilla yr, blodtrycksfall kan vara besvärligt men de kan parera det effektivt om de vet att du \"dippar\".

    Det kommer nog också att kännas konstigt att bara ligga och vänta, men det bästa med mitt andra snitt var att ungen hamnar helt i fokus, så snart man får bebisen till sig så kan man skärma av det andra ganska bra.

    Lyckosparkar!
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Lycka till!! (imt)

    x
  16. 8
    Lycka till!! (imt) x

Liknande trådar

  1. Blondinskämt så här på torsdagen...
    By erikastockholm in forum Singelmingel
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-22, 07:36
  2. Lyx pà torsdagen!
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 14:48
  3. Torsdagen?
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 07:26
  4. Trafiken under torsdagen?
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 20:29
  5. Torsdagen den 30/3
    By sarahkristin in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar