Hostmedicin?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Hostmedicin?

    Finns det hostmedicin till så här små barn? Max har blivit så hostig...
  2. 1
    Hostmedicin? Finns det hostmedicin till så här små barn? Max har blivit så hostig...
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Helst inte,

    hosta är en naturlig försvarsmekanism som har en funktion, nämligen att få upp slemmet så att det inte kommer längre ner i luftvägarna och orsaka en infektion där (om det inte handlar om torr rethosta?)
    Ring sjukvårdsupplysning för barn, det är suveränt duktiga syrror som svarar där!
    Hoppas Maxgubben kryar på sig!
  4. 2
    Helst inte, hosta är en naturlig försvarsmekanism som har en funktion, nämligen att få upp slemmet så att det inte kommer längre ner i luftvägarna och orsaka en infektion där (om det inte handlar om torr rethosta?)
    Ring sjukvårdsupplysning för barn, det är suveränt duktiga syrror som svarar där!
    Hoppas Maxgubben kryar på sig!
  5. X-tjejen
    #3

    Nej tror inte det finns för så små

    kan hända om du har läkartillåtelse innan men jag skulle inte exprimentera med receptfri som är för äldre barn och vuxna.
    Att hosta upp slemmet kan vara livsviktigt för de små med.
    Hostar barnet så mycket att det får svårt att andas så hör med läkare hur du ska göra.
    att bäbisar hostar så de spyr är inte onormalt det är liksom det som \"ska\" hända för att få upp slemmet som fastnat.
  6. 3
    Nej tror inte det finns för så små kan hända om du har läkartillåtelse innan men jag skulle inte exprimentera med receptfri som är för äldre barn och vuxna.
    Att hosta upp slemmet kan vara livsviktigt för de små med.
    Hostar barnet så mycket att det får svårt att andas så hör med läkare hur du ska göra.
    att bäbisar hostar så de spyr är inte onormalt det är liksom det som \"ska\" hända för att få upp slemmet som fastnat.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Barnen bör vara äldre

    om du skall medicinera själv. Men blir hostan för jobbig för honom så kontakta barnkliniken för undersökning. Barnkliniken i Umeå skriver ut hostmedicin om det behövs. Johan fick utskrivet i fredags men jag har inte hämtat ut den för han behövde den inte. Så se till att få en läkares bedömning först.
  8. 4
    Barnen bör vara äldre om du skall medicinera själv. Men blir hostan för jobbig för honom så kontakta barnkliniken för undersökning. Barnkliniken i Umeå skriver ut hostmedicin om det behövs. Johan fick utskrivet i fredags men jag har inte hämtat ut den för han behövde den inte. Så se till att få en läkares bedömning först.
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5

    OK

    Han får hosta på så länge - så får vi se om det blir bättre eller sämre. Som det är nu, är det \"ok\" ändå. Känns inte akut så där, men jag tänkte bara om det liksom fanns något så där. Tack för era svar!
  10. 5
    OK Han får hosta på så länge - så får vi se om det blir bättre eller sämre. Som det är nu, är det \"ok\" ändå. Känns inte akut så där, men jag tänkte bara om det liksom fanns något så där. Tack för era svar!

Liknande trådar

  1. Hostmedicin.
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 21:01
  2. Hostmedicin?
    By Karolina. in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 08:52
  3. OM hostmedicin..
    By godisgott in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 15:04
  4. Ska man ge hostmedicin?
    By _Maa_ in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 16:38
  5. Hostmedicin?
    By nyfNiken in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 15:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar