Bilbarnstol?
_0404 Aprilbarn
  1. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #1

    Bilbarnstol?

    Eftersom vi nu byter bil så måste vi även köpa 2 st nya bilbarnstolar... ska sälja Volvos nya stol som vi har till Vincent idag... och Dominic sitter ju i sin Akta Graco Autobaby några månader till...

    Men jag vill ha 2 st likadana stolar... är BRITAX bra? Såg att Babyland har ett erbjudande tom söndag... tror dom kostar 2488:- st... Vad har ni för stolar? Vad ska man tänka på?
  2. 1
    Bilbarnstol? Eftersom vi nu byter bil så måste vi även köpa 2 st nya bilbarnstolar... ska sälja Volvos nya stol som vi har till Vincent idag... och Dominic sitter ju i sin Akta Graco Autobaby några månader till...

    Men jag vill ha 2 st likadana stolar... är BRITAX bra? Såg att Babyland har ett erbjudande tom söndag... tror dom kostar 2488:- st... Vad har ni för stolar? Vad ska man tänka på?
  3. på besök
    #2

    såg nedan

    att ni ska köpa bil. Jag tänkte bara rekomendera Passat Kombi! Väldigt bra andrahandsvärde också! Och jag tycker att man lätt får in en syskonvagn där bak och att det är gott om utrymme för benen i hela bilen! Och snygg är bilen också : )
  4. 2
    såg nedan att ni ska köpa bil. Jag tänkte bara rekomendera Passat Kombi! Väldigt bra andrahandsvärde också! Och jag tycker att man lätt får in en syskonvagn där bak och att det är gott om utrymme för benen i hela bilen! Och snygg är bilen också : )
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Vi har en sån

    och jag har redan rekommenderat den till Mirva! ;o) Den är toppen som familjebil, gott om plats och lättkörd.

    Nåja, stol ville du tips om nu.
  6. 3
    Vi har en sån och jag har redan rekommenderat den till Mirva! ;o) Den är toppen som familjebil, gott om plats och lättkörd.

    Nåja, stol ville du tips om nu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    skriver

    ett inlägg om bilstol också, eftersom det andra jag skrev inte bara var till dig.

    Vi har en Britax Freeway till Albin som han har haft i drygt ett år nu. Den är vi jättenöjda med. Skulle jag behöva köpa en till stol idag så skulle det antingen bli en likadan eller en Akta. Det finns så många olika modeller av stolar och jag kan inte skillnaden mellan alla.

    Lycka till med stolköpet!
  8. 4
    skriver ett inlägg om bilstol också, eftersom det andra jag skrev inte bara var till dig.

    Vi har en Britax Freeway till Albin som han har haft i drygt ett år nu. Den är vi jättenöjda med. Skulle jag behöva köpa en till stol idag så skulle det antingen bli en likadan eller en Akta. Det finns så många olika modeller av stolar och jag kan inte skillnaden mellan alla.

    Lycka till med stolköpet!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Vi har britax

    eclipse plus SI. Den är super och jag TROR att det är den senaste britax kommit ut med, men jag är osäker. Den har ASIS-systemet, bara ett fåtal stolar har det. Läs mer på www.britax.se. Där får du två avlånga \"kuddar\" till som du kan använda i början medan de är mindre, men ändå för stora för babyskyddet. Du kan ändra lutningen på stolen medan barnet sitter i. Jag använder det nästan aldrig, men när det ska användas är det super! Oliver och Alicia har den båda två och de är nästan likadana och det är lite kul. Lycka till. :-)
  10. 5
    Vi har britax eclipse plus SI. Den är super och jag TROR att det är den senaste britax kommit ut med, men jag är osäker. Den har ASIS-systemet, bara ett fåtal stolar har det. Läs mer på www.britax.se. Där får du två avlånga \"kuddar\" till som du kan använda i början medan de är mindre, men ändå för stora för babyskyddet. Du kan ändra lutningen på stolen medan barnet sitter i. Jag använder det nästan aldrig, men när det ska användas är det super! Oliver och Alicia har den båda två och de är nästan likadana och det är lite kul. Lycka till. :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Vi har

    en Akta/Graco Duoflex Comfort åt Love, den är enkel och bra.
    Elis har en Akta/Graco Cosmic, den är lite klumpigare och har lite fler finesser.

    Jag har själv ingen erfarenhet av Britax, men jag tror att Akta/Graco och Britax är likvärdiga men med lite olika finesser då såklart.
    Än en gång tipsar jag dig att prata med Malin, hon är inte bara vagndrottning utan även en mästare på bilbarnstolar :-D
    En tjej med många talanger!

    Kram
  12. 6
    Vi har en Akta/Graco Duoflex Comfort åt Love, den är enkel och bra.
    Elis har en Akta/Graco Cosmic, den är lite klumpigare och har lite fler finesser.

    Jag har själv ingen erfarenhet av Britax, men jag tror att Akta/Graco och Britax är likvärdiga men med lite olika finesser då såklart.
    Än en gång tipsar jag dig att prata med Malin, hon är inte bara vagndrottning utan även en mästare på bilbarnstolar :-D
    En tjej med många talanger!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Båda våra

    barn har Britax Freeway, den kan man använda som babyskydd också om man vill (men jag skulle nog inte göra det). Vi tycker de är superbra, Adam är drygt 3½ och är inte på långa vägar på väg att växa ur det än. De är lätta att montera också (tycker iaf jag, som har gjort det ett antal gånger nu..).
    Vi har en Toyota Corolla och de sitter på samma sida, Adam i passagerarsätet fram och Ida bakom honom.
  14. 7
    Båda våra barn har Britax Freeway, den kan man använda som babyskydd också om man vill (men jag skulle nog inte göra det). Vi tycker de är superbra, Adam är drygt 3½ och är inte på långa vägar på väg att växa ur det än. De är lätta att montera också (tycker iaf jag, som har gjort det ett antal gånger nu..).
    Vi har en Toyota Corolla och de sitter på samma sida, Adam i passagerarsätet fram och Ida bakom honom.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    En Britax

    & den är bra, men snart kommer nog Maya växa ur sin. Det är en Freeway...

    Andrea har en Acta duoflex comfort. Den är SUPER!
  16. 8
    En Britax & den är bra, men snart kommer nog Maya växa ur sin. Det är en Freeway...

    Andrea har en Acta duoflex comfort. Den är SUPER!
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9

    Oj

    min 3½-åring har låångt kvar att växa ur sin Freeway! På vilket sätt börjar den bli för liten för Maya?
  18. 9
    Oj min 3½-åring har låångt kvar att växa ur sin Freeway! På vilket sätt börjar den bli för liten för Maya?
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Vi har en britax..

    ..en Two-way Plus med ASIS system. Vi är hel-nöjda med våran, köpte den i våras för 1700 på rea.
  20. 10
    Vi har en britax.. ..en Two-way Plus med ASIS system. Vi är hel-nöjda med våran, köpte den i våras för 1700 på rea.
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11

    Vi har en Britax Two-Way....

    till Erik. Den har storebror haft innan så det finns nog lite mer finesser på de modeller som säljs idag. Hur som helst är stolen jättebra och rymlig. Har man ett ganska stort barn så skulle jag verkligen rekommendera two-wayen. Den ser betydligt rymligare ut en tex. Freeway.
  22. 11
    Vi har en Britax Two-Way.... till Erik. Den har storebror haft innan så det finns nog lite mer finesser på de modeller som säljs idag. Hur som helst är stolen jättebra och rymlig. Har man ett ganska stort barn så skulle jag verkligen rekommendera two-wayen. Den ser betydligt rymligare ut en tex. Freeway.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Beror nog på

    på vilket sätt stolen blir trång när barnet växer. Two-wayen är bredare än Freeway, men Freeway har kortare sits och därmed mer plats för benen.
  24. 12
    Beror nog på på vilket sätt stolen blir trång när barnet växer. Two-wayen är bredare än Freeway, men Freeway har kortare sits och därmed mer plats för benen.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Det är nog ingen freeway förresten....

    Det är en sån där annan. Two way plus. Skulle jag tro...
  26. 13
    Det är nog ingen freeway förresten.... Det är en sån där annan. Two way plus. Skulle jag tro...
  27. Anonym
    #14

    nejnej

    twoway plus är den största stolen på marknaden, funderar på att köpa den till 105 cm Isadora så den kan hon omöjligt växa ur.
  28. 14
    nejnej twoway plus är den största stolen på marknaden, funderar på att köpa den till 105 cm Isadora så den kan hon omöjligt växa ur.
  29. Anonym
    #15

    man tackar

    tycker att det är viktigt med säkerhet....
  30. 15
    man tackar tycker att det är viktigt med säkerhet....
  31. Anonym
    #16

    britax är bra

    hade jag köpt en ny stol idag hade jag valt mellan britax freeway eller eclipse, maci-cosi moby eller brios nya stol.
    Britax twoway är störst av alla men fruktansvärt ful (sorry alla men den är det, tror säkert att jag köper en sådan iaf men fager är den inte ;)fast den är du ju säker på att kunna ha dem bakåtvända så länge det bara går (helst tuioll fem år enligt mig och NTF men det råder ju delade meningar om den saken...)

    Vi har akta cosmic till båda barnen men jag gilla rinte deras nya variant med huvudstöd plus att man måste ha stödben i baksätet från 15 kilo.
  32. 16
    britax är bra hade jag köpt en ny stol idag hade jag valt mellan britax freeway eller eclipse, maci-cosi moby eller brios nya stol.
    Britax twoway är störst av alla men fruktansvärt ful (sorry alla men den är det, tror säkert att jag köper en sådan iaf men fager är den inte ;)fast den är du ju säker på att kunna ha dem bakåtvända så länge det bara går (helst tuioll fem år enligt mig och NTF men det råder ju delade meningar om den saken...)

    Vi har akta cosmic till båda barnen men jag gilla rinte deras nya variant med huvudstöd plus att man måste ha stödben i baksätet från 15 kilo.
  33. Mirva m. Vincent -04 & Dominic -05
    #17

    Vad tror du om Brios nya stol?

    Utseendet är iaf ok =)
  34. 17
    Vad tror du om Brios nya stol? Utseendet är iaf ok =)
  35. Anonym
    #18

    har bara hört gott om den

    den ser bra ut, de säger att den är rymlig också. Värt att ta en titt på iaf ;)

    Tydligen ska den vara lite krånglig att montera tills man kommer på den rätta knycken, men då ska den vara jätteenkel.


  36. 18
    har bara hört gott om den den ser bra ut, de säger att den är rymlig också. Värt att ta en titt på iaf ;)

    Tydligen ska den vara lite krånglig att montera tills man kommer på den rätta knycken, men då ska den vara jätteenkel.


Liknande trådar

  1. Bilbarnstol?
    By Tess&Adrian in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:23
  2. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 22:34
  3. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
  4. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
  5. Bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar