Var går gränsen
Pappasnack
  1. Mia
    #1

    Var går gränsen

    till att flirta och inte? En enkel fråga men inte så enkelt svar...eller?
  2. 1
    Var går gränsen till att flirta och inte? En enkel fråga men inte så enkelt svar...eller?
  3. M©ckan
    #2

    Gränsen

    går där ens partner inte gillar att det ev flirtas.
  4. 2
    Gränsen går där ens partner inte gillar att det ev flirtas.
  5. farson
    #3

    flirta?

    Vad är att flirta? Det krävs en definition.
  6. 3
    flirta? Vad är att flirta? Det krävs en definition.
  7. Mia
    #4

    Ja

    Det är ju inneboende i frågan. När det blir en flirt och var gränsen går kan vara samma fråga. I alla fall är det så för mig. Fler definitioner mottages gärna innan den \"riktiga\" frågan utreds.
  8. 4
    Ja Det är ju inneboende i frågan. När det blir en flirt och var gränsen går kan vara samma fråga. I alla fall är det så för mig. Fler definitioner mottages gärna innan den \"riktiga\" frågan utreds.
  9. farson
    #5

    det ligger ju...

    ...nåt i det m-ckan säger här ovan, men det blir ändå något slags cirkeldefinition.
    För att säga något väldigt allmängiltigt så säger jag att flirta är olika saker för olika människor. En del fattar inte ett smack trots att de blir utsatta för närmast brutalt flirtande. Andra uppfattar minsta leende som flirt, vilket kanske inte alls var meningen.
    Med ordet flirta skulle jag mena att flirtaren uppmärksammar en annan person och på ett uppskattande sätt försöker få denna att tro att här kan det hända saker om man bara är med på noterna. Att flirta är att fråga.
  10. 5
    det ligger ju... ...nåt i det m-ckan säger här ovan, men det blir ändå något slags cirkeldefinition.
    För att säga något väldigt allmängiltigt så säger jag att flirta är olika saker för olika människor. En del fattar inte ett smack trots att de blir utsatta för närmast brutalt flirtande. Andra uppfattar minsta leende som flirt, vilket kanske inte alls var meningen.
    Med ordet flirta skulle jag mena att flirtaren uppmärksammar en annan person och på ett uppskattande sätt försöker få denna att tro att här kan det hända saker om man bara är med på noterna. Att flirta är att fråga.
  11. Daddy Cool
    #6

    För mig är det enkelt

    Allt där jag anstränger mig för att (ibland subtilt) kommunicera med det motsatta könet och få dess uppmärksamhet. Men det var nog inte din fråga.

    Om mitt syfte är att få den andres uppmärksamhet för en vidare kontakt, ja då är det i mina ögon en ohälsosam flirt om jag redan har ett förhållande.
  12. 6
    För mig är det enkelt Allt där jag anstränger mig för att (ibland subtilt) kommunicera med det motsatta könet och få dess uppmärksamhet. Men det var nog inte din fråga.

    Om mitt syfte är att få den andres uppmärksamhet för en vidare kontakt, ja då är det i mina ögon en ohälsosam flirt om jag redan har ett förhållande.

Liknande trådar

  1. Var går gränsen?
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 22:15
  2. Var går gränsen?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 10:14
  3. Gränsen för att
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 09:21
  4. Var går gränsen?
    By frun in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 13:24
  5. Var går gränsen?
    By Sulan in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 15:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar