I morgon blir första
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    I morgon blir första

    natten utan Aliette. Vi skall i morgon bitti åka till Katrineholm på studiebesök med jobbet och övernatta. Uju, undrar vem som kommer lida mest, jag, Aliette eller sambon. Just nu går han och försöker få henne somna, men jag tror att det bara är tutte som gäller, det är värsta klagosången från henne.
    Åh vad jag kommer sakna mina småttisar.

    *Kram*
  2. 1
    I morgon blir första natten utan Aliette. Vi skall i morgon bitti åka till Katrineholm på studiebesök med jobbet och övernatta. Uju, undrar vem som kommer lida mest, jag, Aliette eller sambon. Just nu går han och försöker få henne somna, men jag tror att det bara är tutte som gäller, det är värsta klagosången från henne.
    Åh vad jag kommer sakna mina småttisar.

    *Kram*
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    nästa vecka...

    ska jag till Aarhus i jobbet.
    Åker måndag em och kommer hem tisdag kväll så jag kommer också sakna mina ungar masssssssssor.
    Har inte heller sovit borta från Tuva än.
    Fast jag har ju inte problemet med att hon vill somna vid tutten, så det kommer säkert gå jättebra!
  4. 2
    nästa vecka... ska jag till Aarhus i jobbet.
    Åker måndag em och kommer hem tisdag kväll så jag kommer också sakna mina ungar masssssssssor.
    Har inte heller sovit borta från Tuva än.
    Fast jag har ju inte problemet med att hon vill somna vid tutten, så det kommer säkert gå jättebra!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    hoppas det går bra!

    kan tänka mej att det blir värst för gubben din! *s* hoppas du får lite trevligt oxå på lillresan...

    har ännu inte sovit utan luddis... men jag vet att F är en hejare på att lägga båda barnen samtidigt, bättre än mej faktiskt, så jag oroar mej inte för det iaf den dan det kommer att man ska sova borta! *ler*

    *kram*
  6. 3
    hoppas det går bra! kan tänka mej att det blir värst för gubben din! *s* hoppas du får lite trevligt oxå på lillresan...

    har ännu inte sovit utan luddis... men jag vet att F är en hejare på att lägga båda barnen samtidigt, bättre än mej faktiskt, så jag oroar mej inte för det iaf den dan det kommer att man ska sova borta! *ler*

    *kram*
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Kanarieöarna m.jobbet i 1vecka!

    Hej!
    Jag har inte heller sovit borta från Oliver ännu. Och om 1½veck åker jag till kanarieöarna med jobbet!
    Det är väl enda gången i livet jag (som är lärare) får åka på en sån jobbresa så jag har tackat ja. MEn nu är jag lite nervös för hur sambon ska orka med. MEn mina föräldrar ska hjälpa till oxå. Har även en del bikini ångest- är inte på topp kroppsmässigt:-)
    Hoppas det går bra NEll och At!
    Vi får härda ut alla 3!
    Kram kajsa
  8. 4
    Kanarieöarna m.jobbet i 1vecka! Hej!
    Jag har inte heller sovit borta från Oliver ännu. Och om 1½veck åker jag till kanarieöarna med jobbet!
    Det är väl enda gången i livet jag (som är lärare) får åka på en sån jobbresa så jag har tackat ja. MEn nu är jag lite nervös för hur sambon ska orka med. MEn mina föräldrar ska hjälpa till oxå. Har även en del bikini ångest- är inte på topp kroppsmässigt:-)
    Hoppas det går bra NEll och At!
    Vi får härda ut alla 3!
    Kram kajsa
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    :-) Hur gick det?

    Förstår att det sved i mammahjärtat, men hur gick det nu så här i efterhand?
    Tutten é ju svår att vara utan... :-) själv vet jag inte riktigt hur jag ska göra med Tilia när nästa kommer. *grubblar*
    Är allt bra annars? Trivs du på jobbet? Själv har jag nu (efter några veckor) verkligen börjat tycka att det är skoj att vara tillbaka, och f.f.a att få lära sig en massa nytt. :) Kruxet är ju (och kommer alltid att vara, tyvärr) att det är jobbigt med stressen dagislämning/hämtning och att alltid ha dåligt samvete pga för lite tid, både för jobbet och barnen. :-/

    Må så gott och stor KRAM
    /Nadja
  10. 5
    :-) Hur gick det? Förstår att det sved i mammahjärtat, men hur gick det nu så här i efterhand?
    Tutten é ju svår att vara utan... :-) själv vet jag inte riktigt hur jag ska göra med Tilia när nästa kommer. *grubblar*
    Är allt bra annars? Trivs du på jobbet? Själv har jag nu (efter några veckor) verkligen börjat tycka att det är skoj att vara tillbaka, och f.f.a att få lära sig en massa nytt. :) Kruxet är ju (och kommer alltid att vara, tyvärr) att det är jobbigt med stressen dagislämning/hämtning och att alltid ha dåligt samvete pga för lite tid, både för jobbet och barnen. :-/

    Må så gott och stor KRAM
    /Nadja
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    jaja... bara bräck oss! :D

    Fy faaaaaaaan vad avis jag blev! Varför får inte jag jobbresa till Kanackas? *surar*

    Klart sambon orkar!
    Ha det så skönt och sola lite åt mig också va? *bleeeek*
  12. 6
    jaja... bara bräck oss! :D Fy faaaaaaaan vad avis jag blev! Varför får inte jag jobbresa till Kanackas? *surar*

    Klart sambon orkar!
    Ha det så skönt och sola lite åt mig också va? *bleeeek*
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Låter som du får en trevlig

    resa. jag sov iaf gott den korsta stunden jag sov *ler*

    Värre var det för sambon som inte fick mcyket sömn i natt för Aliette saknade tutten *ler*
    När jag kom hem till farmor där barnen var så ahde Aliette redan ätit en stor portion mat och druckit mcyket men ammas länge skulle hon och hon njöt vid tutten åter igen *ler*
  14. 7
    Låter som du får en trevlig resa. jag sov iaf gott den korsta stunden jag sov *ler*

    Värre var det för sambon som inte fick mcyket sömn i natt för Aliette saknade tutten *ler*
    När jag kom hem till farmor där barnen var så ahde Aliette redan ätit en stor portion mat och druckit mcyket men ammas länge skulle hon och hon njöt vid tutten åter igen *ler*
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Att lägga barnen

    brukar inte vara proiblemet, problemet kom när hon ville snutta på natten och det var bara tutte som gällde. Jag ahde det iaf trevligt och det blev både god amt och gott vin och en massa annat mums.

    *Kram*
  16. 8
    Att lägga barnen brukar inte vara proiblemet, problemet kom när hon ville snutta på natten och det var bara tutte som gällde. Jag ahde det iaf trevligt och det blev både god amt och gott vin och en massa annat mums.

    *Kram*
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9

    Åhå vad mysigt

    med en liten värmande resa. Det kommer gå bra och skönt att du har suport av föräldrarna också, men mest för sambon då *ler*
    Hoppas du får en underbar resa och jag är inta avis alls, nänä *s*

    Det gick bra för mig men mindre bra för sambon i natt som är slutkörd efter brist på sömn.

    *Kram*
  18. 9
    Åhå vad mysigt med en liten värmande resa. Det kommer gå bra och skönt att du har suport av föräldrarna också, men mest för sambon då *ler*
    Hoppas du får en underbar resa och jag är inta avis alls, nänä *s*

    Det gick bra för mig men mindre bra för sambon i natt som är slutkörd efter brist på sömn.

    *Kram*

Liknande trådar

  1. Blir jag första UFO-mormorn?
    By Lite tidigt än in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 02:55
  2. första Ul i morgon...
    By sarsen in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 19:47
  3. I morgon blir min första slarvdag...
    By -Cicci- in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 19:50
  4. I morgon är det första
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 19:57
  5. Första lab i morgon!
    By AnKar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar