Lapp
Synskador & nedsatt syn
  1. AnDante & Meja
    #1

    Lapp

    Besöket hos ortopisten idag resulterade i att D ska ha lapp 3 timmar om dan, varje dag i veckan. Han orkade med 2 timmar redan första dagen så det känns skönt.
    Efter besöket var vi och inhandlade lappar och sen en massa klistermärken att sätta på. Det blev dinosaurier, bamse och racerbilar. Men jag får nog förska hitta billigare;-)
    Nån som gjort egna lappar av ex Fixomull el dyl? Är nog inte värt det iof men att ha som lite extra tänkte jag.

    /Anna
  2. 1
    Lapp Besöket hos ortopisten idag resulterade i att D ska ha lapp 3 timmar om dan, varje dag i veckan. Han orkade med 2 timmar redan första dagen så det känns skönt.
    Efter besöket var vi och inhandlade lappar och sen en massa klistermärken att sätta på. Det blev dinosaurier, bamse och racerbilar. Men jag får nog förska hitta billigare;-)
    Nån som gjort egna lappar av ex Fixomull el dyl? Är nog inte värt det iof men att ha som lite extra tänkte jag.

    /Anna
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ja de är bra

    med klistermärkena. Min Oliver har haft atropindroppar och lappbehandling, nu bara lappbehandling. En del har tagit bort klistermärkena för att barnen blir för utmärkande med klistermärken på lappen. Bra med 2 timmar redan första dagen, kämpa på. :-)
  4. 2
    Ja de är bra med klistermärkena. Min Oliver har haft atropindroppar och lappbehandling, nu bara lappbehandling. En del har tagit bort klistermärkena för att barnen blir för utmärkande med klistermärken på lappen. Bra med 2 timmar redan första dagen, kämpa på. :-)
  5. Vickan med Jonna & Jesper
    #3

    Japp

    Vi användet nästan bara fixomull, mycket billigare. Ritar ibland på dem, om Jonna vill. När vi är på semester eller så brukar vi lyxa med de hudfärgade färdigklippta lapparna. Tyvärr har de tagit bort gnuggisara här där vi bor.
    Jonna har lapp ca. 2 1/2 timme/dag.
  6. 3
    Japp Vi användet nästan bara fixomull, mycket billigare. Ritar ibland på dem, om Jonna vill. När vi är på semester eller så brukar vi lyxa med de hudfärgade färdigklippta lapparna. Tyvärr har de tagit bort gnuggisara här där vi bor.
    Jonna har lapp ca. 2 1/2 timme/dag.
  7. Em
    #4

    jag gör av MEFIX

    dessa lappar blir billiga och bra. Vi hade problemet att dottern blev så \"ful\" i huden av alla andra men med dessa går det bra.
  8. 4
    jag gör av MEFIX dessa lappar blir billiga och bra. Vi hade problemet att dottern blev så \"ful\" i huden av alla andra men med dessa går det bra.

Liknande trådar

  1. Söt lapp...
    By Mathea in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 11:58
  2. På vår lapp
    By Havsbris in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 08:41
  3. om man fått en lapp
    By Millan med 4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 21:09
  4. lapp på dagis
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 08:37
  5. Hm... på en kom-i-håg-lapp
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar