Dante har fått ögonlappar
_01 Vårbarn
  1. AnDante & Meja
    #1

    Dante har fått ögonlappar

    Besöket hos ortopisten idag resulterade i att D ska ha lapp 3 timmar om dan, varje dag i veckan. Han orkade med 2 timmar redan första dagen så det känns skönt.
    Efter besöket var vi och inhandlade lappar och sen en massa klistermärken att sätta på. Det blev dinosaurier, bamse och racerbilar. Men jag får nog förska hitta billigare;-)

    /Anna
  2. 1
    Dante har fått ögonlappar Besöket hos ortopisten idag resulterade i att D ska ha lapp 3 timmar om dan, varje dag i veckan. Han orkade med 2 timmar redan första dagen så det känns skönt.
    Efter besöket var vi och inhandlade lappar och sen en massa klistermärken att sätta på. Det blev dinosaurier, bamse och racerbilar. Men jag får nog förska hitta billigare;-)

    /Anna
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Är det...

    ...skelning? Kör på med lapparna även om det är jobbigt. Min stora tjej, Linn hade en utåtskelning på ena ögat. Vi hade också en massa lappar men gav upp det efter ett par år då en läkare hade sagt att det förmodligen inte hade någon effekt. (Dagens läkare säger annorlunda!)

    För två år sedan opererade hon skelningen och i dag är det lite bättre. Inte helt bra dock så det är möjligt att det blir en op. till. Om hon vill. Man ser skelningen endast när hon är trött och inte orkar hålla ögat i schack. Knappt märkbart enligt mig. Men hon blir lite trött av det.

    Vi hade en väldigt bra lapp som hon gillade bättre än klisterlapparna. En svart \"piratlapp\" som satt med resår runt huvudet :)
    Kanske nåt att testa för Dante?
  4. 2
    Är det... ...skelning? Kör på med lapparna även om det är jobbigt. Min stora tjej, Linn hade en utåtskelning på ena ögat. Vi hade också en massa lappar men gav upp det efter ett par år då en läkare hade sagt att det förmodligen inte hade någon effekt. (Dagens läkare säger annorlunda!)

    För två år sedan opererade hon skelningen och i dag är det lite bättre. Inte helt bra dock så det är möjligt att det blir en op. till. Om hon vill. Man ser skelningen endast när hon är trött och inte orkar hålla ögat i schack. Knappt märkbart enligt mig. Men hon blir lite trött av det.

    Vi hade en väldigt bra lapp som hon gillade bättre än klisterlapparna. En svart \"piratlapp\" som satt med resår runt huvudet :)
    Kanske nåt att testa för Dante?
  5. AnDante & Meja
    #3

    Ingen skelning

    Ortopisten letade och letade och kunde knappt fatta att han inte skelade iom att det ena ögat är så dåligt. Så han ska ha det för att helt enkelt träna det dåliga ögat. Idag hade det funkat kanon på dagis, 3 timmar utan problem.
    /Anna
  6. 3
    Ingen skelning Ortopisten letade och letade och kunde knappt fatta att han inte skelade iom att det ena ögat är så dåligt. Så han ska ha det för att helt enkelt träna det dåliga ögat. Idag hade det funkat kanon på dagis, 3 timmar utan problem.
    /Anna
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Ok

    Vad bra att han slapp skelning! :) Det är ju nu som de kan träna upp det så det är ju bra att de har koll på våra små :)
    Skönt att det funkar med lappen på dagis också.
  8. 4
    Ok Vad bra att han slapp skelning! :) Det är ju nu som de kan träna upp det så det är ju bra att de har koll på våra små :)
    Skönt att det funkar med lappen på dagis också.
  9. Anja m Samuel och Tove
    #5

    Hej

    på dig. Det verkar ju gå bra med lapp för öga, vad skönt. Samuel har nu glasögnonen på sig nästan jämt, tar bara av sig dem en stund ibland, och givetvis när han sover också. Naturligt vis så är det en till som vill ha glasögon. En dagisfröken har sin man på ett tidigare glasögon företag, så jag fick ett par bågar till Tove. Hon älskar dem också ;), vill ju vara lika dan som storebror.
    Kram och lycka till.
  10. 5
    Hej på dig. Det verkar ju gå bra med lapp för öga, vad skönt. Samuel har nu glasögnonen på sig nästan jämt, tar bara av sig dem en stund ibland, och givetvis när han sover också. Naturligt vis så är det en till som vill ha glasögon. En dagisfröken har sin man på ett tidigare glasögon företag, så jag fick ett par bågar till Tove. Hon älskar dem också ;), vill ju vara lika dan som storebror.
    Kram och lycka till.

Liknande trådar

  1. Dante
    By Oneneo in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 09:44
  2. Dante är här!
    By sarahelena in forum _1006 Junibarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 19:06
  3. Dante 1 år :D:D
    By Keso in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 10:42
  4. Dante är här.
    By ♥Helena♥ in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:21
  5. Dante?
    By Maria in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar