Tid för snittsamtal (långt)
Förlossning
  1. Norpan
    #1

    Tid för snittsamtal (långt)

    Vi var på anima-samtal förra veckan och jag lyckades redogöra för vad som hände förra gången då jag fick snitt, efter ett misslyckat vändningsförsök. Det blev en del komplikationer både för mig och barnet och vi var 11 dagar på BB och det var rena mardrömmen.

    Bm var bra och skrev ner allt i en egen journal som vi har fått med posten nu tillsammans med besked om tid för samtal om snitt med läkaren. Men det dröjer ända till lucia. Så länge orkar jag inte vänta, så min man ringde idag (bra när nån tar hand om jobbiga samtal!) och bönade och bad om en tidigare tid, men det var omöjligt. De garanterade att tiderna för snitt inte skulle ta slut och att hon pratat med läkaren och att denna var helt inne på att vi skulle beviljas snitt.

    Sedan ringde bm upp mig och då hade de hittat en tid den 21 november, så då ska vi träffa läkaren och bestämma tid för snittet, i slutet av januari. Det känns bättre. Fick så mycket ändrade besked förra graviditeten, så jag litar inte på något. Känns bra att komma dit i god tid! Höll på att deppa ihop i helgen.

    Jag fick en del bra besked också, man får ha bebisen hos sig på uppvaket och pappan får stanna dygnet runt även om det inte skulle finnas någon säng till honom. Fick först höra att han skulle vara tvungen att gå på kvällen pga hänsyn till andra kvinnor på samma rum, så det känns ganska bra.
  2. 1
    Tid för snittsamtal (långt) Vi var på anima-samtal förra veckan och jag lyckades redogöra för vad som hände förra gången då jag fick snitt, efter ett misslyckat vändningsförsök. Det blev en del komplikationer både för mig och barnet och vi var 11 dagar på BB och det var rena mardrömmen.

    Bm var bra och skrev ner allt i en egen journal som vi har fått med posten nu tillsammans med besked om tid för samtal om snitt med läkaren. Men det dröjer ända till lucia. Så länge orkar jag inte vänta, så min man ringde idag (bra när nån tar hand om jobbiga samtal!) och bönade och bad om en tidigare tid, men det var omöjligt. De garanterade att tiderna för snitt inte skulle ta slut och att hon pratat med läkaren och att denna var helt inne på att vi skulle beviljas snitt.

    Sedan ringde bm upp mig och då hade de hittat en tid den 21 november, så då ska vi träffa läkaren och bestämma tid för snittet, i slutet av januari. Det känns bättre. Fick så mycket ändrade besked förra graviditeten, så jag litar inte på något. Känns bra att komma dit i god tid! Höll på att deppa ihop i helgen.

    Jag fick en del bra besked också, man får ha bebisen hos sig på uppvaket och pappan får stanna dygnet runt även om det inte skulle finnas någon säng till honom. Fick först höra att han skulle vara tvungen att gå på kvällen pga hänsyn till andra kvinnor på samma rum, så det känns ganska bra.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Men vad skönt, grattis!

    Det lönar sig att vara \"besvärlig\" ibland!

    Just detta att få ha bebisen hos sig tyckte jag var så underbart med mitt snitt, glad att ni kommer att få det också!

    Stor grattiskram!
  4. 2
    Men vad skönt, grattis! Det lönar sig att vara \"besvärlig\" ibland!

    Just detta att få ha bebisen hos sig tyckte jag var så underbart med mitt snitt, glad att ni kommer att få det också!

    Stor grattiskram!

Liknande trådar

  1. Snittsamtal
    By SarahB in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 00:02
  2. Snittsamtal- långt
    By SarahB in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 11:52
  3. Snittsamtal - hur långt innan?
    By majbebis... in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 14:26
  4. Kallelse till snittsamtal *långt*
    By emmalotta in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:52
  5. snittsamtal
    By hemlis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar