Min dotter bajsar ner sig på dagis
Småbarn
  1. Olivias mamma Anna
    #1

    Min dotter bajsar ner sig på dagis

    Har någon något tips om hur man skall gå vidare med det här?
    Min dotter är tre år och har den senaste veckan bajsat ner sig på dagis varenda dag.
    Det verkar gå ganska fort från hon känner att hon behöver bajsa tills det kommer. Hon har ganska nyss slutat med blöja överhuvudtaget, kisset funkar jättebra nu.
    Jag tycker ju synd om både henne och personalen.
    Skall man låta henne ha blöja alltid tills det funkar eller skall man låta henne \"misslyckas\" fortsättningsvis oxå.
    Hemma har hon bajsat på toaletten ett tag men nu i helgen kom det i byxorna hemma oxå.
    Jag har sagt till henne att det är bättre hon ber om en blöja hellre än att det kommer i trosorna men det har hon aldrig gjort?
    Hur skall vi göra?
  2. 1
    Min dotter bajsar ner sig på dagis Har någon något tips om hur man skall gå vidare med det här?
    Min dotter är tre år och har den senaste veckan bajsat ner sig på dagis varenda dag.
    Det verkar gå ganska fort från hon känner att hon behöver bajsa tills det kommer. Hon har ganska nyss slutat med blöja överhuvudtaget, kisset funkar jättebra nu.
    Jag tycker ju synd om både henne och personalen.
    Skall man låta henne ha blöja alltid tills det funkar eller skall man låta henne \"misslyckas\" fortsättningsvis oxå.
    Hemma har hon bajsat på toaletten ett tag men nu i helgen kom det i byxorna hemma oxå.
    Jag har sagt till henne att det är bättre hon ber om en blöja hellre än att det kommer i trosorna men det har hon aldrig gjort?
    Hur skall vi göra?
  3. Medion
    #2

    Ge henne tid.

    Vi hade samma problem i början. Men efter nån vecka så bad våran tjej om blöja då hon blev bajsnödig, hon ville inte bajsa på toaletten eller pottan. Men sen släppte det också.
    JAg tycker att du ska ge henne tid. Allt kan ju inte börja funka på en gång.
    Prata även med personalen på förskolan & fråga om deras åsikt, hur tycker dom att ni ska gå tillvägà??
  4. 2
    Ge henne tid. Vi hade samma problem i början. Men efter nån vecka så bad våran tjej om blöja då hon blev bajsnödig, hon ville inte bajsa på toaletten eller pottan. Men sen släppte det också.
    JAg tycker att du ska ge henne tid. Allt kan ju inte börja funka på en gång.
    Prata även med personalen på förskolan & fråga om deras åsikt, hur tycker dom att ni ska gå tillvägà??

Liknande trådar

  1. Bajsar på dagis nu
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 11:23
  2. Har pratat med dagis om min dotter...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 19:24
  3. Otroligt blyg dotter på dagis
    By Posie in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 07:28
  4. Arg dotter på dagis
    By Jool in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 10:36
  5. Hintar från dagis om att min dotter...
    By Alice mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar