Hur sover era små just nu?
_04/05 Vinterbarn
  1. Petra med Felicia 0204 å Ebba 0501
    #1

    Hur sover era små just nu?

    Ebba har börjat med en rätt jobbig ovana att vakna vid ca 2. Då vil hon gå upp och leka. Lägger vi henne i sin säng eller vår så skriker hon så det känns som grannarna vaknar... Trots att vi bor i hus;) Så det är bara att gå upp och då är hon vaken i ca 1-2 tim.I förgår tittade jag på \"Million dollar baby\". Det känns ganska sjukt! Hon sover inte längre på morgonen heller:( Men jag tror att det är tänder på gång så jag hoppas att det kan bero på det och om inte att det går över snart för man blir rätt sliten...
    Sover era småttingar bra? Eller är det fler som har haft såna här perioder?
    Kram
    längre på morgonen
  2. 1
    Hur sover era små just nu? Ebba har börjat med en rätt jobbig ovana att vakna vid ca 2. Då vil hon gå upp och leka. Lägger vi henne i sin säng eller vår så skriker hon så det känns som grannarna vaknar... Trots att vi bor i hus;) Så det är bara att gå upp och då är hon vaken i ca 1-2 tim.I förgår tittade jag på \"Million dollar baby\". Det känns ganska sjukt! Hon sover inte längre på morgonen heller:( Men jag tror att det är tänder på gång så jag hoppas att det kan bero på det och om inte att det går över snart för man blir rätt sliten...
    Sover era småttingar bra? Eller är det fler som har haft såna här perioder?
    Kram
    längre på morgonen
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Ella har

    krånglat periodvis men vi har hållit fast på rutinerna så det har gått över. Mitt tips är att ni inte ska göra nåt skoj med henne på natten! Det ska vara TRÅKIGT att vara vaken på natten, inget lek eller skoj eller mysgos eller mat.... När hon vaknar få henne att somna om, även om det är i eran säng, om hon blir ledsen låt henne bli det så länge hon inte är hysterisk. Säg gonatt och ignorera henne sen så kommer hon tillslut ge upp och sova. Sover hon mkt på dan? ELla krånglade också när tänderna höll på som mest men nu sover hon 19-07.
  4. 2
    Ella har krånglat periodvis men vi har hållit fast på rutinerna så det har gått över. Mitt tips är att ni inte ska göra nåt skoj med henne på natten! Det ska vara TRÅKIGT att vara vaken på natten, inget lek eller skoj eller mysgos eller mat.... När hon vaknar få henne att somna om, även om det är i eran säng, om hon blir ledsen låt henne bli det så länge hon inte är hysterisk. Säg gonatt och ignorera henne sen så kommer hon tillslut ge upp och sova. Sover hon mkt på dan? ELla krånglade också när tänderna höll på som mest men nu sover hon 19-07.
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3

    Folke

    sover 19:30-07:00, med ett par tillfällen då vi får gå och stoppa om honom. Om det har varit något speciellt som förkylning eller tänder har han kunnat vakna upp varje timme, men vi har inte tagit upp honom om det inte blivit kris. Jag har i så fall tagit upp honom, satt mig i fåtöljen i mörkret och lugnet honom tills han somnat, med en sång. Detta är dock i undantagsfall. Jag tror att din lilla går igenom en period och att det kommer bli bättre, men jag skulle vara rädd att hon skulle vänja sig vid att vara vaken en stund på natten.
  6. 3
    Folke sover 19:30-07:00, med ett par tillfällen då vi får gå och stoppa om honom. Om det har varit något speciellt som förkylning eller tänder har han kunnat vakna upp varje timme, men vi har inte tagit upp honom om det inte blivit kris. Jag har i så fall tagit upp honom, satt mig i fåtöljen i mörkret och lugnet honom tills han somnat, med en sång. Detta är dock i undantagsfall. Jag tror att din lilla går igenom en period och att det kommer bli bättre, men jag skulle vara rädd att hon skulle vänja sig vid att vara vaken en stund på natten.
  7. *Annika med Joel och Isak*
    #4

    Ganska oroligt

    Isak vaknar flera gånger varje natt och vill även äta på natten. Får han välling så somnar han om utan problem. Egentligen skall han väl inte behöva få det mitt i natten men vad gör man...
  8. 4
    Ganska oroligt Isak vaknar flera gånger varje natt och vill även äta på natten. Får han välling så somnar han om utan problem. Egentligen skall han väl inte behöva få det mitt i natten men vad gör man...
  9. Hallon m Edith-03 & Alva-05
    #5

    Alva

    vaknar en till två gånger per natt nu. Brukar funka att ge henne nappen första gången men vid 4-5 tiden så är det välling som gäller. Hon har inte ätit på natten innan men ger jag henne inte mat så kan det ta upp till 2 timmar innan hon somnar om igen.
  10. 5
    Alva vaknar en till två gånger per natt nu. Brukar funka att ge henne nappen första gången men vid 4-5 tiden så är det välling som gäller. Hon har inte ätit på natten innan men ger jag henne inte mat så kan det ta upp till 2 timmar innan hon somnar om igen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Lite oroligt just nu ja

    Men inte att hon vaknar och vill upp å leka (eller jo, kanske nån gång, vet att Matte varit uppe några få nätter med henne men jag är så trött att jag knappt reagerat *S*)! Men hon gnyr/skriker en del på förkvällen och ibland lite på natten men oftast sover hon när vi kommer in iaf, antar att det är lite drömmar som kommer nu!
  12. 6
    Lite oroligt just nu ja Men inte att hon vaknar och vill upp å leka (eller jo, kanske nån gång, vet att Matte varit uppe några få nätter med henne men jag är så trött att jag knappt reagerat *S*)! Men hon gnyr/skriker en del på förkvällen och ibland lite på natten men oftast sover hon när vi kommer in iaf, antar att det är lite drömmar som kommer nu!
  13. Sabina m barnen
    #7

    Amanda

    sover väldigt bra faktist. Somnar vid 19 o vaknar vid 06-07 tiden. Visst är det tidigt på morgonen men hon sover hela natten. Däremot somnar hon inte om efter vällingen på morgonen utan vill upp:)
    Hon hade en period då hon vägrade sova på dagen men det har rättat till sig igen.
  14. 7
    Amanda sover väldigt bra faktist. Somnar vid 19 o vaknar vid 06-07 tiden. Visst är det tidigt på morgonen men hon sover hela natten. Däremot somnar hon inte om efter vällingen på morgonen utan vill upp:)
    Hon hade en period då hon vägrade sova på dagen men det har rättat till sig igen.
  15. K
    #8

    konstigt....

    vi hade en jätte jobbig natt nu inatt.... när vi skulle gå o sova vid 01 så vaknade han o tyckte att han sovit klart. sen fick jag vara upp med honom till strax efter 04... själv så somnade jag vid 05.30... jag var så trött o less... Han har börjat sova väldigt länge mitt på dagen runt ca 3-4 timmar.
  16. 8
    konstigt.... vi hade en jätte jobbig natt nu inatt.... när vi skulle gå o sova vid 01 så vaknade han o tyckte att han sovit klart. sen fick jag vara upp med honom till strax efter 04... själv så somnade jag vid 05.30... jag var så trött o less... Han har börjat sova väldigt länge mitt på dagen runt ca 3-4 timmar.
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    Det börjar bli bättre

    på den fronten hos oss. Ludvig somnar runt kl 20 vaknar till en gång på natten men får han bara snutta lite kort somnar han om lika snabbt. Sean vaknar han vid 5 tiden för att äta och då ligger jag kvar i sängen och ammar honom sedan somnar han om sover till 7.30.
  18. 9
    Det börjar bli bättre på den fronten hos oss. Ludvig somnar runt kl 20 vaknar till en gång på natten men får han bara snutta lite kort somnar han om lika snabbt. Sean vaknar han vid 5 tiden för att äta och då ligger jag kvar i sängen och ammar honom sedan somnar han om sover till 7.30.
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Isac...

    ...har börjat sova bra på natten. Han vaknar nån gång mellan 4 och 05.30, får välling och somnar om igen. Men däremot så sovstrejkar han på dagen nu. Han e jättejobbig att lägga, ska bara snurra runt på mage och krypa omkring. Och om han somnar så vaknar han efter ca en halvtimme igen.
  20. 10
    Isac... ...har börjat sova bra på natten. Han vaknar nån gång mellan 4 och 05.30, får välling och somnar om igen. Men däremot så sovstrejkar han på dagen nu. Han e jättejobbig att lägga, ska bara snurra runt på mage och krypa omkring. Och om han somnar så vaknar han efter ca en halvtimme igen.
  21. Medlem sedan
    Dec 2004
    #11

    Samma här

    På dagen är Folke också jobbig att söva, om han inte är i vagnen.Han rullar runt på mage, så vi får sitta bredvid och putta omkull honom, eller hålla lite i honom tills han somnar. Han sover också ca en halvtimme. En gång halv elva och en halv tre, men det verkar räcka, för han är glad och pigg och har inga problem med att hålla sig vaken till läggdags.
  22. 11
    Samma här På dagen är Folke också jobbig att söva, om han inte är i vagnen.Han rullar runt på mage, så vi får sitta bredvid och putta omkull honom, eller hålla lite i honom tills han somnar. Han sover också ca en halvtimme. En gång halv elva och en halv tre, men det verkar räcka, för han är glad och pigg och har inga problem med att hålla sig vaken till läggdags.
  23. Anna+Ebba o Frida
    #12

    Somnar sent!

    Fast ändå är det bättre än tidigare då Frida vanligen var uppe till 23, nu somnar hon ca 21, vaknar ofta en gång/natt ca 2 tiden, ammar lite och blir sen oftast kvar i min säng (vet inte bra) och sover till 7 då det är dax att gå upp för att ta stora syrran till dagis.
    På dagen sover hon ca 9-11 och sen en kortis på em nång gång runt 15.
  24. 12
    Somnar sent! Fast ändå är det bättre än tidigare då Frida vanligen var uppe till 23, nu somnar hon ca 21, vaknar ofta en gång/natt ca 2 tiden, ammar lite och blir sen oftast kvar i min säng (vet inte bra) och sover till 7 då det är dax att gå upp för att ta stora syrran till dagis.
    På dagen sover hon ca 9-11 och sen en kortis på em nång gång runt 15.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Varför är det inte bra

    att ha henne i eran säng? Så länge hon och ni inte har något emot det så är det väl ok?!!

    Juni sover oxå i våran säng efter första nattamningen. Blir enklast så för både mig och henne. Sen när nattamningen försvinner, så blir det väl att hon sover i sin säng hela nätterna! Så har det iaf blivit med de andra barnen!
  26. 13
    Varför är det inte bra att ha henne i eran säng? Så länge hon och ni inte har något emot det så är det väl ok?!!

    Juni sover oxå i våran säng efter första nattamningen. Blir enklast så för både mig och henne. Sen när nattamningen försvinner, så blir det väl att hon sover i sin säng hela nätterna! Så har det iaf blivit med de andra barnen!
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Juni somnar oftast

    mellan 20:30-21:30! Hon sover sen till runt 00-01 innan hon vill äta första gången. Efter det så sover hon till ca 3-4 innan det är dags för mat igen. Då kommer hon över till oss och äter väl 1-3ggr till innan hon vaknar mellan 8-10 (beror lite på när vi går upp och hur mkt väsen det är och när hon somnade).

    En natt förra veckan (innan hon blev sjuk och slutade äta) så sov hon faktiskt 7h utan att vakna å äta. Då väckte jag henne för att ena tutten höll på att explodera! Så jag hoppas att hon sover mer och mer så fort hon börjar äta mer mat. Hon har ju inte ätit nån mat tidigare. Bara i ca en vecka innan hon blev sjuk nu!
  28. 14
    Juni somnar oftast mellan 20:30-21:30! Hon sover sen till runt 00-01 innan hon vill äta första gången. Efter det så sover hon till ca 3-4 innan det är dags för mat igen. Då kommer hon över till oss och äter väl 1-3ggr till innan hon vaknar mellan 8-10 (beror lite på när vi går upp och hur mkt väsen det är och när hon somnade).

    En natt förra veckan (innan hon blev sjuk och slutade äta) så sov hon faktiskt 7h utan att vakna å äta. Då väckte jag henne för att ena tutten höll på att explodera! Så jag hoppas att hon sover mer och mer så fort hon börjar äta mer mat. Hon har ju inte ätit nån mat tidigare. Bara i ca en vecka innan hon blev sjuk nu!
  29. Anna+Ebba o Frida
    #15

    Jo det kanske blir så

    Storasyster sov så bra på nätterna och sov i princip aldrig i vår säng. Är väl bara orolig för att Frida inte ska kunna sova bra i sin säng sen utan bara kan sova lungt om hon ligger brevid oss. Men det kanske ordnar sig av sig själv.
  30. 15
    Jo det kanske blir så Storasyster sov så bra på nätterna och sov i princip aldrig i vår säng. Är väl bara orolig för att Frida inte ska kunna sova bra i sin säng sen utan bara kan sova lungt om hon ligger brevid oss. Men det kanske ordnar sig av sig själv.
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Didrik vaknar ofta

    Han somnar för natten ca 21, runt 22.30-23 vill han amma, sedan vaknar han ca 3-4 ggr för att amma. Mellan halv 7 och 7 vill han upp. Känns jobbigt att amma så mycket på nätterna fortfarande. Han är ju inte hungrig utan vill bara vara nära, så gröt på kvällen har inte hjälpt. Han har vaknat minst 3 ggr varje natt sedan han föddes, jobbigt men som tur är är det ju en ganska kort period av hans liv ändå. Men visst är man TRÖTT!
  32. 16
    Didrik vaknar ofta Han somnar för natten ca 21, runt 22.30-23 vill han amma, sedan vaknar han ca 3-4 ggr för att amma. Mellan halv 7 och 7 vill han upp. Känns jobbigt att amma så mycket på nätterna fortfarande. Han är ju inte hungrig utan vill bara vara nära, så gröt på kvällen har inte hjälpt. Han har vaknat minst 3 ggr varje natt sedan han föddes, jobbigt men som tur är är det ju en ganska kort period av hans liv ändå. Men visst är man TRÖTT!
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    Linnea sover

    cäldigt ryckigt och vaknar ofta. Vissa nätter går bättre än andra. Vi försöker sluta amma på natten men jag börjar undra hur lång tid det skall vara jobbigt! Hon vaknar runt 1-2 på natten och får hon inte amma då så kan hon vara vaken 1-3 timmar. Vill helst inte amma henne före 4.00 men nu har jag gett henne mat runt 2.30 för jag orkar inte när jag inte får sova!

    Hoppas verkligen nätterna blir bättre snart!

    Kram!
  34. 17
    Linnea sover cäldigt ryckigt och vaknar ofta. Vissa nätter går bättre än andra. Vi försöker sluta amma på natten men jag börjar undra hur lång tid det skall vara jobbigt! Hon vaknar runt 1-2 på natten och får hon inte amma då så kan hon vara vaken 1-3 timmar. Vill helst inte amma henne före 4.00 men nu har jag gett henne mat runt 2.30 för jag orkar inte när jag inte får sova!

    Hoppas verkligen nätterna blir bättre snart!

    Kram!

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Hur uselt sover era när de sover dåligt?
    By Desperat in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 18:52
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar