Elliot gillar inte nappflaskan....
_0507 Julibarn
  1. Ninis med Elliot
    #1

    Elliot gillar inte nappflaskan....

    har ni några tips om hur jag skall få honom att ta flaskan? jag tränar två gånger i veckan, och då är det nödvändigt att han tar flaskan annars skriker han sig till söms. Han har gjort det förut men nu vill han inte längre. Han använder inte heller sin napp längre. Han vill väl hellre ha äkta vara i munnen hihi.
  2. 1
    Elliot gillar inte nappflaskan.... har ni några tips om hur jag skall få honom att ta flaskan? jag tränar två gånger i veckan, och då är det nödvändigt att han tar flaskan annars skriker han sig till söms. Han har gjort det förut men nu vill han inte längre. Han använder inte heller sin napp längre. Han vill väl hellre ha äkta vara i munnen hihi.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    På besök

    Lova har ju aldrig tagit varken flaska eller napp men ibland kan man få i henne mat med pipmugg.

    annars är det väl bara att öva, och det bästa är nog om du inte är i närheten för självklart vill de ha äkta vara :)
  4. 2
    På besök Lova har ju aldrig tagit varken flaska eller napp men ibland kan man få i henne mat med pipmugg.

    annars är det väl bara att öva, och det bästa är nog om du inte är i närheten för självklart vill de ha äkta vara :)
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Ingen expert

    alls tyvärr. Eftersom amningen strulade lite alldeles i början så lärde sig Linnea att äta både från pipmugg och nappflaska. Napp gick också bra direkt. Har du provat olika typer av \"napp\" till flaskan, kanske föredrar han någon annan än den du har? Annars är det nog bara att öva och precis som Miss W skrev så kanske pappsen ska göra det?
  6. 3
    Ingen expert alls tyvärr. Eftersom amningen strulade lite alldeles i början så lärde sig Linnea att äta både från pipmugg och nappflaska. Napp gick också bra direkt. Har du provat olika typer av \"napp\" till flaskan, kanske föredrar han någon annan än den du har? Annars är det nog bara att öva och precis som Miss W skrev så kanske pappsen ska göra det?

Liknande trådar

  1. Nappflaskan!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 19:32
  2. Nappflaskan
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 11:53
  3. Hur vet man vad bebisen gillar o inte gillar?
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 19:37
  4. Elliot gillar sin napp
    By -AT- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 14:10
  5. Vad barn gillar och inte gillar
    By Lena in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar