Vi har inget att göra..
_98 Alla barn
  1. MalinP
    #1

    Vi har inget att göra..

    Är det någon som känner igen sig. Min 7-åriga tjej har fram till nu haft hur mycket fantasi som helst och lekt med barbie, pysslat, haft rollekar och sysselsatt sig själv och kompisar utan problem. Nu när hon börjat i ettan har ett nytt fenomen dykt upp. När hon är hemma med bara familjen (mamma pappa lillasyster och lillebror) leker hon hur bra som helst, men så fort hon har med en kompis hem så börjar de gnälla. Vi har inget att göra... Vad jag än föreslår så är det inget som passar. Vad leker era 7-åringar med sina kompisar??
  2. 1
    Vi har inget att göra.. Är det någon som känner igen sig. Min 7-åriga tjej har fram till nu haft hur mycket fantasi som helst och lekt med barbie, pysslat, haft rollekar och sysselsatt sig själv och kompisar utan problem. Nu när hon börjat i ettan har ett nytt fenomen dykt upp. När hon är hemma med bara familjen (mamma pappa lillasyster och lillebror) leker hon hur bra som helst, men så fort hon har med en kompis hem så börjar de gnälla. Vi har inget att göra... Vad jag än föreslår så är det inget som passar. Vad leker era 7-åringar med sina kompisar??
  3. Ronny
    #2

    Med kompis..

    är de inga problem alls antingen går de ut o leker ellr ochså så tömmer dom leksaks lådorna över hela golvet. Datorn är sista utvägen då de kommit hem någon kille som \"har allt\". Han har defenitivt inte de udda spelen som vi har på Leos dator! ;-)
  4. 2
    Med kompis.. är de inga problem alls antingen går de ut o leker ellr ochså så tömmer dom leksaks lådorna över hela golvet. Datorn är sista utvägen då de kommit hem någon kille som \"har allt\". Han har defenitivt inte de udda spelen som vi har på Leos dator! ;-)
  5. MalinP
    #3

    Jag kanske inbillar mig..

    ..men det verkar på något vis som om killar har lättare för att leka. Med tjejerna i klassen ska allt vara så häftigt och coolt. Leka med dockor går ju helt bort, likaså barbie-dockorna som hon önskade sig i present för bara några månader sedan. Att sparka boll går ju inte heller tydligen. Det verkar som om hon är vilsen när hon är med kompisar, och inte riktigt är säker på hur hon ska vara, och vad som är inne, eller häftigt. Suck....
  6. 3
    Jag kanske inbillar mig.. ..men det verkar på något vis som om killar har lättare för att leka. Med tjejerna i klassen ska allt vara så häftigt och coolt. Leka med dockor går ju helt bort, likaså barbie-dockorna som hon önskade sig i present för bara några månader sedan. Att sparka boll går ju inte heller tydligen. Det verkar som om hon är vilsen när hon är med kompisar, och inte riktigt är säker på hur hon ska vara, och vad som är inne, eller häftigt. Suck....
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    Johanna

    leker lite olika beroende på med vem hon leker. Är det bara hon och en tjejkompis så blir det ofta utklädning och mimandes till olika låtar (favorit Amy Diamond!) eller kanske lite Barbie eller Bratz.

    Leker de ute är de oftast flera barn och då är det oftast bollkull o annat bus.

    Det var längesedan jag hörde \"inget att göra\" faktiskt. Det är isf när hon är helt ensam..och säger så för att få sitta vid datorn *g*
  8. 4
    Johanna leker lite olika beroende på med vem hon leker. Är det bara hon och en tjejkompis så blir det ofta utklädning och mimandes till olika låtar (favorit Amy Diamond!) eller kanske lite Barbie eller Bratz.

    Leker de ute är de oftast flera barn och då är det oftast bollkull o annat bus.

    Det var längesedan jag hörde \"inget att göra\" faktiskt. Det är isf när hon är helt ensam..och säger så för att få sitta vid datorn *g*
  9. Ronny
    #5

    Jag har haft tur...

    eftersom min dotter alltid hittar på saker med sin bror och sina kompisar. Hon gilla att pyssla och hitta på lekar ute som inne. Datorn är inte så poppis hos henne.
  10. 5
    Jag har haft tur... eftersom min dotter alltid hittar på saker med sin bror och sina kompisar. Hon gilla att pyssla och hitta på lekar ute som inne. Datorn är inte så poppis hos henne.

Liknande trådar

  1. Har man inget att göra så... (OT)
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 06:26
  2. Har inget att göra,
    By Es mamma in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 12:35
  3. Inget att göra åt...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 21:30
  4. Har man inget att göra
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 11:34
  5. Här har jag INGET att göra...
    By sagan2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 18:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar