Snodd enkät om ditt liv...
_0410 Oktoberbarn
  1. Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04
    #1

    Snodd enkät om ditt liv...

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  2. 1
    Snodd enkät om ditt liv... För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?

  3. Medlem sedan
    Jul 1999
    #2

    Bea Svarar

    För tio år sedan?
    - Hade jag en intensiv period. Var hemma med tre barn, 4år,2år och 7 månader gamla.

    För fem år sedan?
    - Hade jag precis påbörjat min hittills värsta fas i livet...en hemsk skilsmässa. Jobbade heltid och hade 4 barn, 9,7,5 och 2 år gamla.

    För ett år sedan?
    - precis idag vid den här tiden satt vi på HS bb-avdelning och väntade på barnläkaren innan vi fick åka hem.

    För en månad sedan?
    - Livet är heltiskt....alldeles för hektiskt och jag har ramlat djupt ner i min depression igen ;o(

    För en vecka sedan?
    - Minns inte...jag var väl i skolan som vanligt och städade,tvättade och snöt ungar....glamorösa jag.

    Igår?
    - grät jag mest hela dagen...

    Idag?
    - Är jag trött efter en sömnlös natt med ångest och gråt....var i alla fall uppe och grattade lilltroll med presenter och hurra-rop i morse....ska snart sticka iväg till skolan...sedan laga met och fixa tårta till kvällen. har skrivit ett lååååångt brev till min sambo och väntar på reaktionen som kanske kommer *klump i magen*

    Imorgon?
    - Mår jag förhoppningsvis bättre än idag.
  4. 2
    Bea Svarar För tio år sedan?
    - Hade jag en intensiv period. Var hemma med tre barn, 4år,2år och 7 månader gamla.

    För fem år sedan?
    - Hade jag precis påbörjat min hittills värsta fas i livet...en hemsk skilsmässa. Jobbade heltid och hade 4 barn, 9,7,5 och 2 år gamla.

    För ett år sedan?
    - precis idag vid den här tiden satt vi på HS bb-avdelning och väntade på barnläkaren innan vi fick åka hem.

    För en månad sedan?
    - Livet är heltiskt....alldeles för hektiskt och jag har ramlat djupt ner i min depression igen ;o(

    För en vecka sedan?
    - Minns inte...jag var väl i skolan som vanligt och städade,tvättade och snöt ungar....glamorösa jag.

    Igår?
    - grät jag mest hela dagen...

    Idag?
    - Är jag trött efter en sömnlös natt med ångest och gråt....var i alla fall uppe och grattade lilltroll med presenter och hurra-rop i morse....ska snart sticka iväg till skolan...sedan laga met och fixa tårta till kvällen. har skrivit ett lååååångt brev till min sambo och väntar på reaktionen som kanske kommer *klump i magen*

    Imorgon?
    - Mår jag förhoppningsvis bättre än idag.
  5. Victoria m. Cornelia99 o Vilma04
    #3

    Victoria svarar....

    För tio år sedan?
    svar: Då bodde jag i Västervik och levde livets glada dagar :-)

    För fem år sedan?
    svar: Bodde jag igen i Västervik, efter en tripp upp till Sthlm :-) Men det var den höste vi igen bestämde oss för att flytta tillbaka. Dagarna tillbringades mest med att busa med Cornelia som då var 1½ år ungefär.

    För ett år sedan?
    svar: Gick jag hemma i ett amningsdis *ss* Hade nog precis börjat hämta upp mig efter förlossningen och alla dess hormonstormar.

    För en månad sedan?
    svar: Datummässigt var det en Söndag så då softade vi nog hela familjen :-) Planerade inför en hektiskt vecka med mycket som skulle hända.

    För en vecka sedan?
    svar: Träffade jag en kompis med barn i samma ålder som Vilms, vi spelade nog kort i sedvanlig ordning :-D Nya, beroendeframkallande, sysslan!

    Igår?
    svar: Var vi ute på långpromenad och handlade lite.

    Idag?
    svar: På dagen tar vi det lite lugnt, i eftermiddag ska vi till simhallen för storasysters simskola börjar igen. Och Vilma ska få bada i bebisbassängen.

    Imorgon?
    svar: Ska jag träffa ovannämnda kompis... och spela lite kort.. Ha ha ha...Ta en promenad om det är lika fint väder då som idag.
  6. 3
    Victoria svarar.... För tio år sedan?
    svar: Då bodde jag i Västervik och levde livets glada dagar :-)

    För fem år sedan?
    svar: Bodde jag igen i Västervik, efter en tripp upp till Sthlm :-) Men det var den höste vi igen bestämde oss för att flytta tillbaka. Dagarna tillbringades mest med att busa med Cornelia som då var 1½ år ungefär.

    För ett år sedan?
    svar: Gick jag hemma i ett amningsdis *ss* Hade nog precis börjat hämta upp mig efter förlossningen och alla dess hormonstormar.

    För en månad sedan?
    svar: Datummässigt var det en Söndag så då softade vi nog hela familjen :-) Planerade inför en hektiskt vecka med mycket som skulle hända.

    För en vecka sedan?
    svar: Träffade jag en kompis med barn i samma ålder som Vilms, vi spelade nog kort i sedvanlig ordning :-D Nya, beroendeframkallande, sysslan!

    Igår?
    svar: Var vi ute på långpromenad och handlade lite.

    Idag?
    svar: På dagen tar vi det lite lugnt, i eftermiddag ska vi till simhallen för storasysters simskola börjar igen. Och Vilma ska få bada i bebisbassängen.

    Imorgon?
    svar: Ska jag träffa ovannämnda kompis... och spela lite kort.. Ha ha ha...Ta en promenad om det är lika fint väder då som idag.
  7. Mia m.Linneá-99,Tobias-01 & Pontus-04
    #4

    Skickar en kram *imt*

    cd
  8. 4
    Skickar en kram *imt* cd
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    svar

    För tio år sedan? Gick jag i sjuan, spanade på killar och spelade fotboll!

    För fem år sedan? Gick jag sista året på gymnasiet, slet med betygen och hade träffat min blivande man.

    För ett år sedan? Satt jag här med en 2-veckorstjej!

    För en månad sedan? Inget speciellt..

    För en vecka sedan? Väntade på att få hämta min nya bil!

    Igår? Var hemma med två sjuklingtjejer

    Idag? Samma idag

    Imorgon? Kan Jolina förhoppningsvis gå till förskolan. På kvällen är det sista gången på min högskoleprov-kurs.
  10. 5
    svar För tio år sedan? Gick jag i sjuan, spanade på killar och spelade fotboll!

    För fem år sedan? Gick jag sista året på gymnasiet, slet med betygen och hade träffat min blivande man.

    För ett år sedan? Satt jag här med en 2-veckorstjej!

    För en månad sedan? Inget speciellt..

    För en vecka sedan? Väntade på att få hämta min nya bil!

    Igår? Var hemma med två sjuklingtjejer

    Idag? Samma idag

    Imorgon? Kan Jolina förhoppningsvis gå till förskolan. På kvällen är det sista gången på min högskoleprov-kurs.
  11. Mia m.Linneá-99,Tobias-01 & Pontus-04
    #6

    Mia svarar:

    För 10 år sedan?
    *Var jag 27 år och sambo med en annan än idag
    Bodde i en stor vacker äldre lägenhet,hade en Boxer
    som jag tränade och tävlade lydnad och bruks med och
    var mkt engagerad i Brukshundklubben nästan all min
    fritid.
    Jobbade heltid på samma jobb som idag
    (demensgruppboende)

    För fem år sedan?
    *Hade träffat min nuvarande sambo för 2år
    sedan och flyttat ihop i Eskilstuna.
    Vi hade fått Linneá som var drygt ett år och jag
    var gravid med Tobias i femte månaden.
    Jobbade 50% och hemma med fp 50%

    För ett år sedan?
    *Bor nu i Arboga igen och har fått Pontus som nu
    är 1 mån.
    Springer som en galning mellan hemmet och dagis och
    hämtar och lämnar mellan 8-11,barnens kompisar här
    hela dagarna,lagar mat,fixar fika,passar upp,ammar
    och är fullständigt slut.

    För en månad sedan?
    *Skulle Pontus fylla 1 år,köper kläder och presenter
    Har börjat \"hålla igen\" med maten för att gå ner i
    vikt.

    För en vecka sedan?
    *Fast hela veckorna i hemmet med alla sysslor och
    tider att passa och lever bara efter barnens
    tider,önskemål och aktiviteter.

    Igår?
    *Lämnade barnen på dagis/skolan,handlade,var till
    banken,lagade mat,satt här,hämtade på dagis/skolan
    fixade mellis,allmänt plock och passupp,åt,
    fixade ungarna,nattade de större barnen,allmänt plock
    med tvätt och disk mm,sorterade papper och handlingar
    somnade i soffan.

    Idag?
    * Samma som ovan men istället för bank och affären
    idag så gick Pontus och jag en promenad i skogen
    imorse.

    Imorgon?
    *Suck, samma som ovan.
    På kvällen kommer mamma och är barnvakt då både sambon
    och jag skall ut med våra respektive arb.kamrater.






  12. 6
    Mia svarar: För 10 år sedan?
    *Var jag 27 år och sambo med en annan än idag
    Bodde i en stor vacker äldre lägenhet,hade en Boxer
    som jag tränade och tävlade lydnad och bruks med och
    var mkt engagerad i Brukshundklubben nästan all min
    fritid.
    Jobbade heltid på samma jobb som idag
    (demensgruppboende)

    För fem år sedan?
    *Hade träffat min nuvarande sambo för 2år
    sedan och flyttat ihop i Eskilstuna.
    Vi hade fått Linneá som var drygt ett år och jag
    var gravid med Tobias i femte månaden.
    Jobbade 50% och hemma med fp 50%

    För ett år sedan?
    *Bor nu i Arboga igen och har fått Pontus som nu
    är 1 mån.
    Springer som en galning mellan hemmet och dagis och
    hämtar och lämnar mellan 8-11,barnens kompisar här
    hela dagarna,lagar mat,fixar fika,passar upp,ammar
    och är fullständigt slut.

    För en månad sedan?
    *Skulle Pontus fylla 1 år,köper kläder och presenter
    Har börjat \"hålla igen\" med maten för att gå ner i
    vikt.

    För en vecka sedan?
    *Fast hela veckorna i hemmet med alla sysslor och
    tider att passa och lever bara efter barnens
    tider,önskemål och aktiviteter.

    Igår?
    *Lämnade barnen på dagis/skolan,handlade,var till
    banken,lagade mat,satt här,hämtade på dagis/skolan
    fixade mellis,allmänt plock och passupp,åt,
    fixade ungarna,nattade de större barnen,allmänt plock
    med tvätt och disk mm,sorterade papper och handlingar
    somnade i soffan.

    Idag?
    * Samma som ovan men istället för bank och affären
    idag så gick Pontus och jag en promenad i skogen
    imorse.

    Imorgon?
    *Suck, samma som ovan.
    På kvällen kommer mamma och är barnvakt då både sambon
    och jag skall ut med våra respektive arb.kamrater.






  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Sharp svarar:

    För tio år sedan?
    *Då var jag 20 år...bodde ihop med Anders i ett rivningshus och vi var båda arbetslösa...vi softade runt och gillade läget.

    För fem år sedan?
    *Då var jag mammaledig med Ronan.

    För ett år sedan?
    *Då for vi runt som tomtar på julafton och fixade och donade för att hinna färdigt med flytten innan Aimee skulle titta ut.

    För en månad sedan?
    *En söndag, då kollade jag på fotboll!

    För en vecka sedan?
    *Minns faktiskt inget särskilt...

    Igår?
    *Igår jobbade vi med renoveringen av vår trappa, sen var vi hos svärmor och åt kroppkakor och på kvällen var det gympa för Ronan.

    Idag?
    *Mer jobb med trappan och ikväll ska jag till gymet.

    Imorgon?
    *Imorgon ska Aimee på 1-årskoll och få spruta, stackars min bebis!

  14. 7
    Sharp svarar: För tio år sedan?
    *Då var jag 20 år...bodde ihop med Anders i ett rivningshus och vi var båda arbetslösa...vi softade runt och gillade läget.

    För fem år sedan?
    *Då var jag mammaledig med Ronan.

    För ett år sedan?
    *Då for vi runt som tomtar på julafton och fixade och donade för att hinna färdigt med flytten innan Aimee skulle titta ut.

    För en månad sedan?
    *En söndag, då kollade jag på fotboll!

    För en vecka sedan?
    *Minns faktiskt inget särskilt...

    Igår?
    *Igår jobbade vi med renoveringen av vår trappa, sen var vi hos svärmor och åt kroppkakor och på kvällen var det gympa för Ronan.

    Idag?
    *Mer jobb med trappan och ikväll ska jag till gymet.

    Imorgon?
    *Imorgon ska Aimee på 1-årskoll och få spruta, stackars min bebis!

  15. Hanna m.Robin-0409 + Pyre BF 30/1
    #8

    Hanna Svarar

    För tio år sedan?
    - Slutade jag nian...
    För fem år sedan?
    - Tog jag körkort och jobbade som kontorsassistent.
    För ett år sedan?
    - Var jag hemma med en liiiten bebis. (Han föddes 26/9)
    För en månad sedan?
    - Hade vi 1- års kalas i föräldragruppen
    För en vecka sedan?
    - Tog tåget till Stockholm för att träffa en kompis.
    Igår?
    - Var hos BM och på Öppna förskolan. Fick erbjudande om en tomt för att bygga hus!! Men vi tackade nej. Vill inte bygga där...
    Idag?
    - Ska till fotografen och titta på korten på Robin vi tog för ett par veckor sedan. Mamma hälsar på.
    Imorgon?
    - Ska nog till Öppna förskolan igen. På eftermiddagen jobbar jag.
  16. 8
    Hanna Svarar För tio år sedan?
    - Slutade jag nian...
    För fem år sedan?
    - Tog jag körkort och jobbade som kontorsassistent.
    För ett år sedan?
    - Var jag hemma med en liiiten bebis. (Han föddes 26/9)
    För en månad sedan?
    - Hade vi 1- års kalas i föräldragruppen
    För en vecka sedan?
    - Tog tåget till Stockholm för att träffa en kompis.
    Igår?
    - Var hos BM och på Öppna förskolan. Fick erbjudande om en tomt för att bygga hus!! Men vi tackade nej. Vill inte bygga där...
    Idag?
    - Ska till fotografen och titta på korten på Robin vi tog för ett par veckor sedan. Mamma hälsar på.
    Imorgon?
    - Ska nog till Öppna förskolan igen. På eftermiddagen jobbar jag.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Men Bea!

    Jag blir alldeles ledsen när jag läser ditt inlägg. Din stackarinna!

    Har du nåt mot depressionen? (medicin, samtal?) Bra gjort av dig i alla fall att ta itu med problemen och konfrontera sambon. Jag har ju ingen aning om vad dina problem bottnar i men jag vill säga att jag tycker du verkar vara stark som ett ånglok. Du klarar detta på nåt vis!

    *peppkramar i massor*
  18. 9
    Men Bea! Jag blir alldeles ledsen när jag läser ditt inlägg. Din stackarinna!

    Har du nåt mot depressionen? (medicin, samtal?) Bra gjort av dig i alla fall att ta itu med problemen och konfrontera sambon. Jag har ju ingen aning om vad dina problem bottnar i men jag vill säga att jag tycker du verkar vara stark som ett ånglok. Du klarar detta på nåt vis!

    *peppkramar i massor*
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Annisan svarar:

    För tio år sedan?
    - Pluggade i Sundsvall och träffade min nuvarande man. Hängde på kåren och hade jätteskoj.

    För fem år sedan?
    - Hade vi stort bröllop, precis ett sånt bröllop som man alltid drömt om att få ha. Skrev kontrakt på vårat nuvarade hus gjorde vi också för 5 år sedan. Bytte jobb gjorde jag också.

    För ett år sedan?
    - För ett år sedan hade vi precis haft 2-årskalas för William, och väntade med spänning på att lillebror skulle komma ut. Denna veckan för 1 år seda bestämde vi att om lillkillen skulle komma på tisdage (26:e) skulle han heta Rasmus, gud så William skrattade åt det namnet. Rasmus kom mycket riktigt den 26:e, 2 dagar efter bf.

    För en månad sedan?
    - Fyllde år. Började fundera över Williams födelsedag och kalas. Hade möte på dagis eftersom dom inte beter sig som vi vill.

    För en vecka sedan?
    - Renoverade Williams rum, la ekparkett osv. Var med William till tandläkaren på 3-årskontroll.

    Igår?
    - Var William inte på dagis, så vi fixade lite med hans rum. Jag satte upp gardinstång, gardiner. Vi byggde ihop ett bord och två små stolar. Var ute och promenerade så Rasmus skulle somna. Lekte lite ute, gungade. Sen var vi in till grannen som ville ge bort lite växter, så jag konkade och bar tunga jättestora funkior in till oss (får plantera ner dom snart). På kvällen var jag på föräldramöte för Williams dagis.

    Idag?
    - Idag har vi lämnat William på dagis, sen åkte vi till Linda och hämtade upp henne. Åkte till Solna centrum och shoppade lite och käkade lunch. Skjutsade hem Linda och hämtade William på dagis 13:30. Nu har vi käkat lite mellis, och tittar lite på tv, sitter här på nätet. Ikväll skall vi sätta upp Williams flyplansbokhylla.

    Imorgon?
    - Imoron är William på dagis mellan 8:30 och 13:30. Så där emellan skall ja och Rasmus gå hem till en i föräldraruppen och fika. Eventuellt blir det en promenad innan vi skall hämta William igen. Sen skall vi åka in till stan lagom tills Tomas slutar jobbet. Då får dom åka hem, och jag skall på en kurs på orkideehuset.
  20. 10
    Annisan svarar: För tio år sedan?
    - Pluggade i Sundsvall och träffade min nuvarande man. Hängde på kåren och hade jätteskoj.

    För fem år sedan?
    - Hade vi stort bröllop, precis ett sånt bröllop som man alltid drömt om att få ha. Skrev kontrakt på vårat nuvarade hus gjorde vi också för 5 år sedan. Bytte jobb gjorde jag också.

    För ett år sedan?
    - För ett år sedan hade vi precis haft 2-årskalas för William, och väntade med spänning på att lillebror skulle komma ut. Denna veckan för 1 år seda bestämde vi att om lillkillen skulle komma på tisdage (26:e) skulle han heta Rasmus, gud så William skrattade åt det namnet. Rasmus kom mycket riktigt den 26:e, 2 dagar efter bf.

    För en månad sedan?
    - Fyllde år. Började fundera över Williams födelsedag och kalas. Hade möte på dagis eftersom dom inte beter sig som vi vill.

    För en vecka sedan?
    - Renoverade Williams rum, la ekparkett osv. Var med William till tandläkaren på 3-årskontroll.

    Igår?
    - Var William inte på dagis, så vi fixade lite med hans rum. Jag satte upp gardinstång, gardiner. Vi byggde ihop ett bord och två små stolar. Var ute och promenerade så Rasmus skulle somna. Lekte lite ute, gungade. Sen var vi in till grannen som ville ge bort lite växter, så jag konkade och bar tunga jättestora funkior in till oss (får plantera ner dom snart). På kvällen var jag på föräldramöte för Williams dagis.

    Idag?
    - Idag har vi lämnat William på dagis, sen åkte vi till Linda och hämtade upp henne. Åkte till Solna centrum och shoppade lite och käkade lunch. Skjutsade hem Linda och hämtade William på dagis 13:30. Nu har vi käkat lite mellis, och tittar lite på tv, sitter här på nätet. Ikväll skall vi sätta upp Williams flyplansbokhylla.

    Imorgon?
    - Imoron är William på dagis mellan 8:30 och 13:30. Så där emellan skall ja och Rasmus gå hem till en i föräldraruppen och fika. Eventuellt blir det en promenad innan vi skall hämta William igen. Sen skall vi åka in till stan lagom tills Tomas slutar jobbet. Då får dom åka hem, och jag skall på en kurs på orkideehuset.
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11

    Vad jobbigt

    det låter. Hoppas att deppresionen snart går över.

    Skickar en massa kramar
  22. 11
    Vad jobbigt det låter. Hoppas att deppresionen snart går över.

    Skickar en massa kramar
  23. Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04
    #12

    *kramar om Bea*

    och hoppas att du mår bättre snart.
  24. 12
    *kramar om Bea* och hoppas att du mår bättre snart.
  25. Marisan m. Emelie 041011
    #13

    Marisan svarar:

    För tio år sedan?
    -Då hade jag och Maken varit tillsammans ca 1 månad och jag var tokkär =)

    För fem år sedan?
    -Vid den här tiden för fem år sedan hade vi precis kommit hem från vår USA-resa och köpt huset vi bor i nu

    För ett år sedan?
    -Var överlycklig för min alldeles egna bebis men bekymrad för att amningen inte fungerade

    För en månad sedan?
    -Va??? Ska man ha närminne också?? Samma datum som idag tror jag vi firade en kompis??

    För en vecka sedan?
    -Emelies födelsedag och BVC-besök

    Igår?
    -Var vi på stan och lunchade med en gammal
    kollega, shoppade lite och hälsade på en snabbis
    hos mina föräldrar

    Idag?
    -Varit ute och gått ca 2 timmar i solskenet, handlat,
    Ska snart börja med maten och ska nog titta på Biggerst looser ikväll som jag inte brukar följa men de verkar börja gräla nu ju!

    Imorgon?
    -Vara hemma och tvätta, gå promenad, äta kvällsmat hos goda vänner
  26. 13
    Marisan svarar: För tio år sedan?
    -Då hade jag och Maken varit tillsammans ca 1 månad och jag var tokkär =)

    För fem år sedan?
    -Vid den här tiden för fem år sedan hade vi precis kommit hem från vår USA-resa och köpt huset vi bor i nu

    För ett år sedan?
    -Var överlycklig för min alldeles egna bebis men bekymrad för att amningen inte fungerade

    För en månad sedan?
    -Va??? Ska man ha närminne också?? Samma datum som idag tror jag vi firade en kompis??

    För en vecka sedan?
    -Emelies födelsedag och BVC-besök

    Igår?
    -Var vi på stan och lunchade med en gammal
    kollega, shoppade lite och hälsade på en snabbis
    hos mina föräldrar

    Idag?
    -Varit ute och gått ca 2 timmar i solskenet, handlat,
    Ska snart börja med maten och ska nog titta på Biggerst looser ikväll som jag inte brukar följa men de verkar börja gräla nu ju!

    Imorgon?
    -Vara hemma och tvätta, gå promenad, äta kvällsmat hos goda vänner
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14

    Här är mitt liv...

    För tio år sedan?
    Gick trean på gymnasiet. Hade precis tagit slut mellan mig och en kille...

    För fem år sedan?
    Jobbade på Cityterminalen i Stockholm, bodde ihop med Henrik. Lugnet före stormen innan Henrik blev ordentligt sjuk 1 december...

    För ett år sedan?
    Dagen då vi kom hem från BB!! Vilken dag! Hormoner upp och ner. Studerade Vera-Linn hela tiden... \"titta, nu öppnar hon ögonen, vad fiiina de är!\"

    För en månad sedan?
    Det var nog bara en helt vanlig söndag här...

    För en vecka sedan?
    Minns inte!!! Jo... vi var bara hemma här jag och Vera-Linn.

    Igår?
    Jag och Vera-Linn var på stan och shoppade lite, sen gick vi till BVC på 1-årskontroll. Fick spruta... Sen var vi bara hemma och tog det lugnt på eftermiddagen.

    Idag?
    Varit hos en kompis och hälsat på. Varit ute i lekparken och här ute på gården.

    Imorgon?
    Ska vi skjutsa pappa till tåget för han reser bort några dagar. Sen går vi till öppnis.
  28. 14
    Här är mitt liv... För tio år sedan?
    Gick trean på gymnasiet. Hade precis tagit slut mellan mig och en kille...

    För fem år sedan?
    Jobbade på Cityterminalen i Stockholm, bodde ihop med Henrik. Lugnet före stormen innan Henrik blev ordentligt sjuk 1 december...

    För ett år sedan?
    Dagen då vi kom hem från BB!! Vilken dag! Hormoner upp och ner. Studerade Vera-Linn hela tiden... \"titta, nu öppnar hon ögonen, vad fiiina de är!\"

    För en månad sedan?
    Det var nog bara en helt vanlig söndag här...

    För en vecka sedan?
    Minns inte!!! Jo... vi var bara hemma här jag och Vera-Linn.

    Igår?
    Jag och Vera-Linn var på stan och shoppade lite, sen gick vi till BVC på 1-årskontroll. Fick spruta... Sen var vi bara hemma och tog det lugnt på eftermiddagen.

    Idag?
    Varit hos en kompis och hälsat på. Varit ute i lekparken och här ute på gården.

    Imorgon?
    Ska vi skjutsa pappa till tåget för han reser bort några dagar. Sen går vi till öppnis.
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15

    Mina svar:



    För tio år sedan? Hade börjat första året på gymnasiet (dräkt och design programmet)och fått ett gäng nya busiga kompisar ;)

    För fem år sedan? Inget speciellt....jag och Johan hade varit tillsammans i fyra och ett halvt år. Jag jobbade och Johan studerade på universitet.

    För ett år sedan? Hade vi varit hemma ett dygn med vår lilla princessa som inte gjorde annat än grät. Vi kände oss så hjälplösa och undrade vad vi gett oss in på. Men fixade det gjorde vi iallafall!

    För en månad sedan? Hmm en söndag. Minns inte riktigt....då tog vi det nog bara lugnt eller så övningskörde jag med Johan.

    För en vecka sedan? Hade jag klarat teoriprovet för körkortet :)) Såå skönt! Sedan höll vi väl på förbereda för Novas födelsedag. Inhandla presenter och så....

    Igår? Ute med Nova i lekparken och sedan en sväng på stan för lite shopping.

    Idag? Jag och Nova tog en promenad med vagnen i det fina höstvädret och lekte i Stadsparken. Hälsade på mormor på hennes jobb och sedan när Johan slutat jobbet åkte vi till MaxiIca och storhandlade.

    Imorgon? Inget planerat. Beror på vädret. Är det fint kanske vi promenerar och hälsar på någon eller bara tar en tur till parken. Tvättstuga har jag iallafall på kvällen.

  30. 15
    Mina svar:

    För tio år sedan? Hade börjat första året på gymnasiet (dräkt och design programmet)och fått ett gäng nya busiga kompisar ;)

    För fem år sedan? Inget speciellt....jag och Johan hade varit tillsammans i fyra och ett halvt år. Jag jobbade och Johan studerade på universitet.

    För ett år sedan? Hade vi varit hemma ett dygn med vår lilla princessa som inte gjorde annat än grät. Vi kände oss så hjälplösa och undrade vad vi gett oss in på. Men fixade det gjorde vi iallafall!

    För en månad sedan? Hmm en söndag. Minns inte riktigt....då tog vi det nog bara lugnt eller så övningskörde jag med Johan.

    För en vecka sedan? Hade jag klarat teoriprovet för körkortet :)) Såå skönt! Sedan höll vi väl på förbereda för Novas födelsedag. Inhandla presenter och så....

    Igår? Ute med Nova i lekparken och sedan en sväng på stan för lite shopping.

    Idag? Jag och Nova tog en promenad med vagnen i det fina höstvädret och lekte i Stadsparken. Hälsade på mormor på hennes jobb och sedan när Johan slutat jobbet åkte vi till MaxiIca och storhandlade.

    Imorgon? Inget planerat. Beror på vädret. Är det fint kanske vi promenerar och hälsar på någon eller bara tar en tur till parken. Tvättstuga har jag iallafall på kvällen.

  31. RHWH m Reidar och febbebebben i magen
    #16

    Här kommer också kramar!

    Jag lovar, det ljusnar fastän det känns mörkt nu. Har själv varit nere på botten och vänt i omgångar (var ett tag sedan nu men ändå...) så jag vet hur allt bara kan kännas PISS. Låt inte ångesten vinna.
    Jag vet att dui fixar det! Hoppas du mår bättre snart!

    Kraaaam
  32. 16
    Här kommer också kramar! Jag lovar, det ljusnar fastän det känns mörkt nu. Har själv varit nere på botten och vänt i omgångar (var ett tag sedan nu men ändå...) så jag vet hur allt bara kan kännas PISS. Låt inte ångesten vinna.
    Jag vet att dui fixar det! Hoppas du mår bättre snart!

    Kraaaam
  33. RHWH m Reidar och febbebebben i magen
    #17

    RHWH svarar

    För tio år sedan?

    Hmmm...gick första året på samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet. Hade fast sällskap med en kille sedan ungefär 1 år tillbaka.

    För fem år sedan?

    Då pluggade jag till lärare i Umeå. Var sambo med min älskade nuvarande man Robert som jag träffade -96.

    För ett år sedan?

    Var nog ute och styrde barnvagn dagtid och hade fullt upp med att koka babysemp och byta blöjor ;)

    För en månad sedan?

    Jobbade jag halvtid vilket jag gör nu också, var gravid i vecka 19-20 och barnledig med sonen på halvtid.

    För en vecka sedan?

    Jobbade jag hela dagen och var sedan på bm-besök. Tog det lugnt på kvällen.

    Igår?
    Jobbade hel dag.
    Var på kalas hos en kompis som fyllde år. Hann förresten vara upp en sväng på BB eftersom jag hade jätteont i sidorna på magen hela em. Det visade sig att vilding hade lagt sig vågrätt i magen och låg och tryckte och spände i sidorna.

    Idag?

    Jobbat hela dagen.
    Fyndat böcker på en loppis.
    Köpt en ny hallspegel på Jysk.
    Lekt med sonen som nu har somnat och ska nu lägga mig framför TV:n.

    Imorgon?
    Jobbar jag halvdag.
    Sedan ska jag vila och ev hälsa på en kompis.

  34. 17
    RHWH svarar För tio år sedan?

    Hmmm...gick första året på samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet. Hade fast sällskap med en kille sedan ungefär 1 år tillbaka.

    För fem år sedan?

    Då pluggade jag till lärare i Umeå. Var sambo med min älskade nuvarande man Robert som jag träffade -96.

    För ett år sedan?

    Var nog ute och styrde barnvagn dagtid och hade fullt upp med att koka babysemp och byta blöjor ;)

    För en månad sedan?

    Jobbade jag halvtid vilket jag gör nu också, var gravid i vecka 19-20 och barnledig med sonen på halvtid.

    För en vecka sedan?

    Jobbade jag hela dagen och var sedan på bm-besök. Tog det lugnt på kvällen.

    Igår?
    Jobbade hel dag.
    Var på kalas hos en kompis som fyllde år. Hann förresten vara upp en sväng på BB eftersom jag hade jätteont i sidorna på magen hela em. Det visade sig att vilding hade lagt sig vågrätt i magen och låg och tryckte och spände i sidorna.

    Idag?

    Jobbat hela dagen.
    Fyndat böcker på en loppis.
    Köpt en ny hallspegel på Jysk.
    Lekt med sonen som nu har somnat och ska nu lägga mig framför TV:n.

    Imorgon?
    Jobbar jag halvdag.
    Sedan ska jag vila och ev hälsa på en kompis.

  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Tezza svarar:

    För tio år sedan?
    Var jag en trotsig tonåring som snattade och levde rövare. Bodde hos mamma i veckorna och hos pappa om det gick på helgerna. Har var inte alltid så nykter....

    För fem år sedan?
    Ett år innan hade jag preics träffat min bästa vän och allt började falla på plats. Nu hade jag också träffat killen som idag är min make! Livet var verkligen på topp nu!
    Sen kom en svacka och i denna veva flyttade jag hemifrån hem till killen!

    För ett år sedan?
    Hade jag lämnat Alva hos mamma för här skulle det födas barn.

    För en månad sedan?
    Hade vi 30 års fest för Johan som blev jättelyckat.

    För en vecka sedan?
    Var jag på mitt nya jobb som guide på Lasse Åbergs musseum! :)

    Igår?
    Var jag hemma hos min store och tjcke far! Vi lekte med barnen, shoppade och åt god mat!

    Idag?
    Har vi endast varit hemma och Alva har varit ute och lekt med grannbarnen från gården som ligger i närheten.

    Imorgon?
    Blir det en stilla dag hemma och barnen kommer och leker här igen.
  36. 18
    Tezza svarar: För tio år sedan?
    Var jag en trotsig tonåring som snattade och levde rövare. Bodde hos mamma i veckorna och hos pappa om det gick på helgerna. Har var inte alltid så nykter....

    För fem år sedan?
    Ett år innan hade jag preics träffat min bästa vän och allt började falla på plats. Nu hade jag också träffat killen som idag är min make! Livet var verkligen på topp nu!
    Sen kom en svacka och i denna veva flyttade jag hemifrån hem till killen!

    För ett år sedan?
    Hade jag lämnat Alva hos mamma för här skulle det födas barn.

    För en månad sedan?
    Hade vi 30 års fest för Johan som blev jättelyckat.

    För en vecka sedan?
    Var jag på mitt nya jobb som guide på Lasse Åbergs musseum! :)

    Igår?
    Var jag hemma hos min store och tjcke far! Vi lekte med barnen, shoppade och åt god mat!

    Idag?
    Har vi endast varit hemma och Alva har varit ute och lekt med grannbarnen från gården som ligger i närheten.

    Imorgon?
    Blir det en stilla dag hemma och barnen kommer och leker här igen.
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19

    Rättelse...

    Hantverksprogrammet med inriktning på dräkt och design var det! För att vara lite petig ;)
  38. 19
    Rättelse... Hantverksprogrammet med inriktning på dräkt och design var det! För att vara lite petig ;)
  39. Medlem sedan
    Mar 2000
    #20

    Camilla A med Isac svarar


    För tio år sedan? För exakt 10 år sedan var jag 19 år och hade 14 oktober träffat min nuvarande sambo som låg i lumpen i Enköping vi själva bodde i Köping så han kom hem varje kväll vilket han inte gjort innan, då sov han kvar i Enköping. Det var bara han och jag jämt, var ut på helgerna, mycket fest. Livet lekte.

    För fem år sedan? Hade vi bott ihop några år och vår första son var 2,5 år och vi var på vår första utlandsresa ihop hela familjen, Vi kämpade för att sonen skulle få ett syskon men det skulle ta 2 år till innan lillasyster kom.

    För ett år sedan? Hade vi bott i vårat hus i Valskog i 1,5 år. Jag låg på BB med Isac som var 1 dygn gammal. Sambon åkte mellan hemmet och BB i 2 dagar.

    För en månad sedan?
    Jag är hemma med barn, jobbar lite extra när sambon är ledig.
    För en vecka sedan? Slutade jag nattamma. Trött på att användas som napp. Många skriknätter från Isac som vill amma men inte får. En envis kille är han vaknar säker 1 gång i timmen och är trött dygnet runt.

    Igår? Första natten Isac sov hela natten. Känner mig otroligt utvilad, fast man går upp mellan 6-7 på morgonen för att skicka iväg sonen till skolan och följa med dottern till dagis.

    Idag? Är dagen efter Isac fyllt 1 år. Hade lite besök av släkt. Annars som vanligt sköta hem, Hämta och lämna på dagis.

    Imorgon? Hämta och lämna på dagis, tvätta, städa. Handla inför kalas som blir till helgen.
  40. 20
    Camilla A med Isac svarar
    För tio år sedan? För exakt 10 år sedan var jag 19 år och hade 14 oktober träffat min nuvarande sambo som låg i lumpen i Enköping vi själva bodde i Köping så han kom hem varje kväll vilket han inte gjort innan, då sov han kvar i Enköping. Det var bara han och jag jämt, var ut på helgerna, mycket fest. Livet lekte.

    För fem år sedan? Hade vi bott ihop några år och vår första son var 2,5 år och vi var på vår första utlandsresa ihop hela familjen, Vi kämpade för att sonen skulle få ett syskon men det skulle ta 2 år till innan lillasyster kom.

    För ett år sedan? Hade vi bott i vårat hus i Valskog i 1,5 år. Jag låg på BB med Isac som var 1 dygn gammal. Sambon åkte mellan hemmet och BB i 2 dagar.

    För en månad sedan?
    Jag är hemma med barn, jobbar lite extra när sambon är ledig.
    För en vecka sedan? Slutade jag nattamma. Trött på att användas som napp. Många skriknätter från Isac som vill amma men inte får. En envis kille är han vaknar säker 1 gång i timmen och är trött dygnet runt.

    Igår? Första natten Isac sov hela natten. Känner mig otroligt utvilad, fast man går upp mellan 6-7 på morgonen för att skicka iväg sonen till skolan och följa med dottern till dagis.

    Idag? Är dagen efter Isac fyllt 1 år. Hade lite besök av släkt. Annars som vanligt sköta hem, Hämta och lämna på dagis.

    Imorgon? Hämta och lämna på dagis, tvätta, städa. Handla inför kalas som blir till helgen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snodd enkät om ditt liv:
    By gabbsan in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:03
  2. Snodd enkät om ditt liv
    By lundetass in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:27
  3. Snodd enkät om ditt liv!
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:19
  4. snodd enkät om ditt liv!
    By sandra_78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:40
  5. Snodd enkät om ditt liv
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar