Föräldrapenning vs akassa - fattar inte
_0403 Marsbarn
  1. Xappoline
    #1

    Föräldrapenning vs akassa - fattar inte

    Om vi ponerar att jag får en plats för Kevin på förskola från januari, så kommer jag som det verkar nu senast att vara i princip arbetslös. Om jag har honom på förskola 20 timmar i veckan, kan jag då vara fulltidsarbetslös eller får jag bara vara det till 50% då? Jag kommer ju ha plats till Kevin så att han KAN gå 100% om det skulle behövas.
    Man kan säga som så att föräldrapenningen kommer vara i princip slut i januari och att jag om man inte får stämpla heltid med barn på förskola på halvtid kommer behöva fundera på exakt vilken del av mig själv som jag vill sälja ;)

    Om man har funktionshindrat barn i den grad Kevin är funktionshindrad verkar det för övrigt inte vara den där 15h/veckan-regeln som gäller.
  2. 1
    Föräldrapenning vs akassa - fattar inte Om vi ponerar att jag får en plats för Kevin på förskola från januari, så kommer jag som det verkar nu senast att vara i princip arbetslös. Om jag har honom på förskola 20 timmar i veckan, kan jag då vara fulltidsarbetslös eller får jag bara vara det till 50% då? Jag kommer ju ha plats till Kevin så att han KAN gå 100% om det skulle behövas.
    Man kan säga som så att föräldrapenningen kommer vara i princip slut i januari och att jag om man inte får stämpla heltid med barn på förskola på halvtid kommer behöva fundera på exakt vilken del av mig själv som jag vill sälja ;)

    Om man har funktionshindrat barn i den grad Kevin är funktionshindrad verkar det för övrigt inte vara den där 15h/veckan-regeln som gäller.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Du får stämpla 100%

    Hur många timmar man får ha barn på dagis när man stämplar är olika i olika kommuner. Oavsett om hur reglerna är hos dej så får du alltid stämpla 100% eftersom du har barnomsorg ordnad. Det blir ju bara så att Kevin kommer få börja gå mer på dagis om/när du hittar ett jobb. Så absolut att du ska stämpla. Spara på de få föräldradagarna du har kvar! :)
  4. 2
    Du får stämpla 100% Hur många timmar man får ha barn på dagis när man stämplar är olika i olika kommuner. Oavsett om hur reglerna är hos dej så får du alltid stämpla 100% eftersom du har barnomsorg ordnad. Det blir ju bara så att Kevin kommer få börja gå mer på dagis om/när du hittar ett jobb. Så absolut att du ska stämpla. Spara på de få föräldradagarna du har kvar! :)
  5. Xappoline
    #3

    Bra!

    Nu gäller det bara att Kevin får en plats... Jag som nästan räknat med att de skulle knö in honom i en befintlig barngrupp, så gjorde de i stadsdelen jag bodde i tidgare, men nu verkar det inte riktigt lika säkert?! Lite nervös. Hon sa: Senast i augusti får han ju plats, han står först i kön...

    Jag skulle gärna vilja höra från köplaceraren igen, för jag vill veta om jag måste söka andra förskolor än den jag har valt för att få in honom. Jag kan ju inte vara hemma utan pengar, men vill samtidigt inte att han ska behöva byta strax efter att han börjat heller... Det finns bara en gård som skulle passa Kevin fint, därav har jag valt bara en förskola.
  6. 3
    Bra! Nu gäller det bara att Kevin får en plats... Jag som nästan räknat med att de skulle knö in honom i en befintlig barngrupp, så gjorde de i stadsdelen jag bodde i tidgare, men nu verkar det inte riktigt lika säkert?! Lite nervös. Hon sa: Senast i augusti får han ju plats, han står först i kön...

    Jag skulle gärna vilja höra från köplaceraren igen, för jag vill veta om jag måste söka andra förskolor än den jag har valt för att få in honom. Jag kan ju inte vara hemma utan pengar, men vill samtidigt inte att han ska behöva byta strax efter att han börjat heller... Det finns bara en gård som skulle passa Kevin fint, därav har jag valt bara en förskola.

Liknande trådar

  1. Uppsagd. Föräldrapenning.Akassa.
    By Mullisen in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 21:08
  2. Uppsagd.Akassa.Föräldrapenning .
    By Mullisen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  3. Uppsagd. Föräldrapenning.Akassa.
    By Mullisen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 23:22
  4. Uppsagd.Akassa.Föräldrapenning .
    By Mullisen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 23:20
  5. Fattar inte hur fylla i föräldrapenning
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar