Tv-programmet igår..känns det igen?
Autismspektrum
  1. Flerbarnsmamma
    #1

    Tv-programmet igår..känns det igen?

    Hej ,såg programmet om barn o ungdomar med AS o autism..känner inte igen NÅGOT av detta i vår 15-årige son..känner mig förvirrad.
    Inser ju att vi knappt kan ha några problem..sonen ska utredas,man tror mest på ADHD ,utan överaktivitet.Hans problem märks tydligt i skolan med de typiska koncentrationssvårigheterna,ra stlöshet,osv.Vilket dock har blivit bättre senaste tiden.Men skolpsykologen nämner även \"något åt det autistiska hållet\".För att sonen har så jobbigt då han måste prata med andra,typ lärare o okända.
    Ja,som sagt-detta stämde då inte det minsta.
    Jag inser dock nu att det inte kan vara lätt att ha ett barn med svårare autism! Eller Aspergers..
  2. 1
    Tv-programmet igår..känns det igen? Hej ,såg programmet om barn o ungdomar med AS o autism..känner inte igen NÅGOT av detta i vår 15-årige son..känner mig förvirrad.
    Inser ju att vi knappt kan ha några problem..sonen ska utredas,man tror mest på ADHD ,utan överaktivitet.Hans problem märks tydligt i skolan med de typiska koncentrationssvårigheterna,ra stlöshet,osv.Vilket dock har blivit bättre senaste tiden.Men skolpsykologen nämner även \"något åt det autistiska hållet\".För att sonen har så jobbigt då han måste prata med andra,typ lärare o okända.
    Ja,som sagt-detta stämde då inte det minsta.
    Jag inser dock nu att det inte kan vara lätt att ha ett barn med svårare autism! Eller Aspergers..
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Har inte sett dokumentär...

    men måste säga att inget jag sett hittills påminner om sonen som har fått diagnos AS + DAMP på Astrid Lingren neuropsykiatriska team.
    sonen är utåtriktad, har kompisar och flickvän.
    Men han fattar inte alltid de sociala regler och stressar lätt.
    Han blev också diagnosticerad sent vid 16 år.
  4. 2
    Har inte sett dokumentär... men måste säga att inget jag sett hittills påminner om sonen som har fått diagnos AS + DAMP på Astrid Lingren neuropsykiatriska team.
    sonen är utåtriktad, har kompisar och flickvän.
    Men han fattar inte alltid de sociala regler och stressar lätt.
    Han blev också diagnosticerad sent vid 16 år.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    håller med de flesta här!

    Jag grät med flickan som slet sitt hår i förtvivlan över autismen. Jag tyckte det var bra att pojken som förlorat sin mamma tog ut sin aggresion på ett dött ting, fast möjligtvis var det kompisens matlåda han hade sönder och då var dte ju mer som en hämnd på kompisen. Var det hans egen matlåda tycker jag det var riktigt bra gjort, sett ur vilken nivå av självbehärskning han befann sig på.

    Nej, autism är inte enbart ett funktionshinder anser jag, det är också en funktionsförstärkare!! Och det lyfte de inte fram alls.
  6. 3
    håller med de flesta här! Jag grät med flickan som slet sitt hår i förtvivlan över autismen. Jag tyckte det var bra att pojken som förlorat sin mamma tog ut sin aggresion på ett dött ting, fast möjligtvis var det kompisens matlåda han hade sönder och då var dte ju mer som en hämnd på kompisen. Var det hans egen matlåda tycker jag det var riktigt bra gjort, sett ur vilken nivå av självbehärskning han befann sig på.

    Nej, autism är inte enbart ett funktionshinder anser jag, det är också en funktionsförstärkare!! Och det lyfte de inte fram alls.

Liknande trådar

  1. Cancer programmet igår
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 09:59
  2. Programmet igår om matmissbruk
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 09:54
  3. Såg ni programmet på TV4 igår?
    By plutten in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 17:26
  4. Såg ni programmet igår
    By kalleankakalle in forum Småbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 15:42
  5. Programmet på kanal 5 igår...
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 12:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar