Långresa med barn
Resesnack
  1. Camilla
    #1

    Långresa med barn

    Vi har haft en dröm att åka på en lite längre resa och vara borta i sisådär 2 månader. Har ganska nyss blivit gravid igen (har en dotter på 2 år sedan tidigare) och vi känner mer och mer att nu har vi möjligheten när tvåan är född...en kan ta semester och den andre tar FP.

    Vi är just i startgroparna för planeringen men funderar på att åka feb-mars 2007...då har bebisen hunnit bli över 6 månader iaf och vår dotter är då över 3 år.

    Nu skulle jag bli otroligt tacksam för tips på resmål - vi vill ha ett varmt billigt land tex Thailand....och gärna tips på flygbolag och olika boenden.

    Är det någon som gjort en liknande resa som kan ge oss lite tips??

    Tacksam för alla svar!
  2. 1
    Långresa med barn Vi har haft en dröm att åka på en lite längre resa och vara borta i sisådär 2 månader. Har ganska nyss blivit gravid igen (har en dotter på 2 år sedan tidigare) och vi känner mer och mer att nu har vi möjligheten när tvåan är född...en kan ta semester och den andre tar FP.

    Vi är just i startgroparna för planeringen men funderar på att åka feb-mars 2007...då har bebisen hunnit bli över 6 månader iaf och vår dotter är då över 3 år.

    Nu skulle jag bli otroligt tacksam för tips på resmål - vi vill ha ett varmt billigt land tex Thailand....och gärna tips på flygbolag och olika boenden.

    Är det någon som gjort en liknande resa som kan ge oss lite tips??

    Tacksam för alla svar!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Vi...

    har inte varit än......
    men åker den 15 januari till Thailand/Malaysia med vår lilla tjej som då hunnit bli ett år.
    3 månader ska vi vara borta.
    Efter den resan kommer jag säkert ha en massa goda råd ;)
    Vi har rest mycket själva men det är första gången med barn så det är lite pirrigt förstås. =)
    Så som sagt, vi återkommer..... =D
  4. 2
    Vi... har inte varit än......
    men åker den 15 januari till Thailand/Malaysia med vår lilla tjej som då hunnit bli ett år.
    3 månader ska vi vara borta.
    Efter den resan kommer jag säkert ha en massa goda råd ;)
    Vi har rest mycket själva men det är första gången med barn så det är lite pirrigt förstås. =)
    Så som sagt, vi återkommer..... =D
  5. Camilla
    #3

    Vore toppen!

    Åh va spännande! Jag skulle bli överlycklig om du kommer in och berättar sedan hur ni haft det och vad vi ska tänka på för det är just Thailand/Malaysia som vi funderar på!! Kanske tips om boende och flygbolag...det blir perfekt!!

    Ha en underbar resa!
  6. 3
    Vore toppen! Åh va spännande! Jag skulle bli överlycklig om du kommer in och berättar sedan hur ni haft det och vad vi ska tänka på för det är just Thailand/Malaysia som vi funderar på!! Kanske tips om boende och flygbolag...det blir perfekt!!

    Ha en underbar resa!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Vi var i Thailand 2 mån

    i vintras med då 9 månader gammal bebis. Båda var föräldralediga, men bara en tog ut FP. Vi reste runt en hel del, mestadels på västsidan. När vi åkte trodde vi att vi vara lite unika som åkte på långresa under föräldraledigheten, men inte... Vi mötte enormt många skandinaviska familjer som övervintrade föräldraledigheten i Thailand :-)! Med både 1,2 och 3 barn. Thailand är ett underbart land att resa med barn i, och sen är det dessutom billigt.

    Flygbolag - vi åkte med BA via London, billigt och bra, men lite segt att åka åt \"fel\" håll först. Hade vi varit ute i bättre tid så hade jag önskat att vi hittat flygbiljetter med mer direkt rutt.

    Boende - vi bokade inget i förväg, utan hörde från andra resenärer vad de rekommenderade och åkte dit. Stannade extra länge när vi träffade andra familjer vi ville umgås mer med. Åkte vidare om ett ställe inte föll oss i smaken.

    Vi skrev ganska mycket resedagbok, om du mailar mig (mailadress i infot) så kan jag maila dig länken till dagboken, vill inte lägga ut den här...
  8. 4
    Vi var i Thailand 2 mån i vintras med då 9 månader gammal bebis. Båda var föräldralediga, men bara en tog ut FP. Vi reste runt en hel del, mestadels på västsidan. När vi åkte trodde vi att vi vara lite unika som åkte på långresa under föräldraledigheten, men inte... Vi mötte enormt många skandinaviska familjer som övervintrade föräldraledigheten i Thailand :-)! Med både 1,2 och 3 barn. Thailand är ett underbart land att resa med barn i, och sen är det dessutom billigt.

    Flygbolag - vi åkte med BA via London, billigt och bra, men lite segt att åka åt \"fel\" håll först. Hade vi varit ute i bättre tid så hade jag önskat att vi hittat flygbiljetter med mer direkt rutt.

    Boende - vi bokade inget i förväg, utan hörde från andra resenärer vad de rekommenderade och åkte dit. Stannade extra länge när vi träffade andra familjer vi ville umgås mer med. Åkte vidare om ett ställe inte föll oss i smaken.

    Vi skrev ganska mycket resedagbok, om du mailar mig (mailadress i infot) så kan jag maila dig länken till dagboken, vill inte lägga ut den här...
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Feb-mars förra året...

    ...tillbringade vi i Thailand med våra killar, då 4,5 år resp 8-9 månader. Vi reste runt i Siambukten; ChaAm och HuaHin, Koh Chang och Koh Samet. Mejla mig gärna om du har frågor [email protected] e
    Jag delar gärna med mig av erfarenheter - dt är ett roligt sätt att återuppleva en fantastisk tid! /
  10. 5
    Feb-mars förra året... ...tillbringade vi i Thailand med våra killar, då 4,5 år resp 8-9 månader. Vi reste runt i Siambukten; ChaAm och HuaHin, Koh Chang och Koh Samet. Mejla mig gärna om du har frågor [email protected] e
    Jag delar gärna med mig av erfarenheter - dt är ett roligt sätt att återuppleva en fantastisk tid! /

Liknande trådar

  1. Långresa
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 20:53
  2. Långresa
    By Lotta med E & V in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 19:59
  3. Långresa med lite större barn??
    By ulricac in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 12:34
  4. Långresa med barn!
    By Sol in forum Resesnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 14:46
  5. En fråga om långresa med barn.
    By Kate. in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar