Vattkoppor
_0310 Oktoberbarn
  1. Stina med L & M
    #1

    Vattkoppor

    Malte har vattkoppor stackarn. Värst är det i hårbotten och på pungen, men han har en fantastisk teknik att liksom åla sig fram och tillbaka i sängen när det kliar på ryggen. Han ser ut som en sprattlande fisk på torra land :-)
    Jag är glad att jag ska jobba i tre dagar nu innan jag är hemma och VAB:ar igen. För en tvååring hemma som är pigg och avundsjuk på att storeror går på dagis är rätt ansträngande.
    Så nu räknar vi bara dagarna tills strorebror insjuknar han också. Mina stackars arbetskamrater får stå ut med att jag VAB:ar hela tiden. För i \"normala\" fall VAB:ar jag ju ett par dagar varje månad för Maltes förkylningsastma.
    Suck, kan grabbarna inte bli tonåringar snart :-)
  2. 1
    Vattkoppor Malte har vattkoppor stackarn. Värst är det i hårbotten och på pungen, men han har en fantastisk teknik att liksom åla sig fram och tillbaka i sängen när det kliar på ryggen. Han ser ut som en sprattlande fisk på torra land :-)
    Jag är glad att jag ska jobba i tre dagar nu innan jag är hemma och VAB:ar igen. För en tvååring hemma som är pigg och avundsjuk på att storeror går på dagis är rätt ansträngande.
    Så nu räknar vi bara dagarna tills strorebror insjuknar han också. Mina stackars arbetskamrater får stå ut med att jag VAB:ar hela tiden. För i \"normala\" fall VAB:ar jag ju ett par dagar varje månad för Maltes förkylningsastma.
    Suck, kan grabbarna inte bli tonåringar snart :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Usch!

    Stackare!

    Men det känns liiite bra att det inte är vi som smittat ner er i alla fall! (träffade ju ett antal 03/10-barn dagen innan Albin blev sjuk)

    Albin hade ganska lindrigt med koppor, det jobbigaste var egentligen att han var för pigg för att vara sjuk men ändå gnällig...

    Idag är han på dagis för första gången på två veckor! Ganska glad kille!

    Krya på er!
  4. 2
    Usch! Stackare!

    Men det känns liiite bra att det inte är vi som smittat ner er i alla fall! (träffade ju ett antal 03/10-barn dagen innan Albin blev sjuk)

    Albin hade ganska lindrigt med koppor, det jobbigaste var egentligen att han var för pigg för att vara sjuk men ändå gnällig...

    Idag är han på dagis för första gången på två veckor! Ganska glad kille!

    Krya på er!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Och vi..

    har inte fått dem ännu! Borde de inte ha kommit vid det här laget. 10-14 dagar inkubation? Ja, iså fall har vi kanske fått dem imorgon. ;-) Hoppas nästan...
  6. 3
    Och vi.. har inte fått dem ännu! Borde de inte ha kommit vid det här laget. 10-14 dagar inkubation? Ja, iså fall har vi kanske fått dem imorgon. ;-) Hoppas nästan...
  7. Pepparkakan med 3 grabbar
    #4

    Försök se det positiva..

    det är bättre att ha vattkoppor när man är liten än när man är stor. Önskar mina grabbar fick det överstökat.
  8. 4
    Försök se det positiva.. det är bättre att ha vattkoppor när man är liten än när man är stor. Önskar mina grabbar fick det överstökat.
  9. Stina med L & M
    #5

    10-20 dagars inkubation

    Tyvärr måste jag säga att det är upp till tre veckors inkubationstid, och så smittar man TRE dagar INNAN man får de första utslagen. Så det är inte lätt att undvika.
  10. 5
    10-20 dagars inkubation Tyvärr måste jag säga att det är upp till tre veckors inkubationstid, och så smittar man TRE dagar INNAN man får de första utslagen. Så det är inte lätt att undvika.
  11. Stina med L & M
    #6

    Jo visst

    är det bäst att ha det när man är liten. Så vi hoppas faktiskt att Linus ska få det nu också.
    Tyvärr har vi redan köpt biljetter till Pettson och Findus- teater som infaller när det är troligt att han blir sjuk. Undrar om en tvååring kan tycka det är kul? Vi tänkte att Malte inte skulle få följa med för han är för liten utan han ska få vänta til nästa år. men nu kanske jag får gå med honom istället, och Linus får gå någon vecka senare. Vi får väl se hur det blir.
  12. 6
    Jo visst är det bäst att ha det när man är liten. Så vi hoppas faktiskt att Linus ska få det nu också.
    Tyvärr har vi redan köpt biljetter till Pettson och Findus- teater som infaller när det är troligt att han blir sjuk. Undrar om en tvååring kan tycka det är kul? Vi tänkte att Malte inte skulle få följa med för han är för liten utan han ska få vänta til nästa år. men nu kanske jag får gå med honom istället, och Linus får gå någon vecka senare. Vi får väl se hur det blir.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    aha!

    Så länge?! Då finns det en risk/chans att vi får det.
  14. 7
    aha! Så länge?! Då finns det en risk/chans att vi får det.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Stackars lillkillen.

    Fast det är kanske bättre att han fått det nu än senare.
    Håller tummarna för att han ska få det lindrigt.
  16. 8
    Stackars lillkillen. Fast det är kanske bättre att han fått det nu än senare.
    Håller tummarna för att han ska få det lindrigt.
  17. Femman
    #9

    Det blir ju

    en låång tid att vara hemma när de inte får det smatidigt! Fast visst är det ändå skönt att de inte är tvärdäckad, fast det är jobbigt när det kliar :-(
    /Tessan
  18. 9
    Det blir ju en låång tid att vara hemma när de inte får det smatidigt! Fast visst är det ändå skönt att de inte är tvärdäckad, fast det är jobbigt när det kliar :-(
    /Tessan

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar