Enkätdax?!!? (snodd såklart)
_0308 Augustibarn
  1. Vivi med Dennis 0308 & Emil 0508
    #1

    Enkätdax?!!? (snodd såklart)

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Enkätdax?!!? (snodd såklart) Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Egna svar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    -1995, jaa de var då de. Då jobbade jag som telefonförsäljare å det var det värsta jag gjort. Fyyy
    Annars var livet på topp. Repade hus (torp)med sambon och hade de bra på alla sätt å vis.

    För fem år sedan?
    -Då var jag nykär i sambon! (Flyttade i sär hösten-99 men började på en ny kula under våren 2000 och blev sambos igen efter 2 år!)

    För ett år sedan?
    -Hade en underbar höst/vinter då sambon var \"arb.lös\" 6månader och vi var lediga hela familjen och var hemma i norr och bara var!

    För en månad sedan?
    -var hemma emd pojakrna. Yngsta hunnit fylla 1 månad och försökte komma underfund med hur det är att vara 2 barns mor!

    För en vecka sedan?
    -var jag, emil och farmor ute och tokshoppade i kungens kurva =)

    Igår?
    -förde vi mormor & morfar till arlanda efter 1v besök här nere.

    Idag?
    -ska vi åka och hälsa på mitt jobb som jag inte jobbat på sedan sommaren 2003! =)

    Imorgon?
    -inga planer förutom besök på eftermiddagen.
  4. 2
    Egna svar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    -1995, jaa de var då de. Då jobbade jag som telefonförsäljare å det var det värsta jag gjort. Fyyy
    Annars var livet på topp. Repade hus (torp)med sambon och hade de bra på alla sätt å vis.

    För fem år sedan?
    -Då var jag nykär i sambon! (Flyttade i sär hösten-99 men började på en ny kula under våren 2000 och blev sambos igen efter 2 år!)

    För ett år sedan?
    -Hade en underbar höst/vinter då sambon var \"arb.lös\" 6månader och vi var lediga hela familjen och var hemma i norr och bara var!

    För en månad sedan?
    -var hemma emd pojakrna. Yngsta hunnit fylla 1 månad och försökte komma underfund med hur det är att vara 2 barns mor!

    För en vecka sedan?
    -var jag, emil och farmor ute och tokshoppade i kungens kurva =)

    Igår?
    -förde vi mormor & morfar till arlanda efter 1v besök här nere.

    Idag?
    -ska vi åka och hälsa på mitt jobb som jag inte jobbat på sedan sommaren 2003! =)

    Imorgon?
    -inga planer förutom besök på eftermiddagen.
  5. Benita m Jordan 011011 & Nike 030806
    #3

    Benita´s svar..

    För tio år sedan? Köpte vårat hus och bara bodde!!!

    För fem år sedan? Gifte mig med mannen i mitt liv. (ibörjan av det året)

    För ett år sedan? Var hemma med mina underbara barn

    För en månad sedan? Jobbade skulle jag tro...

    För en vecka sedan? Jordan fyllde 4år

    Igår? Jobbade...

    Idag? Jobba...

    Imorgon? Jobba.......

    *Suck* Vilket roligt liv?!?!?!
    Kram
  6. 3
    Benita´s svar.. För tio år sedan? Köpte vårat hus och bara bodde!!!

    För fem år sedan? Gifte mig med mannen i mitt liv. (ibörjan av det året)

    För ett år sedan? Var hemma med mina underbara barn

    För en månad sedan? Jobbade skulle jag tro...

    För en vecka sedan? Jordan fyllde 4år

    Igår? Jobbade...

    Idag? Jobba...

    Imorgon? Jobba.......

    *Suck* Vilket roligt liv?!?!?!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Kicki svarar! :0)

    För tio år sedan?
    ** Då var jag 19 år, nykär och förlovad om 2 månader! :0)

    För fem år sedan?
    ** Då hade jag nyss bytt jobb o fått en massa nya goa arbetskompisar!

    För ett år sedan?
    ** Då skulle jag snart börja jobba igen efter föräldraledigheten och dessutom få veta att jag skulle bli varslad!! :0(

    För en månad sedan?
    ** Letar jobb! Vår ena travhäst kommer igång o tävlar, den andre blir skadad!

    För en vecka sedan?
    ** Grejjar med min nya hobby, cardmaking! Eller ja, på svenska... kortmakeri! :0) Såååå roligt!

    Igår?
    ** Handlar mat på Maxi, shoppar onödigt på ÖB!

    Idag?
    ** Till stan (Göteborg) me mamma o Moa. Köpa massa kul på Panduro! :0)

    Imorgon?
    ** Hästen ska på återbesök till Skara Djursjukhus!
  8. 4
    Kicki svarar! :0) För tio år sedan?
    ** Då var jag 19 år, nykär och förlovad om 2 månader! :0)

    För fem år sedan?
    ** Då hade jag nyss bytt jobb o fått en massa nya goa arbetskompisar!

    För ett år sedan?
    ** Då skulle jag snart börja jobba igen efter föräldraledigheten och dessutom få veta att jag skulle bli varslad!! :0(

    För en månad sedan?
    ** Letar jobb! Vår ena travhäst kommer igång o tävlar, den andre blir skadad!

    För en vecka sedan?
    ** Grejjar med min nya hobby, cardmaking! Eller ja, på svenska... kortmakeri! :0) Såååå roligt!

    Igår?
    ** Handlar mat på Maxi, shoppar onödigt på ÖB!

    Idag?
    ** Till stan (Göteborg) me mamma o Moa. Köpa massa kul på Panduro! :0)

    Imorgon?
    ** Hästen ska på återbesök till Skara Djursjukhus!
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Tessie svarar istället för att jobba...

    För tio år sedan?
    Hmm. Då var jag 17. Hade väl ganska precis köpt ny bostadsrätt tillsammans med min dåvarande sambo (som var 24). En tvåa i Täby, och vi var såå nöjda och såå stolta över vår fina lägenhet med träluckor i köket och helkaklat badrum. Men rika var vi ju knappast, han jobbade inom barnomsorgen och jag pluggade på gymnasiet och jobbade extra varje helg på Kicks. Men åh vad stolta vi var över vårt egna, egenägda, boende!

    För fem år sedan?
    För fem år sedan. Då var jag 22. Höll som bäst på med en otroligt intensiv termin på Universitetet. Och satte upp en pjäs med egen teatergrupp, som jag och min dåvarande sambo drev. Hade ganska precis köpt ny bostadsrätt tillsammans med Lasse, som han hette, en stor etta i Vasastan. Innan hade vi bott på sunkiga 26 kvm på Söder, en lägenhet som han sedemera kom att flytta tillbaka till… Och jag hade ganska intensiv brevväxling med en trevlig kompis, som sedemera kom att bli min pojkvän och därefter Celias pappa… *ler*

    För ett år sedan?
    Var föräldraledig men höll på att söka jobb för att kunna börja jobba i januari. Dagarna var väl mest som dagarna var då, men fikor och promenader med mina barnlediga vänner. Var och vägde Celia på BVC, hon vägde då lite mer än 9 kg.

    För en månad sedan?
    Känner att jag inte får ihop mitt liv, att jag inte har ork. Funderar på att sluta på kören. Väljer dock att stanna. Får veta att jag får nytt jobb!!

    För en vecka sedan?
    Äntligen tillbaka i vardagen efter en veckas sjukdom. Sjukt stressigt på jobbet. Försöker förbereda mig på att vara borta en helg från Celia, längre än jag tidigare varit..

    Igår?
    Inte igår, men i lördags! Då tackade äntligen en tjej ja till att sjunga kvartett med mig och mina två bästisar, så nu har vi en fantastisk kvartett att tävla med i maj. Såååå kul, och såååå spännande!!

    Idag?
    Ska gå och klippa mig. Är ganska ledsen för att Celia, när jag säger att jag älskar henne, svarar ”Näe, INTE!”. ”Mojmoj älkaj Ceija – INTE mamma!”.

    Imorgon?
    Då är det kör igen – yippey! =)
  10. 5
    Tessie svarar istället för att jobba... För tio år sedan?
    Hmm. Då var jag 17. Hade väl ganska precis köpt ny bostadsrätt tillsammans med min dåvarande sambo (som var 24). En tvåa i Täby, och vi var såå nöjda och såå stolta över vår fina lägenhet med träluckor i köket och helkaklat badrum. Men rika var vi ju knappast, han jobbade inom barnomsorgen och jag pluggade på gymnasiet och jobbade extra varje helg på Kicks. Men åh vad stolta vi var över vårt egna, egenägda, boende!

    För fem år sedan?
    För fem år sedan. Då var jag 22. Höll som bäst på med en otroligt intensiv termin på Universitetet. Och satte upp en pjäs med egen teatergrupp, som jag och min dåvarande sambo drev. Hade ganska precis köpt ny bostadsrätt tillsammans med Lasse, som han hette, en stor etta i Vasastan. Innan hade vi bott på sunkiga 26 kvm på Söder, en lägenhet som han sedemera kom att flytta tillbaka till… Och jag hade ganska intensiv brevväxling med en trevlig kompis, som sedemera kom att bli min pojkvän och därefter Celias pappa… *ler*

    För ett år sedan?
    Var föräldraledig men höll på att söka jobb för att kunna börja jobba i januari. Dagarna var väl mest som dagarna var då, men fikor och promenader med mina barnlediga vänner. Var och vägde Celia på BVC, hon vägde då lite mer än 9 kg.

    För en månad sedan?
    Känner att jag inte får ihop mitt liv, att jag inte har ork. Funderar på att sluta på kören. Väljer dock att stanna. Får veta att jag får nytt jobb!!

    För en vecka sedan?
    Äntligen tillbaka i vardagen efter en veckas sjukdom. Sjukt stressigt på jobbet. Försöker förbereda mig på att vara borta en helg från Celia, längre än jag tidigare varit..

    Igår?
    Inte igår, men i lördags! Då tackade äntligen en tjej ja till att sjunga kvartett med mig och mina två bästisar, så nu har vi en fantastisk kvartett att tävla med i maj. Såååå kul, och såååå spännande!!

    Idag?
    Ska gå och klippa mig. Är ganska ledsen för att Celia, när jag säger att jag älskar henne, svarar ”Näe, INTE!”. ”Mojmoj älkaj Ceija – INTE mamma!”.

    Imorgon?
    Då är det kör igen – yippey! =)
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Marica svarar!!

    För tio år sedan?
    *** Ojojoj, det minns jag inte.. Gick i skolan & var glad :-S Var ju bara 14 år då..

    För fem år sedan?
    *** Insåg jag & min bästa killkompis sen 2 år tillbaka då, att vi älskar varandra & inte vill leva utan varandra. Idag e han min man & far till mina barn.

    För ett år sedan?
    *** Då pluggade jag upp mina betyg.

    För en månad sedan?
    *** Spreds mina söners aska i minneslunden.

    För en vecka sedan?
    *** Var jag ensam hemma, Mehdi & Yasmine var i Malmö & hälsade på Mehdi´s föräldrar & syskon.

    Igår?
    *** Var jag & Yasmine hemma hos min bästa vännen (Yasmine´s gudmor) & bara mös..

    Idag?
    *** Ska inte göra nåt speciellt.. Städa MÅSTE jag göra i alla fall.. Ikväll kommer en vän till min man & hälsar på från Lidköping. Han blir väl kvar nån dag.

    Imorgon?
    *** Ska till minneslunden & tända ljus & sätta två nallar vi köpt till Amir & Shayan, 2 månader sen dom föddes imorgon.

  12. 6
    Marica svarar!! För tio år sedan?
    *** Ojojoj, det minns jag inte.. Gick i skolan & var glad :-S Var ju bara 14 år då..

    För fem år sedan?
    *** Insåg jag & min bästa killkompis sen 2 år tillbaka då, att vi älskar varandra & inte vill leva utan varandra. Idag e han min man & far till mina barn.

    För ett år sedan?
    *** Då pluggade jag upp mina betyg.

    För en månad sedan?
    *** Spreds mina söners aska i minneslunden.

    För en vecka sedan?
    *** Var jag ensam hemma, Mehdi & Yasmine var i Malmö & hälsade på Mehdi´s föräldrar & syskon.

    Igår?
    *** Var jag & Yasmine hemma hos min bästa vännen (Yasmine´s gudmor) & bara mös..

    Idag?
    *** Ska inte göra nåt speciellt.. Städa MÅSTE jag göra i alla fall.. Ikväll kommer en vän till min man & hälsar på från Lidköping. Han blir väl kvar nån dag.

    Imorgon?
    *** Ska till minneslunden & tända ljus & sätta två nallar vi köpt till Amir & Shayan, 2 månader sen dom föddes imorgon.

  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Elle svarar

    För tio år sedan?
    # Var det ganska nyligen jag förlorade min ena storebror, sorgsen tid för hela familjen...

    För fem år sedan?
    # Gjorde slut med min kille på en fest och träffade en ny (som jag är med nu=))

    För ett år sedan?
    # Började jobba på mitt gamla jobb efter varit mammaledig med Liam, fick ett vikariat som tur va!

    För en månad sedan?
    # Liam fyllde 2 år, och jag blev faster igen!!

    För en vecka sedan?
    # Fick låna upp lånet på banken så vi äntligen kan köpa ny bil! No more skruttibangbang-bil!!

    Igår?
    # var hemma och var sjuuuk, Liam fick gå på dagis, jag fick dåligt samvete för att jag var hemma själv så jag diskade och tvättade.

    Idag?
    # Fortfarande hemma och är sjuk, väntar på att rörmokaren ska komma, översvämmning i badrummet efter rörmokar-elle =) *oops* Föräldramöte ikväll, spännande *inte*

    Imorgon?
    # Jobba igen! Kul, har saknat mina jobbarkompisar och kunderna!
  14. 7
    Elle svarar För tio år sedan?
    # Var det ganska nyligen jag förlorade min ena storebror, sorgsen tid för hela familjen...

    För fem år sedan?
    # Gjorde slut med min kille på en fest och träffade en ny (som jag är med nu=))

    För ett år sedan?
    # Började jobba på mitt gamla jobb efter varit mammaledig med Liam, fick ett vikariat som tur va!

    För en månad sedan?
    # Liam fyllde 2 år, och jag blev faster igen!!

    För en vecka sedan?
    # Fick låna upp lånet på banken så vi äntligen kan köpa ny bil! No more skruttibangbang-bil!!

    Igår?
    # var hemma och var sjuuuk, Liam fick gå på dagis, jag fick dåligt samvete för att jag var hemma själv så jag diskade och tvättade.

    Idag?
    # Fortfarande hemma och är sjuk, väntar på att rörmokaren ska komma, översvämmning i badrummet efter rörmokar-elle =) *oops* Föräldramöte ikväll, spännande *inte*

    Imorgon?
    # Jobba igen! Kul, har saknat mina jobbarkompisar och kunderna!
  15. Medlem sedan
    Aug 2001
    #8

    miapia svarar

    För tio år sedan?
    * Pluggade i Karlstad. Bodde tillsammans med den som jag trodde var mannen i mitt liv.

    För fem år sedan?
    * Hade nyligen flyttat till 08-land efter att 1 år tidigare separerat med ovanstående man. Hade just då ett komplicerat förhållande med min nuvarande.

    För ett år sedan?
    * Fick plötsligt dagisplats flera månader för tidigt och vi tog den med dubbla känslor. Inskolningen började väl däromkring. Usch! Det var jobbigt!

    För en månad sedan?
    * Slutade jobba

    För en vecka sedan?
    * sov, antagligen!

    Igår?
    * August var hemma, eftersom han hade feber i söndags. Han vägrade sova middag och jag önskade att bebisen hade kommit så att jag skulle orka leka med honom mer än vad jag orkar!

    Idag?
    * Har lämnat August bakandes med play-doo på dagis och gett dem förhållningsorder om att genast skicka hem honom om det börjar gå magsjuka där. Ska sova sen.

    Imorgon?
    * Föda barn, kanske??? Knappast... :/
  16. 8
    miapia svarar För tio år sedan?
    * Pluggade i Karlstad. Bodde tillsammans med den som jag trodde var mannen i mitt liv.

    För fem år sedan?
    * Hade nyligen flyttat till 08-land efter att 1 år tidigare separerat med ovanstående man. Hade just då ett komplicerat förhållande med min nuvarande.

    För ett år sedan?
    * Fick plötsligt dagisplats flera månader för tidigt och vi tog den med dubbla känslor. Inskolningen började väl däromkring. Usch! Det var jobbigt!

    För en månad sedan?
    * Slutade jobba

    För en vecka sedan?
    * sov, antagligen!

    Igår?
    * August var hemma, eftersom han hade feber i söndags. Han vägrade sova middag och jag önskade att bebisen hade kommit så att jag skulle orka leka med honom mer än vad jag orkar!

    Idag?
    * Har lämnat August bakandes med play-doo på dagis och gett dem förhållningsorder om att genast skicka hem honom om det börjar gå magsjuka där. Ska sova sen.

    Imorgon?
    * Föda barn, kanske??? Knappast... :/
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Okidoki....

    För tio år sedan?
    --- hösten 1995 hade jag ett jobb på skolbibliotek, rätt OK.

    För fem år sedan?
    --- hösten 2000 jobbade jag på Ellos returlager, var ganska nyförlovad och nyinflyttad i min nuvarande makes lägenhet.

    För ett år sedan?
    --- Började vi fundera på när vi ville starta \"tillverkning\" av barn nr. 2...

    För en månad sedan?
    --- 18 september började vi montera vår braskamin, som nu står o värmer så gott...

    För en vecka sedan?
    --- 11 oktober var jag lite deppig efter en totalt misslyckad vändning.

    Igår?
    --- VAr på förlossningen o fick prata med underbar läkare, mår bättre. Var på körövning - det är jobbigt nu med stor mage och dåligt med luft, men kul!

    Idag?
    --- Sovit OK, haft förvärkar som jag vaknat av i natt, lämnat David på dagis...

    Imorgon?
    --- Har jag inte direkt planerat nåt... föda barn skulle ju inte vara fel, men jag tvivlar...
  18. 9
    Okidoki.... För tio år sedan?
    --- hösten 1995 hade jag ett jobb på skolbibliotek, rätt OK.

    För fem år sedan?
    --- hösten 2000 jobbade jag på Ellos returlager, var ganska nyförlovad och nyinflyttad i min nuvarande makes lägenhet.

    För ett år sedan?
    --- Började vi fundera på när vi ville starta \"tillverkning\" av barn nr. 2...

    För en månad sedan?
    --- 18 september började vi montera vår braskamin, som nu står o värmer så gott...

    För en vecka sedan?
    --- 11 oktober var jag lite deppig efter en totalt misslyckad vändning.

    Igår?
    --- VAr på förlossningen o fick prata med underbar läkare, mår bättre. Var på körövning - det är jobbigt nu med stor mage och dåligt med luft, men kul!

    Idag?
    --- Sovit OK, haft förvärkar som jag vaknat av i natt, lämnat David på dagis...

    Imorgon?
    --- Har jag inte direkt planerat nåt... föda barn skulle ju inte vara fel, men jag tvivlar...
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Den här svarar jag också på

    För en gångs skull....

    För tio år sedan?
    **Led av svår längtan tillbaka till Vancouver i Kanada dit jag snart skulle åka för att göra mitt exjobb i biologi.

    För fem år sedan?
    **Var nykär i min nuvarande man och var mitt inne i att doktorera.

    För ett år sedan?
    **Föräldraledig och tog igen mig efter att ha disputerat i juni (det tog en termin att ta igen mig...)

    För en månad sedan?
    Var på 2-årskalas och hade trevligt ;-)

    För en vecka sedan?
    Satt hemma och pluggade med en hejdundrande huvudvärk.

    Igår?
    Höll på en hel dag med en enda inlämningsuppgift i kemi...svår!!

    Idag?
    Mer inlämningsuppgifter.... jobbigt, men kul att få tänka till och känna att den gamla hjärnan har lite kvar att ge trots allt.

    Imorgon?
    Föreläsning i Uppsala - kul!
  20. 10
    Den här svarar jag också på För en gångs skull....

    För tio år sedan?
    **Led av svår längtan tillbaka till Vancouver i Kanada dit jag snart skulle åka för att göra mitt exjobb i biologi.

    För fem år sedan?
    **Var nykär i min nuvarande man och var mitt inne i att doktorera.

    För ett år sedan?
    **Föräldraledig och tog igen mig efter att ha disputerat i juni (det tog en termin att ta igen mig...)

    För en månad sedan?
    Var på 2-årskalas och hade trevligt ;-)

    För en vecka sedan?
    Satt hemma och pluggade med en hejdundrande huvudvärk.

    Igår?
    Höll på en hel dag med en enda inlämningsuppgift i kemi...svår!!

    Idag?
    Mer inlämningsuppgifter.... jobbigt, men kul att få tänka till och känna att den gamla hjärnan har lite kvar att ge trots allt.

    Imorgon?
    Föreläsning i Uppsala - kul!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    Anjas svar

    För tio år sedan?

    Pluggade jag arkeologi på Stockholms universitet. Kul.

    För fem år sedan?

    Var jag mammaledig med min äldsta son och sen började jag jobba 1 nov. Då såg jag faktiskt fram emot att jobba igen.

    För ett år sedan?

    Mammaledig med Tim. Jätteskönt fast ångest över att börja jobba igen.

    För en månad sedan?

    Jobbade och träffade på en gammal kompis som jag inte sett på ett par år.

    För en vecka sedan?

    Jobbade

    Igår?

    Jobbade och gick på min yoga.

    Idag?

    Jobbar och ska i kväll gå och dricka cocktails.

    Imorgon?

    Jobbar


  22. 11
    Anjas svar För tio år sedan?

    Pluggade jag arkeologi på Stockholms universitet. Kul.

    För fem år sedan?

    Var jag mammaledig med min äldsta son och sen började jag jobba 1 nov. Då såg jag faktiskt fram emot att jobba igen.

    För ett år sedan?

    Mammaledig med Tim. Jätteskönt fast ångest över att börja jobba igen.

    För en månad sedan?

    Jobbade och träffade på en gammal kompis som jag inte sett på ett par år.

    För en vecka sedan?

    Jobbade

    Igår?

    Jobbade och gick på min yoga.

    Idag?

    Jobbar och ska i kväll gå och dricka cocktails.

    Imorgon?

    Jobbar


  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Har egentligen inte tid...

    ...men kan inte motstå en kul enkät!

    För tio år sedan?
    **Arbetade inom äldrevården och hade ännu inte fått ont överallt av det... Var sedan 1 ½ år tillbaka tillsammans med min dåvarande och hade precis blivit osams med hans föräldrar... Eller osams & osams, jag råkade höra ett samtal dem emellan där de snackade skit om mig och höjde hans ex till skyarna. Han försvarade dem och allt var väldigt besvärligt ett år framåt. Varje gång kärringen (JA, hon var en sån!) kom till Sthlm och hälsade på kunde vi inte träffas. Ingen kul period...

    För fem år sedan?
    ** Då hade jag precis flyttat ihop med mannen i mitt liv, efter 6 månader tillsammans (att jämföra med exet som efter 6 ÅR inte ville bo ihop - inte jag heller för den delen). Lika lycklig då som nu!

    För ett år sedan?
    ** Var fortfarande föräldraledig med Hanna. Hon hade precis börjat gå någon månad tidigare och hon blev allt modigare. Med andra ord blev det mer och mer livat hemma! :)

    För en månad sedan?
    ** För exakt (på dagen) en månad sedan blev jag plötsligt förkyld och blev hemma från jobbet i 2 veckor (så länge har jag aldrig varit förkyld).

    För en vecka sedan?
    ** Då gick jag och såg fram emot torsdagen, då jag skulle gå och se Saturday Night Fever med mamma, svärmor och syrran!

    Igår?
    ** Jobbade. Efter jobbet tog jag en meningslös runda i några skoaffärer. Ville ha ett par stövlar. Min normala storlek (41-42) finns inte att få tag på någonstans (såvida man inte vill ha moonboots, herrskor eller liknande). Nu är det ännu svårare, med svullna gravidfötter...

    Idag?
    ** Jobbar och har ont i bäckenet. Har pratat med MVC och fått tid hos läkaren för 50% sjukskrivning.

    Imorgon?
    ** Ska väl släpa mig upp 5.30 för att gå till jobbet som vanligt... :(
  24. 12
    Har egentligen inte tid... ...men kan inte motstå en kul enkät!

    För tio år sedan?
    **Arbetade inom äldrevården och hade ännu inte fått ont överallt av det... Var sedan 1 ½ år tillbaka tillsammans med min dåvarande och hade precis blivit osams med hans föräldrar... Eller osams & osams, jag råkade höra ett samtal dem emellan där de snackade skit om mig och höjde hans ex till skyarna. Han försvarade dem och allt var väldigt besvärligt ett år framåt. Varje gång kärringen (JA, hon var en sån!) kom till Sthlm och hälsade på kunde vi inte träffas. Ingen kul period...

    För fem år sedan?
    ** Då hade jag precis flyttat ihop med mannen i mitt liv, efter 6 månader tillsammans (att jämföra med exet som efter 6 ÅR inte ville bo ihop - inte jag heller för den delen). Lika lycklig då som nu!

    För ett år sedan?
    ** Var fortfarande föräldraledig med Hanna. Hon hade precis börjat gå någon månad tidigare och hon blev allt modigare. Med andra ord blev det mer och mer livat hemma! :)

    För en månad sedan?
    ** För exakt (på dagen) en månad sedan blev jag plötsligt förkyld och blev hemma från jobbet i 2 veckor (så länge har jag aldrig varit förkyld).

    För en vecka sedan?
    ** Då gick jag och såg fram emot torsdagen, då jag skulle gå och se Saturday Night Fever med mamma, svärmor och syrran!

    Igår?
    ** Jobbade. Efter jobbet tog jag en meningslös runda i några skoaffärer. Ville ha ett par stövlar. Min normala storlek (41-42) finns inte att få tag på någonstans (såvida man inte vill ha moonboots, herrskor eller liknande). Nu är det ännu svårare, med svullna gravidfötter...

    Idag?
    ** Jobbar och har ont i bäckenet. Har pratat med MVC och fått tid hos läkaren för 50% sjukskrivning.

    Imorgon?
    ** Ska väl släpa mig upp 5.30 för att gå till jobbet som vanligt... :(
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Veronica svarar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Gick väl i 8:an o livet lekte =)

    För fem år sedan?
    Skulle precis till att flytta hemifrån (nov -00)

    För ett år sedan?
    Var mammaledig med min 1-åriga prinsessa =)

    För en månad sedan?
    Bra fråga, jobbade väl...

    För en vecka sedan?
    Såg fram emot igår...

    Igår?
    Skulle gått på föreläsning av Lars H Gustavsson, längtat så mycket. Men nej, jag fick ligga hemma med magsjuka (jag som inte varit sjuk sen saga föddes typ =((()

    Idag?
    Är hemma med världens ryggont efter magsjukan?? Vad detnu kom ifrån...

    Imorgon?
    Är jag oxå sjuk men hoppas på att ryggontet släpper

  26. 13
    Veronica svarar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    Gick väl i 8:an o livet lekte =)

    För fem år sedan?
    Skulle precis till att flytta hemifrån (nov -00)

    För ett år sedan?
    Var mammaledig med min 1-åriga prinsessa =)

    För en månad sedan?
    Bra fråga, jobbade väl...

    För en vecka sedan?
    Såg fram emot igår...

    Igår?
    Skulle gått på föreläsning av Lars H Gustavsson, längtat så mycket. Men nej, jag fick ligga hemma med magsjuka (jag som inte varit sjuk sen saga föddes typ =((()

    Idag?
    Är hemma med världens ryggont efter magsjukan?? Vad detnu kom ifrån...

    Imorgon?
    Är jag oxå sjuk men hoppas på att ryggontet släpper

  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Tanja svarar

    För tio år sedan?
    * 1995, Hade precis gått ut gymnasiet. Jobbade lite extra på min mammas jobb. Hjälpte till med fakturor, arkivering och sånt små tjafs.

    För fem år sedan?
    * 2000, 24år, åh hade världens ångest för att fylla 25 året efter. Ingen pojkvän, jobb jag inte trivdes med, kändes som om jag inte gjort nått menningsfullt med mitt liv.

    För ett år sedan?
    *2004, Gravid i typ tredje månaden. Hemma föräldrarledig med min 1åriga lilla stumpa.

    För en månad sedan?
    * 18 Sep, Satt barnvakt till syrrans ungar tillsammans med mamma. Ninja kom hem efter en helg hos sin pappa. Fikade hos min moster.

    För en vecka sedan?
    * 4 okt, Va på BVC på 6mån kontroll med CeLinn. Ninja va hos syrran under tiden. Spenderade nästan hela dagen hos henne, fikade och pratade säkert en massa skit :)

    Igår?
    * Va på öppnaförskolan på förmiddagen. Syrran och hennes två yngsta kom å fikade/lekte med oss.

    Idag?
    * Har varit på öppna förskolan igen. Båda barnen sover lunch SAMTIDIGT. Passar på att skriva lite på AFF. Inga planer för eftermiddagen.

    Imorgon?
    * Förskolan igen på förmiddagen. Kanske Eurostop på eftermiddagen...vem vet!
  28. 14
    Tanja svarar För tio år sedan?
    * 1995, Hade precis gått ut gymnasiet. Jobbade lite extra på min mammas jobb. Hjälpte till med fakturor, arkivering och sånt små tjafs.

    För fem år sedan?
    * 2000, 24år, åh hade världens ångest för att fylla 25 året efter. Ingen pojkvän, jobb jag inte trivdes med, kändes som om jag inte gjort nått menningsfullt med mitt liv.

    För ett år sedan?
    *2004, Gravid i typ tredje månaden. Hemma föräldrarledig med min 1åriga lilla stumpa.

    För en månad sedan?
    * 18 Sep, Satt barnvakt till syrrans ungar tillsammans med mamma. Ninja kom hem efter en helg hos sin pappa. Fikade hos min moster.

    För en vecka sedan?
    * 4 okt, Va på BVC på 6mån kontroll med CeLinn. Ninja va hos syrran under tiden. Spenderade nästan hela dagen hos henne, fikade och pratade säkert en massa skit :)

    Igår?
    * Va på öppnaförskolan på förmiddagen. Syrran och hennes två yngsta kom å fikade/lekte med oss.

    Idag?
    * Har varit på öppna förskolan igen. Båda barnen sover lunch SAMTIDIGT. Passar på att skriva lite på AFF. Inga planer för eftermiddagen.

    Imorgon?
    * Förskolan igen på förmiddagen. Kanske Eurostop på eftermiddagen...vem vet!
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Mias svar...

    För tio år sedan?
    1995, då var jag 20. Jag pluggade på högskolan. Bodde tillsammans med en kille som jag sedan flyttade ifrån. Många jobbiga tentor & mycket bråk.

    För fem år sedan?
    2000, då var jag 25. Träffade min blivande man och han friade till mig. Arbetade på samma ställe som idag men hade även pluggat in en specialistutbildning. Vi åkte till Israel i slutet av november 2000.

    För ett år sedan?
    Just idag för ett år sedan var jag på ultraljud & såg vår lilla skrutt dvs Charlies lillasyster. Allt såg bra ut & jag var så lättad. Annars så var hösten mycket tung fysisk. Många sjukor - förkylningar, magsjukor & annat. Dessutom var jag gravid i ca v 20 och mycket trött!

    För en månad sedan?
    Hade vi nästan precis flyttat. Charlie gick kvar hos sin dagmamma vilket innebar en hel del pendling. Vi var trötta och det var en stor förändring i vårt liv.

    För en vecka sedan?
    Så kom min älskade lille prins (Charlie) hem från en vecka i Italien tillsammans med sina morföräldrar. Åhh, vad jag saknade honom!

    Igår?
    Så var vi ute på tomten på fm. Charlie klev upp mycket tidigt och väcke även sin lillasyster så alla var lite trötta på fm. Em tillbringades ute i parken i höstsolen. Sen blev det en hel del renovering på kvällen...

    Idag?
    Har vi (Jag & barnen) varit nere i centrum & sen åkte vi en sväng till Täby centrum också. Vi har avverkat en hel del ärenden samt letat efter ett nytt spel - Sybarit som tydligen inte kommit ut i handeln ännu *suck*. Till Charlies förtjusning så åt vi på McDonalds och sen kom vi hem ganska sent så nu ligger han och sover middag. Louise har sovit i bilen fram & tillbaks & sitter därför och leker just nu.
    På em blir det nog antagligen parken & till kvällen renovering...
  30. 15
    Mias svar... För tio år sedan?
    1995, då var jag 20. Jag pluggade på högskolan. Bodde tillsammans med en kille som jag sedan flyttade ifrån. Många jobbiga tentor & mycket bråk.

    För fem år sedan?
    2000, då var jag 25. Träffade min blivande man och han friade till mig. Arbetade på samma ställe som idag men hade även pluggat in en specialistutbildning. Vi åkte till Israel i slutet av november 2000.

    För ett år sedan?
    Just idag för ett år sedan var jag på ultraljud & såg vår lilla skrutt dvs Charlies lillasyster. Allt såg bra ut & jag var så lättad. Annars så var hösten mycket tung fysisk. Många sjukor - förkylningar, magsjukor & annat. Dessutom var jag gravid i ca v 20 och mycket trött!

    För en månad sedan?
    Hade vi nästan precis flyttat. Charlie gick kvar hos sin dagmamma vilket innebar en hel del pendling. Vi var trötta och det var en stor förändring i vårt liv.

    För en vecka sedan?
    Så kom min älskade lille prins (Charlie) hem från en vecka i Italien tillsammans med sina morföräldrar. Åhh, vad jag saknade honom!

    Igår?
    Så var vi ute på tomten på fm. Charlie klev upp mycket tidigt och väcke även sin lillasyster så alla var lite trötta på fm. Em tillbringades ute i parken i höstsolen. Sen blev det en hel del renovering på kvällen...

    Idag?
    Har vi (Jag & barnen) varit nere i centrum & sen åkte vi en sväng till Täby centrum också. Vi har avverkat en hel del ärenden samt letat efter ett nytt spel - Sybarit som tydligen inte kommit ut i handeln ännu *suck*. Till Charlies förtjusning så åt vi på McDonalds och sen kom vi hem ganska sent så nu ligger han och sover middag. Louise har sovit i bilen fram & tillbaks & sitter därför och leker just nu.
    På em blir det nog antagligen parken & till kvällen renovering...
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16

    Annas svar:

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    - Blev tillsammans med min dåvarande kille. I december samma år köpte jag en lägenhet som vi flyttade ihop i.

    För fem år sedan?
    - Förlovade mig med S på vår ett års dag den 25 mars.

    För ett år sedan?
    - Åkte till Nice med Isak själv och mötte upp S där. Åkte till Zachyntos med 3 underbara mammor här inne ifrån. Isak fyllde 1 år. :)

    För en månad sedan?
    - Första angreppet från min chef... och det fortsätter bara.

    För en vecka sedan?
    - På hopp från chefen nr 2 i ordningen.

    Igår?
    - S åkte ut på sjön igen och är borta till nästa vecka. Isak fick i sig ägg och mjölk på dagis. :(

    Idag?
    - Har varit hos BM och lyssnat på hjärtat. Ligger nästan på överkurvan för s/f måttet... :)

    Imorgon?
    - Jobb, jobb.... och tja...


  32. 16
    Annas svar: Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    - Blev tillsammans med min dåvarande kille. I december samma år köpte jag en lägenhet som vi flyttade ihop i.

    För fem år sedan?
    - Förlovade mig med S på vår ett års dag den 25 mars.

    För ett år sedan?
    - Åkte till Nice med Isak själv och mötte upp S där. Åkte till Zachyntos med 3 underbara mammor här inne ifrån. Isak fyllde 1 år. :)

    För en månad sedan?
    - Första angreppet från min chef... och det fortsätter bara.

    För en vecka sedan?
    - På hopp från chefen nr 2 i ordningen.

    Igår?
    - S åkte ut på sjön igen och är borta till nästa vecka. Isak fick i sig ägg och mjölk på dagis. :(

    Idag?
    - Har varit hos BM och lyssnat på hjärtat. Ligger nästan på överkurvan för s/f måttet... :)

    Imorgon?
    - Jobb, jobb.... och tja...


  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Malos svar:

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Hmm... Då gick jag väl i åttan, körde moped och levde det roliga livet utan något ansvar och en massa \"måsten\".

    För fem år sedan? Då förlovade jag mig med min man och vi, tillsammans med min lillasyster reste till USA i tre veckor och hälsade på min värdfamilj som jag hade haft som utbytesstudent 98/99. Jag gick gymnasiet och hade blandannat praktik på Kolmårdens djurpark vilket var något av det roligaste jag varit med om!!!

    För ett år sedan? Då firade vi min pappas 50-årsdag med god middag och fin plats på en hockematch.

    För en månad sedan? Då var det mâten (marknad) här i samhället och jag var ute på fest

    För en vecka sedan? Då var det första dagen på älgjakten och jag var helt slut efter en dag i skogen

    Igår? Jobbade jag som vanligt och var hos svärmor och hjälpte till att lägga in golv.

    Idag? Har jag än en gång fått tantskrället... hoppades som alla andra månader att den skulle hålla sig borta ett bra tag framöver... men icke! :-(

    Imorgon? Är det älgjakt igen! Hoppas på vackert väder!
  34. 17
    Malos svar: Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan? Hmm... Då gick jag väl i åttan, körde moped och levde det roliga livet utan något ansvar och en massa \"måsten\".

    För fem år sedan? Då förlovade jag mig med min man och vi, tillsammans med min lillasyster reste till USA i tre veckor och hälsade på min värdfamilj som jag hade haft som utbytesstudent 98/99. Jag gick gymnasiet och hade blandannat praktik på Kolmårdens djurpark vilket var något av det roligaste jag varit med om!!!

    För ett år sedan? Då firade vi min pappas 50-årsdag med god middag och fin plats på en hockematch.

    För en månad sedan? Då var det mâten (marknad) här i samhället och jag var ute på fest

    För en vecka sedan? Då var det första dagen på älgjakten och jag var helt slut efter en dag i skogen

    Igår? Jobbade jag som vanligt och var hos svärmor och hjälpte till att lägga in golv.

    Idag? Har jag än en gång fått tantskrället... hoppades som alla andra månader att den skulle hålla sig borta ett bra tag framöver... men icke! :-(

    Imorgon? Är det älgjakt igen! Hoppas på vackert väder!
  35. Lisa m Love aug-03
    #18

    Lisas svar

    För tio år sedan?
    var jag inne i min mest aktiva period som student - det fanns inget ideellt arbete som jag tackade nej till ;-) var nybliven singel efter ett halvårslångt förhållande och var ganska ledsen för det

    För fem år sedan?
    började jag slutspurta inför min examen och planerade bröllop

    För ett år sedan?
    jobbade jag som en galning medans mannen var föräldraledig och hade sköna dagar med sonen

    För en månad sedan?
    började jag på mitt nya jobb ;-)

    För en vecka sedan?
    kände jag att nä nu jäklar är det väl ändå dags för syskon snart !?

    Igår?
    var jag ute med några tjejkompisar och åt mat, supermysigt

    Idag?
    sitter jag - efter en hel arbetsdag - och jobbar hemma kvällstid eftersom det är så svårt att få ihop livet som karriärkvinna och mamma :-(

    Imorgon?
    vänder veckan!
  36. 18
    Lisas svar För tio år sedan?
    var jag inne i min mest aktiva period som student - det fanns inget ideellt arbete som jag tackade nej till ;-) var nybliven singel efter ett halvårslångt förhållande och var ganska ledsen för det

    För fem år sedan?
    började jag slutspurta inför min examen och planerade bröllop

    För ett år sedan?
    jobbade jag som en galning medans mannen var föräldraledig och hade sköna dagar med sonen

    För en månad sedan?
    började jag på mitt nya jobb ;-)

    För en vecka sedan?
    kände jag att nä nu jäklar är det väl ändå dags för syskon snart !?

    Igår?
    var jag ute med några tjejkompisar och åt mat, supermysigt

    Idag?
    sitter jag - efter en hel arbetsdag - och jobbar hemma kvällstid eftersom det är så svårt att få ihop livet som karriärkvinna och mamma :-(

    Imorgon?
    vänder veckan!
  37. Medlem sedan
    Oct 2003
    #19

    Jenni svarar


    För tio år sedan?
    Minns inte riktig var bara 12 år då. Gick nog o 6:an, fnittrade mycket o pratade mest om killar..

    För fem år sedan?
    Var jag höggravid med Tuva vi hade precis flyttat in i våran första lägenhet. O så fin den var, nyrenoverad o nästan mitt i stan.

    För ett år sedan?
    Var jag jätte nervös inför Theos dagis start den 1/11. Förberedde mig mentalt. Huu aldrig kul att skola in på dagis

    För en månad sedan?
    Letade vi hus för fullt, kändes som vi ALDRIG skulle hitta ett efter att hya varit på minst 20 visningar

    För en vecka sedan?
    Fick jag besked om att vi fått huset, trots att vi inte hade högsta budet. Hur glad jag var kan inte beskrivas i ord !!

    Igår?
    Jobbade jag, barnen var på dagis. Tuva o jag var iväg på ridlekiset o det har helt plötsligt blivigt vinter !

    Idag?
    Ska vi iväg o besikta huset, huu vad jag är nervös !!!
    Ni håller en tumme för oss va ?!

    Imorgon?
    Ska vi troligtvis in till banken o betala handpenning, o lägga upp lånen. Många vuxen poäng där..

  38. 19
    Jenni svarar
    För tio år sedan?
    Minns inte riktig var bara 12 år då. Gick nog o 6:an, fnittrade mycket o pratade mest om killar..

    För fem år sedan?
    Var jag höggravid med Tuva vi hade precis flyttat in i våran första lägenhet. O så fin den var, nyrenoverad o nästan mitt i stan.

    För ett år sedan?
    Var jag jätte nervös inför Theos dagis start den 1/11. Förberedde mig mentalt. Huu aldrig kul att skola in på dagis

    För en månad sedan?
    Letade vi hus för fullt, kändes som vi ALDRIG skulle hitta ett efter att hya varit på minst 20 visningar

    För en vecka sedan?
    Fick jag besked om att vi fått huset, trots att vi inte hade högsta budet. Hur glad jag var kan inte beskrivas i ord !!

    Igår?
    Jobbade jag, barnen var på dagis. Tuva o jag var iväg på ridlekiset o det har helt plötsligt blivigt vinter !

    Idag?
    Ska vi iväg o besikta huset, huu vad jag är nervös !!!
    Ni håller en tumme för oss va ?!

    Imorgon?
    Ska vi troligtvis in till banken o betala handpenning, o lägga upp lånen. Många vuxen poäng där..

  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Jenny U svarar

    För tio år sedan?
    - Då flyttade jag till Stockholm från Göteborg, 19 år gammal och kände ingen här förutom killen jag flyttade till!

    För fem år sedan?
    - Då planerade jag bröllop och vi var i Thailand på semester

    För ett år sedan?
    - Då började jag jobba igen efter ett års föräldraledighet, jösses vad skönt det var!

    För en månad sedan?
    - Då flyttade vi upp på övervåningen i vårt nya hus efter att ha inrett den hela sommaren

    För en vecka sedan?
    - Så var vi och badade på Fyrishovs äventyrsbad, Victor var oerhört lycklig över allt vatten!!

    Igår?
    - Blev jag sjukskriven veckan ut, ångest, plockade med mig halva jobbet hem för att kunna jobba hemma

    Idag?
    - Jobbar hemma

    Imorgon?
    - Går till jobbet igen, har ingen ro att vara hemma!
  40. 20
    Jenny U svarar För tio år sedan?
    - Då flyttade jag till Stockholm från Göteborg, 19 år gammal och kände ingen här förutom killen jag flyttade till!

    För fem år sedan?
    - Då planerade jag bröllop och vi var i Thailand på semester

    För ett år sedan?
    - Då började jag jobba igen efter ett års föräldraledighet, jösses vad skönt det var!

    För en månad sedan?
    - Då flyttade vi upp på övervåningen i vårt nya hus efter att ha inrett den hela sommaren

    För en vecka sedan?
    - Så var vi och badade på Fyrishovs äventyrsbad, Victor var oerhört lycklig över allt vatten!!

    Igår?
    - Blev jag sjukskriven veckan ut, ångest, plockade med mig halva jobbet hem för att kunna jobba hemma

    Idag?
    - Jobbar hemma

    Imorgon?
    - Går till jobbet igen, har ingen ro att vara hemma!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdax!! (snodd såklart!)
    By kerras in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 14:57
  2. Enkätdax!! (snodd såklart!)
    By Kicki_76 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 16:54
  3. Enkätdax! *Snodd såklart*
    By Småtrollsmamman in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 23:36
  4. Enkätdax...snodd såklart...
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 22:10
  5. Snodd såklart! Ha Ha Ha!!!
    By mallan med hilda in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar