Fick svar på Wilmas allergitest idag..
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Fick svar på Wilmas allergitest idag..

    Lite *ot* men det rymdes inte i rubriken.

    Eftersom Wilma har haft lite trubbel med magen så bad jag att få ta ett blodprov för att hitta orsaken. Idag kom svaret....och jag måste säga att jag är en smula chockad. Wilma är allergisk mot mjölk, ägg och vete (endast liten reaktion). Glutenprovet som togs har inte kommit svar på än det skickades till Tammerfors. Lite svårare att införa detta med W som redan fått smaka allt och vet så mkt redan =(.
    Ville bara berätta åt ngn.

    Kra
  2. 1
    Fick svar på Wilmas allergitest idag.. Lite *ot* men det rymdes inte i rubriken.

    Eftersom Wilma har haft lite trubbel med magen så bad jag att få ta ett blodprov för att hitta orsaken. Idag kom svaret....och jag måste säga att jag är en smula chockad. Wilma är allergisk mot mjölk, ägg och vete (endast liten reaktion). Glutenprovet som togs har inte kommit svar på än det skickades till Tammerfors. Lite svårare att införa detta med W som redan fått smaka allt och vet så mkt redan =(.
    Ville bara berätta åt ngn.

    Kra
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Oj då...

    ja inte är det lätt med sånt inte men fördelen med att hon är lite större är väl att man kan förklara för henne att hennes kropp inte mår bra av dom här sakerna och sjuk vill hon ju inte bli.

    Vad jobbigt ni har det med sjukor, allergier och så såg jag att du hade nattskräcksfunderingar. :-(

    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av nattskräck och jag hoppas då fått lite info från andra.

    Här hemma är iaf barnen friska, bara jag som åkt på jordens mest långdragna halsinfektion och är inne på min andra sjuka vecka nu och det värsta är att jag verkligen känner mig sjuk också. *blä*

    Stor *kram*!
  4. 2
    Oj då... ja inte är det lätt med sånt inte men fördelen med att hon är lite större är väl att man kan förklara för henne att hennes kropp inte mår bra av dom här sakerna och sjuk vill hon ju inte bli.

    Vad jobbigt ni har det med sjukor, allergier och så såg jag att du hade nattskräcksfunderingar. :-(

    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av nattskräck och jag hoppas då fått lite info från andra.

    Här hemma är iaf barnen friska, bara jag som åkt på jordens mest långdragna halsinfektion och är inne på min andra sjuka vecka nu och det värsta är att jag verkligen känner mig sjuk också. *blä*

    Stor *kram*!
  5. annasthlm
    #3

    Ojdå

    mjölk, ägg och vete.
    Det är väl alltid lite omständligt med allergier, sen blir det väl vana kanske.
    Jag är själv ganska obevandrad inom allergier och har inte så mycket säga, men jag skickar lite kramar!

    KRAMKRAM
  6. 3
    Ojdå mjölk, ägg och vete.
    Det är väl alltid lite omständligt med allergier, sen blir det väl vana kanske.
    Jag är själv ganska obevandrad inom allergier och har inte så mycket säga, men jag skickar lite kramar!

    KRAMKRAM
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    =)..

    Ja de tvar kul hon drack sin rismjölk idag utan att ens klaga...hon är väldigt anpassningsbar vår lilla Wilma.

    Håller en tumme för att du kryar på dig snart. Har de inte tagit ngn odling??

    Kram
  8. 4
    =).. Ja de tvar kul hon drack sin rismjölk idag utan att ens klaga...hon är väldigt anpassningsbar vår lilla Wilma.

    Håller en tumme för att du kryar på dig snart. Har de inte tagit ngn odling??

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Ja..

    omständigt var bara förnamnet. Vårt största problem är dagis..de kan inte riktigt koka rätt mat =(((((.
    Gluten- och mjölkfritt är ju redan vardag här hemma men äggallergi...hmm...får nog läsa mig till kunskap där =/
    Stora kramen och hoppas du har det bra på jobbet!?!?!

  10. 5
    Ja.. omständigt var bara förnamnet. Vårt största problem är dagis..de kan inte riktigt koka rätt mat =(((((.
    Gluten- och mjölkfritt är ju redan vardag här hemma men äggallergi...hmm...får nog läsa mig till kunskap där =/
    Stora kramen och hoppas du har det bra på jobbet!?!?!

  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Nämen oj!

    Hur ska du göra med det nu då? Jobbigt för Wilma som precis som du säger vet så mycket redan. Fast förmodligen går det bättre än väntat, det brukar ju göra det...

    Kramar
  12. 6
    Nämen oj! Hur ska du göra med det nu då? Jobbigt för Wilma som precis som du säger vet så mycket redan. Fast förmodligen går det bättre än väntat, det brukar ju göra det...

    Kramar
  13. Karin med J & J + bf 1/3
    #7

    Oj

    vad jobbigt med allergi mot alla de födoämnena. Och som du säger måste det vara mycket svårare att ändra kosten för ett större barn. Håller tummarna för att det ger utslag på gluten också. Kram!
  14. 7
    Oj vad jobbigt med allergi mot alla de födoämnena. Och som du säger måste det vara mycket svårare att ändra kosten för ett större barn. Håller tummarna för att det ger utslag på gluten också. Kram!
  15. annasthlm
    #8

    Nämen

    vad trist att dagis inte kan anpassa maten.
    Vad sjutton gör man då?!
    Grrr, ska du stå och göra matlåda då eller?
    Fattar ingenting...

    Jo, jobbet är bra och ganska roligt.
    Jag har kommit in i tempot och den mesta ångesten är borta (ångesten över att inte få vara hemma, att inte träffa mina barn tillräckligt)
    Jag tycker det är bra att T får chansen att vara mycket med barnen och han klarar allt galant! :-)
    Efter årskiftet planerar jag att gå ner till 75%.

    Äggallergi, innebär det bara vanliga ägg eller innebär det att utesluta en massa andra produkter/varor då. Jag menar, finns det en massa gömda ägg i varor man inte ens tänker på?

    Kram

  16. 8
    Nämen vad trist att dagis inte kan anpassa maten.
    Vad sjutton gör man då?!
    Grrr, ska du stå och göra matlåda då eller?
    Fattar ingenting...

    Jo, jobbet är bra och ganska roligt.
    Jag har kommit in i tempot och den mesta ångesten är borta (ångesten över att inte få vara hemma, att inte träffa mina barn tillräckligt)
    Jag tycker det är bra att T får chansen att vara mycket med barnen och han klarar allt galant! :-)
    Efter årskiftet planerar jag att gå ner till 75%.

    Äggallergi, innebär det bara vanliga ägg eller innebär det att utesluta en massa andra produkter/varor då. Jag menar, finns det en massa gömda ägg i varor man inte ens tänker på?

    Kram

  17. Anonym
    #9

    kram

    som om inte allt annat vore nog?
    Jobbigt med de där stora som så väl vet hur allt smakar osv.
    Vilken fruktansvärt jobbig höst ni haft!

    Massor med kramar

    Malin
  18. 9
    kram som om inte allt annat vore nog?
    Jobbigt med de där stora som så väl vet hur allt smakar osv.
    Vilken fruktansvärt jobbig höst ni haft!

    Massor med kramar

    Malin
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Ja precis..

    \"OJ\" det var det första jag tänkte oxå..mjölken var jag i stort sett beredd på eller iaf laktosen men inte ägg och vete. Eftersom vi har celiaki i släkten så gör detta att jag blir en smula tveksam till att servera henne vete.
    Det Wilma kommer att ha absolut svårast med är ägget..den delen känns rätt jobbig om man säger så..
    Kram
  20. 10
    Ja precis.. \"OJ\" det var det första jag tänkte oxå..mjölken var jag i stort sett beredd på eller iaf laktosen men inte ägg och vete. Eftersom vi har celiaki i släkten så gör detta att jag blir en smula tveksam till att servera henne vete.
    Det Wilma kommer att ha absolut svårast med är ägget..den delen känns rätt jobbig om man säger så..
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    TAck..

    för kramen, jo jag hoppas oxå på gluten att det inte är nåt..men man vet ju aldrig. Julia har ju allergi mot hela bunten så..VARFÖR skulle vi ha tur med det då?

    Grattis Karin..jag har inte ens vetat att du är gravid *skäms lite*!!!
    Hoppas allt är bra med dig och maggen!!
    KRAM
  22. 11
    TAck.. för kramen, jo jag hoppas oxå på gluten att det inte är nåt..men man vet ju aldrig. Julia har ju allergi mot hela bunten så..VARFÖR skulle vi ha tur med det då?

    Grattis Karin..jag har inte ens vetat att du är gravid *skäms lite*!!!
    Hoppas allt är bra med dig och maggen!!
    KRAM
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Tack..

    Malin...ja som om inte allt annat vore nog.
    Vet ju hur svårt det här med ingen mjölk och ägg kommer att vara. WIlma älskar pizza (vår fredags mysmat)och äggen på lördagsfrukosten. Ja det är inte lätt....+ alla tårtor och skit som finns ägg i oxå =((. Bäst att inte tänka på det =))
    Allt bra med dig och barnen?? Mkt ont??
    Kram
  24. 12
    Tack.. Malin...ja som om inte allt annat vore nog.
    Vet ju hur svårt det här med ingen mjölk och ägg kommer att vara. WIlma älskar pizza (vår fredags mysmat)och äggen på lördagsfrukosten. Ja det är inte lätt....+ alla tårtor och skit som finns ägg i oxå =((. Bäst att inte tänka på det =))
    Allt bra med dig och barnen?? Mkt ont??
    Kram
  25. Annika m. Emil & Erik
    #13

    Stackars Wilma

    Inte roligt med alla de allergierna. Vågar knappt tänka på hur jag skulle lyckas förklara för Emil att han aldrig mer skulle få äta t ex vanliga pannkakor.

    Hoppas att hon blir bättre i magen nu då när ni vet.

    Stor tröstkram!
  26. 13
    Stackars Wilma Inte roligt med alla de allergierna. Vågar knappt tänka på hur jag skulle lyckas förklara för Emil att han aldrig mer skulle få äta t ex vanliga pannkakor.

    Hoppas att hon blir bättre i magen nu då när ni vet.

    Stor tröstkram!
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Åh vad tråkigt!!

    Måste ju vara tusen ggr jobbigare med ett bar på dryga 3 år ju. Hoppas det går bra ändå. *kramar*
  28. 14
    Åh vad tråkigt!! Måste ju vara tusen ggr jobbigare med ett bar på dryga 3 år ju. Hoppas det går bra ändå. *kramar*

Liknande trådar

  1. Fick svar av vår sköterska idag
    By Magismulan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 10:05
  2. Fick svar på mitt fvp idag!
    By Poppy68 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 13:38
  3. Fick svar på mit fvp idag!
    By Poppy68 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 13:00
  4. Allergitest - svar
    By UKU-naut in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 14:05
  5. fick svar idag på fvp
    By m pappret i handen in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar