Min 9-åring
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Jul 1998
    #1

    Min 9-åring

    Min 9-åring har haft på sig handskar och mössa när han gått till skolan måndag-tisdag eftersom det varit endast 2 grader ute då. På eftermiddagen igår hade han keps (som han haft med sig i ryggsäcken) och inga handskar. Antar att det blir samma sak idag när temperaturen kryper upp mot 10 grader.

    Jag tycker att barnen bör få känna efter själva. Vill ogärna tvinga mina barn att ha något som de känner att de inte behöver. Om de däremot inte vill ha för att det är larvigt med jacka/mössa/vantar så insisterar jag. Men jag tycker det är viktigt att barnen själva lär sig reglera kroppsvärmen och sin klädsel.
  2. 1
    Min 9-åring Min 9-åring har haft på sig handskar och mössa när han gått till skolan måndag-tisdag eftersom det varit endast 2 grader ute då. På eftermiddagen igår hade han keps (som han haft med sig i ryggsäcken) och inga handskar. Antar att det blir samma sak idag när temperaturen kryper upp mot 10 grader.

    Jag tycker att barnen bör få känna efter själva. Vill ogärna tvinga mina barn att ha något som de känner att de inte behöver. Om de däremot inte vill ha för att det är larvigt med jacka/mössa/vantar så insisterar jag. Men jag tycker det är viktigt att barnen själva lär sig reglera kroppsvärmen och sin klädsel.
  3. Medlem sedan
    Jul 1998
    #2

    Svar till Thessis nedan! (IMT)

    :)
  4. 2
    Svar till Thessis nedan! (IMT) :)

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. Med en 9-åring o en 5-åring - veckopeng
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:41
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar