Nån mer med postpartum depression?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Nån mer med postpartum depression?

    Bara nyfiken... finns det nån mer här inne som har postpartum..?
  2. 1
    Nån mer med postpartum depression? Bara nyfiken... finns det nån mer här inne som har postpartum..?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Japp

    Fick en dunder efter Elmas födelse, den här gången är det något mildare dock *skönt*

  4. 2
    Japp Fick en dunder efter Elmas födelse, den här gången är det något mildare dock *skönt*

  5. Hille m. Ida -03 & Elise 050702
    #3

    inte bara jag då...

    skönt o höra faktiskt. Ibland tror jag ju att jag bara gått o blivit knäpp :-/ Men har äntligen fått börja gå hos en psykolog nu, ska gå en gång i veckan. Varit där 3 ggr nu och hon är toppen!! Hur fick du hjälp förra gången, och nu..? Kram H
  6. 3
    inte bara jag då... skönt o höra faktiskt. Ibland tror jag ju att jag bara gått o blivit knäpp :-/ Men har äntligen fått börja gå hos en psykolog nu, ska gå en gång i veckan. Varit där 3 ggr nu och hon är toppen!! Hur fick du hjälp förra gången, och nu..? Kram H
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    hade också

    förra gången... inte denna. Det var verkligen förskräckligt. Det värsta var nog att ingen märkte något då (och jag hade inget ord för det).
    Vad skönt att du får hjälp! Det går över.

    Kram Marie
  8. 4
    hade också förra gången... inte denna. Det var verkligen förskräckligt. Det värsta var nog att ingen märkte något då (och jag hade inget ord för det).
    Vad skönt att du får hjälp! Det går över.

    Kram Marie
  9. Wera, Katarina med Lova 7/7
    #5

    Hur upptäckte ni det?

    Kanske är jobbigt att prata om, men om nån vill berätta om det får ni gärna för jag har inte förstått hur man märker av det. Är det lika som man kunde bli några dagar efter förlossningen? Då var jag totalt nere och grät över att att inget någonsin skulle bli som förut igen..ville bli barn och inte vara vuxen. tack och lov gick det snabbt över.
  10. 5
    Hur upptäckte ni det? Kanske är jobbigt att prata om, men om nån vill berätta om det får ni gärna för jag har inte förstått hur man märker av det. Är det lika som man kunde bli några dagar efter förlossningen? Då var jag totalt nere och grät över att att inget någonsin skulle bli som förut igen..ville bli barn och inte vara vuxen. tack och lov gick det snabbt över.
  11. Hille m. Ida -03 & Elise 050702
    #6

    Nej det är ju skönt...

    nu när man fått ett ord på det. Och att, som du skrev, jag äntligen ska få hjälp, känns genast lite bättre då \"äntligen ska nån hjälpa mig!\" och att hon förstår precis hur jag känner.
  12. 6
    Nej det är ju skönt... nu när man fått ett ord på det. Och att, som du skrev, jag äntligen ska få hjälp, känns genast lite bättre då \"äntligen ska nån hjälpa mig!\" och att hon förstår precis hur jag känner.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Har klarat mig den här gången

    Jag fick svåra PPD efter mina två första söners födelse men med Elliot har jag klarat mig hittills (kan ju fortfarande komma men jag håller tummarna att jag slipper helt). Det tog lång tid för mig att bli bra efter Tom och Viktor och jag hade grava problem med anknytningen - jag fattade itne ens att det var mina barn...

    Jag tror att orsaken till att jag klarat mig mycket bättre den här gången är att jag vidtog en massa åtgärder för att minska risken och var mycket medveten om signalerna.
  14. 7
    Har klarat mig den här gången Jag fick svåra PPD efter mina två första söners födelse men med Elliot har jag klarat mig hittills (kan ju fortfarande komma men jag håller tummarna att jag slipper helt). Det tog lång tid för mig att bli bra efter Tom och Viktor och jag hade grava problem med anknytningen - jag fattade itne ens att det var mina barn...

    Jag tror att orsaken till att jag klarat mig mycket bättre den här gången är att jag vidtog en massa åtgärder för att minska risken och var mycket medveten om signalerna.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Förra

    gången tog det migett helt halvår innan jag sökte hjälp (knäppgök man är). Jag gick o pratade med terapeut.
    Den här gången har jag varit mer vaksam på symptomen o ältat o ältat med alla jag kan älta med! O det har hjälpt. Men så fick jag bara en lindrig släng den här gången......o hade en bättre förlossning osv...o det spelar in!
  16. 8
    Förra gången tog det migett helt halvår innan jag sökte hjälp (knäppgök man är). Jag gick o pratade med terapeut.
    Den här gången har jag varit mer vaksam på symptomen o ältat o ältat med alla jag kan älta med! O det har hjälpt. Men så fick jag bara en lindrig släng den här gången......o hade en bättre förlossning osv...o det spelar in!

Liknande trådar

  1. Utmattnings depression/depression
    By fundersam7 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 23:44
  2. postpartum doula
    By oxymara+lillebror 11v in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 21:33
  3. Depression?
    By sandra_elv in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 22:35
  4. Har ni med depression
    By en annan M in forum Känsliga snack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 20:50
  5. Depression
    By Claara in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar