Oliver säger att det bor en...
_02/03 Vinterbarn
  1. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #1

    Oliver säger att det bor en...

    ...flickbebis i min mage med en snippa :) Undrar vad han säger om det kommer ut en pojkbebis med snopp då??
    Kanske:\"Det är en dicka, me nopp mamma\" :)

    Vi pratar mycket om att pojkar har snopp och flickor har snippa här hemma nu, han själv protesterade när jag säger att han är en pojke med snopp. \"Nä, Ojje är dicka o jag har nippa\"
    Men sedan när vi förklarat vilka som är flickor resp. pojkar i vår bekantskap har han ändrat sig igen för några av han idoler är ju pojkar och då kom han på att han visst oxå är det. \"Jag har nopp, mamma. Ojje är tonke\"
    *Gulligt*
  2. 1
    Oliver säger att det bor en... ...flickbebis i min mage med en snippa :) Undrar vad han säger om det kommer ut en pojkbebis med snopp då??
    Kanske:\"Det är en dicka, me nopp mamma\" :)

    Vi pratar mycket om att pojkar har snopp och flickor har snippa här hemma nu, han själv protesterade när jag säger att han är en pojke med snopp. \"Nä, Ojje är dicka o jag har nippa\"
    Men sedan när vi förklarat vilka som är flickor resp. pojkar i vår bekantskap har han ändrat sig igen för några av han idoler är ju pojkar och då kom han på att han visst oxå är det. \"Jag har nopp, mamma. Ojje är tonke\"
    *Gulligt*
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Här var standardfrågan för ett tag sen

    \"Har du snopp? Har du snippa?\" till alla nya bekantskaper, om det var grannen, mormor eller någon på bussen.

    \"Jag har en snopp o mamma har en snippa, men pappa har också en snopp\"
    Nu har det lugnat ner sig lite, men det kommer nog igen.

    Bebisen i magen däremot, det är bara en bebis.
    En av fröknarna på dagis frågade Viktor om han trodde det var en pojke eller en flicka i mammas mage.
    \"Nä, det är en bebis\" svarade Viktor. \"Ja, men är bebisen en pojkbebis eller en flickbebis\" förtydligade fröken. \"Nä! Det är en bebis! _Bara!_\" svarade Viktor lite surt. =)
    Det reder nog ut sig det där också.
  4. 2
    Här var standardfrågan för ett tag sen \"Har du snopp? Har du snippa?\" till alla nya bekantskaper, om det var grannen, mormor eller någon på bussen.

    \"Jag har en snopp o mamma har en snippa, men pappa har också en snopp\"
    Nu har det lugnat ner sig lite, men det kommer nog igen.

    Bebisen i magen däremot, det är bara en bebis.
    En av fröknarna på dagis frågade Viktor om han trodde det var en pojke eller en flicka i mammas mage.
    \"Nä, det är en bebis\" svarade Viktor. \"Ja, men är bebisen en pojkbebis eller en flickbebis\" förtydligade fröken. \"Nä! Det är en bebis! _Bara!_\" svarade Viktor lite surt. =)
    Det reder nog ut sig det där också.
  5. Lillan med Oliver + bebben v.21
    #3

    Så sa Oliver oxå...

    ...innan han blev intresserad av snoppar och snippor :) Att bebben i magen var en bebis och _inget_ annat!
    Nu är det som sagt en \"dicka med nippa\" och i morse sa han att det var \"busika bemben\"

    Barnen är så himla roliga och man fachineras över hur de tänker om saker och ting.
    När vi vaknade i more var jag ledsen för jag hade (har ftf) så ont i bäckenet, Oliver kom och blåste och sa att det var borta...\"kom mamma, du ligga din säng. Ont borta!\" Åssa la jag mig i sängen och han kröp intill och klappa mig på kinden och var hur gullig som helst *älskar*
  6. 3
    Så sa Oliver oxå... ...innan han blev intresserad av snoppar och snippor :) Att bebben i magen var en bebis och _inget_ annat!
    Nu är det som sagt en \"dicka med nippa\" och i morse sa han att det var \"busika bemben\"

    Barnen är så himla roliga och man fachineras över hur de tänker om saker och ting.
    När vi vaknade i more var jag ledsen för jag hade (har ftf) så ont i bäckenet, Oliver kom och blåste och sa att det var borta...\"kom mamma, du ligga din säng. Ont borta!\" Åssa la jag mig i sängen och han kröp intill och klappa mig på kinden och var hur gullig som helst *älskar*

Liknande trådar

  1. Goe goe Oliver
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 15:22
  2. Åter igen säger min son "varfölr säger
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 15:24
  3. TL hur är det med Oliver?
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 11:39
  4. Sonen säger att pappa säger
    By Mamman1 in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 12:30
  5. Oliver säger att det bor en...
    By Lillan med Oliver + bebben v.21 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 17:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar