Har ni mat och sovrutiner?
_0409 Septemberbarn
  1. ansa
    #1

    Har ni mat och sovrutiner?

    Har ni bestämda tider när barnet alltid äter och sover, eller blir det olika från dag till dag? Hur ser era dagar ut?

    Vi äter frukost 8, välling alt.tutte till fm sömnen, lunch 12, välling alt.tutte till em sömen, middag 18, välling alt.tutte till nattningen runt 20.30.

    Hon vaknar mellan 6-7, somnar fm 3 timmar senare. Sover 30min - 1,5 timme. Somnar eftermiddag ca 4 timmar efter det hon vaknat. Sover 30min - 1,5 timme.
  2. 1
    Har ni mat och sovrutiner? Har ni bestämda tider när barnet alltid äter och sover, eller blir det olika från dag till dag? Hur ser era dagar ut?

    Vi äter frukost 8, välling alt.tutte till fm sömnen, lunch 12, välling alt.tutte till em sömen, middag 18, välling alt.tutte till nattningen runt 20.30.

    Hon vaknar mellan 6-7, somnar fm 3 timmar senare. Sover 30min - 1,5 timme. Somnar eftermiddag ca 4 timmar efter det hon vaknat. Sover 30min - 1,5 timme.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    Maya

    Har lite rutiner. En av dom är att vi badar med henne varje kväll klcokan sju, halv åtta får hon välling sen, sover hon hela natten ända till 06 00, då får hon en flaska välling och brukar somna om till halv åtta -åtta tiden.ja sen är det frukost, lunch vid 12 00, sen sover hon till typ 14 00, sen vid 17 00 äter hon mat med oss igen, sen blir det lite frukt och annat..
  4. 2
    Maya Har lite rutiner. En av dom är att vi badar med henne varje kväll klcokan sju, halv åtta får hon välling sen, sover hon hela natten ända till 06 00, då får hon en flaska välling och brukar somna om till halv åtta -åtta tiden.ja sen är det frukost, lunch vid 12 00, sen sover hon till typ 14 00, sen vid 17 00 äter hon mat med oss igen, sen blir det lite frukt och annat..
  5. Anna K med Flipp & Vendela
    #3

    De enda helt fasta tiderna är

    när hon ska sova på kvällen. Nattning hos oss sker kl. 19 och så sover hon fram till 06:00 då hon vaknar av sig själv. Då äter hon frukost med mig. I övrigt gäller dagisets tider.
  6. 3
    De enda helt fasta tiderna är när hon ska sova på kvällen. Nattning hos oss sker kl. 19 och så sover hon fram till 06:00 då hon vaknar av sig själv. Då äter hon frukost med mig. I övrigt gäller dagisets tider.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Fasta tider

    har vi :)
    Frukost 6.30, mellanmål 9, lunch 12 sen middagssömn till ca 14, alltså 2 timmar. När hon vaknar får hon en flaska mjölk. Middag 16, välling strax före 19 och så i säng 19. Sen sover hon till 6.20 då pappas väckarklocka ringer och Alva kastar sin napp i golvet som tecken på att hon också är vaken och vill upp :)
  8. 4
    Fasta tider har vi :)
    Frukost 6.30, mellanmål 9, lunch 12 sen middagssömn till ca 14, alltså 2 timmar. När hon vaknar får hon en flaska mjölk. Middag 16, välling strax före 19 och så i säng 19. Sen sover hon till 6.20 då pappas väckarklocka ringer och Alva kastar sin napp i golvet som tecken på att hon också är vaken och vill upp :)
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Vi har fasta

    tider här hemma. Älskar fasta tider då jag märkt på stora tjejen genom åren att hon mår så mycket bättre med fasta tider.(både mat och sömn) Dessutom är det skönt för en annan att kunna planera saker.

    8.00 Vaknar - välling

    11.00 Lunch

    12.00 -- 14.00 sover middag

    15.00 mellis (frukt, macka el dyl)

    17.30 Middag med oss övriga

    19.30 välling och somnar som en stock =)
  10. 5
    Vi har fasta tider här hemma. Älskar fasta tider då jag märkt på stora tjejen genom åren att hon mår så mycket bättre med fasta tider.(både mat och sömn) Dessutom är det skönt för en annan att kunna planera saker.

    8.00 Vaknar - välling

    11.00 Lunch

    12.00 -- 14.00 sover middag

    15.00 mellis (frukt, macka el dyl)

    17.30 Middag med oss övriga

    19.30 välling och somnar som en stock =)
  11. Äva m Filippa!
    #6

    Fasta tider..

    Numersen jag började skolan så väcker jag henne halv 7. Då får hon lite välling.

    På dagis får hon sen frukost, vilar, lunchar efter deras tider.

    På em får hon en burk till middag (då inte hemlagat går hem här hemma....)

    Sen käkar hon gröt vid sju på kvällen och slocknar som en gris!! *ler*
  12. 6
    Fasta tider.. Numersen jag började skolan så väcker jag henne halv 7. Då får hon lite välling.

    På dagis får hon sen frukost, vilar, lunchar efter deras tider.

    På em får hon en burk till middag (då inte hemlagat går hem här hemma....)

    Sen käkar hon gröt vid sju på kvällen och slocknar som en gris!! *ler*

Liknande trådar

  1. Hur är era sovrutiner?
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 15:57
  2. Sovrutiner
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 20:21
  3. Sovrutiner-hur har ni det?
    By Familymalm in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 13:29
  4. Sovrutiner
    By Smila in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 07:18
  5. Sovrutiner
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar