Jobbig natt..*lite OT emellanåt*
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Jobbig natt..*lite OT emellanåt*

    Vi har varit \"bortskämda\" med riktigt skapliga nätter sedan Gustav föddes, trots en hel del förkylningar. Nu har han ätit ganska dåligt två dagar i rad, varit småsnorig och haft knappt 38 graders feber. Inatt var han jätteorolig, somnade inte om efter den lilla slurk tillägg han fick i sig och kräktes sedan rejält i vår säng, vilket han nästan aldrig gör annars. Jag fick honom till slut att somna på mage (jag vet..inte så bra kanske men det gick inte på annat sätt och han låg tätt intill mig som alltid sover med ett öga på glänt så det kändes ok..)och han sov ända till 8 imorse.

    Han är lite hård i magen och jag skulle verkligen önska att han fick bajsa ordentligt. Han flaskmatas med tillägg sedan ett par månader tillbaka och jag vet att det kan stoppa lite men hur hjälper man honom? Jag har provat med tempen, det hjälpte inte. Nu gav jag honom lite matolja på en tesked, hoppas det funkar och att han inte får ont av det..?!

    Ja, det kanske inte är så farligt men det är jobbiga dagar och nätter nu. Ellen är på Gustav hela tiden och jag vaktar henne som en hök fast jag inte vill. Hon är jättesnäll emellanåt, sjunger för honom, klappar, dansar framför honom så att han ska skratta mm MEN..det hela slutar nästan alltid med att hon klappar hårt, petar i ögat kastar leksaker på honom(oftast mjukisdjur men ändå)eller annat. Hon är inne i en enorm trotsperiod och tycker att det är jobbigt att gå på dagis (hon började i aug, samtidigt som vi precis hade flyttat) så jag förstår att alla känslor måste ut någonstans men inte på Gustav!

    Vi har sagt åt henne på skarpen 1000-tals gånger, provat att prata lugnt med henne, förklarat, (den pedagogiska biten), och de inte lika pedagogiska sätten, skrikit, och någon gång gjort likadant tillbaka. Ja, jag vet, det är idiotiskt men när man ser henne göra illa honom gång på gång, skratta åt oss när vi säger åt henne och sen bara göra ännu mer, då blir man galen till slut.

    Hon är världens gulligaste annars. Pratar jättemycket för att vara 2 år, förstår otroligt mycket och känns äldre än sina 2 år. Kanske är det vi som har för stora \"krav\" på henne?? Samtidigt vill jag inte tro det för det är ändå ganska basic att man inte gör aikka varandra, eller hur? Hon får mycket tid och uppmärksamhet, vi pysslar, leker och sjunger med henne medan Gustav mest får hänga med så gott han kan.

    Vad mer kan man göra??

    Just nu är jag såå trött på alla konflikter, skrik, gråt och trots! Det känns som en enda lång väntan på att det ska gå över men hur står man ut under tiden?

    Ja, jag kanske inte skulle skrivit \"jobbig natt\" i rubriken för jag gnäller ju på det mesta i det här inlägget..

    Tips mottages i alla fall tacksamt av utmattad mor
  2. 1
    Jobbig natt..*lite OT emellanåt* Vi har varit \"bortskämda\" med riktigt skapliga nätter sedan Gustav föddes, trots en hel del förkylningar. Nu har han ätit ganska dåligt två dagar i rad, varit småsnorig och haft knappt 38 graders feber. Inatt var han jätteorolig, somnade inte om efter den lilla slurk tillägg han fick i sig och kräktes sedan rejält i vår säng, vilket han nästan aldrig gör annars. Jag fick honom till slut att somna på mage (jag vet..inte så bra kanske men det gick inte på annat sätt och han låg tätt intill mig som alltid sover med ett öga på glänt så det kändes ok..)och han sov ända till 8 imorse.

    Han är lite hård i magen och jag skulle verkligen önska att han fick bajsa ordentligt. Han flaskmatas med tillägg sedan ett par månader tillbaka och jag vet att det kan stoppa lite men hur hjälper man honom? Jag har provat med tempen, det hjälpte inte. Nu gav jag honom lite matolja på en tesked, hoppas det funkar och att han inte får ont av det..?!

    Ja, det kanske inte är så farligt men det är jobbiga dagar och nätter nu. Ellen är på Gustav hela tiden och jag vaktar henne som en hök fast jag inte vill. Hon är jättesnäll emellanåt, sjunger för honom, klappar, dansar framför honom så att han ska skratta mm MEN..det hela slutar nästan alltid med att hon klappar hårt, petar i ögat kastar leksaker på honom(oftast mjukisdjur men ändå)eller annat. Hon är inne i en enorm trotsperiod och tycker att det är jobbigt att gå på dagis (hon började i aug, samtidigt som vi precis hade flyttat) så jag förstår att alla känslor måste ut någonstans men inte på Gustav!

    Vi har sagt åt henne på skarpen 1000-tals gånger, provat att prata lugnt med henne, förklarat, (den pedagogiska biten), och de inte lika pedagogiska sätten, skrikit, och någon gång gjort likadant tillbaka. Ja, jag vet, det är idiotiskt men när man ser henne göra illa honom gång på gång, skratta åt oss när vi säger åt henne och sen bara göra ännu mer, då blir man galen till slut.

    Hon är världens gulligaste annars. Pratar jättemycket för att vara 2 år, förstår otroligt mycket och känns äldre än sina 2 år. Kanske är det vi som har för stora \"krav\" på henne?? Samtidigt vill jag inte tro det för det är ändå ganska basic att man inte gör aikka varandra, eller hur? Hon får mycket tid och uppmärksamhet, vi pysslar, leker och sjunger med henne medan Gustav mest får hänga med så gott han kan.

    Vad mer kan man göra??

    Just nu är jag såå trött på alla konflikter, skrik, gråt och trots! Det känns som en enda lång väntan på att det ska gå över men hur står man ut under tiden?

    Ja, jag kanske inte skulle skrivit \"jobbig natt\" i rubriken för jag gnäller ju på det mesta i det här inlägget..

    Tips mottages i alla fall tacksamt av utmattad mor
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Hmm

    Jag vet inte om jag har ngr direkta tips tyvärr.
    Prova att hälla matolja i ersättningen varje gång till Gustav.

    Sedan angående trotsande storasyskon så önskar jag att jag hade några supertips att komma med men tyvärr inte.
    Just nu har vi det rätt lugnt och sansat här hemma men ibland så märker man att Lucas ger sig på Isabelle lite mer om jag har varit lite för mycket med henne eller kanske snarare för lite med honom.
    Hinner tyvärr inte skriva mer nu men Kraaaaaaaam
  4. 2
    Hmm Jag vet inte om jag har ngr direkta tips tyvärr.
    Prova att hälla matolja i ersättningen varje gång till Gustav.

    Sedan angående trotsande storasyskon så önskar jag att jag hade några supertips att komma med men tyvärr inte.
    Just nu har vi det rätt lugnt och sansat här hemma men ibland så märker man att Lucas ger sig på Isabelle lite mer om jag har varit lite för mycket med henne eller kanske snarare för lite med honom.
    Hinner tyvärr inte skriva mer nu men Kraaaaaaaam
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Tack!

    Jag ska prova matoljan och tack för kramen, den värmer!!

    Kram på dig själv! :-)
  6. 3
    Tack! Jag ska prova matoljan och tack för kramen, den värmer!!

    Kram på dig själv! :-)
  7. Victoria
    #4

    messmör i flaskan?

    fast det kanske bara är för lite större barn..
    igår på babyboom pratade de om just förstoppning på barn och då rekomenderade de en broschyr som ska finnas på apoteket.
  8. 4
    messmör i flaskan? fast det kanske bara är för lite större barn..
    igår på babyboom pratade de om just förstoppning på barn och då rekomenderade de en broschyr som ska finnas på apoteket.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Har nog

    inga bra tips, för här är det nästan likadant, i alla fall när det gäller trotsbiten! Christoffer gosar med Josefine ibland men ibland gör han dumma saker och då biter han henne, väldigt hårt. Jag tjatar och tjatar och säger till, heeeela tiden, känns som det är det enda jag gör. Ibland blir jag så arg på honom så jag blir galen och så får jag dåligt samvete sen, han är ju inte så himl gammal trots allt.
    Det är nog bara att kämpa på :-)
    Men det där med ersättningen, jag har ju matat båda mina barn med ersättning och har inte haft några problem med hårda magar. Vilken ersättning ger du Nan eller babysemp?
    Nan ska ju vara bättre för barnets mage har de sagt till mig på BVC så jag ger Nan 2 till Josefine nu. Om du ger Babysemp testa byt till Nan.
    Annars vet jag inte, på BVC sa dem till mig att man inte skulle ge messmör i alla fall, det är för salt för dem små.
    Hoppas att det går bra!
    Kram
    Linda
  10. 5
    Har nog inga bra tips, för här är det nästan likadant, i alla fall när det gäller trotsbiten! Christoffer gosar med Josefine ibland men ibland gör han dumma saker och då biter han henne, väldigt hårt. Jag tjatar och tjatar och säger till, heeeela tiden, känns som det är det enda jag gör. Ibland blir jag så arg på honom så jag blir galen och så får jag dåligt samvete sen, han är ju inte så himl gammal trots allt.
    Det är nog bara att kämpa på :-)
    Men det där med ersättningen, jag har ju matat båda mina barn med ersättning och har inte haft några problem med hårda magar. Vilken ersättning ger du Nan eller babysemp?
    Nan ska ju vara bättre för barnets mage har de sagt till mig på BVC så jag ger Nan 2 till Josefine nu. Om du ger Babysemp testa byt till Nan.
    Annars vet jag inte, på BVC sa dem till mig att man inte skulle ge messmör i alla fall, det är för salt för dem små.
    Hoppas att det går bra!
    Kram
    Linda
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Det låter jobbigt du...

    Kram på dig, du verkar behöva en till!

    Jag undrar om det inte är läge för Runas Aldrig-Mer!-kur för Ellen. Just det där att ni VET att det är Aldrig Mer som gäller när ni säger åt henne.

    Jag tittar ganska ofta på SuperNanny. Mina barn är tämligen välartade (det där lär jag få äta upp innan dan är över) men jag har ändå buntvis med grejor att lära mig från det programmet. Ffa använder hon just Aldrig-Mer!-kuren även om hon aldrig benämner den så eller ens pratar om det som en taktik - men det är så hon GÖR hela tiden.

    Sitt ner, sen henne i ögonen, sänk rösten och Prata Allvarligt. Och KÄNN i hela kroppen att du menar Aldrig Mer! Det kommer sannolikt inte funka första gången, men just det sättet att säga det på går HEM hos barnen. Men det kräver att föräldern är HELT ÖVERTYGAD om just Aldrig Mer. Sen är jag ingen kompis med naughty-step-varianten, men en form av time out kör vi med hemma. Jag har en fåtölj i vardagsrummet som är \"min\". Den älskar J att sitta i och han frågar nästan varje dag om han får sitta i min stol när det är Bolibompa. Det får han givetvis alltid - men för att förklara då att det är inget otäckt ställe utan ett favoritställe.

    När han nån enstaka gång kliver över gränsen så lyfter jag dit honom för att han ska få \"lugna ner sig\", vilket han avskyr. Han avskyr det så mycket att det nästan alltid räcker med _frågan_ om han ska gå och sätta sig och lugna ner sig för att han ska sluta hyssa. Någon enstaka gång (jag svimmar i stort sett när det händer) så säger han \"JAA, det SKA JAG!\" och så stampar han dit. Han får sitta nån minut max och sen går jag och sätter mig framför honom på fotpallen, vi pratar om vad som gick fel och varför han är arg och varför jag blev arg på honom och hur vi gör nu. Sen kramas vi och pussas och berättar att vi älskar varandra. Visst LÅTER det gulligt? *s* Men det FUNKAR faktiskt. Det är SÅ mycket skönare än att illskrika och smälla dörrar, tro mig, jag har kört den också... *skäms*

    Rebecca är lite för liten än, men ett par gånger har hon hamnat där hon också. Därför tror jag att det kan funka även på Ellen. Då får man inte lämna dem ALLS utan sätta ner dem och sitta där och krama/hålla i/klappa/bara sitta bredvid, vilket som nu passar. Och när illtjutandet upphört så kör man samma pedagogiska diskussion och avslutar med pussar och kramar. Det FUNKAR på henne också, det GÖR det! Testa?

    Kanske protesterar Ellen mot att Gustav stulit uppmärksamheten men det ÄR svårt att fördela gracerna. Han börjar också förstå nu och vill ha sin beskärda del gull utan att det ska vara nödvändig matning/blöjbyte etc. Kanske kan du vil väldigt väl valda tillfällen när Gustav pockar på, säga klart och tydligt att \"Nej, Gustav, du får vänta, det är Ellens tur!\" så att hon känner att HON blir prioriterad? Du ser ju själv vilka tillfällen det kan fungera vid, och vilka det absolut inte går med. Vad tror du?
  12. 6
    Det låter jobbigt du... Kram på dig, du verkar behöva en till!

    Jag undrar om det inte är läge för Runas Aldrig-Mer!-kur för Ellen. Just det där att ni VET att det är Aldrig Mer som gäller när ni säger åt henne.

    Jag tittar ganska ofta på SuperNanny. Mina barn är tämligen välartade (det där lär jag få äta upp innan dan är över) men jag har ändå buntvis med grejor att lära mig från det programmet. Ffa använder hon just Aldrig-Mer!-kuren även om hon aldrig benämner den så eller ens pratar om det som en taktik - men det är så hon GÖR hela tiden.

    Sitt ner, sen henne i ögonen, sänk rösten och Prata Allvarligt. Och KÄNN i hela kroppen att du menar Aldrig Mer! Det kommer sannolikt inte funka första gången, men just det sättet att säga det på går HEM hos barnen. Men det kräver att föräldern är HELT ÖVERTYGAD om just Aldrig Mer. Sen är jag ingen kompis med naughty-step-varianten, men en form av time out kör vi med hemma. Jag har en fåtölj i vardagsrummet som är \"min\". Den älskar J att sitta i och han frågar nästan varje dag om han får sitta i min stol när det är Bolibompa. Det får han givetvis alltid - men för att förklara då att det är inget otäckt ställe utan ett favoritställe.

    När han nån enstaka gång kliver över gränsen så lyfter jag dit honom för att han ska få \"lugna ner sig\", vilket han avskyr. Han avskyr det så mycket att det nästan alltid räcker med _frågan_ om han ska gå och sätta sig och lugna ner sig för att han ska sluta hyssa. Någon enstaka gång (jag svimmar i stort sett när det händer) så säger han \"JAA, det SKA JAG!\" och så stampar han dit. Han får sitta nån minut max och sen går jag och sätter mig framför honom på fotpallen, vi pratar om vad som gick fel och varför han är arg och varför jag blev arg på honom och hur vi gör nu. Sen kramas vi och pussas och berättar att vi älskar varandra. Visst LÅTER det gulligt? *s* Men det FUNKAR faktiskt. Det är SÅ mycket skönare än att illskrika och smälla dörrar, tro mig, jag har kört den också... *skäms*

    Rebecca är lite för liten än, men ett par gånger har hon hamnat där hon också. Därför tror jag att det kan funka även på Ellen. Då får man inte lämna dem ALLS utan sätta ner dem och sitta där och krama/hålla i/klappa/bara sitta bredvid, vilket som nu passar. Och när illtjutandet upphört så kör man samma pedagogiska diskussion och avslutar med pussar och kramar. Det FUNKAR på henne också, det GÖR det! Testa?

    Kanske protesterar Ellen mot att Gustav stulit uppmärksamheten men det ÄR svårt att fördela gracerna. Han börjar också förstå nu och vill ha sin beskärda del gull utan att det ska vara nödvändig matning/blöjbyte etc. Kanske kan du vil väldigt väl valda tillfällen när Gustav pockar på, säga klart och tydligt att \"Nej, Gustav, du får vänta, det är Ellens tur!\" så att hon känner att HON blir prioriterad? Du ser ju själv vilka tillfällen det kan fungera vid, och vilka det absolut inte går med. Vad tror du?
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Du är bra klok du!!

    Jag är superorolig över just detta inför födelsen av mitt andra barn. Min kompis fick sitt andra barn för 6 månader sedan och sedan dess är deras älsta pojke som förbytt. Han är riktigt jobbig och elak - mot lillebror men också mot andra barn och trotsar jättemycket. Men efter ditt kloka inlägg så vet jag hur jag skall försöka vara mot Elliott om detta fenomen nu kommer med barn nr två vilket jag nu nästan räknar med.
    Jag tittar också väldigt ofta på supernanny fast då på tysk TV. Verkar vara lite samma principer iaf. Bra är det iaf även om min pojke oftast är väldigt lätt att ha att göra med *oj vad jobbi han kommer att vara nu på eftermiddagen*
    Massor av kramar
  14. 7
    Du är bra klok du!! Jag är superorolig över just detta inför födelsen av mitt andra barn. Min kompis fick sitt andra barn för 6 månader sedan och sedan dess är deras älsta pojke som förbytt. Han är riktigt jobbig och elak - mot lillebror men också mot andra barn och trotsar jättemycket. Men efter ditt kloka inlägg så vet jag hur jag skall försöka vara mot Elliott om detta fenomen nu kommer med barn nr två vilket jag nu nästan räknar med.
    Jag tittar också väldigt ofta på supernanny fast då på tysk TV. Verkar vara lite samma principer iaf. Bra är det iaf även om min pojke oftast är väldigt lätt att ha att göra med *oj vad jobbi han kommer att vara nu på eftermiddagen*
    Massor av kramar
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Det var rart sagt! :)

    Tänk på att gömma undan en överväldigande present till Mr E som bebben kan få \"ge\" när ni kommit hem från bb - han kommer att bli tagen av att ha fått något stort och fint (J fick en stoor isbjörn från IKEA, den babblade han om i ett halvår; Becca kjöööpe biiööön!) och så är det nåt som är HANS och som han fått från bebisen. Och mota Olle i grind; ge Elliott uppmärksamhet, tydligare än du brukar. Börja inte NU *s* för den nivån kommer du inte upp i nånsin igen, men visa det _tydligt_ för honom sen när ni är fyra i familjen. DET tror jag på. :)
  16. 8
    Det var rart sagt! :) Tänk på att gömma undan en överväldigande present till Mr E som bebben kan få \"ge\" när ni kommit hem från bb - han kommer att bli tagen av att ha fått något stort och fint (J fick en stoor isbjörn från IKEA, den babblade han om i ett halvår; Becca kjöööpe biiööön!) och så är det nåt som är HANS och som han fått från bebisen. Och mota Olle i grind; ge Elliott uppmärksamhet, tydligare än du brukar. Börja inte NU *s* för den nivån kommer du inte upp i nånsin igen, men visa det _tydligt_ för honom sen när ni är fyra i familjen. DET tror jag på. :)
  17. - Miko -
    #9

    Några magtips i all hast:

    Päronpuré eller pärondryck varje dag (äter han smakportioner ännu?).

    Om det inte hjälper så fråga BVC om Lactulos (det är okej att ge men jag kan inte säga vilken dos han ska ha, Lactulos är en natrulig sockerlösning så det är inget starkt och det är inte skadligt för tarmfunktionen).

    Se också till att inte packa pulvret i måttet, det är lätt hänt *pekar menande mot barnens pappa*
    Lycka till med magen!
  18. 9
    Några magtips i all hast: Päronpuré eller pärondryck varje dag (äter han smakportioner ännu?).

    Om det inte hjälper så fråga BVC om Lactulos (det är okej att ge men jag kan inte säga vilken dos han ska ha, Lactulos är en natrulig sockerlösning så det är inget starkt och det är inte skadligt för tarmfunktionen).

    Se också till att inte packa pulvret i måttet, det är lätt hänt *pekar menande mot barnens pappa*
    Lycka till med magen!
  19. - Miko -
    #10

    ps. vår barnläkare sa att de _ska/bör_ bajsa minst

    varannan dag om de äter ersättning eller fast föda. Annars blir det lätt stopp och det kan vara farligt för tarmarna! (E som inte brukar ha förstoppning fick invagination fast då var han mkt större än din Gustav). har läst på flaskmatningssnacket att det skulle vara okej att de bara bajsar en gång per vecka men så brukar man säga om ammade barn, ersättning ger mer restprodukter än bröstmjölk.

    Lycka till!
  20. 10
    ps. vår barnläkare sa att de _ska/bör_ bajsa minst varannan dag om de äter ersättning eller fast föda. Annars blir det lätt stopp och det kan vara farligt för tarmarna! (E som inte brukar ha förstoppning fick invagination fast då var han mkt större än din Gustav). har läst på flaskmatningssnacket att det skulle vara okej att de bara bajsar en gång per vecka men så brukar man säga om ammade barn, ersättning ger mer restprodukter än bröstmjölk.

    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Tättisar:

    Jag har 18månader mellan Ellen och Erik så jag vet ungefär hur du har det, även om jag har glömt en hel del jobbigt. Minnet fungerar ju så, tack o lov:).

    Jag förstår att du blir vansinnig när hon är på Gustav och du måste markera och visa vad hon får göra och inte göra. Tyvärr kommer du att få göra det säkert 1000gr till. Det yttersta ansvaret för att skydda Gustav från att bli illa åtgången ligger trots allt på dig. Ellen är lite för liten för att förstå konsekvensen av det hon gör, även om hon börjar närma sig det tänkandet. En sak som jag minns när jag tänker tillbaka är att jag nog ställde för stora krav på min Ellen, att hon fick bli stor för fort pga lillebror.

    Har hon någon docka som hon kan sköta om parallelt när du tar hand om Gustav? Kanske hon kan köra sin docka i vagnen när du kör Gustav osv och få mycket beröm för att hon sköter sin \"lilla\" bra?
  22. 11
    Tättisar: Jag har 18månader mellan Ellen och Erik så jag vet ungefär hur du har det, även om jag har glömt en hel del jobbigt. Minnet fungerar ju så, tack o lov:).

    Jag förstår att du blir vansinnig när hon är på Gustav och du måste markera och visa vad hon får göra och inte göra. Tyvärr kommer du att få göra det säkert 1000gr till. Det yttersta ansvaret för att skydda Gustav från att bli illa åtgången ligger trots allt på dig. Ellen är lite för liten för att förstå konsekvensen av det hon gör, även om hon börjar närma sig det tänkandet. En sak som jag minns när jag tänker tillbaka är att jag nog ställde för stora krav på min Ellen, att hon fick bli stor för fort pga lillebror.

    Har hon någon docka som hon kan sköta om parallelt när du tar hand om Gustav? Kanske hon kan köra sin docka i vagnen när du kör Gustav osv och få mycket beröm för att hon sköter sin \"lilla\" bra?
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    trög mage

    Messmör i vällingen har du redan fått tips om. Att vara nogran med att stryka av måttet så att man inte får i för mycket pulver i vällingen är en annan. Katrinplommonpure, får han prova det än?
  24. 12
    trög mage Messmör i vällingen har du redan fått tips om. Att vara nogran med att stryka av måttet så att man inte får i för mycket pulver i vällingen är en annan. Katrinplommonpure, får han prova det än?
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13

    Åh fy!

    Känner igen mig i mkt av det du skriver. Skickar styrkekramar så länge, men hoppas på att återkomma till dig!

    Kram
  26. 13
    Åh fy! Känner igen mig i mkt av det du skriver. Skickar styrkekramar så länge, men hoppas på att återkomma till dig!

    Kram
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    Tackar för tipset!

    Det skall inhandlas fin docka/gosedjur som Elliott skall få av bebisen. Superbra tips! Jag förstår ju att det blir jobbigt och jag funderar mycket över hur vi skall klara alla små vardagliga saker som amning och Elliotts så väl behövda aktiviteter. Ni lär nog få höra hur det går *fniss*.
    Kramisar
  28. 14
    Tackar för tipset! Det skall inhandlas fin docka/gosedjur som Elliott skall få av bebisen. Superbra tips! Jag förstår ju att det blir jobbigt och jag funderar mycket över hur vi skall klara alla små vardagliga saker som amning och Elliotts så väl behövda aktiviteter. Ni lär nog få höra hur det går *fniss*.
    Kramisar
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    Ledigt från dagis?

    Skulle det funka om ni tog några månaders dagisuppehåll för henne? Kanske känner hon sig lite utanför när hon inte får vara med hela dagarna hemma. Jag är hemma med båda mina och det är inte särskilt jobbigt. Tvärtom upplever jag att Lydia är lugnare när Isak är i närheten.
  30. 15
    Ledigt från dagis? Skulle det funka om ni tog några månaders dagisuppehåll för henne? Kanske känner hon sig lite utanför när hon inte får vara med hela dagarna hemma. Jag är hemma med båda mina och det är inte särskilt jobbigt. Tvärtom upplever jag att Lydia är lugnare när Isak är i närheten.

Liknande trådar

  1. Jobbig natt
    By dove in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 18:54
  2. Jobbig natt
    By Tuvali in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 09:32
  3. Jobbig natt
    By Soliga Li in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:47
  4. jobbig natt!
    By Christine, 6barnsmor in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 20:01
  5. Jobbig natt.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 21:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar