Här diskuteras fosterdiagnostik
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Här diskuteras fosterdiagnostik

    Andra inlägg kommer att raderas.

    Läs snackinfot:
    Här pratar vi om fosterdiagnostik. Vilka olika metoder som finns, hur dem utförs och annat som hör till ämnet. Fråga andra och dela med dig av egna erfarenheter.

    Vill man enbart få till en debatt och argumentera för sin ståndpunkt så finns snacket FÖR och EMOT (under Allmänna diskussioner).
  2. 1
    Här diskuteras fosterdiagnostik Andra inlägg kommer att raderas.

    Läs snackinfot:
    Här pratar vi om fosterdiagnostik. Vilka olika metoder som finns, hur dem utförs och annat som hör till ämnet. Fråga andra och dela med dig av egna erfarenheter.

    Vill man enbart få till en debatt och argumentera för sin ståndpunkt så finns snacket FÖR och EMOT (under Allmänna diskussioner).
  3. En som har nupp tid om en v
    #2

    TAck...

    Orkar inte med tjafset längre..
  4. 2
    TAck... Orkar inte med tjafset längre..
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Jättebra!

    Hoppas du tittar in här de närmsta dagarna så att diskussionen INTE kommer upp igen.

    Nikki
  6. 3
    Jättebra! Hoppas du tittar in här de närmsta dagarna så att diskussionen INTE kommer upp igen.

    Nikki
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Och om det bara ska diskuteras.....

    fosterdiagnostik här så ska BELLAS inlägg BORT! Rätt ska vara rätt!

  8. 4
    Och om det bara ska diskuteras..... fosterdiagnostik här så ska BELLAS inlägg BORT! Rätt ska vara rätt!

  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Vill också säga TACK

    Men jag blev lite lessen när mitt inlägg försvann där jag skrev att jag var trött på detta tjat och att jag tyckte att den sida endas skulle vara för fosterdiagnostik.

    Mvh
    Lena
  10. 5
    Vill också säga TACK Men jag blev lite lessen när mitt inlägg försvann där jag skrev att jag var trött på detta tjat och att jag tyckte att den sida endas skulle vara för fosterdiagnostik.

    Mvh
    Lena
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Bellas inlägg

    förstår jag till viss del och det jag inte förstod har jag skrivit om i den tråden.

    /Lena
  12. 6
    Bellas inlägg förstår jag till viss del och det jag inte förstod har jag skrivit om i den tråden.

    /Lena
  13. NellyP
    #7

    Synd tycker jag

    Väldigt synd att det skulle behöva gå så långt, tycker jag. Problemet som jag ser det är inte att man inte håller sig till ämnet, utan att alltför många inte klarar att diskutera med respekt och utan att skrika...

    Som jag förstår det så är det många som irriterar sig på att den etiska aspekten på fosterdiagnostik kommer upp ibland. Jag hör inte till dem - jag anser att det är oundvikligt. När jag funderar över fosterdiagnostik nu när jag skall ha ett till barn så är det ju också sånt som rör sig i huvet, inte bara hur stor procents missfallsrisk det ena eller andra testet har.

    Jag skulle verkligen önska att sådana samtal kunde få finnas här.

    Nog är det sant att det ofta har spårat ur på ett beklagligt sätt och blivit debatter om ds och gud vet allt, och många har blivit sårade. Men kan vi inte hjälpas åt att se till att det inte händer igen istället för att införa censur?
  14. 7
    Synd tycker jag Väldigt synd att det skulle behöva gå så långt, tycker jag. Problemet som jag ser det är inte att man inte håller sig till ämnet, utan att alltför många inte klarar att diskutera med respekt och utan att skrika...

    Som jag förstår det så är det många som irriterar sig på att den etiska aspekten på fosterdiagnostik kommer upp ibland. Jag hör inte till dem - jag anser att det är oundvikligt. När jag funderar över fosterdiagnostik nu när jag skall ha ett till barn så är det ju också sånt som rör sig i huvet, inte bara hur stor procents missfallsrisk det ena eller andra testet har.

    Jag skulle verkligen önska att sådana samtal kunde få finnas här.

    Nog är det sant att det ofta har spårat ur på ett beklagligt sätt och blivit debatter om ds och gud vet allt, och många har blivit sårade. Men kan vi inte hjälpas åt att se till att det inte händer igen istället för att införa censur?
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Klokt

    Jag håller helt med dig om att den etiska aspekten är en viktig del av fosterdiagnostikdiskussionen. Det är trist att det inte ska gå att diskutera det på ett vettigt sätt.
  16. 8
    Klokt Jag håller helt med dig om att den etiska aspekten är en viktig del av fosterdiagnostikdiskussionen. Det är trist att det inte ska gå att diskutera det på ett vettigt sätt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Håller med dig

    men tyvärr har vi försökt det så många gånger och det fungerar aldrig.
    Så länge en del ser fvp/abort som ett personligt hot mot deras eget barn, så går det nog inte.
    Men visst är det synd.
  18. 9
    Håller med dig men tyvärr har vi försökt det så många gånger och det fungerar aldrig.
    Så länge en del ser fvp/abort som ett personligt hot mot deras eget barn, så går det nog inte.
    Men visst är det synd.
  19. Gunilla
    #10

    Jag håller med

    Det är viktigt att alla får diskutera och att även etisk/moraliska frågor får komma fram. Det som är synd är när det hela tiden vinklas så personligt och blir så aggressivt, och det är faktiskt många av oss som reagerar väldigt starkt ofta.

    Cencur hjälper ingen, antingen får redax dela snacket till ett rent kliniskt och ett etiskt, eller så får dem lov att acceptera att det kommer upp inlägg i den stil vi sett dem sista åren.

  20. 10
    Jag håller med Det är viktigt att alla får diskutera och att även etisk/moraliska frågor får komma fram. Det som är synd är när det hela tiden vinklas så personligt och blir så aggressivt, och det är faktiskt många av oss som reagerar väldigt starkt ofta.

    Cencur hjälper ingen, antingen får redax dela snacket till ett rent kliniskt och ett etiskt, eller så får dem lov att acceptera att det kommer upp inlägg i den stil vi sett dem sista åren.

  21. Änglamamma
    #11

    Jag tycker samtidigt det

    kan vara bra med lite debatt.

    Jag ahr inte sett så många dumma inlägg, man kan ju välja vad man vill läsa.
  22. 11
    Jag tycker samtidigt det kan vara bra med lite debatt.

    Jag ahr inte sett så många dumma inlägg, man kan ju välja vad man vill läsa.

Liknande trådar

  1. Härlig dag - tål att diskuteras...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 05:21
  2. när rökning diskuteras..
    By Psykot af Akuten in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 19:40
  3. Skolvägran, som diskuteras...
    By Förälder till 3 in forum Skolbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 12:44
  4. Eftersom det diskuteras för
    By Guinan in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 13:25
  5. En sak som borde diskuteras..
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar