Så ledsen
_98 Alla barn
  1. Kristina
    #1

    Så ledsen

    I Moas skola har de ett hönshus. På sommaren får de elever som vill tillsammans med sina föräldrar vara ansvariga för hönsen en vecka. Under en av sommarens varmaste veckor hade vi ansvaret. Varje morgon fick man traska upp och släppa ut de fyra hönorna och tuppen, ge dem mat och fylla på vatten. På kvällen fick vi gå upp igen och släppa in dem, för att inte grannarna skulle väckas alltför tidigt av tuppen. Dessemellan gick vi upp ibland på eftermiddagarna och bara satt i det omgivande \"naturrummet\" där det finns bord och bänkar, en pergola med klättervin, en liten damm med guldfiskar och barnens odlingar. Det är ett av mina bästa sommarminnen från i år. Jag var alldeles överväldigad av hur mysigt det var att ha ansvar för djur igen. Jag var en extrem djurvän som barn, med blev allergisk i tonåren och har sedan dess tvingats hålla mig på avstånd. Nu blev jag totalförförd av de tama hönorna som gärna satt i min famn och blev klappade, och som var så roliga att titta på när de gick och sprätte.

    Natten till i går tog sig någon in i hönshuset och dränkte de fyra hönorna och den stolta lilla tuppen i en vattentunna.

    Jag förstår ingenting. Gör ni?
  2. 1
    Så ledsen I Moas skola har de ett hönshus. På sommaren får de elever som vill tillsammans med sina föräldrar vara ansvariga för hönsen en vecka. Under en av sommarens varmaste veckor hade vi ansvaret. Varje morgon fick man traska upp och släppa ut de fyra hönorna och tuppen, ge dem mat och fylla på vatten. På kvällen fick vi gå upp igen och släppa in dem, för att inte grannarna skulle väckas alltför tidigt av tuppen. Dessemellan gick vi upp ibland på eftermiddagarna och bara satt i det omgivande \"naturrummet\" där det finns bord och bänkar, en pergola med klättervin, en liten damm med guldfiskar och barnens odlingar. Det är ett av mina bästa sommarminnen från i år. Jag var alldeles överväldigad av hur mysigt det var att ha ansvar för djur igen. Jag var en extrem djurvän som barn, med blev allergisk i tonåren och har sedan dess tvingats hålla mig på avstånd. Nu blev jag totalförförd av de tama hönorna som gärna satt i min famn och blev klappade, och som var så roliga att titta på när de gick och sprätte.

    Natten till i går tog sig någon in i hönshuset och dränkte de fyra hönorna och den stolta lilla tuppen i en vattentunna.

    Jag förstår ingenting. Gör ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Fy!

    Vad arg man blir! Vem gör nåt sånt, bara dränker dom för \"nöjets\" skull!?!?! Alla barnen kommer att bli ledsna, och alla som jobbat för att kunna ha det så där mysigt.
    Tycker synd om er alla!
  4. 2
    Fy! Vad arg man blir! Vem gör nåt sånt, bara dränker dom för \"nöjets\" skull!?!?! Alla barnen kommer att bli ledsna, och alla som jobbat för att kunna ha det så där mysigt.
    Tycker synd om er alla!

Liknande trådar

  1. Ledsen
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 22:16
  2. Ledsen
    By hemlig ett tag till in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 18:52
  3. Såå ledsen...
    By Malvas_mam in forum Utvecklingshämning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 23:46
  4. Ledsen... såååå ledsen (ot)
    By ting- in forum Autismspektrum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:17
  5. Orolig..och ledsen ledsen
    By mina in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar