MrsHyde! Har kollat i ditt album....
Träning
  1. Angela
    #1

    MrsHyde! Har kollat i ditt album....

    och är grön i ansiktet. :-). Berätta för mig. Hur ofta tränar du och vilka sorters pass? Och hur äter du? Jag har nyss börjat styrketräna men är så himla tanig och vill gärna bygga upp mig lite. Berätta hur en normalvecka ser ut för dig tränings och mat-mässigt. *nyfiken och impad*
  2. 1
    MrsHyde! Har kollat i ditt album.... och är grön i ansiktet. :-). Berätta för mig. Hur ofta tränar du och vilka sorters pass? Och hur äter du? Jag har nyss börjat styrketräna men är så himla tanig och vill gärna bygga upp mig lite. Berätta hur en normalvecka ser ut för dig tränings och mat-mässigt. *nyfiken och impad*
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    hehe

    läste att du tyckte Hyde såg grön ut i ansiktet så jag klickade snabbt in mig på hennes sida... hahaha... jag tyckte inte hon såg det minsta grön ut..hehe men nu ser jag ju vad du skrivit, nu när jag läst en gång till...
    Blev oxå impad...
  4. 2
    hehe läste att du tyckte Hyde såg grön ut i ansiktet så jag klickade snabbt in mig på hennes sida... hahaha... jag tyckte inte hon såg det minsta grön ut..hehe men nu ser jag ju vad du skrivit, nu när jag läst en gång till...
    Blev oxå impad...
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Tack, ska försöka!

    Först och främst, tack för komplimangerna. Jag rodnar ju nästan! *s*

    Förra hösten gick jag ned 18 kilo med VV då jag drogs med lite övervikt och rejäl putmage efter pojken. Började träna så smått på Friskis då. Vid nyår började jag träna styrketräning och gruppträning på SATS. En vanlig träningsvecka ser ut ungefär så här för mig:

    Måndag: Styrka armar/bröst + 15-30 minuter i konditionsmaskinerna
    Tisdag: Rask promenad 45 minuter.
    Onsdag: Styrka ben + 60 min Box. (Ibland Body Combat istället för Box)
    Torsdag: Vila eller stavgång.
    Fredag: Styrka mage/rygg (+ ibland ett konditionspass om jag hinner)
    Lördag: 60 min Body Combat
    Söndag: Vila eller stavgång eller joggning.

    Jag kör oftast 4x6 reps på varje övning, så tungt jag bara kan. Om jag orkar mer än 6 reps så ökar jag på vikten till nästa gång.

    Jag märkte att jag blev hungrigare när jag började träna styrketräning, det var främst mellanmålen jag ökade på då. Äter runt 2500 kcal en vanlig dag: rejäl frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsfika. En matdag kan se ut ungefär så här:

    Frukost 06.30: Råggröt med mandel och skivat päron och lättmjölk. Grov macka med mager leverpastej och gurka. ½ blodgrape. Vatten och en multivitamin.
    Mellis 09.30: Knäcke med skinka, äpple, mandarin och kaffe med mjölk.
    Lunch 12.00: Pasta, köttfärssås, massor av grönsaker, marinerade bönor.
    Mellis 14.30: Lättfil, müsli, skivad frukt. (Ska jag träna efter jobbet brukar jag lägga till en macka)
    Middag 18.00: Lax i ugn, yoghurtssås, bulgur, kokt broccoli, sallad.
    Kvällsmål 21.00: Fruktsallad med hackade nötter, kanel och kesella.

    Efter ett träningspass ser jag alltid till att få i mig snabba kolhydrater och protein om jag inte ska äta middag eller lunch direkt efteråt. Har ofta med mig en hemgjord smoothie av lättmjölk, juice, banan och proteinpulver. Ev en köpt Gainomax återhämtningsdryck.

    Hoppas att detta kunde hjälpa dig något! Lycka till!
  6. 3
    Tack, ska försöka! Först och främst, tack för komplimangerna. Jag rodnar ju nästan! *s*

    Förra hösten gick jag ned 18 kilo med VV då jag drogs med lite övervikt och rejäl putmage efter pojken. Började träna så smått på Friskis då. Vid nyår började jag träna styrketräning och gruppträning på SATS. En vanlig träningsvecka ser ut ungefär så här för mig:

    Måndag: Styrka armar/bröst + 15-30 minuter i konditionsmaskinerna
    Tisdag: Rask promenad 45 minuter.
    Onsdag: Styrka ben + 60 min Box. (Ibland Body Combat istället för Box)
    Torsdag: Vila eller stavgång.
    Fredag: Styrka mage/rygg (+ ibland ett konditionspass om jag hinner)
    Lördag: 60 min Body Combat
    Söndag: Vila eller stavgång eller joggning.

    Jag kör oftast 4x6 reps på varje övning, så tungt jag bara kan. Om jag orkar mer än 6 reps så ökar jag på vikten till nästa gång.

    Jag märkte att jag blev hungrigare när jag började träna styrketräning, det var främst mellanmålen jag ökade på då. Äter runt 2500 kcal en vanlig dag: rejäl frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsfika. En matdag kan se ut ungefär så här:

    Frukost 06.30: Råggröt med mandel och skivat päron och lättmjölk. Grov macka med mager leverpastej och gurka. ½ blodgrape. Vatten och en multivitamin.
    Mellis 09.30: Knäcke med skinka, äpple, mandarin och kaffe med mjölk.
    Lunch 12.00: Pasta, köttfärssås, massor av grönsaker, marinerade bönor.
    Mellis 14.30: Lättfil, müsli, skivad frukt. (Ska jag träna efter jobbet brukar jag lägga till en macka)
    Middag 18.00: Lax i ugn, yoghurtssås, bulgur, kokt broccoli, sallad.
    Kvällsmål 21.00: Fruktsallad med hackade nötter, kanel och kesella.

    Efter ett träningspass ser jag alltid till att få i mig snabba kolhydrater och protein om jag inte ska äta middag eller lunch direkt efteråt. Har ofta med mig en hemgjord smoothie av lättmjölk, juice, banan och proteinpulver. Ev en köpt Gainomax återhämtningsdryck.

    Hoppas att detta kunde hjälpa dig något! Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Grön?

    Nä, men när jag byggt upp mig ännu mer, så kommer jag byta namn till MrsHulk och då kommer jag absolut att bli grön i ansiktet! *s*
  8. 4
    Grön? Nä, men när jag byggt upp mig ännu mer, så kommer jag byta namn till MrsHulk och då kommer jag absolut att bli grön i ansiktet! *s*
  9. Angela
    #5

    Hihi! Nej det var ju inte hon ....

    som är grön utan jag. Åh vad jag skulle vilja få sånt resultat!!!!
  10. 5
    Hihi! Nej det var ju inte hon .... som är grön utan jag. Åh vad jag skulle vilja få sånt resultat!!!!
  11. Angela
    #6

    Tack! Jag skall verkligen anamma dina matvanor.

    Tyvärr hinner jag inte träna så mycket som du gör. Men har bestämt mig för styrka + kondition på måndag, box på tisdagar och styrka + kondition på torsdagar. Kanske hinner jag med något bonuspass på helgen eller så får det bli långpromenad. Men maten verkar bra. Jag är ju väldigt smal och tanig och har svårt att få muskler så det här får bli en utmaning. :-)
  12. 6
    Tack! Jag skall verkligen anamma dina matvanor. Tyvärr hinner jag inte träna så mycket som du gör. Men har bestämt mig för styrka + kondition på måndag, box på tisdagar och styrka + kondition på torsdagar. Kanske hinner jag med något bonuspass på helgen eller så får det bli långpromenad. Men maten verkar bra. Jag är ju väldigt smal och tanig och har svårt att få muskler så det här får bli en utmaning. :-)
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    he he*imt*

    .
  14. 7
    he he*imt* .
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    smög

    in och läste här jag me...det gillar jag ditt söndagspass...vila/stavgång...det märks att du tränar mycket som ser stavgång som vila...;o)

    bra tips tack...
  16. 8
    smög in och läste här jag me...det gillar jag ditt söndagspass...vila/stavgång...det märks att du tränar mycket som ser stavgång som vila...;o)

    bra tips tack...
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    Nä, jag menade...

    att på söndagar blir det antingen vila, stavgång eller joggning som det faller sig. :-)
  18. 9
    Nä, jag menade... att på söndagar blir det antingen vila, stavgång eller joggning som det faller sig. :-)
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10

    *fniss*

    I see...

  20. 10
    *fniss* I see...

Liknande trådar

  1. Ditt liv-ditt hem enkät LÅNG
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:28
  2. Enkät....Om ditt och datt, datt och ditt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 19:45
  3. då har man kollat upp
    By fenurila in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 21:33
  4. Hi hi -nu har jag kollat
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 00:29
  5. Lägg in ditt bf i ditt nick!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar