Hur snabbt kan man märka att man är
Föräldraskap
  1. anonym....
    #1

    Hur snabbt kan man märka att man är

    gravid? Har äl nu, vi hade sex i lördags med skydd, men nu känns det konstigt i kroppen. Har en son på 4 mån och det känns en aning för tätt om jag skulle vara gravid nu...vill inte, eller?! Jag tror att det är äl som spökar, för jag har haft jätteont vid äl sedan jag fick barn, känner av fogarna oxå. Men det har jag gjort de andra gångerna jag haft mens sedan han kom...

    Mkt blandade känslor, men jag antar att det är för tidigt för att känna ngt nu???
  2. 1
    Hur snabbt kan man märka att man är gravid? Har äl nu, vi hade sex i lördags med skydd, men nu känns det konstigt i kroppen. Har en son på 4 mån och det känns en aning för tätt om jag skulle vara gravid nu...vill inte, eller?! Jag tror att det är äl som spökar, för jag har haft jätteont vid äl sedan jag fick barn, känner av fogarna oxå. Men det har jag gjort de andra gångerna jag haft mens sedan han kom...

    Mkt blandade känslor, men jag antar att det är för tidigt för att känna ngt nu???
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Det är nog tidigt...

    ...men alla är vi olika! Själv hade jag äl runt den 12 okt och vi hade mys-pys i närheten av den dagen... så nu går jag också och är lite nervös. Hade nämligen magsjuka strax innan och det kan ju slå ut p-pillerna. Inte tänkte väl jag på det förrän efteråt!

    Vi har två tätisar med lite drygt 13 mån mellan. Jag blev alltså gravid när äldsta var ca 4 mån. Visst är det tätt men det går! Vi hade turen att få en lillebror som bara åt och sov sina första månader. Han är fortfarande väldigt glad nu när han närmar sig 2 år.

    Visst är det konflikter mellan dem, storasyster som snart blir 3 har hetare temperament och är mer trotsig. I det stora hela funkar det bra och vi ångrar inte en sekund att det blev så tätt. Till allas förvåning var det faktiskt planerat också!

    *Lycka till* hur det nu än blir!
  4. 2
    Det är nog tidigt... ...men alla är vi olika! Själv hade jag äl runt den 12 okt och vi hade mys-pys i närheten av den dagen... så nu går jag också och är lite nervös. Hade nämligen magsjuka strax innan och det kan ju slå ut p-pillerna. Inte tänkte väl jag på det förrän efteråt!

    Vi har två tätisar med lite drygt 13 mån mellan. Jag blev alltså gravid när äldsta var ca 4 mån. Visst är det tätt men det går! Vi hade turen att få en lillebror som bara åt och sov sina första månader. Han är fortfarande väldigt glad nu när han närmar sig 2 år.

    Visst är det konflikter mellan dem, storasyster som snart blir 3 har hetare temperament och är mer trotsig. I det stora hela funkar det bra och vi ångrar inte en sekund att det blev så tätt. Till allas förvåning var det faktiskt planerat också!

    *Lycka till* hur det nu än blir!

Liknande trådar

  1. Kan man K-märka 70-talshus? :D
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 09:19
  2. Märka foton
    By Lucky76 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 08:12
  3. Hur märka kläder?
    By nicki in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 13:50
  4. märka kläderna?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 22:03
  5. När kan man märka
    By Hemlig 3:a in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 10:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar