Blir lite trött på...
Förlossning
  1. Anonym
    #1

    Blir lite trött på...

    ... Aftonbladet, Expressen och denna Charlotte Perrelli. Är hon den enda kvinnan i världen som fått barn eller? Man kan ju tro det. Varför får hennes graviditeter och barnafödande sådana enorma proportioner? Ok, hon är en kändis, men ingen kunglighet väl? När hon fick förra sonen och ledde Melodifestivalen veckorna strax efter så var det stora rubriker, ja t.o.m LÖPSEDEL (!) om att \"Brösten växte under sändning\". Nämen menar ni det? Gör brösten det när man ammar? DET visste jag inte. Charlotte måste ju vara den första kvinna som ammat sitt barn?

    Nu när hon fått sin andra son så upprepas det flera gånger i artiklarna att hon födde utan bedövning, ojoj observera - utan bedövning. Nähä?!?! Går det?!?! Men det är ju fantastiskt!!

    Ja, alltså.... Att få barn ÄR fantastiskt. Och när man själv är gravid och föder så tycker man att det är världens häftigaste grej. Men varför tror tidningarna att man är så intresserad av att just Charlotte Perrelli får barn??
    Min irritation handlar väl alltså eg. inte om Charlotte utan om att Aftonbladet och Expressen blivit såna skvallerblaskor och jag nästan blir förolämpad över att de tror att det är sånt där man vill läsa.
    Som att kvinnor aldrig fött barn tidigare, utan bedövning, och att brösten blir större mellan amningarna.
  2. 1
    Blir lite trött på... ... Aftonbladet, Expressen och denna Charlotte Perrelli. Är hon den enda kvinnan i världen som fått barn eller? Man kan ju tro det. Varför får hennes graviditeter och barnafödande sådana enorma proportioner? Ok, hon är en kändis, men ingen kunglighet väl? När hon fick förra sonen och ledde Melodifestivalen veckorna strax efter så var det stora rubriker, ja t.o.m LÖPSEDEL (!) om att \"Brösten växte under sändning\". Nämen menar ni det? Gör brösten det när man ammar? DET visste jag inte. Charlotte måste ju vara den första kvinna som ammat sitt barn?

    Nu när hon fått sin andra son så upprepas det flera gånger i artiklarna att hon födde utan bedövning, ojoj observera - utan bedövning. Nähä?!?! Går det?!?! Men det är ju fantastiskt!!

    Ja, alltså.... Att få barn ÄR fantastiskt. Och när man själv är gravid och föder så tycker man att det är världens häftigaste grej. Men varför tror tidningarna att man är så intresserad av att just Charlotte Perrelli får barn??
    Min irritation handlar väl alltså eg. inte om Charlotte utan om att Aftonbladet och Expressen blivit såna skvallerblaskor och jag nästan blir förolämpad över att de tror att det är sånt där man vill läsa.
    Som att kvinnor aldrig fött barn tidigare, utan bedövning, och att brösten blir större mellan amningarna.
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    *hihi*

    Ja du har så rätt så rätt:-)
    Och fantastiskt fort gick det oxå! Det var juh därför hon inte hann ta ngn bedövning;-) 2½ timme..*wow*
    *tss*
    Fast lite kul är det att läsa tycker jag. Men jag tycker INTE att dessa kändis mammaor är duktigare & bättre, bara för de börjar jobba då ungen är 2 dagar gammal. Men det vill media att vi ska tycka..
    Bla, bla, bla:-)
  4. 2
    *hihi* Ja du har så rätt så rätt:-)
    Och fantastiskt fort gick det oxå! Det var juh därför hon inte hann ta ngn bedövning;-) 2½ timme..*wow*
    *tss*
    Fast lite kul är det att läsa tycker jag. Men jag tycker INTE att dessa kändis mammaor är duktigare & bättre, bara för de börjar jobba då ungen är 2 dagar gammal. Men det vill media att vi ska tycka..
    Bla, bla, bla:-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Blir också trött och

    håller med dig. Jag älskade att läsa mamma-tidningar när jag var gravid och frossa i råd, tips, förlossningar osv.

    Det här ältandet om just Charlottes super-förlossningar utan bedövning, super-mamman som står på scen någon vecka efteråt skulle kanske passa bättre som ETT reportage i någon mamma-tidning än kvällstidningar.
  6. 3
    Blir också trött och håller med dig. Jag älskade att läsa mamma-tidningar när jag var gravid och frossa i råd, tips, förlossningar osv.

    Det här ältandet om just Charlottes super-förlossningar utan bedövning, super-mamman som står på scen någon vecka efteråt skulle kanske passa bättre som ETT reportage i någon mamma-tidning än kvällstidningar.
  7. K
    #4

    Japp

    Jag håller helt o hållet med dig! K
  8. 4
    Japp Jag håller helt o hållet med dig! K
  9. .
    #5

    Men de skrev ju lika mycket om henne innan!

    Det har stått i kvällspressen om Charlottes bröst varje gång hon varit med i Melodifestivaeln även innan hon fick barn. När det var mjölk i dom så stod det om det, men det hade mest troligt stått om dem i vilket fall. Jag tror inte det står varken mer eller mindre om henne bara för att hon fått barn.

    Jag beundrar henne för att hon har så stor arbetskapacitet, gör som hon själv vill och skiter i vad folk tycker.

    Hennes förlossning var väl inte så speciell. Varken första eller andra. Men pressen rapporterar ändå, eftersom hon är en kändis.
  10. 5
    Men de skrev ju lika mycket om henne innan! Det har stått i kvällspressen om Charlottes bröst varje gång hon varit med i Melodifestivaeln även innan hon fick barn. När det var mjölk i dom så stod det om det, men det hade mest troligt stått om dem i vilket fall. Jag tror inte det står varken mer eller mindre om henne bara för att hon fått barn.

    Jag beundrar henne för att hon har så stor arbetskapacitet, gör som hon själv vill och skiter i vad folk tycker.

    Hennes förlossning var väl inte så speciell. Varken första eller andra. Men pressen rapporterar ändå, eftersom hon är en kändis.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Och jag blir så irriterad

    på att både danmarks kronprinsessa och Charlotte P, som båda hade bf ungefär samtidigt som jag, redan har fått! Och här går jag med magen i vädret utan tillstymmelse till att nåt skulle vara på G de närmsta veckorna... *grrrr*

    ;o)
  12. 6
    Och jag blir så irriterad på att både danmarks kronprinsessa och Charlotte P, som båda hade bf ungefär samtidigt som jag, redan har fått! Och här går jag med magen i vädret utan tillstymmelse till att nåt skulle vara på G de närmsta veckorna... *grrrr*

    ;o)
  13. _Afrodite_
    #7

    ha ha

    precis det jag gått o gnällt över idag också. varför får dom o inte jag :-P
  14. 7
    ha ha precis det jag gått o gnällt över idag också. varför får dom o inte jag :-P
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Det retar mig mer

    att de rapporterade tusen gånger om Britney Spears. ammande eller ickeammande. De bara: Hon har ju opererat bröna, så hon kan inte amma.
    Joo, det kan hon - frågan är väl snarare om hon vill. Och om vi ska bry oss.

    Jeez.
    I övrigt har du rätt så rätt. Även om jag läste det med intresse. ;)
  16. 8
    Det retar mig mer att de rapporterade tusen gånger om Britney Spears. ammande eller ickeammande. De bara: Hon har ju opererat bröna, så hon kan inte amma.
    Joo, det kan hon - frågan är väl snarare om hon vill. Och om vi ska bry oss.

    Jeez.
    I övrigt har du rätt så rätt. Även om jag läste det med intresse. ;)

Liknande trådar

  1. Blir lite trött
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 20:50
  2. Blir lite trött..
    By NannaH in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 09:55
  3. Blir lite trött
    By anonym in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 13:54
  4. Blir lite trött
    By Caroline-D in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 20:08
  5. Blir lite trött...
    By Jenny m A in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 12:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar