nu har vi varit...
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    nu har vi varit...

    ... på alex dagis och tagit syskonkort! hoppas verkligen att de blir bra, tänkte ge bort i julklapp till mormor, farmor och farfar och till deras faddrar! luddis ville inte sitta sitt utan ville gå iväg å leka! kan man ju förstå förstås! *ler*
  2. 1
    nu har vi varit... ... på alex dagis och tagit syskonkort! hoppas verkligen att de blir bra, tänkte ge bort i julklapp till mormor, farmor och farfar och till deras faddrar! luddis ville inte sitta sitt utan ville gå iväg å leka! kan man ju förstå förstås! *ler*
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    När ska...

    lillkillen börja då? Jag har ju bestämt mig för att vara hemma i vår också, men jag börjar undra om det var rätt beslut egentligen för hon tycker det är superkul att vara på dagis när vi hämtar och lämnar brorsan (fast det är väl iofs lite anat än att vara där flera timmar varje dag...) Det är så jobbigt med alla beslut man måste ta!!
  4. 2
    När ska... lillkillen börja då? Jag har ju bestämt mig för att vara hemma i vår också, men jag börjar undra om det var rätt beslut egentligen för hon tycker det är superkul att vara på dagis när vi hämtar och lämnar brorsan (fast det är väl iofs lite anat än att vara där flera timmar varje dag...) Det är så jobbigt med alla beslut man måste ta!!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    har ansökt om...

    ...en plats till 1:e januari, men om det finns plats då är ju en helt annan sak! *ler*

    har ju dagar så att jag kan lösa det med att vara hemma till i augusti, men det är samma här att han verkar tycka att det är jätte kul att vara där...
    sen är det ju som du säger, man vet ju inte sen när de ska vara där flera timmar...

    tror nog att de beslut som man själv känner är rätt för sej blir rätt för ens barn oxå när det gäller om och när man ska börja dagis... eller inte börja! *ler*
  6. 3
    har ansökt om... ...en plats till 1:e januari, men om det finns plats då är ju en helt annan sak! *ler*

    har ju dagar så att jag kan lösa det med att vara hemma till i augusti, men det är samma här att han verkar tycka att det är jätte kul att vara där...
    sen är det ju som du säger, man vet ju inte sen när de ska vara där flera timmar...

    tror nog att de beslut som man själv känner är rätt för sej blir rätt för ens barn oxå när det gäller om och när man ska börja dagis... eller inte börja! *ler*
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Ja...

    det är väl det att jag inte riktigt vet om det var rätt beslut för mig eller inte som är problemet. Hade ju tänkt att vi skulle jobba 60% var i vår och på så vis lösa barnpassning, men så bytte maken jobb och planerna gick om intet. Just nu tycker jag att jag är en tråkig och fantasilös morsa och att dagis vore det bästa för henne. Men jag har lite \"hemmasvackor\" emellanåt, om några veckor tycker jag säkert att det är kul här hemma igen och när våren och värmen och ljuset kommer tror jag nog att jag kommer att vara mycket nöjd med mitt beslut. Dessutom så har jag väl åtminstone 30 år kvar i arbetslivet, så jag hinner nog med det också (försöker motivera mig...)!

    PS! En klar fördel är ledigt sport och påsklov utan tjafs med kollegor!! :-))
  8. 4
    Ja... det är väl det att jag inte riktigt vet om det var rätt beslut för mig eller inte som är problemet. Hade ju tänkt att vi skulle jobba 60% var i vår och på så vis lösa barnpassning, men så bytte maken jobb och planerna gick om intet. Just nu tycker jag att jag är en tråkig och fantasilös morsa och att dagis vore det bästa för henne. Men jag har lite \"hemmasvackor\" emellanåt, om några veckor tycker jag säkert att det är kul här hemma igen och när våren och värmen och ljuset kommer tror jag nog att jag kommer att vara mycket nöjd med mitt beslut. Dessutom så har jag väl åtminstone 30 år kvar i arbetslivet, så jag hinner nog med det också (försöker motivera mig...)!

    PS! En klar fördel är ledigt sport och påsklov utan tjafs med kollegor!! :-))
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    å det håller jag med om...

    ...har oxå känt att jag är världens tråkigaste mamma som inte kan eller vill eller orkar hitta på saker... fast så kommer man ibland på så mycket så man inte hinner med!

    tror nog att du kommer att känna att det är helt rätt när vårvärmen kommer... å så härligt det blir då att få sitta i lekparken igen! *lääängtar*

    å ledigt på sport å påsklov är ju inte helt fel det heller... vi skall helst inte ta semester då alls eftersom vi har så mycket som helst ska hinnas med då!

    å ja... vi hinner nog jobba vår beskärda del vi med, så varför stressa... *ler*
    fast det kanske hade varit skillnad om jag gått tebax till ett arbete som jag gillade mer!?
  10. 5
    å det håller jag med om... ...har oxå känt att jag är världens tråkigaste mamma som inte kan eller vill eller orkar hitta på saker... fast så kommer man ibland på så mycket så man inte hinner med!

    tror nog att du kommer att känna att det är helt rätt när vårvärmen kommer... å så härligt det blir då att få sitta i lekparken igen! *lääängtar*

    å ledigt på sport å påsklov är ju inte helt fel det heller... vi skall helst inte ta semester då alls eftersom vi har så mycket som helst ska hinnas med då!

    å ja... vi hinner nog jobba vår beskärda del vi med, så varför stressa... *ler*
    fast det kanske hade varit skillnad om jag gått tebax till ett arbete som jag gillade mer!?

Liknande trådar

  1. Har varit på semester och själva varit
    By fudge in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 10:00
  2. hade det inte varit mysigt om det varit
    By EllaNora in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 16:03
  3. Hade du varit i livet om det varit 1708?
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 15:10
  4. Har varit sjuk & varit på inskrivning!
    By lingonris in forum _0705 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 10:56
  5. Nu har hon varit här
    By Helena,IN,USA in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar