Hur klär ni era gullungar nu?
_0507 Julibarn
  1. Johi & Linnea
    #1

    Hur klär ni era gullungar nu?

    Nu när det börjar vara minusgrader och bara några plus på dagarna kommer Johi_orolig_mamma_med_noll_kol l fram... Hur ska jag klä Linnea?

    Hur klär ni era barn om de ska ligga i vagnen ?
    Hur har ni det \"bäddat\" i vagnen?
    Hur klär ni era barn om de bara ska in och ut ur bilen?
  2. 1
    Hur klär ni era gullungar nu? Nu när det börjar vara minusgrader och bara några plus på dagarna kommer Johi_orolig_mamma_med_noll_kol l fram... Hur ska jag klä Linnea?

    Hur klär ni era barn om de ska ligga i vagnen ?
    Hur har ni det \"bäddat\" i vagnen?
    Hur klär ni era barn om de bara ska in och ut ur bilen?
  3. mela&Olle
    #2

    fleeceoverall

    och i den body+byxa på barnet. åsså mössa på!
    i vagnen har vi en mjuklift och en fleccefilt som kan läggas i flera lager om jag känner att det behövs.

    vi har köpt ett luddeskinn på ikea som mjukliften ska bytas mot när det blivit lite kallare! på den blir det nog ett tjockare täcke - alltså ingen filt. och ett vindöverdrag.
    hoppas att det blir bra. men jag känner lite som du... vad 17 ska jag sätta på honom?!
  4. 2
    fleeceoverall och i den body+byxa på barnet. åsså mössa på!
    i vagnen har vi en mjuklift och en fleccefilt som kan läggas i flera lager om jag känner att det behövs.

    vi har köpt ett luddeskinn på ikea som mjukliften ska bytas mot när det blivit lite kallare! på den blir det nog ett tjockare täcke - alltså ingen filt. och ett vindöverdrag.
    hoppas att det blir bra. men jag känner lite som du... vad 17 ska jag sätta på honom?!
  5. mela&Olle
    #3

    vadderad fleeceoverall kan tilläggas *IMT*

    .
  6. 3
    vadderad fleeceoverall kan tilläggas *IMT* .
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Detta har Viola på sig...

    Långärmad body + byxor, strumpor, raggsockar, vantar, väpnarluva och en plyschjacka med luva.
    Då ligger hon i mjuklift med lammfäll på botten och en fleecefilt över sig.

    Ligger hon i syskonvagnens liggdel så ligger hon på lammfäll och har fleecefilt över sig. Men då får hon ha fleeceoverall på sig för liggdelen är inte lika ombonad som mjuliften.

    Ska vi bara in och ur bilen så får hon ha samma kläder som när hon ligger i mjukliften.
  8. 4
    Detta har Viola på sig... Långärmad body + byxor, strumpor, raggsockar, vantar, väpnarluva och en plyschjacka med luva.
    Då ligger hon i mjuklift med lammfäll på botten och en fleecefilt över sig.

    Ligger hon i syskonvagnens liggdel så ligger hon på lammfäll och har fleecefilt över sig. Men då får hon ha fleeceoverall på sig för liggdelen är inte lika ombonad som mjuliften.

    Ska vi bara in och ur bilen så får hon ha samma kläder som när hon ligger i mjukliften.
  9. X-tjejen
    #5

    Idag var det ett par minusgrader ute

    när jag gick påmorgonen
    Hanna hade på sig body och byxor ett par tjocka strumpor(då hon ofta är kall om fötterna) en bomullsmössa (modell hjälm)
    hon ligger i sin lift i vagnen och har ett täcke på sig som tillhör vagnen
    hon var varm som alltid när jag tog upp henne efteråt
  10. 5
    Idag var det ett par minusgrader ute när jag gick påmorgonen
    Hanna hade på sig body och byxor ett par tjocka strumpor(då hon ofta är kall om fötterna) en bomullsmössa (modell hjälm)
    hon ligger i sin lift i vagnen och har ett täcke på sig som tillhör vagnen
    hon var varm som alltid när jag tog upp henne efteråt
  11. X-tjejen
    #6

    glömde bilen

    När vi åker bil brukar jag bära henne \"under\" jackan än så länge.
    sedan i bilen får hon fleecefilt över sig som jag tar av när det blir varmare i bilen.
    Men hon växer snart ur att bäras under jackan då får vi se hur jag gör *ler*
    att ha på en overall och senare krångla av i bilen när man kört en stund är inget för mig
    Iofs stannar vi ändå på vägen då sonen brukar må illa så tja :)
  12. 6
    glömde bilen När vi åker bil brukar jag bära henne \"under\" jackan än så länge.
    sedan i bilen får hon fleecefilt över sig som jag tar av när det blir varmare i bilen.
    Men hon växer snart ur att bäras under jackan då får vi se hur jag gör *ler*
    att ha på en overall och senare krångla av i bilen när man kört en stund är inget för mig
    Iofs stannar vi ändå på vägen då sonen brukar må illa så tja :)
  13. Petra m J&J
    #7

    I morse

    var det -1 grad och Jesper fick åka och lämna syrran på dagis i pyjamas!!! :) Ja, inte bara naturligtvis. Han hade en tjock fleecejacka, mössa och en dubbelvikt fleecefilt över sig så fötterna inte skulle sticka ut ur bilstolen.
    Bilen hade dessutom varit igång innan barnen kom ut i bilen så där var inte så kallt.
    Tycker filt är bättre än overall när man ska åka bil, för det är betydligt lättare att ta av och på när det börjar bli varmt/kallt.
  14. 7
    I morse var det -1 grad och Jesper fick åka och lämna syrran på dagis i pyjamas!!! :) Ja, inte bara naturligtvis. Han hade en tjock fleecejacka, mössa och en dubbelvikt fleecefilt över sig så fötterna inte skulle sticka ut ur bilstolen.
    Bilen hade dessutom varit igång innan barnen kom ut i bilen så där var inte så kallt.
    Tycker filt är bättre än overall när man ska åka bil, för det är betydligt lättare att ta av och på när det börjar bli varmt/kallt.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    väpnarluva?

    Är det en sån där som träs över huvudet med hål för ansiktet? Liksom rånarluva?
  16. 8
    väpnarluva? Är det en sån där som träs över huvudet med hål för ansiktet? Liksom rånarluva?
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Har Dante...

    oxå - i ull från minimundus
  18. 9
    Har Dante... oxå - i ull från minimundus
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Precis. =)

    Har en sådan i bomull efter Elvira och den är toppenbra tycker jag! Viola snurrar en massa på huvudet i vagnen och det slutar alltid med att hon blir skitarg för att mössan hamnar över ögonen...Men väpnarluvan stannar på plats och Viola är nöjd. =)
    Funderar på att köpa en i ull till i vinter också.
  20. 10
    Precis. =) Har en sådan i bomull efter Elvira och den är toppenbra tycker jag! Viola snurrar en massa på huvudet i vagnen och det slutar alltid med att hon blir skitarg för att mössan hamnar över ögonen...Men väpnarluvan stannar på plats och Viola är nöjd. =)
    Funderar på att köpa en i ull till i vinter också.
  21. Wera, Katarina med Lova 7/7
    #11

    Ja du...

    det är svårt det här. Har just fått en lammullsfäll av mina föräldrar, hur mysigt som helst i vagnen.

    i dag hade Lova på sig: långärmad body o mjukisbrallor o strumpor. fleeceoverall (ej fodrad). det var bäddat med lamullsfäll under henne, kudde och täcke (typ mjukt \"fuskduntäcke\").
    har ingen bil men i helgen då vi åkte bil hade Lova filt över sig o \"vanliga innekläder\" + en huvtröja på sig.

    själv är jag jättefryssen och har långkalsonger och hela kitet nu redan trots att det ej är minusgrader..

    kram
    katarina med Lova
  22. 11
    Ja du... det är svårt det här. Har just fått en lammullsfäll av mina föräldrar, hur mysigt som helst i vagnen.

    i dag hade Lova på sig: långärmad body o mjukisbrallor o strumpor. fleeceoverall (ej fodrad). det var bäddat med lamullsfäll under henne, kudde och täcke (typ mjukt \"fuskduntäcke\").
    har ingen bil men i helgen då vi åkte bil hade Lova filt över sig o \"vanliga innekläder\" + en huvtröja på sig.

    själv är jag jättefryssen och har långkalsonger och hela kitet nu redan trots att det ej är minusgrader..

    kram
    katarina med Lova
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    JAg har overall på

    pytten, en ganska stor en som går att göra om till åkpåse. Varm mössa m knyt under hakan, ingenting mer o vi har plusgrader. (bara nattkallt häruppe o inte ens så kallt som dom haft i småland, fattar inte...*S*)

    JAg har en ihopvikt pläd o ett lakan i vagnen, ett täcke o sedan \"locket\" till vagnen på det.

    In o ut ur bilen? Fleeceoverall/dress, mössa o en tjock filt över o tossor på händer o fötter.
  24. 12
    JAg har overall på pytten, en ganska stor en som går att göra om till åkpåse. Varm mössa m knyt under hakan, ingenting mer o vi har plusgrader. (bara nattkallt häruppe o inte ens så kallt som dom haft i småland, fattar inte...*S*)

    JAg har en ihopvikt pläd o ett lakan i vagnen, ett täcke o sedan \"locket\" till vagnen på det.

    In o ut ur bilen? Fleeceoverall/dress, mössa o en tjock filt över o tossor på händer o fötter.
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13

    Du skall inte ner till Ume snart?

    Det vore kul att träffas.
  26. 13
    Du skall inte ner till Ume snart? Det vore kul att träffas.
  27. Mizen_m_två
    #14

    Svårt det där

    Hur klär ni era barn om de ska ligga i vagnen ?
    * Än så länge fleecejacka och fleecebyxor, stickad mössa och ibland, t.ex. på morgonen när Isac ska tiöö dagis fleece\"skor\" (bor i Skåne)

    Hur har ni det \"bäddat\" i vagnen?
    * Underlakan, filt

    Hur klär ni era barn om de bara ska in och ut ur bilen
    * Bara jacka och mössa
  28. 14
    Svårt det där Hur klär ni era barn om de ska ligga i vagnen ?
    * Än så länge fleecejacka och fleecebyxor, stickad mössa och ibland, t.ex. på morgonen när Isac ska tiöö dagis fleece\"skor\" (bor i Skåne)

    Hur har ni det \"bäddat\" i vagnen?
    * Underlakan, filt

    Hur klär ni era barn om de bara ska in och ut ur bilen
    * Bara jacka och mössa

Liknande trådar

  1. Gullungar..
    By *hoppsan* in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 07:28
  2. Maria m 3 gullungar!
    By Norrlands-mamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 09:06
  3. Gullungar!
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 13:20
  4. mina gullungar
    By Monica med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 05:12
  5. Gullungar!
    By Trigger in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 17:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar