Vad tror ni om detta?
_0401 Januaribarn
  1. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #1

    Vad tror ni om detta?

    Cesar fick hög feber i går kväll. Han var ganska så pigg, men plötsligt kände jag på hans rygg att han var varm som ett element och när vi tog tempen hade han 39,4. Han fick alvedon och vaknade efter några timmar. När jag då gick in till honom och frågade om han hade ont i öronen (han var förkyld för några veckor sedan så jag tänkte att det hade blivit en öroninflammation), så fick jag ingen reaktion på det. Däremot sa han \"ont där, oppen (snoppen)\" och så pekade han ner på blöjan.

    Han verkade lite smått förvirrad, var inte ledsen, kanske yrade han. Imorse hade han 37,6 och åt som vanligt. Ingen högre feber alltså. Är lite blek nu, men jag tror inte att han har jättefeber.

    Tror ni att han menade allvar när han sa att han hade ont i snoppen? Det skulle ju kunna vara en urinvägsinfektion tänker jag. Inte så vanligt hos pojkar, men det förekommer ju. Till saken hör dock att vi i somras var till doktorn med honom för att han var röd på snoppen och kissade mycket. Vi fick rådet att skölja rent där, för det var lite trångt och hade samlats lite bakterier troligen, men inget allvarligare än så. Odlingen visade ingenting. Vet att jag i den vevan ofta frågade om det gjorde ont på snoppen, och kanske är det bara så att han minns detta och säger ont på snoppen därför?

    Tycker det är lite läskigt att han fick feber så plötsligt utan andra symptom. En annan tanke var blindtarmen för den sitter ju nedåt snoppen till. Men då borde han väl gallskrika av smärta?
  2. 1
    Vad tror ni om detta? Cesar fick hög feber i går kväll. Han var ganska så pigg, men plötsligt kände jag på hans rygg att han var varm som ett element och när vi tog tempen hade han 39,4. Han fick alvedon och vaknade efter några timmar. När jag då gick in till honom och frågade om han hade ont i öronen (han var förkyld för några veckor sedan så jag tänkte att det hade blivit en öroninflammation), så fick jag ingen reaktion på det. Däremot sa han \"ont där, oppen (snoppen)\" och så pekade han ner på blöjan.

    Han verkade lite smått förvirrad, var inte ledsen, kanske yrade han. Imorse hade han 37,6 och åt som vanligt. Ingen högre feber alltså. Är lite blek nu, men jag tror inte att han har jättefeber.

    Tror ni att han menade allvar när han sa att han hade ont i snoppen? Det skulle ju kunna vara en urinvägsinfektion tänker jag. Inte så vanligt hos pojkar, men det förekommer ju. Till saken hör dock att vi i somras var till doktorn med honom för att han var röd på snoppen och kissade mycket. Vi fick rådet att skölja rent där, för det var lite trångt och hade samlats lite bakterier troligen, men inget allvarligare än så. Odlingen visade ingenting. Vet att jag i den vevan ofta frågade om det gjorde ont på snoppen, och kanske är det bara så att han minns detta och säger ont på snoppen därför?

    Tycker det är lite läskigt att han fick feber så plötsligt utan andra symptom. En annan tanke var blindtarmen för den sitter ju nedåt snoppen till. Men då borde han väl gallskrika av smärta?
  3. Elin m Vera och Doris
    #2

    Absolut inte xpert

    Men min stora flicka har haft urinvägsinfektion. Vi fick då tipset av läkaren att om hon kände av minsta smärta så ska vi ge henne massor att dricka. På det viset kan hon kissa ut bakterierna innan de gör så pass med skada att man måste sätta in pencilin. Försök med att ge honom mycket vätska. Men ta du också kontakt med Vårdcentralen om han hävdar att ha har ont i de trakterna. För att kolla dom små som ju ibland svarar det de tror vi vill höra så kan du ju trycka lite på örat, om du inte redan gjort det, och se om du får någon reaktion.
  4. 2
    Absolut inte xpert Men min stora flicka har haft urinvägsinfektion. Vi fick då tipset av läkaren att om hon kände av minsta smärta så ska vi ge henne massor att dricka. På det viset kan hon kissa ut bakterierna innan de gör så pass med skada att man måste sätta in pencilin. Försök med att ge honom mycket vätska. Men ta du också kontakt med Vårdcentralen om han hävdar att ha har ont i de trakterna. För att kolla dom små som ju ibland svarar det de tror vi vill höra så kan du ju trycka lite på örat, om du inte redan gjort det, och se om du får någon reaktion.
  5. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #3

    Tack för svar!

    Jag tryckte även på örat igår, och han verkar inte ha ont där. Nu hade han 37,9 så febern stiger tydligen under dagen. :( Får nog ringa till VC imorgon om han får så där hög feber ikväll igen. Det skumma är ju att han inte har några andra symptom, är förhållandevis pigg, äter bra och är glad... Säger fortfarande att han har ont på snoppen, men jag tror bara det är något han säger...
  6. 3
    Tack för svar! Jag tryckte även på örat igår, och han verkar inte ha ont där. Nu hade han 37,9 så febern stiger tydligen under dagen. :( Får nog ringa till VC imorgon om han får så där hög feber ikväll igen. Det skumma är ju att han inte har några andra symptom, är förhållandevis pigg, äter bra och är glad... Säger fortfarande att han har ont på snoppen, men jag tror bara det är något han säger...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Är han röd..

    på snoppen?

    Har för mig att det är relativt vanligt ändå att små pojkar i blöjålder får som svidande rodnader i de trakterna. Ja, kanske bakterieansamlingar då.

    Har för mig att Liam var röd om själva snopptoppen nån gång.. och då smorde vi lite lätt med inotyolsalva så vart det bra sen.
    Jag är ju dubbel pojkmamma och borde ju kunna det här tycker man ;).

    Annars är det väl också rätt vanligt att barn pekar och \"har ont\" någonstans även om det är något annat som felas?!
    Och att barn kan få hög feber rätt snabbt, är väl samma. Plus att barn oftast har hög feber när de är sjuka, och inte som oss vuxna som kan valsa ommkring på febergräns och känna oss hängiga.. och sedan döende vid 39 grader ;).

    Mår han bra nu så är det nog ingen fara! Hoppas att han kryar på sig, innan nästa vinterförkylning kommer.

    kram från Millan med en tokförkyld unge och en frisk tokvildning som klättrar på väggarna här hemma...
  8. 4
    Är han röd.. på snoppen?

    Har för mig att det är relativt vanligt ändå att små pojkar i blöjålder får som svidande rodnader i de trakterna. Ja, kanske bakterieansamlingar då.

    Har för mig att Liam var röd om själva snopptoppen nån gång.. och då smorde vi lite lätt med inotyolsalva så vart det bra sen.
    Jag är ju dubbel pojkmamma och borde ju kunna det här tycker man ;).

    Annars är det väl också rätt vanligt att barn pekar och \"har ont\" någonstans även om det är något annat som felas?!
    Och att barn kan få hög feber rätt snabbt, är väl samma. Plus att barn oftast har hög feber när de är sjuka, och inte som oss vuxna som kan valsa ommkring på febergräns och känna oss hängiga.. och sedan döende vid 39 grader ;).

    Mår han bra nu så är det nog ingen fara! Hoppas att han kryar på sig, innan nästa vinterförkylning kommer.

    kram från Millan med en tokförkyld unge och en frisk tokvildning som klättrar på väggarna här hemma...
  9. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #5

    Hej!

    Tack för ditt svar... Nu är han i alla fall bra, det var nog bara ett febervirus som gick över på ett par dagar. Antar att det bara är försmaken av vad som komma skall när han börjar på dagis...

    Kramis,
  10. 5
    Hej! Tack för ditt svar... Nu är han i alla fall bra, det var nog bara ett febervirus som gick över på ett par dagar. Antar att det bara är försmaken av vad som komma skall när han börjar på dagis...

    Kramis,

Liknande trådar

  1. Vad tror ni om detta hus?
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 12:00
  2. Vad tror ni om detta rim?
    By ---Cami--- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 19:23
  3. Vad tror ni om detta?
    By Lurpan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 11:55
  4. Vad tror ni om detta?
    By fyrbarnsmamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:47
  5. Vad tror ni om detta?
    By Linda Oscar och Saga in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar