Vad tror ni om detta?
_0312 Decemberbarn
  1. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #1

    Vad tror ni om detta?

    Cesar fick hög feber i går kväll. Han var ganska så pigg, men plötsligt kände jag på hans rygg att han var varm som ett element och när vi tog tempen hade han 39,4. Han fick alvedon och vaknade efter några timmar. När jag då gick in till honom och frågade om han hade ont i öronen (han var förkyld för några veckor sedan så jag tänkte att det hade blivit en öroninflammation), så fick jag ingen reaktion på det. Däremot sa han \"ont där, oppen (snoppen)\" och så pekade han ner på blöjan.

    Han verkade lite smått förvirrad, var inte ledsen, kanske yrade han. Imorse hade han 37,6 och åt som vanligt. Ingen högre feber alltså. Är lite blek nu, men jag tror inte att han har jättefeber.

    Tror ni att han menade allvar när han sa att han hade ont i snoppen? Det skulle ju kunna vara en urinvägsinfektion tänker jag. Inte så vanligt hos pojkar, men det förekommer ju. Till saken hör dock att vi i somras var till doktorn med honom för att han var röd på snoppen och kissade mycket. Vi fick rådet att skölja rent där, för det var lite trångt och hade samlats lite bakterier troligen, men inget allvarligare än så. Odlingen visade ingenting. Vet att jag i den vevan ofta frågade om det gjorde ont på snoppen, och kanske är det bara så att han minns detta och säger ont på snoppen därför?

    Tycker det är lite läskigt att han fick feber så plötsligt utan andra symptom. En annan tanke var blindtarmen för den sitter ju nedåt snoppen till. Men då borde han väl gallskrika av smärta?
  2. 1
    Vad tror ni om detta? Cesar fick hög feber i går kväll. Han var ganska så pigg, men plötsligt kände jag på hans rygg att han var varm som ett element och när vi tog tempen hade han 39,4. Han fick alvedon och vaknade efter några timmar. När jag då gick in till honom och frågade om han hade ont i öronen (han var förkyld för några veckor sedan så jag tänkte att det hade blivit en öroninflammation), så fick jag ingen reaktion på det. Däremot sa han \"ont där, oppen (snoppen)\" och så pekade han ner på blöjan.

    Han verkade lite smått förvirrad, var inte ledsen, kanske yrade han. Imorse hade han 37,6 och åt som vanligt. Ingen högre feber alltså. Är lite blek nu, men jag tror inte att han har jättefeber.

    Tror ni att han menade allvar när han sa att han hade ont i snoppen? Det skulle ju kunna vara en urinvägsinfektion tänker jag. Inte så vanligt hos pojkar, men det förekommer ju. Till saken hör dock att vi i somras var till doktorn med honom för att han var röd på snoppen och kissade mycket. Vi fick rådet att skölja rent där, för det var lite trångt och hade samlats lite bakterier troligen, men inget allvarligare än så. Odlingen visade ingenting. Vet att jag i den vevan ofta frågade om det gjorde ont på snoppen, och kanske är det bara så att han minns detta och säger ont på snoppen därför?

    Tycker det är lite läskigt att han fick feber så plötsligt utan andra symptom. En annan tanke var blindtarmen för den sitter ju nedåt snoppen till. Men då borde han väl gallskrika av smärta?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Han kan mycket väl

    Fått en del salter innan för förhuden och det kan svida en hel del.... Det sker lätt om det är trångt där, min snart 11-årige son (som iofs hatar att jag skriver om honom) har alltid haft det och fått ont där då och då.... Nu vet jag ju inte hur det varit de sista 2 åren för han pratar inte med mig om sånt längre men han har inget sagt till sin pappa eller till min man så jag tror inte det iaf.....

    Och han kanske har fått en UVI till följd av det och då kan man få feber pang bom också utan att nåt annat visar på att det är nåt sånt....

    Man har inte alltid ont då man får en inflamerad blindtarm men om det nu hade varit en sådan hade han fått det efter ett tag och då hade ni märkt det för den smärtan är hemsk på ett litet barn (iaf var den det på min syster och hon var trots allt 14 och förstod vad som skedde... )

    Hoppas feber och smärta lagt sig nu och att ni fått klarhet i vad det kunde tänkas vara...

    *KRAM*
  4. 2
    Han kan mycket väl Fått en del salter innan för förhuden och det kan svida en hel del.... Det sker lätt om det är trångt där, min snart 11-årige son (som iofs hatar att jag skriver om honom) har alltid haft det och fått ont där då och då.... Nu vet jag ju inte hur det varit de sista 2 åren för han pratar inte med mig om sånt längre men han har inget sagt till sin pappa eller till min man så jag tror inte det iaf.....

    Och han kanske har fått en UVI till följd av det och då kan man få feber pang bom också utan att nåt annat visar på att det är nåt sånt....

    Man har inte alltid ont då man får en inflamerad blindtarm men om det nu hade varit en sådan hade han fått det efter ett tag och då hade ni märkt det för den smärtan är hemsk på ett litet barn (iaf var den det på min syster och hon var trots allt 14 och förstod vad som skedde... )

    Hoppas feber och smärta lagt sig nu och att ni fått klarhet i vad det kunde tänkas vara...

    *KRAM*
  5. Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504
    #3

    Hej!

    Tack för ditt svar... Troligen var det dock inte UVI, febern klingade helt av efter något dygn och igår på öppnis så fick vi höra att två andra barn haft liknande; bara feber och inget annat. Så troligen var det ett virus!

    Kram,
  6. 3
    Hej! Tack för ditt svar... Troligen var det dock inte UVI, febern klingade helt av efter något dygn och igår på öppnis så fick vi höra att två andra barn haft liknande; bara feber och inget annat. Så troligen var det ett virus!

    Kram,
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Sånt har gått här också

    Min stora son har haft så i två omgångar... Dock var den enda omgången 1 vecka lång (han hade omkring 39 graders feber i 5 dagar och omkring 38 de sista två dagarna) så det är väl ett febervirus som är särskilt envist runt om i landet just nu...

    Skönt att höra att han mår bra igen....
  8. 4
    Sånt har gått här också Min stora son har haft så i två omgångar... Dock var den enda omgången 1 vecka lång (han hade omkring 39 graders feber i 5 dagar och omkring 38 de sista två dagarna) så det är väl ett febervirus som är särskilt envist runt om i landet just nu...

    Skönt att höra att han mår bra igen....

Liknande trådar

  1. Vad tror ni om detta hus?
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 12:00
  2. Vad tror ni om detta rim?
    By ---Cami--- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 19:23
  3. Vad tror ni om detta?
    By Lurpan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 11:55
  4. Vad tror ni om detta?
    By fyrbarnsmamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:47
  5. Vad tror ni om detta?
    By Linda Oscar och Saga in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar