Vi skall titta på film imorgon
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vi skall titta på film imorgon

    Förhoppningsvis skall vi gå och titta på film imorgon. Ett föräldrakooperativ i närheten skall visa en film om Jesper Juuls bok \"Ditt kompetenta barn\". Kul. :-)

    När jag ändå skriver om film så har vi igår äntligen fått filmen som visades på föräldramötet på Sofias dagis. De har spelat in vad barnen brukar göra när de är där: frukost, utelek, sångstund, lunch, sovstund, toalettbestyr, inomhusaktiviteter. Superkul att se (jag har ju redan sett den på föräldramötet men inte sambon och Sofia). Sofia hade t ex tagit fram alla innetofflor och radat upp dem i skötrummet medan andra barn förberedde sig för att sova. När de hade kommit in från uteleken hade hon problem
    med att tvätta händerna eftersom hon hade plockat med sig en massa sten, så typiskt Sofia. :-)

    Tänk om man hade en webbkamera så att man kunde se vad de gör på dagis. Sofia har nu gått på dagis i 2 månader och jag känner att jag missar så mycket av hennes liv.

    Sedan kunde vi ju se filmen från den andra avdelningen också. Hjälp vad barnen är stora där (3-5 år). De åker tunnelbana, går ut och plockar svamp och berättar vad de har gjort i helgen
    (lördagsgodis var den stora händelsen för flera av dem). Hjälp säger jag bara! Sofia är fortfarande min lilla bebis. ;-) Imorgon kommer 2 barn från Sofias avdelning att flytta över till den andra så då är Sofia äldst på sin avdelning.
  2. 1
    Vi skall titta på film imorgon Förhoppningsvis skall vi gå och titta på film imorgon. Ett föräldrakooperativ i närheten skall visa en film om Jesper Juuls bok \"Ditt kompetenta barn\". Kul. :-)

    När jag ändå skriver om film så har vi igår äntligen fått filmen som visades på föräldramötet på Sofias dagis. De har spelat in vad barnen brukar göra när de är där: frukost, utelek, sångstund, lunch, sovstund, toalettbestyr, inomhusaktiviteter. Superkul att se (jag har ju redan sett den på föräldramötet men inte sambon och Sofia). Sofia hade t ex tagit fram alla innetofflor och radat upp dem i skötrummet medan andra barn förberedde sig för att sova. När de hade kommit in från uteleken hade hon problem
    med att tvätta händerna eftersom hon hade plockat med sig en massa sten, så typiskt Sofia. :-)

    Tänk om man hade en webbkamera så att man kunde se vad de gör på dagis. Sofia har nu gått på dagis i 2 månader och jag känner att jag missar så mycket av hennes liv.

    Sedan kunde vi ju se filmen från den andra avdelningen också. Hjälp vad barnen är stora där (3-5 år). De åker tunnelbana, går ut och plockar svamp och berättar vad de har gjort i helgen
    (lördagsgodis var den stora händelsen för flera av dem). Hjälp säger jag bara! Sofia är fortfarande min lilla bebis. ;-) Imorgon kommer 2 barn från Sofias avdelning att flytta över till den andra så då är Sofia äldst på sin avdelning.
  3. Åsa m A&E
    #2

    *L* Tänk då vad stora

    de är när de fyllt 6 och börjat skolan. Har insett att min grabb är stor nu. Eller stor och stor men väldigt självständig. Han kan klockan hyffsat och lever sitt \"egna\" liv. Kommer hem till maten och kan allt! Cykla, ta fram mat själv (kvällsmacka). JAg nekade honom nämligen igår eftersom han inte åt upp middagen då det var kompisar som väntade ville jag inte ge honom smörgås 1 timme senare. Då tog han mat själv.
  4. 2
    *L* Tänk då vad stora de är när de fyllt 6 och börjat skolan. Har insett att min grabb är stor nu. Eller stor och stor men väldigt självständig. Han kan klockan hyffsat och lever sitt \"egna\" liv. Kommer hem till maten och kan allt! Cykla, ta fram mat själv (kvällsmacka). JAg nekade honom nämligen igår eftersom han inte åt upp middagen då det var kompisar som väntade ville jag inte ge honom smörgås 1 timme senare. Då tog han mat själv.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    apropå ta mat själv

    så har jag en tre åring som gör det.... Passar på när mamma ammar lillebror...
  6. 3
    apropå ta mat själv så har jag en tre åring som gör det.... Passar på när mamma ammar lillebror...
  7. Åsa m A&E
    #4

    *tss* Ja vi har ju läst om Rasmus färdigheter

    men det är skönt med 6åringar som man kan säga till att ta kvällsmat nu så lägger jag lillebror. När man kommer ner är det lite smulor på bordet med det är allt.
  8. 4
    *tss* Ja vi har ju läst om Rasmus färdigheter men det är skönt med 6åringar som man kan säga till att ta kvällsmat nu så lägger jag lillebror. När man kommer ner är det lite smulor på bordet med det är allt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    det kan jag förstå

    att det är skönt! Återstår bara sista biten då, att lära honom torka upp smulorna också! Det är ju nu man lägger grunden för att slippa städa undan efter två tonårskillar om ett antal år...
  10. 5
    det kan jag förstå att det är skönt! Återstår bara sista biten då, att lära honom torka upp smulorna också! Det är ju nu man lägger grunden för att slippa städa undan efter två tonårskillar om ett antal år...

Liknande trådar

  1. Titta film
    By Frid_is in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 11:39
  2. Vi ska titta på film:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 17:46
  3. Titta på film i tv..
    By margareta6 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 14:02
  4. Titta på film?
    By Alvahs in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 21:58
  5. Titta på film/tv...
    By Eva m Klara + BF 25/6 in forum _0407 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar